Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny gulvhøjtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Kig lyt evt på Dali Ikon 6 eller B&W 683/604. Alle kan fåes på DBA til cirka 4000-6000 kr. God åben lyd uden du bliver ruineret.
Specielt 683 har godt af et stort rum. Dali har en god åben diskant og top, B&W er stærk på mellemtone og fx mandestemmer...
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2015 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt nok ikon er en bedre højtaler end hele 600 serien nogen sinde bliver, hvis man ikke kigger på grind i mellemtone og blær i
signaturen. Der er bare intet detalje niveau i dm600.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 August 2015 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er jo heldigvis forskellig har selv haft 604 og 683 og været glad for dem til prisen. Ikon imponere med sit brede perspektiv og åbne diskant, men kan for nogle være trættende i længden.

Pointen med mit indlæg var at man kan komme langt for cirka 5000 kr brugt med de to mærker og modeller..
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2015 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Du har intet at bruge den NAD til. Den er stort set ikke stærkere end din Denon. Derudover er det en effektforstærker du skal have - ikke en pre-.

En effekt kan sluttes direkte til din Denon. Evt. kan du til en start, købe det Sherwood forstærkersæt, som er til salg i salgssektionen. Der er MASSER af power, til små penge.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 August 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge efter et saet Avance 680 eller Sig8mk2 eller 3 hvis det var mig. Burde kunne faas brugt fra omkring 4500 og op afhaengig af stand og
alder.
De spiller rigtig fint i min stue (som er paa 59kvm) - godt nok paa den korte led

Jeg ville tilbyde at komme forbi til et lyt - men der er langt til Dusseldorf   

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 August 2015 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Kurt P skrev:
Du har intet at bruge den NAD til. Den er stort set ikke stærkere end din Denon. Derudover er det en
effektforstærker du skal have - ikke en pre-.

En effekt kan sluttes direkte til din Denon. Evt. kan du til en start, købe det Sherwood forstærkersæt, som er til salg i
salgssektionen. Der er MASSER af power, til små penge.

M.v.h.

Ja...købe det Sherwood sæt...faktisk ok effekt forstærker, der trækker det meste!...og for dit budget en god gulvhøjtaler. Fordelen
ved brugt, til den rette pris, er at du sjældent taber så meget på det. Kast dig ud i det og lad os høre hvordan det spiller!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2015 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Apropos langt over niveau.....

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=295910

er et usædvanligt godt bud på en særdeles musikalsk højttaler. Ikke alene har dens bånddiskant en udenfor normen stor spredning, den lyder hamrende velopløst. Taler af erfaring, da jeg tidligere har haft den mindre P-3. Und dig selv at høre dem, inden du ta´r din endelige beslutning. Den spiller al slags musik rigtig, rigtig godt (og så er den indenfor dit budget). Den er oven i købet også let at drive, så dit effektbehov ikke bli´r større, end at du måske ikke bliver nødt til at skifte noget ud i første omgang.

clausj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2015
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2015 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Nå, Sherwood er åbenbart allerede solgt efter den reklame, den fik herinde.

Hvordan skal en effektforstærker tilsluttes min X3000? Så vidt jeg kan se er der alene Audio-Out på ZONE2, men det går vel ikke. MAIN ZONE
bruges jo til 5.1 surround + front højtalere og jeg vil da gerne kunne bruge gulvhøjtalerne både til Stereo og Surround (film)???

Til top Vis clausj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clausj

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 August 2015 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart læser jeg ikke dit første indlæg som et råb om mere power. Hvis det er en anden lyd du ønsker synes jeg da at du skal fokusere på højttalerne først. Så svag er din Receiver altså heller ikke, og medmindre det handler om at spille tordnende højt er det ikke sikkert at du har noget at bruge en ekstra forstærker til.

Der vil altid være nogen der ikke kan få effekt nok, men derfor kan det jo godt være rigeligt for dig. Men det afhænger jo af hvordan du lytter til musik. Jeg mener at det vigtigste er at du får valgt de højttalere du kan lide at lytte på, så kan du altid opgradere forstærkeren senere hvis det er nødvendigt.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

clausj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2015 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Stanley: Godt ord igen. Jeg holder mig til den oprindelige plan og får lyttet på nogle mærker i løbet af ugen.

/claus

Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2015 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

UPS! Så ikke at du havde linket til en NAD effektforstærker. Men ja, den er også en mulighed, selvom den ikke er så kraftig, som Sherwood'en.

M.v.h.

clausj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2015 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej venner

Så har jeg hørt på lidt højtalere og bestemt blevet klogere. Rummet var ca. 40 kvm. og jeg fik hørt JBL LS60, Dynaudio Excite 34, Dynaudio Focus
260 og Focal Aira 926. De ligger alle i niveauet 15-18.000 fra ny.

Begge Dynaudio havde flot klang og diskant, men Excite 34 havde altså for lidt bund. JBL'en klang vandt ikke på mig, slet ikke da jeg hørte Focus
260 og Focal. Sidstnævnte er klar favorit pga. den stramme bas er flotte klang, forfulgt af Focus 260 der også var rigtig interessant.

Puha, jeg er lidt forelsket og frustreret. Gode råd er fortsat velkomne, nu hvor behov og smag er præciseret - ellers ender jeg jo med at skulle købe
dem fra ny og det er jo langt over budget

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Sendt: 27 August 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Ved godt det lyder kontroversielt med sådan et forslag, men Dali har også hen af samme klang, de er faktisk meget fede allround højt. til film, musik
også klassisk specielt fede med strygere. Kunne man købe et par helicon brugt... Basrefleksen er rimlig tung, men alligevel forsvarlig anlagt med
refleksrør til at tune den rimlig vel definerende bas den giver...også selvfølgelig den præcise diskant du snakke om, i et fremragende lydbilled.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 August 2015 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Clausj. 

Du kan få en Focus 360, indenfor dit budget, eller en ældre Focus 220, til billige penge.

M.v.h.

steen c
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2015
Sendt: 29 August 2015 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Et par Klipsch Reference Premiere RP-280F.
Til den musik du høre.

Tro at du skal prøve at høre dem .
Til top Vis steen c's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steen c

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Sendt: 30 August 2015 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

clausj skrev:
Hej venner

Så har jeg hørt på lidt højtalere og bestemt blevet klogere. Rummet var ca. 40 kvm. og jeg fik hørt JBL LS60, Dynaudio Excite 34,
Dynaudio Focus
260 og Focal Aira 926. De ligger alle i niveauet 15-18.000 fra ny.

Begge Dynaudio havde flot klang og diskant, men Excite 34 havde altså for lidt bund. JBL'en klang vandt ikke på mig, slet ikke da
jeg hørte Focus
260 og Focal. Sidstnævnte er klar favorit pga. den stramme bas er flotte klang, forfulgt af Focus 260 der også var rigtig interessant.

Puha, jeg er lidt forelsket og frustreret. Gode råd er fortsat velkomne, nu hvor behov og smag er præciseret - ellers ender jeg jo
med at skulle købe

dem fra ny og det er jo langt over budget

Jahh...nu er du ramt af hifi! Det er jo højtalere langt dyrere ned du lagde ud med! Tyder på, at det du er faldet for nogle , for at
bruge et lidt fortærsket udtryk, musikalske højtalere. Men forvendt ikke at de lyder lige så godt hjemme, som over det highend
anlæg forhandleren satte til for, at få dig i hifi-himlen. Selv lidt fan af Focal, JMR og andet frankofilt. Du må beslutte om du går
brugt eller nyt vejen? Eller finde noget du syntes lyder godt i en butik og finde det brugt. Men det er selvsagt lidt sværere da der
går noget til før folk skiller sig af med udstyr. De modeller du er forelsket i finde vel også i mindre modeller hvis det skulle være.
Men,men,men.....hvis man er forelsket skal man gå efter guldet! Så er det andenbedste ikke nok.......god jagt!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Kildemand
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 30 August 2015
Sendt: 30 August 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Focal Aria 936 og blev træt af lyden efter nogle måneder. Har nu nogle Dynaudio focus som jeg beholder i laang tid:)
Til top Vis Kildemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kildemand

clausj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2015 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg endte med at købe et par brugte Dynaudio Focus 220 til 6.000 - ovenikøbet uden at det var muligt at prøve dem i min stue først.

Ved lav styrke er der faktisk ingen forskel i forhold til de gamle KEF Q55.2, men ved høj volumen spiller de meget rent, men jeg mangler dog en
smule i dybden - alt efter musiktype. Det er svært at ramme præcist - især når jeg har valgt at handle brugt.

Imidlertid nåede jeg også til den erkendelse at min stue er stor og rungende (ingen tæpper eller gardiner og kun få møbler), så skulle jeg spille
den op i ønsket lyd, ville det nok kræve et noget andet budget. På den korte bane (de næste 3-4 år) har jeg så valgt disse højtlalere som i
kombination med min subwoofer leverer rimeligt tilfredsstillende.

Så må vi se om fremtiden byder på anden stue eller andet anlæg. Tak for hjælpen og skriv fortsat gerne gode forslag ind - det er meget
inspirerende at følge.

/Claus

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Sendt: 04 September 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.
Jeg tænker du vil opleve, at hvis du smider mere effekt og strøm til dine Dynaudio, så får du mere af det hele.
Jeg kender ikke din forstærker, men ved af erfaring at jo mere jo bedre.
Ikke forstået derhen at de skal have 200W før der sker noget, men headroom på forstærkersiden betyder rigtigt meget.
Jeg kender udmærket de højtalere du har købt, og jeg tænker også at vide hvem der har solgt dem og holder det stik, havde de en DM200 forstærker i ryggen. Den leverer strøm som et svejseværk :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Wega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

clausj skrev:

Imidlertid nåede jeg også til den erkendelse at min stue er stor og rungende (ingen tæpper eller gardiner og kun få møbler), så skulle jeg spille
den op i ønsket lyd, ville det nok kræve et noget andet budget. På den korte bane (de næste 3-4 år) har jeg så valgt disse højtalere som i
kombination med min subwoofer leverer rimeligt tilfredsstillende.

/Claus

Tillykke med de nye højtalere

Vil bare lige tilføje at din stue altid vil være rungende, lige meget hvilke højtalere du vælger, når det er et rum med store arealer af reflekterende
overflader. Det handler om akustik i rummet, og det kan desværre ikke fixes med andre højtalere, der er det i stedet rummet der skal arbejdes
med.
At rummet så er stor er faktisk en fordel, for det er med til at give en mere jævn fordeling af stående bølger, og dermed en mere jævn bas
gengivelse.

Blot lidt information til dig, så du kan have det med i overvejelserne til de langsigtede planer.
Til top Vis Wega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wega

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes