| Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg mangler en vigtig detaijle. Hvor meget betyder det at NAD3020i filtrerer indgangssignalet i begge ender af audioområdet med noget der ligner 2.orden?
Jeg ved god Kurt ikke kan vælge, men det kan man på de ældre...via LAB-IN eller NORMAL-IN,
Måske derfor Spencers lyder forskelligt? Men der er nu også kredsløbsmæssige ændringer imellem de enkelte modeller....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
JEg mangler en vigtig detaijle. Hvor meget betyder det at NAD3020i filtrerer indgangssignalet i begge ender af audioområdet med noget der ligner 2.orden?
Jeg ved god Kurt ikke kan vælge, men det kan man på de ældre...via LAB-IN eller NORMAL-IN,
Måske derfor Spencers lyder forskelligt? Men der er nu også kredsløbsmæssige ændringer imellem de enkelte modeller....
|
|
|
Næ, det er skam mine 3 identisk udseende 3020i der lyder vidt forskelligt.
De er indkøbt med bagtanken at bruge en amp pr. højttaler, men den går altså ikke. I stedet må jeg bruge en i bassen, og en anden til diskant, hvis jeg vil biampe mine B&W 805 og HTM center.
Der er meget lidt afstand imellem serienumrene på de 3 stk. 3020i, så spilleforholdene, samt korrosion og dårlige RCA-terminaler, har nok en del af skylden, samt forskellig grad af udtørring af lytterne.
Jeg har en 3020A og en 3020B også, og de lyder næsten ens, dog med mere velkontrolleret bund i B-modellen.
Til små tovejs, vil jeg anbefale 3020A, der lige giver lidt ekstra tiltrængt (og ukorrekt) bund.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne annoce fra dba.dk må du kunne få 3020-fans op af stolen :
Nad 3020, Guld, 25 W, Samlerobjekt. Nad 3020Jubilee Limited Edition, kun 50 stk, heraf 2 i DK Den er lavet i anledning af et Nad jubilæum (halv mill. solgte 3020) og fuldt funktionsdygtig og umodificeret. Ryger for højeste bud, har fået en original 7020
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Denne annoce fra dba.dk må du kunne få 3020-fans op af stolen :
Nad 3020, Guld, 25 W, Samlerobjekt. Nad 3020Jubilee Limited Edition, kun 50 stk, heraf 2 i DK Den er lavet i anledning af et Nad jubilæum (halv mill. solgte 3020) og fuldt funktionsdygtig og umodificeret. Ryger for højeste bud, har fået en original 7020
|
|
|
Men at betale 2500,- kr for den, som der forlanges i annoncen, lyder nu godt nok lidt vildt?

Den ser ikke særlig forgyldt ud!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Men at betale 2500,- kr for den, som der forlanges i annoncen, lyder nu godt nok lidt vildt? |
|
|
Det er ALT for vildt, hvis du spørger mig! Hvis man kunne finde en til små 500 dask skal det da prøves en dag.
Svend P skrev:
| Den ser ikke særlig forgyldt ud! |
|
|
Det har du ret i.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, priserne varierer meget.
Der var én der i mere end en uge forsøgte at sælge en 3020i for kr. 400,- og så satte prisen ned til kr. 300,-
Herefter satte en anden et eksemplar i til kr. 200,- samtidig. 
Man kunne altså med lidt held, erhverve sig to stk. for en plovmand.
Men - måske var der potmeterknas, eller andet sjov i vejen. Man kender jo ikke hele historien.
Men billigt var det !!
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
(Har ikke læst alle 58 sider)
Spencer skrev:
Tjae, priserne varierer meget.
Der var én der i mere end en uge forsøgte at sælge en 3020i for kr. 400,- og så satte prisen ned til kr. 300,-
Herefter satte en anden et eksemplar i til kr. 200,- samtidig. 
Man kunne altså med lidt held, erhverve sig to stk. for en plovmand.
Men - måske var der potmeterknas, eller andet sjov i vejen.Man kender jo ikke hele historien.
Men billigt var det !!
|
|
|
En over ti år gl. forstærker der kostede under en tusse bør ikke koste mere - Jeg tror den er blevet forgudet grunbdet prisen - dengang havde vi jo HiFI og elektronik der fokuserede MEGET på pris og gav karakterer derefter __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Ville gerne have den 3020i til min samling, men for en smule gul maling vil jeg ikke betale 2500,-, godt nok er jeg samler men ikke til enhver pris, så det bliver nok ikke min.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Hej,
Ville gerne have den 3020i til min samling, men for en smule gul maling vil jeg ikke betale 2500,-, godt nok er jeg samler men ikke til enhver pris, så det bliver nok ikke min.
|
|
|
Du kan skrabe malingen af, og sælge for 2000,-
Så beholder du bare forstærkeren, som nu er kr. 500,- værd.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes iøvrigt ikke en speciel Jubilee model, og en søgning på google giver ingen resultater.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, han gør jo hvad kan kan for at få solgt den dyrt, meeeen 2,5 k er nok lige i overkanten
Anyway, lidt tålmådighed og jeg slap da af med min B'er til 700 kr. 
Købte den da 3020 feberen var på sit højeste. Nok er den da super fin
til prisen, meeen... I det mindste fik jeg da overskud på den
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undre også mig med den Nad, jeg har læst så at sige alt om Nad og har alle de gamle Audio-aviser fra hifi-klubben, og mindes ikke at have set eller læst om sådan en model.
|
| Til top |
|
| |
Old Qua Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke "lode til husbehov" og kunne ej heller drømme om at begynde at skille noget Hi-Fi udstyr af. For mig er det ikke fyldt med transistore, mosfeet's, potmetere eller den slags.... Det er fyldt af DIMSER!
Kan JEG nøjes med at bruge efektdelen på en 2030, eller er det kun for den slags folk som aligevel går og eksperimentere med at bytte rund på de forskeldelig dimmser indeni??
hvis ja:
kan jeg da slutte min DCD-2560(har regulertbart udgangssignal) direkte til efektdelen, men stadig køre feks en radio eller en vidiomaskine igenden forforstærkr delen. altså er der sådan en "slå forforstærker del til/fra" knap?
og i givet fald hvis jeg så slår forforstærkeren til, fordi jeg gerne vil høre radio, er 2030'erne så istand til at ignorere at min cd afspiller stadig er koblet til efektdelen, eller kræver det at jeg stopper eller slukker for cd'n?
jeg ejer ikke en 2030'er, men køber nok en såfremt at jeg ikke bliver nød til at inverstere i en forforstærker også ( vil ikke have mit CD-signal igendem 2030'erns forforstærker´-del, men kan vint leve med at mine andre signalkilder køre derigendem)
håber nogle af de kloge hovder kender svar på mine spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old Qua skrev:
|
Jeg kan ikke "lode til husbehov" og kunne ej heller drømme om at begynde at skille noget Hi-Fi udstyr af. For mig er det ikke fyldt med transistore, mosfeet's, potmetere eller den slags.... Det er fyldt af DIMSER!
Kan JEG nøjes med at bruge efektdelen på en 2030, eller er det kun for den slags folk som aligevel går og eksperimentere med at bytte rund på de forskeldelig dimmser indeni??
hvis ja:
kan jeg da slutte min DCD-2560(har regulertbart udgangssignal) direkte til efektdelen, men stadig køre feks en radio eller en vidiomaskine igenden forforstærkr delen. altså er der sådan en "slå forforstærker del til/fra" knap?
og i givet fald hvis jeg så slår forforstærkeren til, fordi jeg gerne vil høre radio, er 2030'erne så istand til at ignorere at min cd afspiller stadig er koblet til efektdelen, eller kræver det at jeg stopper eller slukker for cd'n?
jeg ejer ikke en 2030'er, men køber nok en såfremt at jeg ikke bliver nød til at inverstere i en forforstærker også ( vil ikke have mit CD-signal igendem 2030'erns forforstærker´-del, men kan vint leve med at mine andre signalkilder køre derigendem)
håber nogle af de kloge hovder kender svar på mine spørgsmål
|
|
|
Tror jeg ikke du kan, for at få CD-signalet ind i effektdelen er du nødt til at pille de bøjler ud der forbinder for & effektforstærkeren på NAD 3020(ikke 2030) og så bruge main ind eller Lab hvis den har LAB.
Det der så sker er jo at du kobler din forforstærker fra ved at fjerne de bøjler der går fra forforstærker til effektdel, alså pre-out & main-in, så for at få lyd fra feks. din tuner er du nødt til at sætte de bøjler i igen.
Der er ingen slå til og fra knap til forforstærkeren.
Kan være man kan et eller andet snedigt med en omskifter som jeg ikke kender til.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
På bagrund af nu snart 23 års samliv med en 3020b kan jeg berette følgende: (Har været under kniven et par gange undervejs med nye lytter og potmemtre - men ellers till going strong)
Old Qua skrev:
|
Kan JEG nøjes med at bruge efektdelen på en 2030, eller er det kun for den slags folk som aligevel går og eksperimentere med at bytte rund på de forskeldelig dimser indeni??
|
|
|
Ja du kan fint bruge effekt delen alene. Ud med bøjlerne mellen pre og out (forgår bag på uden brug af værktøj) og i med det variable output fra CD'en. Hos mig er dette klart bedre end at bruge 3020erens pre. Det er slet ikke umuligt at det ville være endnu bedre med en god pre, men det har jeg ikke haft lejlighed til at prøve.
Old Qua skrev:
|
|
|
|
Nixen. Når bøjlerne er ude, så ender alle signaler fra forforstærkeren blindt i de nu tomme pre-out bøsninger. Man kunne sikkert indsætte en omskifter her, men det er nok en lidt la la løsning.
EDIT: Upps - Så ikke Poul-Eriks svar, men vi er da enige...
Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
Old Qua Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev man da det klogere, tak
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan forstå er der 3 modeller I, A og B eller hur?
Er de alle lige gode?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Så vidt jeg kan forstå er der 3 modeller I, A og B eller hur?
Er de alle lige gode? |
|
|
Jeg tror nogle af de senere hed 320 i stedet for 3020, men grundlæggende var der stadig tale om nogenlunde den samme 30-40watt forstærker i minimalist design og bygget af standardkomponenter.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Jeg tror nogle af de senere hed 320 i stedet for 3020, men grundlæggende var der stadig tale om nogenlunde den samme 30-40watt forstærker i minimalist design og bygget af standardkomponenter. |
|
|
Er de alle lige gode - uanset model-betegnelse?
|
| Til top |
|
| |