Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 05:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DVB-S + DVB-T tuner til Vista MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr-data
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er i øjeblikket ved at samle stumper ind til et nyt medie center. Den vil rent softwaremæssigt blive baseret på Windows Vista, og dettes Media Center software.

I den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne have mulighed for at se og optage både sattelit- og terrestisk-tv, dvs. via en gammeldags antenne; og det vil jo kræve en tuner. Jeg har følgende krav:

1. Skal være kompatibel med Windows Vista Media Center.

2. Min satellit-udbyder i øjeblikket er Canal Digital, og tuneren skal selvfølgelig være kompatibel hermed.

3. Da der af-og-til kører flere programmer samtidig som jeg enten gerne vil se, eller som jeg ønsker at få optaget når jeg ikke er hjemme, skal der helst være tale om en dual-tuner, eller nødvendigt to separate.

4. Sidst men ikke mindst, skal den kunne betjenes via computeren, dvs. der skal enten være tale om en PCI-løsning, eller en set-top boks som kan styres via USB.

På forhånd tak for jeres svar.

Til top Vis mr-data's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr-data

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have DVB-S vil jeg på det aller stærkeste anbefale Firewire-produkterne 'FloppyDTV' fra Digitally Everywhere! (De laver både interne og eksterne modeller!)

Der er dog et STORT problem, hvis du gerne vil bruge både DVB-T og DVB-S i samme maskine, kender jeg ikke NOGEN kort der kan klare dette i MCE! - Du kan dog fx. bruge Media Portal!

Problemet ligger i at MCE reelt kun understøtter DVB-T! For at se DVB-S eller DVB-C i MCE gør kortenes driver det, at de 'emulere' DVB-T (dette har ingen betydning for kvalitet eller lign. - det 'snyder' bare Windows)! Min erfaring har dog indtilvidere været at man ikke samtidigt kan bruge alm. DVB-T kort!
- Jeg kan dog ikke svare for om der er kommet bedre drivere, eller en update til MCE

I forhold til at understøtte Canal Digital, så kræver det at kortet har et 'Common Interface' for du kan sætte et Conax CAM i!

Men jeg har skrevet en udførlig guide, til hvad man skal være obs. på i forhold til Parabol (DVB-S) og HTPC, samt en punkt-gennemgang af præcist hvordan du sætter et system om med Cananl Digital / Viasat! Start ud med at læse den:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57292

P.S.
Hvis du er villig til at skifte til Viasat, så får du også TV2 via DVB-S, og kan derved 'nøjes' med DVB-S i MCE!

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

mr-data
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg var egentlig godt klar over at det ikke var muligt i mce 2005, men havde håbet at det var blevet ordnet i vista og nogen af jer viste det. Men jeg vil lige undersøge sagen nærmere på thegreenbutton.com, muligvis er der nogen der ved det der, og måske ovenikøbet kender en metode til at omgå dette problem. Og hvis det bærer frugt vil skrive en dansk guide til jer.

Men tak fordi at i gad at prøve og hjælpe mig.

Til top Vis mr-data's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr-data

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Det jeg taler om er Vista - men som sagt der kan da godt være sket noget den sidste måned!

Men hvis du ikke kender Media Portal, så tag at kik en gang på den! - Jeg er bl.a. glad for at man fra alle computere på netværket kan tilgå tv-kortene, hvad end du sidder ved HTPC'en i stuen, PC'en på kontoret, eller den bærbar i haven (når det igen bliver varmt!)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes