Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilke kabler til Surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten Olesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er ved at købe et Surround anlæg og har lige et spørgsmål til de nødvendige kabler.

Jeg har købt:

coax fra receiver til DVD

SCART fra DVD til TV

Subwoofer kabel

Højttalerkabler

Mit spørgsmål er: Hvilke kabler skal jeg bruge fra receiveren til TV. Jeg tænker både på at få tv lyden gennem receiveren, men også hvilket kabel, der er nødvendigt for at kunne bruge receiverens on screen menuer på mit tv?

vh.

Carsten
Til top Vis Carsten Olesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten Olesen

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Det kommer helt an på hvilken reciver du har. Men normalt så skal du bare bruge en scart stik til TV med indgange, også skal der være phono stik i anden ende. Så er det bare at sætte alle 3 phono stik i din reciver.

Send evt. lige link til reciveren hvor der er et billed af bagsiden.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

De kabler du har købt er helt fine. Du skal, som Thomas er inde på, bruge et phonokabel fra TV til DVD. Hvis dit TV har en lydudgang med to phonostik bag på, så er kablet alene helt fint. Hvis der ikke er en lydudgang, så må du have fat i en scart-adapter og sætte phonokablet i den.

Fra receiveren skal du bruge enten et SVHS kabel eller et composite kabel (alm. phonokabel). Hvis dit TV har det kan du evt. bruge den ekstra indgang der er foran på TV'et da du ikke behøver at have OSD'et på hele tiden.

Hvis du alligevel skal have en scart-adapter på til lyden, så kan du evt. bruge den samme adapter til OSD-signalet også. Det kræver dog at du kan skifte signalretningen på adapteren Lydkablerne skal gå fra adapteren til en af indgangene på receiveren mens billedsignalet skal gå fra adapteren til "monitor out" på receiveren. Når du vil bruge OSD skal du så skifte signalretningen på adapteren.

(Jeg håber ovenstående giver mening )

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes