Forfatter |
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok et eller andet som jeg ikke kan se, men hvad er ideen med det her:
http://dynamax.dk/content/emne.asp?iType=1&iAd=11
Man skal betale 600 kr. for at høre 1 times tid på noget Accuphase og JBL grej?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er ikk bare dig!!
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der følger da forhåbentligt et værelse med på Hilton...  .. seriøst.. ellers virker det da lidt absurd at man skal betale for at lytte på noget grej man måske ville overveje at købe. På den anden side er 600,- vel ikke så meget, hvis man alligevel har penge til at bruge på HiFi i den klasse.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Der følger da forhåbentligt et værelse med på Hilton... .. seriøst.. ellers virker det da lidt absurd at man skal betale for at lytte på noget grej man måske ville overveje at købe. På den anden side er 600,- vel ikke så meget, hvis man alligevel har penge til at bruge på HiFi i den klasse.
|
|
|
Enig, det er mere at det, ihverfald for mig, virker fuldstændigt absurd at skulle bruge 600 kr. for at lytte på noget grej i en times tid.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beløbet refunderes ved placering af ordre.
Det giver da meget god mening - så har man på forhånd sorteret dem fra der ikke råd .....
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan maget vel være en fremgangsmåde vi kommer til at se mere til. Det er efterhånden ret udbredt at få udstyr demonstreret hos en forhandler og herefter købe det i en webshop i udlandet. Her i det nordjyske kalder vi den slags personer for nasserøve. Dem bliver der desværre flere og flere af, og det har den nævnte forhandler taget konsekvensen af.
Jeg spår at andre forhandlere vil følge i hans fodspor. . . . __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Her i det nordjyske kalder vi den slags personer for nasserøve. Dem bliver der desværre flere og flere af, og det har den nævnte forhandler taget konsekvensen af.
|
|
|
Så længe i bor gratis deroppe har i vel også råd til at betale fuld pris :)
vH pH
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke ligefrem en normal fremvisning...men måske fremtiden for fremvisning af "special"anlæg i omkring 250.000kr klassen og op __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Det kan maget vel være en fremgangsmåde vi kommer til at se mere til. Det er efterhånden ret udbredt at få udstyr demonstreret hos en forhandler og herefter købe det i en webshop i udlandet. Her i det nordjyske kalder vi den slags personer for nasserøve. Dem bliver der desværre flere og flere af, og det har den nævnte forhandler taget konsekvensen af.
Jeg spår at andre forhandlere vil følge i hans fodspor. . . . |
|
|
Ja det skulle da ikke undre mig, men så er det godt man har 14 dages returret ved internethandel
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det koster jo også lidt at leje sig ind på Hilton for at demonstrere et anlæg  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
og hvor egnet er Hilton nu lige som demo-facilitet? 
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 18 November 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det minder mig lidt om Fawlty Towers, der vil lave en middag for det bedre borgerskab, og ikke vil have proletarer med. Så derfor får Basil det arrangeret så der står "no riff raff" nederst i invitationen!
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 18 November 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at hvis jeg seriøst overvejede at købe et anlæg i den klasse, ville jeg ikke have noget imod at betale 600 kroner for at lytte til det i en time. Come on, det er 0,24% af anlæggets pris (jf. Hattori Hanzos indlæg længere oppe).
Det svarer til at betale ca. 60 kroner for at lytte til et sæt B&W DM604 S3 spændt for en THULE Spirit IA150B og en NAD C542 (cdafspiller  ) (24400 kroner uden kabler). Det synes jeg bestmet er rimeligt, især når mange, som perejvind siger, vil finde det på nettet bagefter. En sælger skal bruge mindst en time på dig, og hvis du så alligevel bare smutter på nettet, er det jo en udgift for butikken. okay, 600 er en høj høj timeløn, men alligevel __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo tydeligvis tale om et arrangement hvor man gerne vil i kontakt med potentielle købere. At man i den sammenhæng gerne vil undgå "hifi-turister" forstår jeg godt.
Hvor mange her fra kunne finde på at tage til det arrangement hvis det var gratis? Jeg kunne godt, også selvom jeg ved jeg ikke har en chance for at købe det udstyr der skal demonstreres. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Der er jo tydeligvis tale om et arrangement hvor man gerne vil i kontakt med potentielle købere. At man i den sammenhæng gerne vil undgå "hifi-turister" forstår jeg godt.
Hvor mange her fra kunne finde på at tage til det arrangement hvis det var gratis? Jeg kunne godt, også selvom jeg ved jeg ikke har en chance for at købe det udstyr der skal demonstreres.
|
|
|
Jeg forstår det for så vidt også godt at de ikke "gider" have en masse rendende som alligevel bare "skal se og lytte",det er jo en forretning. Men på den anden side bryder jeg mig ikke rigtig om "konceptet" med at man skal betale for sådan noget. Men igen, set fra min side, så er det endnu bare et tegn på at der er i dagens danmark er ved at blive skabt et A og et B hold i samfundet. En udvikning som jeg på sin vis ikke synes er heldigt.
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. det svarer vel et eller andet sted til at tage entré til sin forretning, hvis man vurderer at en bestemt kunde muligvis kunne være interesseret i at købe noget.
Gad vide hvor mange der ville betale entré til Rene hos Vassago? - Han har da lige så dyrt grej men er da - så vidt jeg ved - kun glad for at demonstrere sine produkter for folk uden at tage betaling for det.
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke en fejl på den side. A-60 er på 60W klasse A ikke?. Brokoblet giver det teoretisk 240W, men da stadig kun 60W klasse A og resten i klasse B.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg synes det er noget fis hvis man skal til at betale for at lytte til et anlæg. Også selvom det er 60 kr for et mindre B&W+NAD anlæg. Hifi forretninger er special forretninger hvor det forventes at de kan stille en demo til rådighed. Der er vel en god grund til at de har bygget deres forretning som den er bygget ikke?
Og den med at købe i webshops, er jeg helt sikker på er mest udpræget i den billige ende af spektret hvor prisen spiller en stor rolle. Har man råd til at punge ud med 250 k, tror jeg man sætter servicen højere end om man kan spare 20 k. Så der kan grunden ikke ligge.
Desuden må man ikke undervurdere den reklameværdi det er at folk lytter til noget grej, og går herind eller på et andet hifi forum for at diskutere det og gøre gratis reklame for produktet og butikken. Her vil de skyde sig selv i foden hvis de begynder at tage betaling for en demosession.
Og så er der selvfølgelig den med at kunderne skal føle sig velkommen i butikken, til hver en tid. For hvis de fx ikke kan tage et uforpligtende lyt til stort anlæg pga. af deres finansielle status, så er det ikke sikkert at de har lyst til at lytte til andre anlæg i den butik. Og så vidt jeg ved er det stadig muligt at komme ud og prøvekøre en Porsche hos forhandleren hvis man spørger lidt pænt. 
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal vel havde penge ind, der er hvis ikke mange kunder til denne
type udstyr, men en ide kunne være at man lave en lodtrækning af det
vise udstyre, ja så ville jeg gerne betale 600,- kr. for at være
med
Men hvis du er kunne til denne type anlæg, kan man vel godt, smide
600,- kr. ud på en times tid, det er vel også men måde at få de kunder
der ikke er intresset i at købe dette anlæg, til at ikke at komme.
Husk at der er købe tvang, på dette demo, forstå på den måde, at når
man først har hørt det, må man eje det, så må man bare håbe at der på
dette demo også er Bank rådgiver med.
Og hvis du køber dette anlæge, får du demoen gratis
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ALDRIG betale for at lytte til udstyr jeg ikke har råd til! Det er simpelthen bare en fejlvurdering af problemet som ligger til grund for en sådan tankegang. De tænker vel at af alle dem som lytter til vores dyre udstyr, så er det kun en brøkdel som køber det... Hmmm... lad os give dem en kontrakt i hånden, så sælger vi mere!
Nej, i får bare mindre at lave!
Men lad os da få nogen branchemdlemmers meninger på bordet, så kan det da blive en ganske interessant diskussion! 
|
Til top |
|
|