Sendt: 08 November 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser film og tv med en projekter som er tilsluttet en surroundreceiver når jeg ser film fra DVD-afspiller eller tv fra min dekoder. I øjeblikket må jeg skifte kablet til projektoren når jeg skal se film fra pc'eren for den har desværre ikke plads til ekstra kort og har kun DVI skærmudgang. Derudover har jeg efterhånden fyldt min harddisk op med musik og film (> 250 Gb). Jeg har desuden nogle effekttrin til overs og desværre er der ikke mulighed for tilslutning af separate effekttrin på surroundreceiveren.
Jeg har læst nogle tidligere indlæg der gik ud på at man kunne erstatte surround forforstærkeren med et lydkort som kunne tilsluttes effekttrinene direkte. Disse indlæg er et par år gamle, men hvis det kan lade sig gøre tænker jeg på at erstatte nuværende pc'er, surroundforstærker samt dvd/cd spiller med en HTPC - måske hjemmebyg - der kan opfylde følgende behov:
Harddisk 500 - 750 Gb
Lydkort som kan erstatte surround forforstærker og -processor, så man kan tilslutte effekttrin direkte på HTPC'en. 5.1 eller 7.1 surround.
Tilslutning fra bredbåndstv-dekoder og evt digitalt tv dekoder.
DVI eller komponent udgang til projektor
DVD-RW
Er det muligt og er der nogen der kan komme med et økonomisk løsningsforslag ?
__________________ DJChris
|