Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Den røde tråd - om Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil osse være med  Mig, min Diva og 3020 står klar i det sydjyske

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Neocantrix skrev:

Jeg har ikke Ikon 6, men lige købt Ikon 7 sammen med DENON PMA-2000AE forstærker og DENON DCD-1500AE CD-afspiller.

Jeg havde oprindeligt set på Ikon 6, men efter mere lyt kom jeg frem til Ikon 7 var mere til mig. Den har en større bund og ville kunne spille min stue bedre op end Ikon 6 (den er 35 kvm).

Jeg er meget glad for mine Ikon 7. De spiller meget åben, bredt og varmt og de har den klasiske Dali lyd som er mig. Jeg har lyttet på så mange højttalere til op til 30000 kr. sættet og fik efter min vurdering mest value for penge ved Ikon 7.

De er slet ikke spillet til endnu og jeg ser frem til de bliver endnu bedre, da jeg allerede syntes de spiller utrolig godt i forhold til prisen. Jeg skal lytte mere til dem før jeg kan give mere feedback og det skal jeg nok i denne tråd.

Med hensyn til forstærkeren, så er den sku fed. Lad jer ikke nare af de 2*80 watt. Den har så meget power og drive. Den passer godt til Ikon 7'eren efter min mening. Dem der ikke har positive erfaringer med Denon på hifi siden skal prøve at lytte til den. Jeg er ihvertfald solgt og så er jeg vild med designet som tager mig tilbage til de gode gamle drenge år med mit første hifi udstyr - Åh de gode gamle dage!

Det var en meget positiv oplevelse at spille musik for min kæreste på dette anlæg. Mange kvinder er ikke specielt interesseret i hifi, men da jeg satte noget at hendes personlige musik på (Kate Bush) så var hun helt solgt og med soundtracket til Gladiator havde hun gåsehud! - Lækkert lækkert.

Hun er på barsel så det er en fornøjelse at se når jeg kommer fra job, at der liggere mange cd'er omkring anlægget og efter vi for små 3 uger siden flyttet i hus så kan man virkelig fyre den af.

Eneste hun ikke forstår er hvorfor Ikon 7'erne skal stå så langt fra væggen

Nu mangler jeg bare at få spillet dem endnu mere til.

Til sidst stor ros til hifiklubben på Åboulevarden. Det var en fornøjelse at handle der.

Godt nytår til jer alle sammen.

Til lykke med dit nye legetøj

Jeg har kun lyttet meget kort til Ikon 7 men fik helt klart det indtryk at den var et godt køb til prisen, så jeg kan godt forstå du er tilfreds.

Og det er helt sikkert dejligt når ikke hifi-interesserede kærester opdager at der rent faktisk er forskel på hvor god lyden kan være

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo godt! Jeg regner med at jeg skal ud og invistere i IKON6 her snart og jeg har Denons gamle udgave forstærkere, en PMA 1500 R og Denon 2200 DVD.

Jeg vil da gerne se billeder! For det lyder som et rigtig fedt anlæg...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Jeg vil osse være med  Mig, min Diva og 3020 står klar i det sydjyske

Jeg tillader mig lige at lave reklame for min egen tråd om forbedring af lyden fra ældre Grand højttalere:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32824

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Dali...

De er og var (dengang anno 1989) ok, men jeg vil også passe på med at gøre at alt for romantisk, for det var det ikke. Dali 4/a/b/.....toppen af kollegie højttalere. Mine og naboens fik så mange høvl over mange fester, men de kunne ikke ødelægges. Det passede perfekt med en af Gyldendals røde ordbøger underhøjttaleren, så blev de vinklet perfekt til min smag. Vi var selvfølgelig panserstive og naboen havde noget NAD...ikke overraskende...til at drive med. Jeg havde selv en gammel JVC AX9 (1983) som på alle måder var en forbløffende forstærker og bankede NAD langt uden for kollegiets område. Det var som om alle have NAD og Dali....lidt steretypisk....men det var opskriften som vi alle kender SÅ godt.

På et tidspunkt flyttede der en gut ind med 801er og Yamaha M85 + rumklangforstærker (datidens surround).....altså det tunge grej. Det var også meget imponerende hvad det kunne på 19 m2, måske ikke rigtig hifi, but who cares når værelset falder ned om ørenen på en. Mine Dali 4er var klart ikke længere det fede...øv. Men til prisen var de fantatiske.  

Efter kollegiet fik jeg et sæt Dali 40. Det var straks en noget mere skuffende oplevelse, og jeg havde personligt set at der var brugt bedre enheder i dem. Specielt var Audax tweeteren på højde med perless´s de ringe diskanter...bagkommeret havde været at fortrække frem for glasplader i toppen og aluhjørner. For min skyld kunne de have brugt lidt mere på endheder og filter, og knap så meget på lir, men de var flotte....hurra hvis man er luder. Bass-systemmet var dog godt, og det er den såvidt også idag....det var noget som rykkede og gjorde grin med tanken om basser absolutte skulle være 15" for at spille.  

Det er mit indtryk at Dali har fundet et godt niveau for hi-end og der er kommet bedre endheder og filtre til, som selvbygger ved man at det betyder mere for lyden end udfræset "Dali" i bunden af højttaleren. Uden at være total Dali-freak (på nogen måde), så virker det som om Grand, Helicon, osv. er nogle rigtige godt konstruktioner, lavet på den rigtige måde. Dali har vel også ændret sig. Jeg ved ikke om det er Hother Bach som laver deres konstruktioner mere eller der kommet andre til? Det kan andre sikkert fortælle.

Mvh

Bradford

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Diva er helt sikkert en klassiker fra Dali, som jeg heldigvis fik forbi (og stadig har) egen stue  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Dali...

De er og var (dengang anno 1989) ok, men jeg vil også passe på med at gøre at alt for romantisk, for det var det ikke. Dali 4/a/b/.....toppen af kollegie højttalere. Mine og naboens fik så mange høvl over mange fester, men de kunne ikke ødelægges. Det passede perfekt med en af Gyldendals røde ordbøger underhøjttaleren, så blev de vinklet perfekt til min smag. Vi var selvfølgelig panserstive og naboen havde noget NAD...ikke overraskende...til at drive med. Jeg havde selv en gammel JVC AX9 (1983) som på alle måder var en forbløffende forstærker og bankede NAD langt uden for kollegiets område. Det var som om alle have NAD og Dali....lidt steretypisk....men det var opskriften som vi alle kender SÅ godt.

På et tidspunkt flyttede der en gut ind med 801er og Yamaha M85 + rumklangforstærker (datidens surround).....altså det tunge grej. Det var også meget imponerende hvad det kunne på 19 m2, måske ikke rigtig hifi, but who cares når værelset falder ned om ørenen på en. Mine Dali 4er var klart ikke længere det fede...øv. Men til prisen var de fantatiske.  

Efter kollegiet fik jeg et sæt Dali 40. Det var straks en noget mere skuffende oplevelse, og jeg havde personligt set at der var brugt bedre enheder i dem. Specielt var Audax tweeteren på højde med perless´s de ringe diskanter...bagkommeret havde været at fortrække frem for glasplader i toppen og aluhjørner. For min skyld kunne de have brugt lidt mere på endheder og filter, og knap så meget på lir, men de var flotte....hurra hvis man er luder. Bass-systemmet var dog godt, og det er den såvidt også idag....det var noget som rykkede og gjorde grin med tanken om basser absolutte skulle være 15" for at spille.  

Det er mit indtryk at Dali har fundet et godt niveau for hi-end og der er kommet bedre endheder og filtre til, som selvbygger ved man at det betyder mere for lyden end udfræset "Dali" i bunden af højttaleren. Uden at være total Dali-freak (på nogen måde), så virker det som om Grand, Helicon, osv. er nogle rigtige godt konstruktioner, lavet på den rigtige måde. Dali har vel også ændret sig. Jeg ved ikke om det er Hother Bach som laver deres konstruktioner mere eller der kommet andre til? Det kan andre sikkert fortælle.

Mvh

Bradford

Jeg kan fortælle dig helt sikkert, at Dali 4 og Dali 40 er konciperet helt uden hjælp fra Hother Bak.
En lang række af billige højttalere med forbløffende performance, megaline og alle skyline konstruktioner har været hans. Grand er osse ham alene. Herefter har man sandet at lydkvaliteten på nye CD´er ikke tåler de helt ambitiøse fremgangsmåder, hvis de skal sælges i et fornuftigt antal.

That´s life.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

har også haft dali både helicon 800 fra den første serie og Evidence 870, jeg var ikke sønderlig imponeret over spille stilen, men så kan man da sige at man har prøvet

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Bebula
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Melder mig da også lige ind i Dali-klubben.

Dog kun med mine beskedne 370´ere. Synes dog at de spiller utroligt detaljeret og klart. De stiller en masse krav til indspilningerne synes jeg. Og sådan bør det også være.

De har dog ødelagt en del plader for mig. Men det er jo prisen vi betaler. Jeg kører NAD CD og forstærker til dem. Jeg overvejede meget om jeg skulle købe en Denon PMA-1500 i stedet for min NAD forstærker, men valgte NAD grundet dynamikken, fremfor detaljerigdommen, og opløsningen i Denon. Og så tiltaler NAD mig ydermere også, med deres No bling bling tilgang til tingene.

Jeg overvejer nu at investere i en sub tilhele herligheden men er MEGET i tvivl om det vil være den rigtige løsning. Især grundet al problematikken mht placering og indstilling af en subwoofer.

Ikke fordi jeg er doven og uengageret, men jeg vil ikke risikere at smide penge (og detaljerigdom) ud af vinduet. Det er netop derfor jeg overvejer at SÆLGE mine 370´ere med tilhørende stativer (og feets, spikes mm) og i stedet investere i nogle gode gulvhøjttalere.

Måske nogle 870´ere!? Min gode ven der arbejder i klubben har nemlig et sæt 870´ere han spiller op med Denons pma 2000 og cd afspiller i samme klasse, og det lyder SVINEFEDT.

Jeg er dog i tvivl om at min  NAD C352 forstærker kan drive et sæt 870´ere??

Undskyld hvis jeg drejer din tråd en smule væk fra Dali, men det er sent og jeg lod bare fingrene skrive...

Jag elsker Dali!!

Til top Vis Bebula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bebula

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Bebula skrev:

Melder mig da også lige ind i Dali-klubben.

Dog kun med mine beskedne 370´ere. Synes dog at de spiller utroligt detaljeret og klart. De stiller en masse krav til indspilningerne synes jeg. Og sådan bør det også være.

De har dog ødelagt en del plader for mig. Men det er jo prisen vi betaler. Jeg kører NAD CD og forstærker til dem. Jeg overvejede meget om jeg skulle købe en Denon PMA-1500 i stedet for min NAD forstærker, men valgte NAD grundet dynamikken, fremfor detaljerigdommen, og opløsningen i Denon. Og så tiltaler NAD mig ydermere også, med deres No bling bling tilgang til tingene.

Jeg overvejer nu at investere i en sub tilhele herligheden men er MEGET i tvivl om det vil være den rigtige løsning. Især grundet al problematikken mht placering og indstilling af en subwoofer.

Ikke fordi jeg er doven og uengageret, men jeg vil ikke risikere at smide penge (og detaljerigdom) ud af vinduet. Det er netop derfor jeg overvejer at SÆLGE mine 370´ere med tilhørende stativer (og feets, spikes mm) og i stedet investere i nogle gode gulvhøjttalere.

Måske nogle 870´ere!? Min gode ven der arbejder i klubben har nemlig et sæt 870´ere han spiller op med Denons pma 2000 og cd afspiller i samme klasse, og det lyder SVINEFEDT.

Jeg er dog i tvivl om at min  NAD C352 forstærker kan drive et sæt 870´ere??

Undskyld hvis jeg drejer din tråd en smule væk fra Dali, men det er sent og jeg lod bare fingrene skrive...

Jag elsker Dali!!

Hvis du vil have mere fylde og bas i bunden, er det nok bedst at vælge en større højttaler frem for en boombox (sub) Med hensyn til din fotstærker og 870erne, så tror jeg godt du kan bruge din NAD. Men alt efter dine behov, kunne du måske på sigt, supplere med en ekstra poweramp, hvis altså din NAD har en pre/out.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Bradford skrev:

Dali...

Mvh

Bradford

Jeg kan fortælle dig helt sikkert, at Dali 4 og Dali 40 er konciperet helt uden hjælp fra Hother Bak.
En lang række af billige højttalere med forbløffende performance, megaline og alle skyline konstruktioner har været hans. Grand er osse ham alene. Herefter har man sandet at lydkvaliteten på nye CD´er ikke tåler de helt ambitiøse fremgangsmåder, hvis de skal sælges i et fornuftigt antal.

That´s life.

Herefter har man sandet at lydkvaliteten på nye CD´er ikke tåler de helt ambitiøse fremgangsmåder, hvis de skal sælges i et fornuftigt antal.

Og der findes kun cd i ders og din verden , er det ikke et tyndt grudlag at lave noget på .

?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har Dali 850, som jeg mener giver rigtigt meget for de penge de bliver solgt for rundt omkring. Den er flot, pga den rene stil, og så står den godt til et 16 kvm. drengeværelse!

Den kan lave nogle unoder, mange taler om at bassen kan mudre, diskanten skriger osv. Det eneste jeg har hørt de fleste personer, ejere og ikke ejere, er tilfredse med er mellemtonen. Mine 850'ere har, pga., forstærkeren, en god stram og præcis bas, der yderst sjældent mudre, og den smule der forekommer indimellem er pga. rummets stærelse er jeg ret sikker på. Mellemtonen er et under, den er dejlig spred, og rigtig lækker at høre på. Diskanten har jeg også fået ret godt styr på med min forstærker, selvom den stadigt til tider er lidt strid at høre på.

Så alt i alt er jeg kanon godt tilfreds, for til en pris på 3500 + et solidt audioqeust kabel, er det absolut en højttaler jeg vil anbefale til andre der søger noget i det prisleje. Og når jeg en gang imellem holder fest, eller bare synes gaden og skal have lov til at nyde mit musik sætter de heller ikke grænsen, den kan spille tordenende højt.

Stereo-perspektivet er godt, uden at være helt vildt. Man kan med rimelighed udpeje instrumenter og musikere, men ikke med større præcision, dog er perspektivet klart, og wauw, samt gåseheds-oplevelsen venter hver gang jeg sætter en cd på.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg vil da melde mig i koret. Dali har i mange år kunnet levere vellyd til både store og små budgetter.

Mit budget høre til i den sidste kategori, og i hjemmet pryder et par brugte Dali 18 mk. II i stuen. Erhvervet brugt til 1800 kr. for snart 3 år siden. Til at betale og de giver forbavsende meget lyd for pengene.

Er pt. på jagt efter et sæt Dali 5b, der skal bruges som baghøjttalere, men de er sgutte lige at finde brugt. Derforuden vil jeg gerne finde en Dali Basis (passiv sub), og jeg skal have kreeret et eller andet som centerhøjttaler. Bliver nok en Dali 15, men det vil tiden vise.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Dali Rocks

MVH WRONG

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen herinde der har Dali Ikon 2?
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

Bebula
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Nej, men jeg vil snart gå ind i klubben og høre dem.

Interessant med både konventionel, og bånd-diskant..

>T

Til top Vis Bebula's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bebula

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Søren P. skrev:
Er der slet ingen herinde der har Dali Ikon 2?

Det er der sikkert. en ting er ihvertfald sikkert. er man på jagt efter en 2.vejs standerht. kommer man virkelig langt for pengene her

MVH WRONG

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Sendt: 02 August 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Sjovt - jeg synes ikon serien så noget klejn ud :-)

Lyden var dog okay, men lidt tilbagelænet? (jeg hørte lidt på et sæt ikon6 i hfk i dag).
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

• Wrong:  ALT, hvad jeg lyttede til i dens prisklasse(2500 kr stk.), syntes jeg den slog...Specielt den åbne diskant, var noget som lå meget i bagtankerne, når jeg var rundt og lytte på andre højttalere/mærker...På NAD grej, (som var det første, jeg hørte dem spille på) syntes jeg lyden var generelt "kedelig" og "tilbagelænet", men efter at have hørt dem på mit eget Harman, var der ikke nogen tvivl.

• Adamt: Hvad spillede de med?
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Sendt: 02 August 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

#Søren P.

Denon mener jeg. Kunne udemærket tro det var synderen
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne