Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD M15HD2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Der skulle ifølge hifiklubben en ny NAD M15 sorroundprocessor (M15HD2) til Oktober

Er der nogle der har noget info omkring hvad forbedringerne er:  nyt Audyssey, 2 HDMI out, 3d??

Jeg venter ihvertfald spændt på at se hvad der er sket siden sidst  

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Audyssey er det samme eftersom M15 kun kan sættes op med en PRO installation og den har ikk eændret sig i lang tid.

Derudover er der nu kommet 2 HDMI ud og og 3D + ARC understøttelse og forbedret OSD.

Den er ikke endelig sat i produktion endnu, så NAD kan nå at ændre på konstellationen, men det bliver næppe meget.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Audyssey er det samme eftersom M15 kun kan sættes op med en PRO installation og den har ikk eændret sig i lang tid.

Derudover er der nu kommet 2 HDMI ud og og 3D + ARC understøttelse og forbedret OSD.

Den er ikke endelig sat i produktion endnu, så NAD kan nå at ændre på konstellationen, men det bliver næppe meget.

Tak!

Jeg er dog lige selv stødt ind i den "lille ny" i hifiklubbens nye produktkatalog, det stod præcis det du nævnte

Hvad koster sådan en Pro installlation?

Kan man købe kittet selv og evt få lidt instruktioner af "klubben" til hvordan det fungerer?

hvis ja: hvad koster det?

... Det er VIRKELIG nitte hvis man ikke selv kan få lov at "lege" med tingene

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

"kittet" koster 2999,- og så koster det cirka 800,- kroner at erhverve en licens pr. apperat man ønsker kalibreret. Licensen følger apperatet, hvis du skulle komme i tanke om at sælge.

Det afhænger nok lidt af hvad butik du render ind i med instruktion. Det er ikke alle der har kastet sig over Pro kittet.

En Pro installation afhænger prismæssigt af hvad akustik der i rummet og om der er andet der skal indstilles. Den slags er timebaseret og står din sub elendigt, så går der jo også tid med den slags.

Du kan efter min mening fint "lege" med det selv, men det kræver at du virkelig har lyst til at sætte dig ind i det, for ellers ender det i rent kaos.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

"kittet" koster 2999,- og så koster det cirka 800,- kroner at erhverve en licens pr. apperat man ønsker kalibreret. Licensen følger apperatet, hvis du skulle komme i tanke om at sælge.

Det afhænger nok lidt af hvad butik du render ind i med instruktion. Det er ikke alle der har kastet sig over Pro kittet.

En Pro installation afhænger prismæssigt af hvad akustik der i rummet og om der er andet der skal indstilles. Den slags er timebaseret og står din sub elendigt, så går der jo også tid med den slags.

Du kan efter min mening fint "lege" med det selv, men det kræver at du virkelig har lyst til at sætte dig ind i det, for ellers ender det i rent kaos.

Okay det var da alligevel ikke alverden det koster, men stadig, det burde være inkluderet da man ikke rigtig kan klare sig uden

Man kan stadig godt måle i 32 positioner selvom man gør det selv - selv? ikk?

Jeg har en god blanding af teknisk indsigt og ekstrem stædighed, så mon ikke jeg kan få et anstændigt resultat efter ét par forsøg eller 100

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hvordan er kalbreringsgraden i forhold til f.eks. Lyngdorfs Roomperfect?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har kalibreret min M15 som jeg ville gøre med den mindre XT version og har fået et kanon godt resultat. Oplevelsen af forbedringen af Pro er nærmest den dobbelte i forhold til XT

Det er denne vejledning jeg har brugt:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#pos t14456895

I øvrigt mener jeg en alm. M15HD kan opgraderes til en HD2 bare ved at skifte et indstikskort?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Man kan fint få et kanon resultat selv. Det er ikke raketvidenskab at lave en ordentlig Audyssey opsætning. Tålmodighed er et kodeord her.

Det er ikke rigtig en mulighed at sammenligne med Lyngdorf systemet. Roomperfect er lagt ud på nogle anderledes algoritmer og har helt andre targetscurves som mål.

Audyssey er og bliver en filmkorrektion. De færreste synes det lyder specielt fedt at høre musik den vej igennem. Lyngdorf korrektionen er lavet ud fra et ønske om at få det bedste ud at stereo og har ingen umiddelbar forbindelse til surround.

Vejledningen på AVS forum er kanon at starte ud med, hvis er nybegynder på feltet.

Og ja...M15HD kan opgraderes til HD2. Det koster lige en slat finanser og en tur omkring værkstedet for et nyt videoboard og ny software.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Man kan fint få et kanon resultat selv. Det er ikke raketvidenskab at lave en ordentlig Audyssey opsætning. Tålmodighed er et kodeord her.

Det er ikke rigtig en mulighed at sammenligne med Lyngdorf systemet. Roomperfect er lagt ud på nogle anderledes algoritmer og har helt andre targetscurves som mål.

Audyssey er og bliver en filmkorrektion. De færreste synes det lyder specielt fedt at høre musik den vej igennem. Lyngdorf korrektionen er lavet ud fra et ønske om at få det bedste ud at stereo og har ingen umiddelbar forbindelse til surround.

Vejledningen på AVS forum er kanon at starte ud med, hvis er nybegynder på feltet.

Og ja...M15HD kan opgraderes til HD2. Det koster lige en slat finanser og en tur omkring værkstedet for et nyt videoboard og ny software.

Kan man køre Stereo udenom DSP'en i M15HD2? med digitalt signal ind vel at mærke? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes