Forfatter |
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sweet! Det bliver et dejligt rum
- BR
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt grej på vej til BIO'en og ja det er jo ikke altid som præsten prædker men tror nu det bliver godt nok alligevel 
Det blev et sæt brugte B&W 604 S2 indtil videre (Har lige haft bilen på værksted og det var ikke billigt ) så nu må jeg spare en del . Derfor må jeg ud på brugt marked, men det gør nu heller ikke noget .
Har egenlig altid godt kunne lide B&W og disse S2 er jo ikke med Alu membran så de er nok lidt blødere i lyden. Er så på udkig efter en center LCR600'eren og 4 stk. DS6 S3 til bagHT'er.
Det skal nok blive godt...
Så er der købt gulvtæppe lige et lille billede...

skal lige have ryddet lidt mere om i BIO inden der kommer billeder derfra 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Så er der lidt nyt grej på vej til BIO'en og ja det er jo ikke altid som præsten prædker men tror nu det bliver godt nok alligevel 
Det blev et sæt brugte B&W 604 S2 indtil videre (Har lige haft bilen på værksted og det var ikke billigt ) så nu må jeg spare en del . Derfor må jeg ud på brugt marked, men det gør nu heller ikke noget .
Har egenlig altid godt kunne lide B&W og disse S2 er jo ikke med Alu membran så de er nok lidt blødere i lyden. Er så på udkig efter en center LCR600'eren og 4 stk. DS6 S3 til bagHT'er.
Det skal nok blive godt...
Så er der købt gulvtæppe lige et lille billede...

skal lige have ryddet lidt mere om i BIO inden der kommer billeder derfra 
|
|
|
Jeg kender godt det der med at pengene uforudset ryger til noget andet. Kan iøvrigt godt sige at dm 604s2 i mine ører er nogle rigtigt lækre HT, ligesom lcr 600 er det, det skal du nok blive glad for. Mht. ds 6, så tror jeg også de er rigtigt gode, og jeg ville gerne selv have kløerne i dem, men er nu meget godt tilfreds med mine 601 s2.....ser frem til nye billeder, gulvtæppet ser cool ud! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristian T
Fik du tæppet hos Garant ? som vi "snakkede" om ?
Jeg får mit tæppe monteret mandag/tirsdag i næste uge, og har taget fri hele den uge, så der skulle jeg gerne komme langt med mit projekt.
B&W 604 er da kanon fine HT, dem bliver du helt sikkert glad for..
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Ved ikke om det helt er samme, men det er fra Garant og det er et Ege tæppe jeg tror ikke de laver så mange forskellige typer i denne farve men jeg fik en go pris 148.- pr. m3 før pris var vist hele 279.- 
Glæder mig at se mere til din BIO, og så en helt uge fri til bio projekt det må rykke godt.
Ja tror osse de B&W er gode.
Til Filmtossen: ja jeg kan forstå der er åbenbart flere som har disse 604S2'er så jeg glæder mig meget til dig komme hjem. Har måske lige gaflet mig en brugt LCR600S3, men venter lige besked fra sælger...
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bakker også op om dit valg af højtalere!  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Jeg bakker også op om dit valg af højtalere! |
|
|
Tak for det 
ManicMiner skrev:
Hvis det er en komponent man gerne kan købe brugt så er det højtalerene. Jeg har selv haft 8 par højtalere de seneste 3 årene, og kun 2 af de har vært købt nye. |
|
|
Jammen jeg håber da osse dette bliver en god indvestering. Det er godt nok første gang jeg køber brugt HiFi så jeg er da meget spændt 
Centeren LCR600S3 er også i hus skal ned og hente den hos p.las (tak for en rigtig go og lang snak på tlf. ) så det bliver spændene. Billeder kommer senere 
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Centeren kommet hjem og som lovet lige et par billeder...

Den er pæn stor lækkert den bliver jeg rigtig glad for 

Uden frontstof er den rigtig lækker kan godt forstå p.las egenlig var ked af at komme af med den men den for et godt hjem her i familiens hjemmebio.
|
Til top |
|
|
M.Riis Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert, tillykke med det 
Skal også selv have fat i den "rigtige" center til mit setup (kører også 600-serien). Såvidt jeg husker findes der både en LCR6 og en 600 som begge passer til 600-serien(?) __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.Riis skrev:
Lækkert, tillykke med det 
Skal også selv have fat i den "rigtige" center til mit setup (kører også 600-serien). Såvidt jeg husker findes der både en LCR6 og en 600 som begge passer til 600-serien(?)
|
|
|
Tak 
Det kommer jo lidt an på hvilken front HT'er du har! LCR600 er en pæn stor en og der er en del mere punch og dynamik i den i forhold til LCR6'eren. Er dine fronter små så er LCR600'eren måske for meget. Da jeg havde LCR6'eren var det sammen med nogle mindre HT'er (læs: små og dårlige ) og centeren var klart den mest dominerende og det er jo ikke så godt. Den skal jo helst flyde sammen med fronterne.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da rart at du har sat nogle billeder ind ,så er den da ikke helt væk  .Jeg tror at det ville blive rigtig godt med et par 603 til bagkanalerne
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er fronterne sku kommet hjem og igen skal ingen snydes for billeder 

Den er nu flot sådan en bandit 

Så lige et af hele familien uhhh det bliver godt.
Lyden er bare i orden der er dejlig punch i fronterne og centeren syntes jeg passer perfekt sammen med fronterne. Har overvejet 4 stk DM602S3 som Side og bag HT'er.
Har faktisk lige lagt en cd i DVD'en og høre musik og lige nu går jeg bare rundt og smiler 
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kristian.Har selv haft 602 som bagkanaler,og de er meget dominerene.jeg ville nok vælge en 601 eller audio monitor dipol.Jeg tror at stander ht virker bedst hvis de kommer på afstand af lyttepos.Audio monitor kan jo både spille dipol og bipol.Det jeg ville gøre var at bruge dipol til siderne og bipol til bag.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende bio 
Men hvorfor køber du ikke nogle flere ( evt. brugte ) LCR600´ere, de vil være det perfekte match til centeren og stadig harmonerer fint med fronterne.
Dit farvevalg ( vægge og lofterne ) er lige min kop te og vil uden tvivl hjælpe dig til et seriøst bedre billede generelt.
bare klø på ! og gerne flere billeder __________________ dj
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Spændende bio 
Tak 
Men hvorfor køber du ikke nogle flere ( evt. brugte ) LCR600´ere, de vil være det perfekte match til centeren og stadig harmonerer fint med fronterne.
Øhhh det har jeg da ikke lige tænkt på, men jo det kunne da være en ide har bare aldrig hørt om nogen har prøvet det.
Dit farvevalg ( vægge og lofterne ) er lige min kop te og vil uden tvivl hjælpe dig til et seriøst bedre billede generelt.
Ja det er ikke hverdag man maler loftet sort og har mørkegrå vægge samt mørkerødt gulvtæppe men jeg håber også det bliver rigtig godt 
bare klø på ! og gerne flere billeder
Jeg er igang og der kommer snart billeder af selve rummet og podiet... |
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk blev den lavet for, at man kunne bruge identiske HTére foran ( LCR = Left/center/Rigth 600 ) og dette gælder selvfølgelig også for baghtérne og da du jo har fronter og center klaret, ville det naturlige valg bagtil være enten 604S2´ere eller LCR600´ere. ( andre laver det samme - altså muligheden for 5 -7 ens HTére - feks. System Audio )
Da du tilsyneladende ikke ønsker store htér bagtil ? ( pladsmæssigt vel ?? .......selv om det da ser ud til, at du godt kunne have plads til dem ) selv om det ville være det "optimale" ( 603érne ville heller ikke være noget dårligt bud/match , men er dog ikke helt identiske ), så er LCR600ére det næste naturlige valg, da de jo matcher perfekt til centeren .
Ser frem til billederne
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Faktisk blev den lavet for, at man kunne bruge identiske HTére foran ( LCR = Left/center/Rigth 600 ) og dette gælder selvfølgelig også for baghtérne og da du jo har fronter og center klaret, ville det naturlige valg bagtil være enten 604S2´ere eller LCR600´ere. ( andre laver det samme - altså muligheden for 5 -7 ens HTére - feks. System Audio )
Da du tilsyneladende ikke ønsker store htér bagtil ? ( pladsmæssigt vel ?? .......selv om det da ser ud til, at du godt kunne have plads til dem ) selv om det ville være det "optimale" ( 603érne ville heller ikke være noget dårligt bud/match , men er dog ikke helt identiske ), så er LCR600ére det næste naturlige valg, da de jo matcher perfekt til centeren .
Ser frem til billederne
|
|
|
Hvis jeg havde plads så havde jeg 7 DM604'er , men de fylder jo... så nu har jeg endelige fået købt de HT'er og det blev......... ja i er nok spændte var 
HT konfiguration i min BIO
Front: 2 stk. B&W DM604S2
Center: 1 stk B&W LCR600S3
Side: B&W DM602S2
Bag: B&W DM604S2
Side og bag HT'er kommer hjem på søndag efter jeg skal en smut til djævleøen da de er købt brugt .
Tror det bliver rigtig godt og har nu endelig anlæg og HT'er på plads...
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Det er da fint med alle de HT, men hvad med rummet hvor de skal stå  ??
Det er efterhånden længe siden du snakkede om at du havde sat filt op osv. skal vi ikke snart se det flotte arbejde   __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|