Forfatter |
|
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har du fundet de vise sten mhansen og fået bygget væggen færdig __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lau16 skrev:
Hey
Har du fundet de vise sten mhansen og fået bygget væggen færdig
|
|
|
Hej lau16
Jeg roder stadig. Har lånt nogen EchoBusters bass traps, pillet væggen ned igen.
Men det ser ud til at det er loftet der er synderen. Så det er jeg i gang med nu.
Vender tilbage, når guldkornet er fundet. Forhåbentlig inden alt for længe.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt
Der er stadig problmmer med bassen. Så nu er det loftet der bliver gået efter. Jeg tror faktisk det er der problemet har været hele tiden. For næsten alt hvad der er prøvet, har kun haft lidt eller ingen effekt. Det er tydeligt at mærke at loftet spiller med. Med målinger med min RadioShark er det omkring 90 til 100 Hz, hvor den er helt gal. Uanset hvad jeg har gjort har jeg på intet tidspunkt kunne dæmpe det område.
Her er lidt billeder. Det er ikke kønt, og det lyder stadig ikke for godt.

Har prøvet at afstive loftet enkelte steder. Og der gør en forskel, og det kan måles. Men det er slet ikke nok.

Jeg har i øvrigt fået fat i en gramofon, som ser sådan her ud.

Det er en Micro SEIKI QX-500S
Det er ikke i så fin stand. Nogen der kender noget til den, og er den værd at ofre lidt penge på.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 02 April 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej M.
Hvordan skrider projektet? Det bliver spændende og høre om et hjælper med loftet. Sætter du bare gips op i loftet eller bruger du rockfon plader? Hvis gips ikke dæmper godt nok kan du altid skrue et lag 20mm rockfon plader op. Eller hvis du rigig vil frådse, så 50mm ligsom du har på væggene.
PS. Har du modtaget noget med posten?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey M.
Har du læst artiklen om lyddæmpning i hjemmebio i det nye High Fidelity? Udemærket artikel og forklaring af dæmpning
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong
Jeg har ikke gjort noget ved loftet endnu, venter lige med at rive for meget ned indtil jeg har lidt mere tid.
Jeg har ikke læst artiklen i High Fidelity, men jeg må ud og købe det i morgen kan jeg se.
Jeg har fået post. Tak...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træls du ikke har fået løst dine basproblemer, jeg mistænker dog din signalkilde for at være synderen  - har du prøvet andre CD/DVD-maskiner ? Jeg har selv MS4 og har ikke problemer med ustyrlig bas, udover når MS4 + Enimem prøver at vælte huset  . Du har murstensvægge så derfor forstår jeg ikke helt hvordan du har de basproblemer ? Står dine MS4 på spikes ? De dræber alt bas så på med dem, ellers prøv med kork under dem.....det lød som en blikspand hos mig så det fjerner også bas  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Træls du ikke har fået løst dine basproblemer, jeg mistænker dog din signalkilde for at være synderen - har du prøvet andre CD/DVD-maskiner ? Jeg har selv MS4 og har ikke problemer med ustyrlig bas, udover når MS4 + Enimem prøver at vælte huset . Du har murstensvægge så derfor forstår jeg ikke helt hvordan du har de basproblemer ? Står dine MS4 på spikes ? De dræber alt bas så på med dem, ellers prøv med kork under dem.....det lød som en blikspand hos mig så det fjerner også bas  |
|
|
Hej Acer
Jeg har ikke prøvet med andre dvd/cd afspillere end dem jeg har nu.
Efter at jeg har fjernet de gipsplader jeg havde sat op på bagvæggen, og jeg næsten ikke har hørt på mit anlæg i over en måned pga. af bryllup og rejse, synes jeg faktisk, at det spiller bedre end det nogen sinde har gjort før. Om det er fordi jeg stadig har hele bagvæggen fyldt op med rockuld beklædt med stof, eller om det er mig der bare har stiret mig blind på bassen, ved jeg ikke. Så måske er det ikke så slemt end da.
Jeg har prøvet med spikes, men jeg kan helt klart bedst lide lyden jeg har med Holfi feet. Jeg har ikke prøvet med kork, så den vil jeg da lige prøve.
Da du nu også har MS4'erne, kunne det være spændene at høre om du har problemer med bassen på Jennifer Warnes The Hunter og numret Way Down Deep, hvis du altså har den cd.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Da du nu også har MS4'erne, kunne det være spændene at høre om du har problemer med bassen på Jennifer Warnes The Hunter og numret Way Down Deep, hvis du altså har den cd.
|
|
|
Jow da, den har jeg skam . Jeg har ikke problemer ved pænt højt lydtryk, men vrider jeg armen helt om på dem (koncertniveau) så overloader jeg rummet en smule . Mærkeligt nok så sker det ikke på monsterorgel, så jeg har trommen på Warnes nummeret mistænkt for at overstyre lidt. Min stue går ind i et stort køkken/alrum så der er måske der min bas slipper ind . mine står iøvrigt meget tættere på bagvæggen end dine, men de er kun svagt vinklede hvilket også har en indflydelse på basgengivelsen .
Jeg ville prøve at smide en decideret cd-afspiller på, lån evt. en Cayin - der sker ikke meget i bassen på dem og evt. med et lidt bastamt kabel, måske fra VdH, og høre om problemet stadig er der __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sgu ingen problemer med det nummer. Den bas er simpelthen bare fed, så der bliver altid lige skruet en ekstra tand op , når den er i spillen. Men det kan selvfølgelig være jeg får det med det nye gulv??
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo heller ikke den mest bastynde plade, du tester med ( men enig, den er fed ) - og netop det nr. er jo helt ekstremt basmæssigt ( + det er ikke ligefrem underdimensioneret HT og sub, du har i rummet )
Har du også problemer med andre plader ?
Evt. tror jeg at du kan løse problemet med en SMS-1 ( Velodyne ) , med den, vil du med stor sansynlighed kunne enten udfase eller nedjuster dit hæv ved 80hz -100 hz i rummet ( + evt. andre problematiske frekvenser længere nede ) - og om ikke andet, vil du kunne optimerer placeringen af dine Dali´er - fordi du nemt og visuelt kan se, hvor det går galt og hvor problemet evt. er mindst !
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
mhansen skrev:
|
|
|
Jow da, den har jeg skam . Jeg har ikke problemer ved pænt højt lydtryk, men vrider jeg armen helt om på dem (koncertniveau) så overloader jeg rummet en smule . Mærkeligt nok så sker det ikke på monsterorgel, så jeg har trommen på Warnes nummeret mistænkt for at overstyre lidt. Min stue går ind i et stort køkken/alrum så der er måske der min bas slipper ind . mine står iøvrigt meget tættere på bagvæggen end dine, men de er kun svagt vinklede hvilket også har en indflydelse på basgengivelsen .
Jeg ville prøve at smide en decideret cd-afspiller på, lån evt. en Cayin - der sker ikke meget i bassen på dem og evt. med et lidt bastamt kabel, måske fra VdH, og høre om problemet stadig er der
|
|
|
OK
Jeg har også en Holfi cd afspiller i anlægget. Om det er Denon DVD afspilleren eller Holfi'en gør stort set ingen forksel når det gælder basen.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Nu er det jo heller ikke den mest bastynde plade, du tester med ( men enig, den er fed ) - og netop det nr. er jo helt ekstremt basmæssigt ( + det er ikke ligefrem underdimensioneret HT og sub, du har i rummet )
Har du også problemer med andre plader ?
Evt. tror jeg at du kan løse problemet med en SMS-1 ( Velodyne ) , med den, vil du med stor sansynlighed kunne enten udfase eller nedjuster dit hæv ved 80hz -100 hz i rummet ( + evt. andre problematiske frekvenser længere nede ) - og om ikke andet, vil du kunne optimerer placeringen af dine Dali´er - fordi du nemt og visuelt kan se, hvor det går galt og hvor problemet evt. er mindst !
|
|
|
Hej D.J.
Du har ret i at det er en bas tung cd'er jeg tester med. Jeg har flere cd'er hvor det går lidt galt, men de fleste er der ikke de store problemer med.
At højtalerene ikke ligefrem er underdimensioneret, er også rigtigt nok. Men hvis jeg spiller på bag højtalerne alene, så er der stadig problemer, knap så slemt selvfølgelig. Og de er da i hvert fald ikke overdimensioneret
Den Velodyne SMS-1 ser spændene ud, men havd jeg lige umiddelbart kan se, er det så ikke kun subwooferen man kan tune på, eller kan man også på fronterne?
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge sms-1 på fronterne skal du kører biamping. En effekt på bund og en på toppen.
Sms-1 sætter du ind mellem forforstærkeren og effekt til bunden og vupti, så har du bas der rykker
og ja den kan selfølgelig også bruges til din sub.. __________________ Mvh. Minime
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemlig, ja, minime har helt ret.
Men du kan også bruge den til at vejlede/ pejle dig frem til hvor og hvor meget det går galt - samtidig med , at du kan følge direkte med i, om en evt. flytning af højttalerne er en reel forbedring/ forværring.
Og ja, det er måske nok en lidt pebret pris for et "måleinstrument" men efter al dit andet grej at dømme, er det sgu småpenge for at få mere optimal ydelse ud af dit fine system - må også erkende, at jeg synes, at den er hver en krone værd + ekstra 
Den vil også "røbe" om dine "bygnings konstruktionsændringer" , er til det bedre/værre/ spild  __________________ dj
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må spille derud ad med rummer fuldt med Euphonia! Jeg mindes aldrig at have hørt et fuld setup med den, men det må da være magtfuldt! 
Håber du får løst dine rumklangsproblemer .
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Fandt lige et par billeder af den ultimative "centerfod" - ud med dit bord, og ind med subben:

|
|
|
Puha de ser dyre ud Men de spiller sikkert fantastisk!  Lækker sag, hvis man jo altså har råd til det...
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådene Minime og D.J.
Jamen det kunne være man skulle anskaffe sig sådan en.
Men på den anden side, er det ikke mere optimalt at finde noget eletronisk delfiter / equlizer, hvis det er det der skal til, for at for den optimale lyd. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke ved en pind om sådan noget. Så alle råd er velkommen.
mvh MH
|
Til top |
|
|