| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en af dem, som til en hver tid vil anbefale 350 frem for 450. Jeg synes 450 har en kedelig tendens til at blive mudret i bassen. Det kan muligvis have noget med placering at gøre, men jeg har forsøgt med op til 60cm til bagvæggen/siddevægge uden at kunne fjerne problemet.
350 er meget mere ren i bassen efter min mening, og tillader placering så tæt som 20cm fra bagvæg.
Der er flere muligheder for at tweake 350 til endnu bedre lyd. Sandkammeret i bunden bør fyldes - det giver meget på de nedre frekvenser. Derudover kan det (som altid med Dali) anbefales at pille enhederne ud og rette dæmpningsmaterialet til så det sidder rigtigt langs væggene. Hvis man synes den brummer for meget, kan man med fordel dæmpe de udæmpede flader. Sidst, men ikke mindst er det vigtigt, at den står rigtigt. Den har ikke ret stor grundflade, hvorfor den er svær at få til at stå stabilt. Prøv evt. med de spikes som sidder ude på siden af højtaleren (vist fra HiFi-klubben) - de gør den en stor tjeneste. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|