Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 02:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Er det noget som bliver en succes? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Der er nok et eller andet som jeg ikke kan se, men hvad er ideen med det her:

http://dynamax.dk/content/emne.asp?iType=1&iAd=11

Man skal betale 600 kr. for at høre 1 times tid på noget Accuphase og JBL grej?

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

nej det er ikk bare dig!!
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Der følger da forhåbentligt et værelse med på Hilton..... seriøst.. ellers virker det da lidt absurd at man skal betale for at lytte på noget grej man måske ville overveje at købe. På den anden side er 600,- vel ikke så meget, hvis man alligevel har penge til at bruge på HiFi i den klasse.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:
Der følger da forhåbentligt et værelse med på Hilton..... seriøst.. ellers virker det da lidt absurd at man skal betale for at lytte på noget grej man måske ville overveje at købe. På den anden side er 600,- vel ikke så meget, hvis man alligevel har penge til at bruge på HiFi i den klasse.

Enig, det er mere at det, ihverfald for mig, virker fuldstændigt absurd at skulle bruge 600 kr. for at lytte på noget grej i en times tid.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Beløbet refunderes ved placering af ordre.

Det giver da meget god mening - så har man på forhånd sorteret dem fra der ikke råd .....

/vilmann

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Det kan maget vel være en fremgangsmåde vi kommer til at se mere til. Det er efterhånden ret udbredt at få udstyr demonstreret hos en forhandler og herefter købe det i en webshop i udlandet. Her i det nordjyske kalder vi den slags personer for nasserøve. Dem bliver der desværre flere og flere af, og det har den nævnte forhandler taget konsekvensen af.

Jeg spår at andre forhandlere vil følge i hans fodspor. . . .

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Her i det nordjyske kalder vi den slags personer for nasserøve. Dem bliver der desværre flere og flere af, og det har den nævnte forhandler taget konsekvensen af.

Så længe i bor gratis deroppe har i vel også råd til at betale fuld pris :)

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke ligefrem en normal fremvisning...men måske fremtiden for fremvisning af  "special"anlæg i omkring 250.000kr klassen og op

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Det kan maget vel være en fremgangsmåde vi kommer til at se mere til. Det er efterhånden ret udbredt at få udstyr demonstreret hos en forhandler og herefter købe det i en webshop i udlandet. Her i det nordjyske kalder vi den slags personer for nasserøve. Dem bliver der desværre flere og flere af, og det har den nævnte forhandler taget konsekvensen af.

Jeg spår at andre forhandlere vil følge i hans fodspor. . . .

Ja det skulle da ikke undre mig, men så er det godt man har 14 dages returret ved internethandel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Men det koster jo også lidt at leje sig ind på Hilton for at demonstrere et anlæg

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

og hvor egnet er Hilton nu lige som demo-facilitet?

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Det minder mig lidt om Fawlty Towers, der vil lave en middag for det bedre borgerskab, og ikke vil have proletarer med. Så derfor får Basil det arrangeret så der står "no riff raff" nederst i invitationen!
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 18 November 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at hvis jeg seriøst overvejede at købe et anlæg i den klasse, ville jeg ikke have noget imod at betale 600 kroner for at lytte til det i en time. Come on, det er 0,24% af anlæggets pris (jf. Hattori Hanzos indlæg længere oppe).
Det svarer til at betale ca. 60 kroner for at lytte til et sæt B&W DM604 S3 spændt for en THULE Spirit IA150B og en NAD C542 (cdafspiller) (24400 kroner uden kabler). Det synes jeg bestmet er rimeligt, især når mange, som perejvind siger, vil finde det på nettet bagefter. En sælger skal bruge mindst en time på dig, og hvis du så alligevel bare smutter på nettet, er det jo en udgift for butikken. okay, 600 er en høj høj timeløn, men alligevel

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Der er jo tydeligvis tale om et arrangement hvor man gerne vil i kontakt med potentielle købere. At man i den sammenhæng gerne vil undgå "hifi-turister" forstår jeg godt.

Hvor mange her fra kunne finde på at tage til det arrangement hvis det var gratis? Jeg kunne godt, også selvom jeg ved jeg ikke har en chance for at købe det udstyr der skal demonstreres.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Der er jo tydeligvis tale om et arrangement hvor man gerne vil i kontakt med potentielle købere. At man i den sammenhæng gerne vil undgå "hifi-turister" forstår jeg godt.

Hvor mange her fra kunne finde på at tage til det arrangement hvis det var gratis? Jeg kunne godt, også selvom jeg ved jeg ikke har en chance for at købe det udstyr der skal demonstreres.

Jeg forstår det for så vidt også godt at de ikke "gider" have en masse rendende som alligevel bare "skal se og lytte",det er jo en forretning. Men på den anden side bryder jeg mig ikke rigtig om "konceptet" med at man skal betale for sådan noget. Men igen, set fra min side, så er det endnu bare et tegn på at der er i dagens danmark er ved at blive skabt et A og et B hold i samfundet. En udvikning som jeg på sin vis ikke synes er heldigt.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hmm.. det svarer vel et eller andet sted til at tage entré til sin forretning, hvis man vurderer at en bestemt kunde muligvis kunne være interesseret i at købe noget.

Gad vide hvor mange der ville betale entré til Rene hos Vassago? - Han har da lige så dyrt grej men er da - så vidt jeg ved - kun glad for at demonstrere sine produkter for folk uden at tage betaling for det.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en fejl på den side. A-60 er på 60W klasse A ikke?. Brokoblet giver det teoretisk 240W, men da stadig kun 60W klasse A og resten i klasse B.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg synes det er noget fis hvis man skal til at betale for at lytte til et anlæg. Også selvom det er 60 kr for et mindre B&W+NAD anlæg. Hifi forretninger er special forretninger hvor det forventes at de kan stille en demo til rådighed. Der er vel en god grund til at de har bygget deres forretning som den er bygget ikke?

Og den med at købe i webshops, er jeg helt sikker på er mest udpræget i den billige ende af spektret hvor prisen spiller en stor rolle. Har man råd til at punge ud med 250 k, tror jeg man sætter servicen højere end om man kan spare 20 k. Så der kan grunden ikke ligge.

Desuden må man ikke undervurdere den reklameværdi det er at folk lytter til noget grej, og går herind eller på et andet hifi forum for at diskutere det og gøre gratis reklame for produktet og butikken. Her vil de skyde sig selv i foden hvis de begynder at tage betaling for en demosession.

Og så er der selvfølgelig den med at kunderne skal føle sig velkommen i butikken, til hver en tid. For hvis de fx ikke kan tage et uforpligtende lyt til stort anlæg pga. af deres finansielle status, så er det ikke sikkert at de har lyst til at lytte til andre anlæg i den butik. Og så vidt jeg ved er det stadig muligt at komme ud og prøvekøre en Porsche hos forhandleren hvis man spørger lidt pænt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

De skal vel havde penge ind, der er hvis ikke mange kunder til denne type udstyr, men en ide kunne være at man lave en lodtrækning af det vise udstyre, ja så ville jeg gerne betale 600,- kr. for at være med 

Men hvis du er kunne til denne type anlæg, kan man vel godt, smide 600,- kr. ud på en times tid, det er vel også men måde at få de kunder der ikke er intresset i at købe dette anlæg, til at ikke at komme.

Husk at der er købe tvang, på dette demo, forstå på den måde, at når man først har hørt det, må man eje det, så må man bare håbe at der på dette demo også er Bank rådgiver med.

Og hvis du køber dette anlæge, får du demoen gratis
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ALDRIG betale for at lytte til udstyr jeg ikke har råd til! Det er simpelthen bare en fejlvurdering af problemet som ligger til grund for en sådan tankegang. De tænker vel at af alle dem som lytter til vores dyre udstyr, så er det kun en brøkdel som køber det... Hmmm... lad os give dem en kontrakt i hånden, så sælger vi mere!

Nej, i får bare mindre at lave!

Men lad os da få nogen branchemdlemmers meninger på bordet, så kan det da blive en ganske interessant diskussion!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes