Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lyden digitalt fra tv til reciveren hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har en sony surround reciver fra sony model STR-KG700 med 2 hdmi indgange 1hdmi udgang, 1 coaxial og 1 optisk indgang og 3 sæt analog indgange, jeg har så her til ørbæk markede købt et hdmi kabel som jeg ville bruge mellem min reciver og tv (billede og lyden) kan jeg det ?

Bruger den optiske indgang på reciveren til min bærbar, den sidste digitale indgang mærket coaxial til min blueray afspiller, lyden går så fra mit tv (42" panasonic g20 plasmat tv) analogt til min reciver.

Har 2 hdmi ingange og 1 hdmi udgang samt 2 sæt analoge indgange tilbage, men når jeg læser brugsforviringen skal der bruges to kabler hvis jeg vil tilslutte f.eks hdmi kable til reciveren,så skulle reciveren aut tænde for lyden hvis jeg bruger 1 hdmi kabel til billedet og 1 sæt coaxial kabel til lyden, hvor skal jeg det ?

Hvad gør jeg ?

Vil gerne have lyden fra mit g20 sendt  digitalt ned til reciveren

Kan jeg sende lyden fra tvet igennem et Hdmi kabel og nede i en af min 2 hdmi indgange

Er meget sikker på jeg ikke har hdmi 1.4 og jeg ved jeg der ikke mulighed for ARC pga reciveren (har spurgt)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

et alternativ kunne også være at hvis dit tv har spidif out så kan du bruge et coaxial kabel mellem reciever og tv og så sidde en y-adapter med 1 han stik i forstærker enden som går ud i 2 hun stik så har du en til din bluray og et til dit tv det giver en god lyd kvalitet. men husk at det er bedst hvis det ikke ligger tæt op af feks strømkabler da det godt kan gernere signalet. et andet alternativ kunne være et optisk digital kabel det kan også bruges til spidif out men det er lidt forskelligt om det er optisk eller coaxial fra mærke til mærke hvilket tv tisk eller coaxial fra mærke til mærke ved ik hva panasonic kører med
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Panasonic har optisk udgang. Det har mit. Men ellers er der jo audio out analogt. Så undgår du også tidsforskelle i lyd og billede.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Jeg har en sony surround reciver fra sony model STR-KG700 med 2 hdmi indgange 1hdmi udgang, 1 coaxial og 1 optisk indgang og 3 sæt analog indgange, jeg har så her til ørbæk markede købt et hdmi kabel som jeg ville bruge mellem min reciver og tv (billede og lyden) kan jeg det ?

Bruger den optiske indgang på reciveren til min bærbar, den sidste digitale indgang mærket coaxial til min blueray afspiller, lyden går så fra mit tv (42" panasonic g20 plasmat tv) analogt til min reciver.

Har 2 hdmi ingange og 1 hdmi udgang samt 2 sæt analoge indgange tilbage, men når jeg læser brugsforviringen skal der bruges to kabler hvis jeg vil tilslutte f.eks hdmi kable til reciveren,så skulle reciveren aut tænde for lyden hvis jeg bruger 1 hdmi kabel til billedet og 1 sæt coaxial kabel til lyden, hvor skal jeg det ?

Hvad gør jeg ?

Vil gerne have lyden fra mit g20 sendt  digitalt ned til reciveren

Kan jeg sende lyden fra tvet igennem et Hdmi kabel og nede i en af min 2 hdmi indgange

Er meget sikker på jeg ikke har hdmi 1.4 og jeg ved jeg der ikke mulighed for ARC pga reciveren (har spurgt)

Du har nærmest selv svaret på det.
For at du kan gøre dette skal du have ARC (Audio Return Channel) i både tv og receiver. Dette er først i HDMi 1.4. Du bør benytte den optiske udgang på tv´et.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Troede bare at man på samme måde som med en computer (i mit tilfælde en advanceret bærbar fra asus) som kan overføre lyd og billede til mit tv med kun  1 hdmi kabel at det også var noget man kunne med et tv og 1 hdmi kabel hvor det så bare kun er lyden jeg skulle have overført til min reciver

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Panasonic har optisk udgang. Det har mit. Men ellers er der jo audio out analogt. Så undgår du også tidsforskelle i lyd og billede.

Hvad er det for noget tidsforskel i lyd og billede ?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Du har nærmest selv svaret på det.
For at du kan gøre dette skal du have ARC (Audio Return Channel) i både tv og receiver. Dette er først i HDMi 1.4. Du bør benytte den optiske udgang på tv´et.

Kan jeg ikke da den ene bruges til min blueray afspiller og den anden til min bærbar

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

hvorfor har du ikke sluttet din bluray afspiller tilsluttet din reciever med HDMI, det frigoer din coax port som du kan bruge til dit TV.

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
allanowich skrev:

Hvad er det for noget tidsforskel i lyd og billede ?
Ok, det er tit noget,der opstår ved tilslutning mellem receiver/tv og bluray rent digitalt. Men det er ikke noget problem hos dig. Jeg var bare lidt for hurtig. Men brug den optiske udgang. Så har du HDMI til dvd i overskud.

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

jeg tror du vil få bedre lyd med et coax frem for hdmi hvis du bruger et godt coax kabel min erfaring syntes jeg ik der er den store forskel på hdmi så en y-adapter så har du to coax indgange istedet for en. jeg bruger selv et coax mellem mit tv og min reciever til lyd og hdmi til billede det syntes jeg virker bedst for mig, så mit råd er køb en y-adapter og et godt coax kabel medmindre du har et liggende

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
hvorfor har du ikke sluttet din bluray afspiller tilsluttet din reciever med HDMI, det frigoer din coax port som du kan bruge til dit TV.

Nej for jeg har ikke 1.4 hdmi, jeg bruger den coaxiale til lyden fra min blueray afspiller, skal min blueray afspiller tilsluttes min reciver skal jeg bruge 1 hdmi fra min blueray afspiller (billede) og til lyden skal der bruges et coaxical kabel ifølge brugsforviringen

(min blueray afspiller er tilsluttet direkte til min fladskærm med et hdmi kabel og coaxical kabel til reciveren)

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

du skal ikke bruge HDMI 1.4 for at ovfoere billede og lyd, fra bluray til reciever.

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
jeg tror du vil få bedre lyd med et coax frem for hdmi hvis du bruger et godt coax kabel min erfaring syntes jeg ik der er den store forskel på hdmi så en y-adapter så har du to coax indgange istedet for en. jeg bruger selv et coax mellem mit tv og min reciever til lyd og hdmi til billede det syntes jeg virker bedst for mig, så mit råd er køb en y-adapter og et godt coax kabel medmindre du har et liggende

det lyder som noget fis undkyld mit sprog, men du vil faa bedre lyd via hdmi, det er ganske enkelt et spoergsmaal om matematik.

du skal bruge HDMI til at overfoere HD lydformater.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:

Kommer det ikke til at blive lidt forvirende idet jeg så har en Y-adapter med to coaxial kabler et fra tvet og den anden fra min blueray afspiller. (den samme lyd 2 gange måske med lidt forsinkelse eller tage et coaxial kabel ud af y-adapteren hver gang jeg vil se en dvd/blueray film)

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

ja det er også sådan du skal gøre men hvis du også gerne vil have digitalt lyd fra dit tv kan du jo også bare gøre ligesom allanowich siger med et optisk kabel det er også bedre hvis de skal ligge op af strøm kabelet til dit tv hvis dit tv optisk udgang ligesom hans

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

hmmmm............

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
ja det er også sådan du skal gøre men hvis du også gerne vil have digitalt lyd fra dit tv kan du jo også bare gøre ligesom allanowich siger med et optisk kabel det er også bedre hvis de skal ligge op af strøm kabelet til dit tv hvis dit tv optisk udgang ligesom hans

Kan man også få en y adapter til optisk kabel for den optiske indgang på reciveren bruger jeg til lyden fra min bærbar 

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:

Har taget coaxial kablet ud af reciveren og bluray afspilleren og så vidt jeg husker tilsluttet bluerayafspilleren til reciveren med et hdmi kabel og 1 hdmikabel op til fladskærmen, men ingen lyd og billede (ved ikke om det kræver noget mere eksperimentering,justeringer før det evt virker)

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

nogle reciever skal du tilføje hvilken port der er tilknyttet til den type lydkilde og hva det er for et apperat og det samme skal du gøre med dit tv det skal man i hvert falde med denon og philips pioneer og onkyo

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

hvilken udgang sidder hdmi i recieveren

Side af 2 Næste >>