Forfatter |
|
weah69 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har fået i vide et sted at man godt kan få lyd ud igennem DVI-HDMI kablet hvis man har det rigtige grafikkort. Har fået anbefalet dette Grafikkort http://www.sapphiretech.com/us/products/products_overview.ph p?gpid=185&grp=3
men der er noget med bundkortet også skal understøtte det for der kommer lyd med. Er det rigtigt eller er det tågesnak? Hvis det er rigtigt hvilket bundkort understøtter det det vil jeg meget gerne vide? 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke få lyd ud af DVI, så mon ikke at det er tale om et spicale kable der tager billde signalet fra DVI og lyd signalet fra den digitale
udgang og samlet det til et HDMI stik (der findes box med DVI indgang og digital indgang i den en side og HDMI udgang i den anden side)
|
Til top |
|
|
weah69 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man kan ikke få lyd ud af DVI, så mon ikke at det er tale om et spicale kable der tager billde signalet fra DVI og lyd signalet fra den digitale udgang og samlet det til et HDMI stik (der findes box med DVI indgang og digital indgang i den en side og HDMI udgang i den anden side) |
|
|
Ok? Så er der ikke grund til at invisterer i et specielt motherboard pga af det hvis der ellers er det der skal være på det jeg har. Dog vil jeg sige at onboard lydkort måske ikke er det bedst faktisk kan jeg ikke få det til at virke med de rigtige drivere. Kan nogen anbefale et pci lydkort der er specielt godt til en HTPC? Pt er der tale om et Intel Desktop Board DG965OT men jeg kan vel sætte et lydkort på den ledige pci port? Den anden pci port skal der jo side et godt tv kort.
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at få lyd over HDMI fra en computer, skal du have et grafikkort med indbygget lydkort, det har ikke noget med bundkortet at gøre.
Ifølge dit link har kortet HDMI udgang, så jeg kan ikke se, hvad du vil med et DVI-HDMI kabel.
Bemærk at kortet kun understøttet 5.1 og ikke 7.1. Jeg stiller mig også tvivlende overfor om du rent faktisk vil kunne høre en forbedring i forhold til at køre optisk ud fra et normalt 5.1 lydkort.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at se men jeg ville tro at dette kort har 5.1 lyd indbygget men kun to DVI udgange, og får at få HDMI (med lyd) skal man bruge
"Active DVI-HDMI converter which may have been included in the box".
Korte er også klart til HD-DVD og Blu-ray og her er HDMI et krav for at få de nye lyd formate med over.
|
Til top |
|
|
weah69 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
For at få lyd over HDMI fra en computer, skal du have et grafikkort med indbygget lydkort, det har ikke noget med bundkortet at gøre.
Ifølge dit link har kortet HDMI udgang, så jeg kan ikke se, hvad du vil med et DVI-HDMI kabel.
Bemærk at kortet kun understøttet 5.1 og ikke 7.1. Jeg stiller mig også tvivlende overfor om du rent faktisk vil kunne høre en forbedring i forhold til at køre optisk ud fra et normalt 5.1 lydkort.
|
|
|
Der er ikke nogen HDMI udgang på grafikkortet. Og der er kun en DVI adaptor til vga som er meget egendomeligt synes jeg fordi der er både dvi og vga på kortet i forvejen.
Det er her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399602 der står også under HDMI at det er via adaptor.
|
Til top |
|
|
weah69 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står nøjagtigt det samme bagpå æsken som der står i den store tekst på linket. Jeg kan altså forstå der er 5.1 kanal lydkort indbygget på grafikkortet og man tilslutter det til HDMI på sit lcd tv via et evt guldbelagt kabel som dette: http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_dvi_kabel/hq_high_quality_ dvi_hdmi_kabel_15_m_821_da.html
så skulle der også komme lyd på tv hvis man følger den vejledning der står på sapphire sitet under "HDMI with 5.1 surround sound audio" for vista brugere og xp brugere? Iøvrigt en pdf file.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et bundkort med x1250 grafikkort fra ATI, når jeg sætter mit DVI-HDMI stik til fjernsynet så for jeg lyden igennem DVI med.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
weah69 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jeg har et bundkort med x1250 grafikkort fra ATI, når jeg sætter mit DVI-HDMI stik til fjernsynet så for jeg lyden igennem DVI med. |
|
|
Okey Fedt? Ja som jeg forstår det så skal der være lydkort integreret på grafikkortet hvad enten det er onboard grafik eller et grafikkort via enten Agp eller Pci-express.
|
Til top |
|
|
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Jeg har et bundkort med x1250 grafikkort fra ATI, når jeg sætter mit DVI-HDMI stik til fjernsynet så for jeg lyden igennem DVI med. |
|
|
der er ikke lyd gennem DVI, så det har jeg svært ved at tro.. men er du sikker på det er et dvi-hdmi kabel, det er ikke bare et HDMI kabel??, mange af de bundkort som har onboard X1250. har jo HDMI port på....
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 05 November 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
pizzabager skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
der er ikke lyd gennem DVI, så det har jeg svært ved at tro.. men er du sikker på det er et dvi-hdmi kabel, det er ikke bare et HDMI kabel??, mange af de bundkort som har onboard X1250. har jo HDMI port på.... |
|
|
Det er skam et DVI-->HDMI kabel, jeg blev helt bange dader lige pludselig kom lyd fra mit windows da jeg startede den ny formateret HTPC. og forstærkeren stod på gulvet uden nogen ledninger i! Så j det er muligt at få lyd gennem et DVI--> HDMI kabel, men jeg kan ikke forklare hvorfor!? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
weah69 Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
pizzabager skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
der er ikke lyd gennem DVI, så det har jeg svært ved at tro.. men er du sikker på det er et dvi-hdmi kabel, det er ikke bare et HDMI kabel??, mange af de bundkort som har onboard X1250. har jo HDMI port på....
|
|
|
Det er skam et DVI-->HDMI kabel, jeg blev helt bange dader lige pludselig kom lyd fra mit windows da jeg startede den ny formateret HTPC. og forstærkeren stod på gulvet uden nogen ledninger i!
Så j det er muligt at få lyd gennem et DVI--> HDMI kabel, men jeg kan ikke forklare hvorfor!?
|
|
|
Jo jeg har hørt det andre steder også lyd gennem DVI hvis grafikkortet har et lydkort bygget ind. Det har det jeg linker til og følger man guiden når det skal installeres så skulle der komme lyd ud gennem DVI>HDMI kablet til Lcd tvét.
|
Til top |
|
|