Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Blu-ray film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med at købe Blu-ray film via dvdstrax.dk - Jeg er nemlig lidt i tvivl, om det er film med et HD lydspor eller om det kun er gammeldags 5,1 DD. Det er lidt vanskeligt at se, da de ikke selv oplyser om det, og det er for mange af dem umuligt at se bagsiden af coveret for selv at undersøge det. 

Grunden til mit spørgsmål er de meget lave priser og så er der for nogle film 2 priser på dem selvom det ikke er special edition eller 2 disc versioner på den lidt dyrere... 

Ved ikke om det er i den rette kategori jeg poster denne...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jeg købte "Batman - The Dark Knight" som pre-order derfra i starten af december.. Kostede 169,- og er faldet en tier siden da.. Den er bare oplyst på siden som Audio : English, men den er med : Dolby True HD 5.1 og Dolby Digital 5.1..

Udover den billige pris kom den også i min postkasse 2 dage før officiel udgivelsesdato.. Nice..

Har lige bestilt igen derfra :

• Batman Begins : Dolby TrueHD 5.1 og Dolby Digital 5.1
  • Sin City : Er ikke udkommet endnu, og på blu-ray.com står audio som : To Be Announced
  • I am Legend : Dolby TrueHD 5.1 og Dolby Digital Plus 5.1
  • GoodFellas : PCM 5.1 og Dolby Digital 5.1

Har godt set der er flere versioner af samme film derinde, med relativ stor prisforskel, og på enkelte af disse kan man se den billige version kun har DD5.1 og måske DTS, mens der er PCM på den dyere.. Men de fleste er som du siger ikke til at blive klog på..

Jeg har dog ikke noget anlæg til afvikling af PCM / True HD eller den slags, så for mit vedkommende er det lige gyldigt, men kan da godt vende tilbage med oplysninger om Sin City når den kommer med posten..

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg følger lige med her, for det lyder da ret lækkert med så billige Blu-Ray film :D
Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

har heller ikke anlæg til at vise de nye lydformater, men det ville jo dejligt at have når jeg engang har fået opgraderet.

Har selv fået er par film derfra som også er kommet rimeligt hurtigt, men jeg har kun handlet hvor det har været vist med lydformatet så jeg kunne sikre mig at HD lyden var med.. Og kan da heller ikke klage over forsendelses tiden, udover en enkelt som blev udsat med udgivelsesdato

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige god for denne side. jeg handler kun der... og har aldrig haft nogen problemer.. og har flere gang fået film før relese datoen.. så det fungere bare..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

@Lethvig: Ofte aner forretningerne ikke, hvilke lydspor der er på en udgivelse, når de opretter dem i deres systemer, så for ikke at love noget, så skriver de måske bare "5.1 english". Det er meget tidskrævende at have 100% præcise databaser over filmene, så jeg forstår godt, hvis de skærer lidt i hjørnerne.

Hvis du meget gerne vil have de rigtige oplysninger, så kan du evt. slå udgivelsen op i DVD Profiler (www.invelos.com), der er baseret på brugernes egne oplysninger. Jeg benytter det ofte til at tjekke netop de lidt mere specifikke data - men det virker naturligvis kun med film, der ER udkommet.

I øvrigt fatter jeg nada af, at dvdstrax er så populær. I forhold til de engelske onlineforretninger og den nuværende pundkurs, så er det ikke specielt billigt. Husk også at der koster 29 kr. i porto pr. ordre! Hvis man eksempelvis gerne vil have The Dark Knight, så koster den dermed 188 kr mod en (toldsikker!) pris på ca. 143 kr. hos Amazon.co.uk. - og den engelske har endda danske tekster (for dem, der har det behov). Hvis man tør tage chancen, så kan den fås til 129 kr. hos TheHut.com.

@Filur999: Det er aldrig ligegyldigt, hvilke lydformater du får med. Jeg vil love dig, at du vil ærgre dig engang i fremtiden, når du får rigtig HD-lyd, og dine gamle BD-film kun har DD

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

jeg har bestilt der fra mange gange, men har ikke lige adgang til mine blu-ray. Jeg vil bare nævne at fragten er utrolig hurtig og nem. Så man kan trygt bestille derfra
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
@Lethvig: Ofte aner forretningerne ikke, hvilke lydspor der er på en udgivelse, når de opretter dem i deres systemer, så for ikke at love noget, så skriver de måske bare "5.1 english". Det er meget tidskrævende at have 100% præcise databaser over filmene, så jeg forstår godt, hvis de skærer lidt i hjørnerne.

Hvis du meget gerne vil have de rigtige oplysninger, så kan du evt. slå udgivelsen op i DVD Profiler (www.invelos.com), der er baseret på brugernes egne oplysninger. Jeg benytter det ofte til at tjekke netop de lidt mere specifikke data - men det virker naturligvis kun med film, der ER udkommet.

I øvrigt fatter jeg nada af, at dvdstrax er så populær. I forhold til de engelske onlineforretninger og den nuværende pundkurs, så er det ikke specielt billigt. Husk også at der koster 29 kr. i porto pr. ordre! Hvis man eksempelvis gerne vil have The Dark Knight, så koster den dermed 188 kr mod en (toldsikker!) pris på ca. 143 kr. hos Amazon.co.uk. - og den engelske har endda danske tekster (for dem, der har det behov). Hvis man tør tage chancen, så kan den fås til 129 kr. hos TheHut.com.

@Filur999: Det er aldrig ligegyldigt, hvilke lydformater du får med. Jeg vil love dig, at du vil ærgre dig engang i fremtiden, når du får rigtig HD-lyd, og dine gamle BD-film kun har DD

Det er godt nok billigt på thehut.com, men der står intet om undertekster osv, så det skal man lige være opmærksom på!

Men hvis der er nogen der har forslag til sider fra udlandet, hvor det er billigt, og man også kan se mere info kunne det være lækkert!

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

@Henrik N: Nej - men da The Hut er engelsk (men dog sender fra Guernsey), så er det nok temmelig tæt på 100% sandsynligt, at det er den engelske BD, de sælger. Man kan så søge info om tekster og lydformater andre steder, hvis det med danske tekster er en deal breaker for dig.

Personligt er jeg dundrende-pivende ligeglad med danske tekster (de taler jo engelsk i de fleste film...), og jeg har ikke købt hverken DVD eller Blu-ray til fuld pris i danske butikker de sidste 4-5 år. Jeg ville føle mig snydt, hvis jeg gav 250 kr. for en film hos Blockbuster.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
@Henrik N: Nej - men da The Hut er engelsk (men dog sender fra Guernsey), så er det nok temmelig tæt på 100% sandsynligt, at det er den engelske BD, de sælger. Man kan så søge info om tekster og lydformater andre steder, hvis det med danske tekster er en deal breaker for dig.

Personligt er jeg dundrende-pivende ligeglad med danske tekster (de taler jo engelsk i de fleste film...), og jeg har ikke købt hverken DVD eller Blu-ray til fuld pris i danske butikker de sidste 4-5 år. Jeg ville føle mig snydt, hvis jeg gav 250 kr. for en film hos Blockbuster.

...og så er der så lige den lille men ikke helt uvæsentlige detalje at Guernsey står udenfor EU toldsamarbejdet, hvorfor der skal betales told, gebyr og moms af hele beløbet når (ikke hvis) den tages i tolden.....men som jeg sagde bare en detalje....men så kan filmene godt blive pebrede. jeg selv holder mig til amazon.co.uk og axelmusic.com

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:

Nu er vi nogle der gerne vil kunne sælge film igen senere, og der er det en ret god deal, at der er danske tekster til

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Henrik N skrev:
Nu er vi nogle der gerne vil kunne sælge film igen senere, og der er det en ret god deal, at der er danske tekster til

Tja... jeg køber oftest film for at beholde dem, men det betyder jo i øvrigt ikke en pind, hvad du kan sælge en film for, men derimod hvad forskellen er på købspris og salgspris. Jeg vil hellere købe en film til 130 kr. og sælge den til 80 end købe en til 200 og sælge den til 140.

Det er især en god ide, hvis man får den ide ikke at sælge den igen...

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
Henrik N skrev:

Tja... jeg køber oftest film for at beholde dem, men det betyder jo i øvrigt ikke en pind, hvad du kan sælge en film for, men derimod hvad forskellen er på købspris og salgspris. Jeg vil hellere købe en film til 130 kr. og sælge den til 80 end købe en til 200 og sælge den til 140.

Det er især en god ide, hvis man får den ide ikke at sælge den igen...

Kan jeg da ikke se på din samling
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Så er de første 3 kommet.. Sin City udkommer vist først omkring den 6. jan, men da fedt nok at de sender dem de har på lager med det samme, istedet for at vente med at sende til alle er klar.. og det koster ikke ekstra porto at den deles op..

Skal lige tilføje at det er norske covers, og teksten derpå jo derfor står på norsk.. Det gør ikke mig noget, men til ham der skal sælge videre en dag, ville det nok være ærgeligt hvis han køber en animationsfilm der så for en anden norsk titel frem for den danske, så kan ungerne ikke kende forskel

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Filur999 skrev:

Så er de første 3 kommet.. Sin City udkommer vist først omkring den 6. jan, men da fedt nok at de sender dem de har på lager med det samme, istedet for at vente med at sende til alle er klar.. og det koster ikke ekstra porto at den deles op..

Skal lige tilføje at det er norske covers, og teksten derpå jo derfor står på norsk.. Det gør ikke mig noget, men til ham der skal sælge videre en dag, ville det nok være ærgeligt hvis han køber en animationsfilm der så for en anden norsk titel frem for den danske, så kan ungerne ikke kende forskel

Hahaha smiler, du burde få en omgang!  

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:

...hos Amazon.co.uk. - og den engelske har endda danske tekster (for dem, der har det behov).

Angående det at købe BD / HD DVD film i England: Er det et tilfælde om der er danske undertekster eller ej, eller vil der næsten altid være danske undertekster på "region 2" (hedder det også det for BD/HD DVD) film?

Kan man evt. checke det på www.invelos.com, hvis man opretter sig som bruger?

Undskyld jeg stjæler tråden til dette "off topic" emne....

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

@Niels: Det hedder reg. A/B/C for Blu-ray. HD-DVD har ingen regionskoder. Danmark og resten af Europa er reg. B.

Jeg er den forkerte at spørge om frekvensen af danske tekster på engelske reg. B, for som sagt så bekymrer det mig ikke, om der er danske tekster på. Jeg kan godt forstå engelsk. Men jeg kan da henvise dig til www.hdfreak.dk, hvor der er en liste over engelske BD's med danske tekster.

Invelos har udviklet filmsamler-softwaren DVDProfiler, der er MEGET brugt som database for filmsamlere. Hvis man installerer det, så kan man tjekke op på de enkelte films data (hvis de er tastet ind). Min onlinesamling - der er link i min signatur - er kompileret i DVDProfiler. Det er et fantastisk program.

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

jeg er som sådan ligeglad hvor jeg køber, bare prisen er billig. bor på grønland så om det er uden eller inde for eu er også underordnet da der ikke tillægges told eller ande afgift på. Dog har jeg mulighed for at få refunderet  momsen, da vi ingen moms har her.

Dog skal det være region b (europa) for blu-ray film. så vil da tjekke The hut ud og se om det er fint nok

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

@Yoga: Tusind tak for svaret
Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes