Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 13:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Home Cinema nu snart med Bluray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det var da kedeligt, men så kan du be om at få et uden bakalarm

hahaha... ja, jeg kunne godt læse dit ansigtsudtryk da jeg tændte - hvad fanden sker der her?*

*lærredet fra metro har en ret høj indbygget bib bib bib lyd når man kører det op/ned - lyder ligesom lastbiler der bakker.*

må hellere passe på ikke at spamme Kristians hyggelige tråd med bib lyde.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækker bio du har fået "bikset" sammen tillykke med den!!!

Du skriver:

Kristian T skrev:
Kun kabel føringen ville jeg ændre hvis jeg skulle igang igen

Det vil jeg da gerne høre lidt om. Altså hvad du ville ændre!!!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Det lyder ikke helt dumt, ca. 1,5X er jo lige i øjet dog kan 2X være at fortrække hvis man man har screendoor allergi.

Jeg har lagt meget vægt på billede kvaliteten, men skulle første række sidde x 2 fra lærredet så ville den bagerste række komme for tæt på bagvæggen og samtidigt for langt fra lærredet  det er ikke nemt, men syntes dette give mindste ulemper

du får da gjort lidt ved tingene i øvrigt

Tak Kyhn det er altid rart med et klap på skulderen

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

Hej Kristian.

Det er godt nok blevet flot , tæppe, puder, møbler, hylde osv. - det passer bare sammen det hele. Nu kan jeg jo se du også er medlem af SVS klubben, hvad er dine erfaringer, meninger om din PB12 plus? er du tilfreds?

Tak Jan

Min SVS er jeg rigtig glad for. Den giver rystelser i hele Bio'en . Jeg snakkede med ManicMiner om dens fordele og en vi begge er enige om SVS'en egenskaber til at gengive Bas i flere "toner" hmm lidt svært at forklare  er vildt god. Så er der selvfølgelig lydtrykket som er rimeligt vildt. Jeg syntes den eneste ulempe er dens størrelse det er et ordenligt svin  så jeg ville nok ikke have den stående i min stue, men i en dedikeret Bio...Yes sir... får jeg råd vil jeg have en mere

Mht. service ang. lærredet skal du være glad for du ikke hoppede på det motor-lærred de havde i metro for 14 dages tid siden. Mit er gået i udu og det eneste jeg kan gøre er at aflevere det og vente 2-3 uger..  Jeg kæmpede ellers godt i telefonen for at få det byttet -men NEJ.

nej hvor træls det er ikke nemt at undvære et lærred  Hvad gør du kan lave en nødløsning eller er der dømt 21" sort/hvid

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

Rigtig lækker bio du har fået "bikset" sammen tillykke med den!!!

Du skriver:

Kristian T skrev:
Kun kabel føringen ville jeg ændre hvis jeg skulle igang igen

Det vil jeg da gerne høre lidt om. Altså hvad du ville ændre!!!

Jeg trak mine kabler i rillerør  dette kan jeg ikke anbefale. Mange video og audio kabler er relative tykke og nogler er jo med stik monteret...

Skulle jeg lave det om ville jeg bruge noget nedløbsrør eller 50mm  plastrør så er der ingen problemer med at udskifte kabler osv. Samtidig ville jeg trække el-kabler i den ene side af bio'en og audio/video kabler i den anden side. Bare husk at rørene skal være ordenligt fast gjort og hellere ligge for store rør op end for små som jeg gjorde.

Håber du kunne bruge mit svar

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
-jan- skrev:

Hej Kristian.

Det er godt nok blevet flot , tæppe, puder, møbler, hylde osv. - det passer bare sammen det hele. Nu kan jeg jo se du også er medlem af SVS klubben, hvad er dine erfaringer, meninger om din PB12 plus? er du tilfreds?

Tak Jan

Min SVS er jeg rigtig glad for. Den giver rystelser i hele Bio'en . Jeg snakkede med ManicMiner om dens fordele og en vi begge er enige om SVS'en egenskaber til at gengive Bas i flere "toner" hmm lidt svært at forklare  er vildt god. Så er der selvfølgelig lydtrykket som er rimeligt vildt. Jeg syntes den eneste ulempe er dens størrelse det er et ordenligt svin  så jeg ville nok ikke have den stående i min stue, men i en dedikeret Bio...Yes sir... får jeg råd vil jeg have en mere

Mht. service ang. lærredet skal du være glad for du ikke hoppede på det motor-lærred de havde i metro for 14 dages tid siden. Mit er gået i udu og det eneste jeg kan gøre er at aflevere det og vente 2-3 uger..  Jeg kæmpede ellers godt i telefonen for at få det byttet -men NEJ.

nej hvor træls det er ikke nemt at undvære et lærred  Hvad gør du kan lave en nødløsning eller er der dømt 21" sort/hvid

Jeg har heldigvis det gamle 4:3 lærred endnu. Der var nok en grund til at det var så billigt det metro lærred. Selve dugen er ellers rigtig fin at kigge på, men motor styringen kommer sikkert fra en elektrisk kartoffelskræller eller lign.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

kyhn skrev:
Det lyder ikke helt dumt, ca. 1,5X er jo lige i øjet dog kan 2X være at fortrække hvis man man har screendoor allergi.

Jeg har lagt meget vægt på billede kvaliteten, men skulle første række sidde x 2 fra lærredet så ville den bagerste række komme for tæt på bagvæggen og samtidigt for langt fra lærredet  det er ikke nemt, men syntes dette give mindste ulemper

du får da gjort lidt ved tingene i øvrigt

Tak Kyhn det er altid rart med et klap på skulderen

Ja der er jo altid kompromisser, men det vigtigste er at optimere på rækken du selv sidder, så må gæsterne lide lidt Jeg sidder selv ca. 1,5X og kan på mit beskedne grej ikke se nogen former for Screendoor eller ligende. Men nu har vi jo også kun en række

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
Jeg trak mine kabler i rillerør  dette kan jeg ikke anbefale. Mange video og audio kabler er relative tykke og nogler er jo med stik monteret...

Skulle jeg lave det om ville jeg bruge noget nedløbsrør eller 50mm  plastrør så er der ingen problemer med at udskifte kabler osv. Samtidig ville jeg trække el-kabler i den ene side af bio'en og audio/video kabler i den anden side. Bare husk at rørene skal være ordenligt fast gjort og hellere ligge for store rør op end for små som jeg gjorde.

Håber du kunne bruge mit svar

Det er altid godt at høre fra andre... Hvis man skal bruge større rør, kan man jo ikke afslutte i en dåse? ( jeg bruger 1moduls dåser, med et blænddæksel. Hvor der er boret et hul i, til kablet) for at få det pænt!

hvordan ville du afslutte et større rør?

Måske som her http://www.avforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=2 5125&d=1139927574

Lånt fra et andet forum!

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne godt bruges! Grunden til jeg ville vælge 50mm eller større rør er at jeg har en servicelem i loftet så jeg kan altid komme til røret.

Du kunne jo også høre en VVS mand om de ikke har noget plast rør. Mener man kan få noget rillerør (ja ved godt jeg ikke ville bruge rillerør ) det er blåt det er pænt stift og fået i rimelig størelser. Fordelen ved at det er stift er at det ikke trækker sig sammen når man trækker kabler i. Hvis det er gipsvægge du sætter op kan du nemt bore et 35mm hul i en forfradåse og montere røret der i. Send en PB hvis du vil have lidt flere ideer så er det nemmere vi snakker via tlf.

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Ja det kunne godt bruges! Grunden til jeg ville vælge 50mm eller større rør er at jeg har en servicelem i loftet så jeg kan altid komme til røret.

Du kunne jo også høre en VVS mand om de ikke har noget plast rør. Mener man kan få noget rillerør (ja ved godt jeg ikke ville bruge rillerør ) det er blåt det er pænt stift og fået i rimelig størelser. Fordelen ved at det er stift er at det ikke trækker sig sammen når man trækker kabler i. Hvis det er gipsvægge du sætter op kan du nemt bore et 35mm hul i en forfradåse og montere røret der i. Send en PB hvis du vil have lidt flere ideer så er det nemmere vi snakker via tlf.

Rør kan jeg selv komme til! Er elektriker

Jeg har selv,når jeg har lavet bio for andre. (har ikke selv rummet til en bio endnu) Brugt 35mm rør med bøjninger og afsluttede med http://www.home-networking-online.co.uk/acatalog/Online_Cata logue_Single_Gang_Brush_Faceplate_50.html  Bare LK ville lave dem i fuga serien så det hele kunne passe sammen.

God weekend...

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:
Kristian T skrev:

Rør kan jeg selv komme til! Er elektriker

Jeg har selv,når jeg har lavet bio for andre. (har ikke selv rummet til en bio endnu) Brugt 35mm rør med bøjninger og afsluttede med http://www.home-networking-online.co.uk/acatalog/Online_Cata logue_Single_Gang_Brush_Faceplate_50.html  Bare LK ville lave dem i fuga serien så det hele kunne passe sammen.

God weekend...

Ja LK kunne godt kigge lidt på hjemmebio fronten  der kunne de godt leverer nogle smarte løsninger .

Hvis du ikke har set min afslutninger til HT-kabler kommer lige et link til mit DIY projekt

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36103&P N=1&TPN=1

Syntes selv det er blevet rigtigt godt og så koster det ikke en bondegård at lave

/Kristian

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Ja LK kunne godt kigge lidt på hjemmebio fronten  der kunne de godt leverer nogle smarte løsninger .

Heh ja. Kunne være man skulle melde sig som produktudvikler

Hvis du ikke har set min afslutninger til HT-kabler kommer lige et link til mit DIY projekt

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36103&P N=1&TPN=1

Syntes selv det er blevet rigtigt godt og så koster det ikke en bondegård at lave

Nej den tråd havede jeg ikke ser.

Men lækkert med den strømpe ud over kabler! Den er noteret

Taralabs Axiom
Supra
Van den hul

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Så er der dømt DIY lærred bygning i aften  ENDELIG er mit lærred kommet (det første var krøllet ).

Samtidig har julemanden også leveret min Behringer DSP1124P så nu skal jeg bare igang med at leje... hvorfor fanden er det ikke snart weekend ...

Godt klokken snart er 16.00 så jeg kan kommer hjem fra arbejde

Billeder kommer lige så snart jeg er færdig med mit lærred.

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt godt ud. Glæder mig til billeder og beskrivelse af lærredet, går selv med planer om at bygge et lærred i samme str. så godt med lidt inspiration og erfaringer.

Hvor mange er der plads til i bioen, synes kun jeg kan se 4 stole?

/Kaasing

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Kaasing skrev:

Det ser rigtigt godt ud. Glæder mig til billeder og beskrivelse af lærredet, går selv med planer om at bygge et lærred i samme str. så godt med lidt inspiration og erfaringer.

Hvor mange er der plads til i bioen, synes kun jeg kan se 4 stole?

/Kaasing

Når jeg er helt færdigt med kommer der lidt billeder og beskrivelse.

Jo der er "kun" 4 sidde pladser i min bio. Rummet er desværre kun 3m i breden så det kunne ikke blive anderledes, men vi er jo også kun 2 voksne og 2 børn så det går nok... vennerne må komme lidt på skift .

Kaasing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Når jeg er helt færdigt med kommer der lidt billeder og beskrivelse.

Jo der er "kun" 4 sidde pladser i min bio. Rummet er desværre kun 3m i breden så det kunne ikke blive anderledes, men vi er jo også kun 2 voksne og 2 børn så det går nok... vennerne må komme lidt på skift .

Glæder mig til billederne. Ja, de rum sætter jo deres begrænsning. Men bare det at have et dedikeret rum til sin hjemmebio er jo fremragende. Der går nok 16år endnu før min den yngste overvejer at flytte hjemmefra så jeg kan inddrage værelserne til hjemmebio :-(

God byggelyst, og skriv gerne noget om hvilke materialer du har brugt, og hvilke overvejlser der førte til netop disse. Specielt lærred og den sorte ramme rundt om :-)

/Poul

Til top Vis Kaasing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaasing

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
Samtidig har julemanden også leveret min Behringer DSP1124P så nu skal jeg bare igang med at leje... hvorfor fanden er det ikke snart weekend ...

Hvordan er det gået med den ??

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Kristian T skrev:

Undskyld ventetiden  men jeg har haft alt for meget at se til så... men min beheringer er koblet til nu og jeg har da rodet lidt med den. Det er nok for tidligt at konkludere om det har hjulpet da den ikke er indstillet 100%, men den er nu lidt sjov at rode med. Man kan ihf. måle og se man har ændret noget .

Jeg skal nok se om jeg ikke kan få lavet nogle før og nu målinger

/Kristian 

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
Ingeniøren skrev:

Kristian T skrev:

Undskyld ventetiden  men jeg har haft alt for meget at se til så... men min beheringer er koblet til nu og jeg har da rodet lidt med den. Det er nok for tidligt at konkludere om det har hjulpet da den ikke er indstillet 100%, men den er nu lidt sjov at rode med. Man kan ihf. måle og se man har ændret noget .

Jeg skal nok se om jeg ikke kan få lavet nogle før og nu målinger

/Kristian 

er det room-EQ du bruger til målingerne?

Hmmpof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej Kristian.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du bruger af udstyr til de målinger du har foretaget i biffen. Mit kommende rum er knap så stort og forventer lidt at der kan blive nogle problemer med både bassen og diskant? Det bør lige siges at jeg aldrig har beskæftiget mig med lydmålinger af pågældende slags.

B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor

Mit Projekt
Til top Vis Hmmpof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hmmpof

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum