Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Så kom testen!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jo da
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Meget vrøvl er skrevet  - også fra anmelderene her på site.

Det er et ikke desto mindre indlysende, at en bare nogenlunde anstændig anmeldelse skal redegøre for forudsætningerne for anmeldelserne - og dette vil altid indebære at minimum det anvendte udstyr nævnes. Er denne forudsætning ikke tilstede er der ikke tale om en "anmeldelse" men blot en personlig oplevelse en tilfældig dag med et eller andet hifi. Dette gælder selvfølglig uanset om man er lønnet eller ulønnet anmelder.

Jeg kan ikke forestille mig at branchefolk kan have noget i mod det.  

Til top Vis Jo da's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jo da

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København

MOtheFREAK skrev:

AdamFelix,

I dit svar bekræfter du netop at du ikke har læst hele tråden eller måske har hentet kaffe midt i den

Jeg har netop kritiseret anmelde-formen for at være for glorificerende, jeg har netop ønsket AB tests for objektivitetens og sammenligningens skyld, jeg har netop været ærlig med hensyn til hændelsesforløbet.

Ovenstående kommentar, var blot for at holde en hvis lethed i kommunikationen, at tilføre en lille smule humor. Det gælder jo ikke liv og død, forhåbentlig !

Den må jeg have miset, Sorry! Du kan jo starte med at vise den velvilje du tilsyndeladene har for at et produkt for en retfærdig rettergang ved at låne et af dine produkter til Hurtig, så skal han nok give dig en ddybdegående og retfærdig brugeranmeldelse

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003

Bastian skrev:

"Så lad os da sætte fut i brugeranmeldelser."

Prøv lige at læs dem, der findes......Gudfaderbevares. èn giver Mi 3 højttaleren 6 stjerner ud af 6 for ydelse. (faktisk får den 6 i alle kategorier *GG*) Hvorfor køber nogle modellen større? Rent spild da!

Hvad med Dali Ikon 6? http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?kat=1&id =111&titel=Dali+IKON+6 

DEN må være god!

Også selv om forfatteren havde sat dem til salg, da anmeldelsen var indrykket, he.

(Jeg overvejede det også lidt selv, om jeg skulle vente med at skrive i 3020-tråden at min daværende Acurus A250 var ekstremt dårlig, samtidig med at jeg satte den til salg. Det lykkes nu at sælge den alligevel, he.)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:

Prøv lige at læs dem, der findes......Gudfaderbevares. èn giver Mi 3 højttaleren 6 stjerner ud af 6 for ydelse. (faktisk får den 6 i alle kategorier *GG*) Hvorfor køber nogle modellen større? Rent spild da!

Jep, de fleste af dem er godt nok ringe, især dem som producerer en helt kanon test for et produkt og så går der lige en dag eller to og så har vedkommende produktet til salg

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

De er for gode til at eje. "Because I'm not worth it".

Men der er da kommet en slags afklaring af hvorfor Hurtig er blevet holdt ude...

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jo da skrev:

Meget vrøvl er skrevet  - også fra anmelderene her på site.

Det er et ikke desto mindre indlysende, at en bare nogenlunde anstændig anmeldelse skal redegøre for forudsætningerne for anmeldelserne - og dette vil altid indebære at minimum det anvendte udstyr nævnes. Er denne forudsætning ikke tilstede er der ikke tale om en "anmeldelse" men blot en personlig oplevelse en tilfældig dag med et eller andet hifi. Dette gælder selvfølglig uanset om man er lønnet eller ulønnet anmelder.

Jeg kan ikke forestille mig at branchefolk kan have noget i mod det.  

Det tror jeg bestemt heller ikke leverandørerne har, især ikke når de kan vælge om den enkelte anmeldelse må offentliggøres eller ej.

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland

Svend....

ikke første gang den slags er set........men noget andet er: Jeg tror sq der var fremtid for et site, hvor en reel anmeldelse blev skrevet. Selvf. af en med forstand på sagerne. Og selvf. i tråd med gældende lov!

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Svend P skrev:
Bastian skrev:

Hvad med Dali Ikon 6? http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?kat=1&id =111&titel=Dali+IKON+6 

DEN må være god!

Også selv om forfatteren havde sat dem til salg, da anmeldelsen var indrykket, he.

(

Ja så nåede du lige at kommentere den inden jeg fik skrevet mit indlæg.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Den må jeg have miset, Sorry! Du kan jo starte med at vise den velvilje du tilsyndeladene har for at et produkt for en retfærdig rettergang ved at låne et af dine produkter til Hurtig, så skal han nok give dig en ddybdegående og retfærdig brugeranmeldelse

Hurtig, du har en opgave... så må vi se hvor hurtig du er

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

OK,

Jeg kan egentlig godt forstå at det som bruger og kunde ville være det fedeste om alt det negative man kunne finde at sige om et produkt også kom med osv.

Men helt ærligt hvis det der ønskes er at anmelderne og brugerne skal danne en fælles front imod importørene og distributørerne som en slags fjender som per definition snyder og skal afsløres, hvor mange produkter tror i så der kommer til test? Det gælder vist ikke kun i DK.

Det der for mig at se må være det springene punkt er hvorvidt de anmeldelser der rent faktisk kommer ud er et udtryk for anmelderens oplevelse og intet andet?

Der er jo ikke tale om at der i en given anmeldelse kan sorteres noget negativt fra, som jeg forstår det er det enten eller med fuld integritet til anmelderen og uden nogen form for påvirkning fra importøren.

Og nej jeg er ikke uvildig og vil derfor forsøge at holde mund nu

Mvh

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Problemet med et reelt test-site er jo at man nødvendigvis må købe stort set alle produkter....meget producentstøtte skal man nok ikke forvente.......og dem man hagler ned er svære sat omsætte bagefter....så har vi problemstilingen igen.....

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Holmbye, de elementer jeg forventer af en god anmeldelse er:

- den er uafhængig - der er intet ydre pres for at dreje den i en bestemt retning

- den er ærlig - skrevet efter anmelderens bedste evne

- den er kompetent - anmelderen får undersøgt produktet til bunds så en karakteristik er komplet

Det er vist at fordreje tingene at beskrive dét, som der her er på dagsordenen, som at brugerne ønsker alle negative ting udpenslet ensidigt. Men det kan da sikkert skræmme nogle distributører.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
  1. Hvis I aldrig har haft noget at skjule, omkring anmeldelsernes påvirknig af evt annonceindtægter. Hvorfor er det så I har valgt at hemmeligholde informationer, og i øvrigt anklaget brugere der var på sporet af disse informationer for at nærme sig injurier???

Jeg tror at du begynder at blande tingene sammen. Den med injurierne har ikke en skid med det her at gøre, og der var desuden ingen der var på sporet af noget som helst. Injurierne var mere målt på de sædvanlige anklager om bagvaskelse, korruption og hvilke gloser der ellers er blevet brugt. Og problemet med de folk der gennem tiden tror at de er på sporet af noget, bakker altid ud og snakker udenom så snart de selv bliver bedt om at fremlægge dokumentation - kunne dokumentation fremlægges ville al snak jo forstumme hvis "anklagerne" havde ret, ik´?

Men folk der anklager har bare det lille problem at de ikke selv mener at de skal dokumentere noget som helst - nej, de skal bare sidde og bjæffe, og så snart de får lov af gø, går de ud i haven og strinter istedet.

Det, der tilsyneladende er det nye "store" problem er, at nu er den helt gal fordi at ordet fortroligt blev brugt omkring produkter der er returneret istedet for at gå gennem møllen og blive sablet ned. Hvori ligger problemet? Kan det ikke være skideligemeget hvad der er returneret? Hvad skal det bruges til?? Det er her, jeg falder lidt af (if you know what I mean??)

Jeg medgiver at producenter/leverandører ikke skal have veto-ret - så ryger lidt af pointen med en anmeldelse hvis tiden på den alligevel er spildt. Sender man til test, må man tage resultatet med oprejst pande - sådan er det jo også med f.eks. biler. Her er der nogle der får tæv, men de sender alligevel flere biler til test, og det gør de som regel for at vise at de har forbedret sig, eller ihvertfald forsøgt

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jep, men når bil magasiner kan teste biler til 200K+ og hagle dem ned, og stadig få biler fra samme mærke til test burde det kunne lade sig gøre

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Holmbye, de elementer jeg forventer af en god anmeldelse er:

- den er uafhængig - der er intet ydre pres for at dreje den i en bestemt retning

- den er ærlig - skrevet efter anmelderens bedste evne

- den er kompetent - anmelderen får undersøgt produktet til bunds så en karakteristik er komplet

Det er vist at fordreje tingene at beskrive det, som der her er på dagsordenen, som at brugerne ønsker alle negative ting udpenslet ensidigt.

Enig!! Desværre indrømmer anmelderen nærmest, at INGEN af disse er overholdt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Bastian skrev:

Jep, de fleste af dem er godt nok ringe, især dem som producerer en helt kanon test for et produkt og så går der lige en dag eller to og så har vedkommende produktet til salg

Hehe så er der jo en god "anmeldelse" at relatere til når der skal sælges - man har selv skrevet den, men under et alias

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Ronin dog...lufter du en teori om en bagtanke?  At man priser noget for vindings skyld!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hurtig skrev:
  1. Hvis I aldrig har haft noget at skjule, omkring anmeldelsernes påvirknig af evt annonceindtægter. Hvorfor er det så I har valgt at hemmeligholde informationer, og i øvrigt anklaget brugere der var på sporet af disse informationer for at nærme sig injurier???

Jeg tror at du begynder at blande tingene sammen. Den med injurierne har ikke en skid med det her at gøre, og der var desuden ingen der var på sporet af noget som helst. Injurierne var mere målt på de sædvanlige anklager om bagvaskelse, korruption og hvilke gloser der ellers er blevet brugt. Og problemet med de folk der gennem tiden tror at de er på sporet af noget, bakker altid ud og snakker udenom så snart de selv bliver bedt om at fremlægge dokumentation - kunne dokumentation fremlægges ville al snak jo forstumme hvis "anklagerne" havde ret, ik´?

Men folk der anklager har bare det lille problem at de ikke selv mener at de skal dokumentere noget som helst - nej, de skal bare sidde og bjæffe, og så snart de får lov af gø, går de ud i haven og strinter istedet.

Det, der tilsyneladende er det nye "store" problem er, at nu er den helt gal fordi at ordet fortroligt blev brugt omkring produkter der er returneret istedet for at gå gennem møllen og blive sablet ned. Hvori ligger problemet? Kan det ikke være skideligemeget hvad der er returneret? Hvad skal det bruges til?? Det er her, jeg falder lidt af (if you know what I mean??)

Jeg medgiver at producenter/leverandører ikke skal have veto-ret - så ryger lidt af pointen med en anmeldelse hvis tiden på den alligevel er spildt. Sender man til test, må man tage resultatet med oprejst pande - sådan er det jo også med f.eks. biler. Her er der nogle der får tæv, men de sender alligevel flere biler til test, og det gør de som regel for at vise at de har forbedret sig, eller ihvertfald forsøgt

Personligt er jeg egentligt ret ligeglad med hvilke produkter der er røget retur, det er mere det absurde i at det kan lade sig gøre og at leverandørerne pludselig har en kæmpe indlflydelse på anmeldelserne, og at man samtidigt har benægtet dette og fanen har højt hævet proklameret at man var et fuldstændigt uafhængigt site.

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

OK,

Jeg kan egentlig godt forstå at det som bruger og kunde ville være det fedeste om alt det negative man kunne finde at sige om et produkt også kom med osv.

Men helt ærligt hvis det der ønskes er at anmelderne og brugerne skal danne en fælles front imod importørene og distributørerne som en slags fjender som per definition snyder og skal afsløres, hvor mange produkter tror i så der kommer til test? Det gælder vist ikke kun i DK.

Det der for mig at se må være det springene punkt er hvorvidt de anmeldelser der rent faktisk kommer ud er et udtryk for anmelderens oplevelse og intet andet?

Der er jo ikke tale om at der i en given anmeldelse kan sorteres noget negativt fra, som jeg forstår det er det enten eller med fuld integritet til anmelderen og uden nogen form for påvirkning fra importøren.

Og nej jeg er ikke uvildig og vil derfor forsøge at holde mund nu

Mvh

Leverandøre som er sikre på at det de sæger er godt, kan vel trygt låne et produkt ud til en anmelder! - Tør du?

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jesper Juul skrev:
Bastian skrev:

Hehe så er der jo en god "anmeldelse" at relatere til når der skal sælges - man har selv skrevet den, men under et alias

Jep og af samme grund skriver jeg aldrig noget om de produkter jeg somme tider har på KSB siden så længe de er til salg. Selvom jeg selvfølgelig ikke kan bevise at jeg ikke har skrevet under et alias, men redaktionen kan vel tjekke det på min IP adresse

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes