| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gik planerne om at få en Linn forstærker om? Var der ikke en stakkel der meldte sig frivilligt, eller er den ide også blevet "lukket"?
|
| Til top |
|
| |
Only2channel Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 09 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
PederM skrev:
Only2channel skrev:
PederM skrev:
Only2channel skrev:
|
Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set. Det er synd for de dyrere forstærkere...
De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den. Det er jo forkert, har du ikke læst tråden?Jo det har jeg og blevet ret målløs
Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan. Hvilken forstærker har du?Det vil ta noget tid at forklare hvad det er for en - og gjorde jeg det vil folk bare sige: nå ja, men det er jo klart fordi du osv osv osv - undskyldning på undskyldning. Men HVORFOR ???? Den burde LAMMETÆVE min !!!
Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng Det gør 100W også... OK ??? Min er på 100 watt i 8 ohm - Og hvad er DU så parat til at vædde ???? MIN tur til grinende ansigter Et væddemål, hvorfor når du ingengang vil fortælle hvem parterne er?? Lyder som du griner meget...alene Det gør jeg faktisk også - problemet er, at det er spild af tid at forklare hvad det er for en forstærker jeg har - for det skal være HER at duellen skal stå og det sker aldrig - jo nu, med den jeg køber.
Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu. Det er også helt frivilligt JA DET er det og skide sjovt - Men jeg har haft 8-10 stykker af den 3020´er og stået og solgt mindst det 3-dobbelte - og styr jer lige, den er en legende eller er blevet det, den spiller godt til pengene og i forhold til hvad den er på af effekt - men stop lige op og prøv en 3020 på en Dali 18 mkII, en Dali 40, en baily, en Snell A3i - - - så er de 20 watt sgu ikk med mere, men sjovt nok så er flere 100 wattere NEMT med der og var det ikk det du og andre sammenlignede den med  
Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.HER glemte du at kommentere Nej for kommentaren i bunden om at du ikke har læst tråden gælder her!, det er ikke tilpasset 3020 hos kurt.....
Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.HER glemte du det også HVad vil du høre??
|
|
|
Hvis du læste tråden ville du se at du tager fejl....og det ufattelige er fatteligt HALLOOOOO ????!!!!! Den ER læst og du skriver selv : SYND FOR DE DYRERE FORSTÆRKERE - Og hvad er det så DU læser ???? Flere amps har givet uafgjprt....læs nu tråden, ikke skim den!Hvordan kan sådan noget ende uafgjort ? - 2 ens forstærkere med 2 ens HT i samme rum vil lyde vidt forskelligt, hvis det ene sæt ht står lidt anderledes - en anden 3020 der er lettere modificeret vil lyde anderledes i hans rum/setup - hvordan kan 2 forskellige amp´s så ende uafgjort ?
Men INGEN tvivl om at der står en 3020 hjem me hos dig !!!!! Nix, men jeg har da haft en.... Roser du kun dine egne ting? Nej DET gør jeg ikke, roser med glæde andres ting - det er jeg faktisk ret god til - men der skal være en grund til det, jeg roser ikke af medlidenhed.
Jeg kan også sagtens indrømme når noget er bedre end mit eget, NEMT - men det er og bliver en NAD 3020 aldrig, uanset om det er en A, E eller I model.
Mit anlæg er skruet sammen af så få kr øre at det næsten skulle være forbudt, dog koster min forstærker noget mere end en 3020 - - - jeg, som så mange andre, vil helst ha alt så billigt som muligt og når det nu er tilfældet, så SKULLE der jo netop stå en 3020 i mit setup - men nej, enten kan jeg ikke høre, eller også hører jeg ret godt, eller også hører jeg ting der ikke er der - men jeg kan ihvertfald høre at en 3020 ikke er noget for mig - - og det er ikke den lave effekt alene der gør det. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hejsa åunlitusjannel Hvis du bor et sted, man kan transporteres til uden 4 hjulstræk og en tolvsyver monteret på taget, så burde mulighederne for at bedømme udyret - endda DET udyr, der har resulteret i mange fuldørlede amps. Betingelsen herfor er blot, at det skravl af en amp, du til daglig finder dig i spektaklet fra, osse kommer en tur ned i den kubikske jordhule og får lidt overspænding
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hvordan gik planerne om at få en Linn forstærker om? Var der ikke en stakkel der meldte sig frivilligt, eller er den ide også blevet "lukket"? |
|
|
Ja hvor blev tam tam fidusen af
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
nå kurt koben, så skal den lille grimme nazidåse fra østen vist snart have tæv?
jeg er ved at finde tid i kalenderen til at gæste århus med en 40 år gammel amerikaner, hele to lyttere på hver 13,700, og et grimt Amcron skilt foran.
du er naturligvis velkommen til at forlade smilets by og komme til odense (de skøre borgmestres by) med den lille sag, og gæste verdens grimmeste lytterum
der vil blive serveret whisky, alt fra Tamdhu til Linkwood, og skal der ørles har genboen et sæt jamo 707. |
|
|
3020 er næsten overstadig efter at gøre måsen varm på det gamle lig. When do we see you in Smiling Town
|
| Til top |
|
| |
Only2channel Lukket konto

Bruger siden: 09 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jamen hejsa åunlitusjannel
Hvis du bor et sted, man kan transporteres til uden 4 hjulstræk og en tolvsyver monteret på taget, så burde mulighederne for at bedømme udyret - endda DET udyr, der har resulteret i mange fuldørlede amps. Betingelsen herfor er blot, at det skravl af en amp, du til daglig finder dig i spektaklet fra, osse kommer en tur ned i den kubikske jordhule og får lidt overspænding  |
|
|
Jamen allerede nu er det jo langt fra interessant - Jeg KENDER den 3020 - jeg KENDER også Dali Gravity´en - du aner ikk hvad det er jeg har stående, men kalder det allerede et skravl - - skravlet vil blot få din Gravity til at ligne en , ja 3020´er ved siden af min.
Bad jeg dig komme med din Gravity, havde du nok overvejet 3 eller 26 gange da den vejer omkring 100 KG - min vejer omkring det dobbelte og derfor overvejer jeg slet ikke - den står HER og kommer ingen vegne - - - Resultat = ingen duel !
Om lidt har jeg en 3020´er og spille på den mod min, er nok for mig.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Ja, jeg tror der var enighed om at Kubikkens set-up var det mest dynamiske og detaljerede vi nogensinde havde oplevet. Gælder det kun dynamik, vil man nok vælge et følsomt hornsystem. Mon ikke andre ting end dynamik har været med her? Akustikken måske? Og dybbassen var så vild at jeg skammer mig over selv at skulle have to stk. 15" subs derhjemme for at opnå den samme effekt. Hvis dine 15" har været billigere end Kubikkens setup, mener jeg ikke du har noget at skamme dig over.
Som med 3020'eren, er Kubikkens udstyr udtryk for at man kommer langt med de rigtige komponenter, og at prisen ikke altid er afgørende.
|
|
|
Jeg har både en 3020B og en 3020i, og i-modellen lyder fladt i mit setup i forhold til B-modellen. Gad vide om det vil være lige omvendt i Kubikkens setup?
Her spiller jeg på B&W Matrix 805, som dog ikke helt får lov at lyde som en stor højttaler, på samme måde som en stor amerikanerbørge kan få dem til at lyde.
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke helt forkert Spencer. Jeg har hørt 3020I, 3020A,
3020B og 3020 series 20. Og her var B'eren skarpt forfulgt af
series 20 den mest musikalske og engagerende mens den
3020I jeg har hørt virkede lidt kedelig og grå i det
sammenlignet med de andre. Så en 3020'er er ikke bare en
3020'er. Det kunne være interessant at undersøge om de også
lyder forskelligt inden for samme model nr......
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellene fra 3020 series 20 og til 3020A/B/I er ret store...primært udgangen powersupply.
Muligheden for at aflytte via normal in og lab in er der også på de gamle, men ikke på i modellen....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Only2channel skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jamen hejsa åunlitusjannel
Hvis du bor et sted, man kan transporteres til uden 4 hjulstræk og en tolvsyver monteret på taget, så burde mulighederne for at bedømme udyret - endda DET udyr, der har resulteret i mange fuldørlede amps. Betingelsen herfor er blot, at det skravl af en amp, du til daglig finder dig i spektaklet fra, osse kommer en tur ned i den kubikske jordhule og får lidt overspænding  |
|
|
Jamen allerede nu er det jo langt fra interessant - Jeg KENDER den 3020 - jeg KENDER også Dali Gravity´en - du aner ikk hvad det er jeg har stående, men kalder det allerede et skravl - - skravlet vil blot få din Gravity til at ligne en , ja 3020´er ved siden af min.
Bad jeg dig komme med din Gravity, havde du nok overvejet 3 eller 26 gange da den vejer omkring 100 KG - min vejer omkring det dobbelte og derfor overvejer jeg slet ikke - den står HER og kommer ingen vegne - - - Resultat = ingen duel !
Om lidt har jeg en 3020´er og spille på den mod min, er nok for mig.
|
|
|
Daw åunlitusjannel! Hva´er det for en Børge du der har scoret? Er det ikke noget cm3 burde se nærmere på? cm3 er "Brute force fan"  Vi kunne da teste det op mod min gamle smadrekasse, bare for sjov. Så kan vi jo økse og hjulspinne lidt på taberen og den slags.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder i mine ører som noget Krell monoblok af en slags eks. FPB 300 de ligger vist i det vægtleje eller ML.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Lyder i mine ører som noget Krell monoblok af en slags eks. FPB 300 de ligger vist i det vægtleje eller ML. |
|
|
Ak da! Hvis det bare er den slags, så er 3020 en sikker vinder. Næh! Jeg tror mere vi er ovre i noget monster amp agtigt med meget tunge transformere af en slags. Men det er gætværk!
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har kigget lidt på det påståede vidunder på siden:
http://www.tcaas.btinternet.co.uk/index-4.htm
Gælder det diagram for alle 3020 varianterne?. Princippet minder en del om B&O fra sidst i 70'erne og starten af 80'erne. Denne er dog lidt mere sufistikeret.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jesper Juul skrev:
Lyder i mine ører
som noget Krell monoblok af en slags eks. FPB 300 de ligger vist i
det vægtleje eller ML. |
|
|
Ak da!Hvis det bare er den slags, så
er 3020 en sikker vinder.Næh! Jeg tror mere vi er ovre i noget
monster amp agtigt med meget tunge transformere af en slags.Men
det er gætværk! |
|
|
Da Only2channel i virkeligheden er Cujo så kan jeg fortælle at den
amp han har er en selvbyg der hedder Hercules.
Jeg kender ikke denne model, men så den da jeg besøgte ham.
Den er kæmpe og var ikke funktions dygtig da jeg var der, så jeg
kan ikke udtale mig om kvalliteten.
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke HERKULES, men ZEUS og starter med en trafo på 150 kg + 2 x 500.000 uF
4 x 125 Watt i 8 ohm og 4 x 1000 i 1 ohm og så kan man selv gætte sig til effekterne i de mellemliggende impedanser.
lyden = Ro og kontrol + meget sammenhængende
Ganske "sort" når der er ro, men meget eksplosiv når det kræves - dejlig forstærker
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Ikke HERKULES, men ZEUS og starter med en trafo på 150 kg + 2 x 500.000 uF
4 x 125 Watt i 8 ohm og 4 x 1000 i 1 ohm og så kan man selv gætte sig til effekterne i de mellemliggende impedanser.
lyden = Ro og kontrol + meget sammenhængende
Ganske "sort" når der er ro, men meget eksplosiv når det kræves - dejlig forstærker
|
|
|
Undskyld Cujo 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da umiddelbart som om, at en 3020 osse tværer den overvægtige sag ud  . Ørlekamp, ørlekamp, ørlekamp
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja sikkert og heldigt for dem der har en 3020 og kan nøjes med den effekt - hvorfor skulle man også kunne lave noget i dag der er bedre end en 20 watt amp der er 15 år gammel ?
Næh, jeg gik igang med det her projekt for ca 1 år siden - udelukkende for at bruge penge og tid på at lave en amp på 200 kg, der til sidst ville spille meget dårligere end en NAD 3020.
Men skal vi så ikk bare lade den ligge der ? Min forstærker spiller pragtfuldt til mit behov og i min opsætning kan jeg DESVÆRRE ikke spille med en NAD 3020 da den ikke kan leve op til MINE krav.
og der er jo ikk nogen grund til at lave en "kamp" - for som jeg kan se, er i alle jo helt klar over at min amp får tæv af den 3020 - på trods af at i INTET aner om min amp og med SIKKERHED ALDRIG har hørt noget der bare ligner.
Elektronikken består af trafo ind + 2 x transistorer + trafo ud - udover strømforsygningen (den store trafo+lytter) - så det der kommer ind kommer også ud - og ikke mere.
Ingen emittermodstande eller korrektionskredsløb til at rette op på de fejl der er i en alm. amp.
Men, lad os holde os ved at den 3020 er betydeligt bedre end min og så skal dem der har en 3020´er da bare være glad for det - jeg er glad for min Zeus.
Jeg kunne skrive meget om en 3020´er kontra min effekt, da JEG som den eneste, HAR hørt begge (har selv haft 8-10 stk 3020´ere + 2 310´ere gennem tiderne) - men det kan jo være lidt lige meget - er der ET ENESTE punkt hvor den 3020´er gør sig godt - så er den jo en klar vinder - bare ikke i mit setup.
KURT - hvorfor har du en GRAVITY ????? En 3020´er kan jo alt ????
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, hee
3020 gutterne burde have gratis ørespulning dagligt, lig med tandplejen 
Ved ik' nøjagtigt hvad de fejler/lider af; måske noget med gl. kærlighed?
At gøre en 3020 til noget der kan hamle op med et Føtex tilbud er ren blasfemi 
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
He, hee
3020 gutterne burde have gratis ørespulning dagligt, lig med tandplejen 
Ved ik' nøjagtigt hvad de fejler/lider af; måske noget med gl. kærlighed?
At gøre en 3020 til noget der kan hamle op med et Føtex tilbud er ren blasfemi 
Mvh/Mik112
|
|
|
Hvad er det lige Føtex har, som du syntes er godt? Holder det længere end 3 år?
|
| Til top |
|
| |