Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: filformat mkv, hvordan convertere man? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ok.. Men, hvad bruger jeg CoreAVC til når jeg har ffdshow, de kan begge to dekode h264..?!?

edit: Jeg vil helst afspille ALT via Windows Media Player, alternativt via ZoomPlayer.

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

CoreAVC er langt hurtigst til at decode H264,
og samtidigt den der giver flottest resultat.

H264 er så kompleks at decode og efterbehandle at det ikke kan lade sig gøre via PC i dag hvis PC skal lave al den efterbehandlig der er mulighed for i formatet.
Men det som CoreAVC gør, er klart det bedste der softwaremæssigt kan lade sig gøre i dag.

Henrik

Til top Vis Sinobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinobi

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 10 December 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ok.

Så hvis jeg installerer Halii, ffdshow og CoreAVC på min HTPC så kører filmene uden at jeg nødvendigvis skal indstille yderligere og ffdshow vil automatisk tage sig af lyden (jeg kører alt ud som spdif), eller..?

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Det må blive et "eller...."

Det afhænger af hvad du ellers har i maskinen OG hvilket program du bruger til at afspille OG hvordan det er sat op ELLER hvordan merriterne er sat i din maskine af de aktuelle versioner af div. codecs og afspille programmer du har installeret.

Vil man bruge obskure formater må man finde sig i at skulle sætte sig ret grundigt ind i tingene.
Vil/kan man ikke det, må man acceptere at bruge et af de helt grundlæggende formater og ignorere de andre.

Henrik

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

I øvrigt er det endnu ikke lykkedes mig at få CoreAVC og Ffdshow til at fungere sammen,
således at Ffdshow laver efterbehandling af billedet efter at CoreAVC har decoded billedet.
Det virker som om CoreAVC ikke vil aflevere biledet til andet end default rendering device.
Ret irriterende.....

Henrik

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 11 December 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bare jeg giver op..

H.264 er for mig ikke et obskurt format, er det ikke netop det format som er et rent rip fra enten HD-DVD eller BlueRay?

Fuldstændig som når jeg ripper mine DVD'er og smider et image af dem på min harddisk. Sådan ser jeg alle mine DVD-film og det fungerer jo superfint uden at jeg skal kæmpe med mystiske codecs, reg databaser, merits, filtergraph eller andet.

Jeg forstår det simpelthen ikke.. og hvad er det for noget med merits og lignende?!?

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

H264 er så nyt et format at det softwaremæssigt ikke er særligt godt understøttet endnu.
Det samme var gældende for DVDs H262 (MPEG2) da DVDerne kom i sin tid.
Dengang havde jeg en kamp med at decode dem og endte med at bruge et hardware decoder kort fordi der ikke var nogen ordenlig softwareløsning endnu.
Sådan ER det bare i nogen tid når et format er nyt.
og JO, H264 er så nyt et format at mindst ét af de medier du refererer til faktisk oftest bruger VC1 formatet i stedet for (som i virkeligheden bare er MPEG2 i "ny" indpakning).

Henrik

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke enig at CoreAVC giver det bedste billede, men den er den hurtigste decoder.

Hvis du installere FFDShow og Haali, så kan du uden problemer afspille ALT!!! Du skal ikke ændre merit eller lign. Det eneste du skal gøre er at få FFDShow til at smide lyden ud som SPDIF, og dette findes der en danks guide til, og det er super nemt, ellers vil jeg gerne være behjælpelig. guiden findes her! eller her!

Andet vil jeg ikke mene du skal bruge, for at kunne afspille ALT i windows media, player, kører selv med den konfiguration.

En merit bruges til at give "merit" til det codec man skal bruge, dette har du ikke brug for eftersom at FFDShow for tildelt den højeste merit når det installeres, så bare glem alt om det

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 11 December 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Du kan nøjes med CoreAVC Professional Edition http://www.coreavc.com/index.php?option=com_content&task =category&sectionid=4&id=20

Husk at sige ja til at installere Haldi.

og AC3Filter http://ac3filter.net/project/1/releases

evt. VobSub v2.23 http://www.afterdawn.com/software/download_splash.cfm hvis du vil have undertekster.

Jeg ser Dexter, Heros, Straregate osv. i HD  med denne opsætning.

Ps jeg køre Vista ultimat 32 bit.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Ja men det gør bare ikke jobbet godt nok, og du kan ikke altid opnå BIT-perfect.

Du har heller ikke mulighed for at jusetere på billed kvaliteten og få det til at passe 100% til dit tv, hvis man senere har interesse.

Jeg vil helt klar anbefalde dig FFDShow og haali, tror du vil opnå det bedste billede.. Nyere test viser også at FFDShow har et bedre billede end CoreAVC.

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Det plejer ellers at være for at opnå bit-perfekt at folk tyr til ac3filter frem for nogen andre.....
Men OK der sker jo hele tiden nye ting......hvad der var rigtigt for 6 måneder siden kan være noget helt andet idag.
For 11 måneder siden valgte jeg CoreAVC ud fra billedkvalitet og hastighed.
Det virker ud fra de parametre, og DET er det vigtigste for mig...

Henrik

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 13 December 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for hjælpen til jer allesammen..

Vil afsætte en dag i weekenden til en reformatering af min HTPC og så prøve at lægge ffdshow samt Haali på en helt ren WinXP installation.
Hvis det ikke fungerer tilfredstillende laver jeg et forsøg med CoreAVC, min nuværende cpu er nemlig lige i underkanten af stor nok.

Det er nu rarest at nøjes med én player (Windows Media Player), selvom jeg pt. synes bedst om PowerDVD til DVD-afspilning.

Sinobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bestemt også det er rarest med een player......
så jeg bruger ZoomPlayer da den giver mig den største grad af flexibilitet.

Held og lykke med eksperimenterne.

Henrik

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Jeg takker for hjælpen til jer allesammen..

Vil afsætte en dag i weekenden til en reformatering af min HTPC og så prøve at lægge ffdshow samt Haali på en helt ren WinXP installation.
Hvis det ikke fungerer tilfredstillende laver jeg et forsøg med CoreAVC, min nuværende cpu er nemlig lige i underkanten af stor nok.

Det er nu rarest at nøjes med én player (Windows Media Player), selvom jeg pt. synes bedst om PowerDVD til DVD-afspilning.

Husk at hvis du vil bruge coreavc så skal du til at rode med merit, detter dog nemt nok, skriv endlig i tråden så skal jeg guide dig igennem.

Hvis du har problemer med Haali og FFDShow, så skal jeg nok hjælpe dig med at sætte det op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes