Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ingeniør teknikere kom på banen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

allanowich skrev:
Kan du ikke have monteret to af de tre ledninger i stikket omvendt. Har det nogen betydning? Kan det tænkes, at de fra fabrik er ombyttet ved en fejl?

mener du i dåserne? ellers forstår jeg dig ikke helt, i aftes kotrolerede jeg hele vejen rundt det var samme fase jeg brugte og der var de 230v i alle. det var alt ok. men nu kommer ham der har repareret den pre her d. 4/1 det er nemmere han er på stedet......

vh velkommen

Det var el ledningerne jeg tænkte på. Kunne måske være at der byttet om på den gule og én at de andre, så der var spænding på forkert leder.

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 December 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Er det samme kabler du har brugt hver gang ?

Tænker på om der kan være brugt et kabel der var forbundet forkert mht behringeren der jo har XLR in og out ?

Har du kørt med den opstilling (incl behringeren) før det brummede ?

Den startstøj/hyletone du har på forforstærkeren, er den der også hvis den sidder direkte til et effekttrin uden filter imellem ?
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 22 December 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
velkommen skrev:

allanowich skrev:
Kan du ikke have monteret to af de tre ledninger i stikket omvendt. Har det nogen betydning? Kan det tænkes, at de fra fabrik er ombyttet ved en fejl?

mener du i dåserne? ellers forstår jeg dig ikke helt, i aftes kotrolerede jeg hele vejen rundt det var samme fase jeg brugte og der var de 230v i alle. det var alt ok. men nu kommer ham der har repareret den pre her d. 4/1 det er nemmere han er på stedet......

vh velkommen

Det var el ledningerne jeg tænkte på. Kunne måske være at der byttet om på den gule og én at de andre, så der var spænding på forkert leder.

nej jeg har målt alle stik igennem med både voltmeter og pære alle er der 230v på og alt tages fra samme fase......dog har jeg haft en crown k2 på en anden fase i en periode. den 3. fase bruges i en anden stue til alt sourrounden....alt har kørt siden 06 uden problem

så fik jeg den bellini pre (små 20000kr) så begyndte problemmerne efter et par mdr. så har den lige været til rep som før omtalt 6200kr men problemmet er ikke helt væk...

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Har du tjekke indgang terminaler, det kunne være af en eller begge er korsluttet ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
Er det samme kabler du har brugt hver gang ?

Tænker på om der kan være brugt et kabel der var forbundet forkert mht behringeren der jo har XLR in og out ?

Har du kørt med den opstilling (incl behringeren) før det brummede ?

Den startstøj/hyletone du har på forforstærkeren, er den der også hvis den sidder direkte til et effekttrin uden filter imellem ?

jeg kører alt fra pre ballanceret xlr, og har prøvet med to 10 meter fra pre til powertrin  når alt har været koblet om som det kører normalt med filtre har der ikke været andre ting end den hf støj i ny og næ, men længe imellem, så blev pre pludselig en søndag ca 8 db svagere i h kanal og måtte til rep......

vh velkommen

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

highenden skrev:
Er det samme kabler du har brugt hver gang ? Tænker på om der kan være
brugt et kabel der var forbundet forkert mht behringeren der jo har XLR in og out ? Har du kørt med den opstilling (incl
behringeren) før det brummede ? Den startstøj/hyletone du har på forforstærkeren, er den der også hvis den sidder direkte
til et effekttrin uden filter imellem ?

jeg kører alt fra pre ballanceret xlr, og har prøvet med to 10 meter fra pre til powertrin  når alt har været koblet om som
det kører normalt med filtre har der ikke været andre ting end den hf støj i ny og næ, men længe imellem, så blev pre
pludselig en søndag ca 8 db svagere i h kanal og måtte til rep......

vh velkommen

Det kan selvf være en afbrudt stel i den behringer, men det skulle undre mig at begge bliver afbrudt.

Stel er jo den samme, altså fælles for venstre og højre og skulle den blive afbrudt i den ene kanal, vil den alligevel være
samlet i indgangen på forforstærkeren.

Der hvor den ikke længere er fælles, er i din forforstærkerens out (det er den men kan være afbrudt) og bliver ikke fælles i
den anden ende da det er monotrin og uden jord - DET kan give brum.

Hvilken effekt spillede på subben ? Og er du sikker på at det brummede i begge (alle 3) ? Vildt brum (f.eks 50 hz) kan være
svært at bedømme hvor kommer fra og især når det er højt.

Det lyder nemlig mere sansynligt at det har brummet VILDT i den ene kanal hvor den vincent er død og de andre ikke har
sagt noget.

Det du skulle prøve nu, er at spille på din forforstærker på en effekt som du kan skrue helt ned for og så KUN sætte en
udgang til ad gangen fra forforstærkeren, så brummer det der hvor stellen evt mangler (derfor skal effekten kunne skrues
ned )

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
velkommen skrev:

highenden skrev:
Er det samme kabler du har brugt hver gang ? Tænker på om der kan være
brugt et kabel der var forbundet forkert mht behringeren der jo har XLR in og out ? Har du kørt med den opstilling (incl
behringeren) før det brummede ? Den startstøj/hyletone du har på forforstærkeren, er den der også hvis den sidder direkte
til et effekttrin uden filter imellem ?

jeg kører alt fra pre ballanceret xlr, og har prøvet med to 10 meter fra pre til powertrin  når alt har været koblet om som
det kører normalt med filtre har der ikke været andre ting end den hf støj i ny og næ, men længe imellem, så blev pre
pludselig en søndag ca 8 db svagere i h kanal og måtte til rep......

vh velkommen

Det kan selvf være en afbrudt stel i den behringer, men det skulle undre mig at begge bliver afbrudt.

Stel er jo den samme, altså fælles for venstre og højre og skulle den blive afbrudt i den ene kanal, vil den alligevel være
samlet i indgangen på forforstærkeren.

Der hvor den ikke længere er fælles, er i din forforstærkerens out (det er den men kan være afbrudt) og bliver ikke fælles i
den anden ende da det er monotrin og uden jord - DET kan give brum.

Hvilken effekt spillede på subben ? Og er du sikker på at det brummede i begge (alle 3) ? Vildt brum (f.eks 50 hz) kan være
svært at bedømme hvor kommer fra og især når det er højt.

Det lyder nemlig mere sansynligt at det har brummet VILDT i den ene kanal hvor den vincent er død og de andre ikke har
sagt noget.

Det du skulle prøve nu, er at spille på din forforstærker på en effekt som du kan skrue helt ned for og så KUN sætte en
udgang til ad gangen, så brummer det der hvor stellen evt mangler (derfor skal effekten kunne skrues ned )

ja jeg har en yamaha p7000s den kan skrues ned....så må prøve det her en gang i julen, nu havde jeg ikke subben koblet på jbl 250 kun pre ud med en DAB til signalkilde, og så direkte ud i hver vincent straks var der brum og den gik så død efter kort tid, det var det teknikeren bad mig gøre og prøve....skal siges den døde vincent har haft ubetydelig trafo brum i et par mdr, men havde læst det kunne de vincent godt gøre......dette var jo kun lige hørbar når du tændte den.

vh velkommen

ps men spørgmål fra start var jo så også om man ikke kan køre et anlæg delt op på to faser grupper) uden der skulle være problem

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jo det vil jeg garantere at du kan.

Jeg laver et forsøg her inden længe hos mig selv (river komfuret ud)

Men nu er jeg desværre mere sikker på at det er den forforstærker der laver numrene eller et af signalkablerne der mangler
stel

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
Jo det vil jeg garantere at du kan.

Jeg laver et forsøg her inden længe hos mig selv (river komfuret ud)

Men nu er jeg desværre mere sikker på at det er den forforstærker der laver numrene eller et af signalkablerne der mangler
stel

ja jeg regner også med det er den pre, den har jo godt nok lige været til rep 6200kr men teknikeren kommer her den 4/1 så han kan se hele den opkobling jeg har.

i mine øjne kan det jo være lige meget om jeg har tre systemmer alle med behringer filter på og deres egne effekttrin så jeg skal jo bare tænde for det system jeg vil spille med...da den pre var til rep kørte jeg med den gamle kenwood l1000c og da brugte jeg så kun de to systemmer, men der var der intet galt med de samme kabler, og filtre,....

vh velkommen

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

highenden skrev:
Jo det vil jeg garantere at du kan. Jeg laver et forsøg her inden længe hos
mig selv (river komfuret ud) Men nu er jeg desværre mere sikker på at det er
den forforstærker der laver numrene eller et af signalkablerne der mangler stel

ja jeg regner også med det er den pre, den har jo godt nok lige været til rep 6200kr men teknikeren kommer her den 4/1
så han kan se hele den opkobling jeg har.

i mine øjne kan det jo være lige meget om jeg har tre systemmer alle med behringer filter på og deres egne effekttrin så
jeg skal jo bare tænde for det system jeg vil spille med...da den pre var til rep kørte jeg med den gamle kenwood l1000c og
da brugte jeg så kun de to systemmer, men der var der intet galt med de samme kabler, og filtre,....

vh velkommen

Nej men "problemet" er at du har haft alle tre systemer på, for så vil den manglende stel blive samlet op i en af de andre
systemer, hvis du forstår hvad jeg mener.

Idet du kører med ét system, kan stellen ikke samles op nogle steder og så er problemet der.

Og det kan så stadig være både forforstærker eller et kabel

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det kan også være stikkene, der er knækket inden i på signal kablerne. Det er svært at se, men stikkene udvider sig under isætning. En anden mulighed er, at det kan være et sted ved de sidste komponenter i udgangen, at der er en løs forbindelse/knækket lodning. Phono/XLR bøsninger ved udgangen på pre er knækket i lodninger.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

jeg er lige blevet ringet op af en klog tekniker ang mit hylen i perioder.....han spørger om jeg har jord på anlægget......ja jeg har siger jeg dog ikke effekttrin, pre og de nyeste signalkilder.

så spørger han om jeg har egen antenne, og ja det har jeg, så siger han så har du lynafleder på antenne med et jordspyd og det har jeg.

så pil rca stik ud af din pre så hyler det ikke mere....det er gjordt, og så må jeg se om det blir væk de næste dage.......

vh velkommen

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

jeg er lige blevet ringet op af en klog tekniker ang mit hylen i perioder.....han spørger om jeg har
jord på anlægget......ja jeg har siger jeg dog ikke effekttrin, pre og de nyeste signalkilder.

så spørger han om jeg har egen antenne, og ja det har jeg, så siger han så har du lynafleder på antenne med et jordspyd og
det har jeg.

så pil rca stik ud af din pre så hyler det ikke mere....det er gjordt, og så må jeg se om det blir væk de næste dage.......

vh velkommen

Det lyder yderst rigtigt da du så faktisk har dobbelt jord på

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 December 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

lige en ting du skal passe paa.

hvis du har planer om at bruge en 3 polet sikrings gruppe.
skulle du miste nul'en saa har du risiko for at sende 400v gennem alle dine apperater. Det vil helt sikkert ikke goere godt.

hvis du vil splitte det ud saa traek seperate kabler ud fra seperate grupper. dog er jeg ret sikke paa at hvis du bare har en gruppe som som er sepereret fra brugs genstande saa skulle du vaere rigtig godt stillet

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
lige en ting du skal passe paa.

hvis du har planer om at bruge en 3 polet sikrings gruppe.
skulle du miste nul'en saa har du risiko for at sende 400v gennem alle dine apperater. Det vil helt sikkert ikke goere godt.

hvis du vil splitte det ud saa traek seperate kabler ud fra seperate grupper. dog er jeg ret sikke paa at hvis du bare har en gruppe som som er sepereret fra brugs genstande saa skulle du vaere rigtig godt stillet

ja jeg har en 4 polet gruppeafbr nu med fælles nul, jeg har 4 steder hvor jeg har 3stik hver sted med hver sin fase rst eller 123 om du vil og nul blir sløjfet igennem.

jeg bruger dog kun den ene fase til mit hifi en anden til mit sourround.

jeg har tænkt på at sætte 3stk 2 polede grupper op, men så skal der jo trækkes seperat nul ud til hver fase (kontakt der kører henholsvis RST) men ok det er nok det klogeste at gøre

vh velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

fejlen med brum på vincent nu fundet ....stor tanketorsk fra min side, vincent den spiller igen....så behøver ikke mere hjælp på denne tråd.....tak venner

vh velkommen

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2011 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Må vi ikke høre ?

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2011 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

jeg kan stadig ikke forstå jeg fik det pludselige brum ved at koble pre direkte på vincent, det er mig stadig en gåde? men jeg flyttede jo så alle kabler tilbage som normalt med delefilter og velodyne sm1 og sub koblet ind, og grunden til venstre side så var død (stille) er at det var meget mørkt da jeg gjorde det, og delefiltret har jo tre indgange A+B+C

Her bruger jeg jo A+B normalt, men var sku kommet til at sætte dem i B+C

men da jeg spillede i aftes synes jeg altså det var lidt svagere i venstre kanal...hmmmm

vh velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes