Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 01:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: NAD-nørdens fremskridt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

2-05-06 Nye billeder af baght'ere på side 2

21-04-06

obs. obs. Så skete der lige lidt nyt igen. Jeg har i længere tid spekuleret på hvad jeg kunne tænke mig som baght'ere da de gamle for det første ikke passer helt sammen med fronten i klangfarve, og er lige lovligt små Derfor har jeg netop bestilt 2 sæt Jamo e 600 som så skal pryde bag- og sidevæggene i stedet for de gamle. Billeder kommer så snart pakken er ankommet

Her lige et enkelt billede så alle ved hvad jeg snakker om!

Ligeledes har jeg i dag 22-04.06 indkøbt 1 sæt ht beslag til sideht'erne.

De er indkøbt i A-Z og virker til at være ganske solide Pris 150 dask det er jo lige til at klare

Men det var de så ikke lige

Mage til skod har jeg da aldrig kendt mage til. På pakken stod der at holderne kunne klare op til 5 kg. Men de kunne end ikke klare 2,5 kg før de bare gav efter så  straks ned til den nærmeste radiobutik for at købe et sæt vogelbeslag og de dur bare. Tænk sig at man kan få så meget bedre kvalitet for bare 50 kroner ekstra.

Lidt øvrige specifikationer:

Reciever:

NAD T 753

Opgraderet til v.2

6*70 watt

DD-EX/DTS-Es/Pl2x/EARS

DVD:

NAD-533

indbyget dekoder

audioformater:CD/DVD-audio/MP3/WMA

progressive scan 

Videoformater: DVD/(s)VCD

Billedkonverter:4*10 bit/54 MHz

 

Tv.

Videoseven 19”

Videoseven Entertainment Line S19PS

19 tomme TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm / 8 ms / 135 MHz / 280 cd/m2 / 400:1 / 24-bit (16,7 millioner farver)

VGA / DVI / 1 x Lyd

RGB / Digital Visual Interface (DVI)

42.6 Cm x 19.2 Cm x 43.3 Cm (BxDxH) / 4.4 Kg

 

projektor.

Medion MD2950NA

TFT- aktiv matrix

800*600 pixels med advanced accublend

lampe 160 watt (vistnok 1600 ansi)

progressiv sca´n kompatibel

16,7 mill farver

 

Lærred.

Hjemmelavet 160cm. bred.

Gråt mørklægningsgardin på træramme m.

sort filtkant

 

OBS. Lærred udskiftet med projecta 16:9 high contrast s grey

200*117 cm = 86 "

se billeder længere nede på siden

 

Fjernbetjening

Sunwave SRC-300

8i en m. makro, kode og learn funktion.

 

Højttalere

 

Front.

Jamo D 590

3 vejs basrefleks

8” bas

2*5” ml.tone enhed

domediskant

4 ohm

25,8 kg

h:1060

b:261

d:390

frekvens: 35-20000Hz

long term 200 watt

short term 280 wat

bi-wiring

 

Center1

Jamo D5 cen

2 stk.ml. tone 1 stk softdome diskant

6 ohm

80 watt long term

110 watt short term

 

Center2

Energy take 1

Første udgave af energys take 5 serie

 

surround

Energy take 2

Første udgave af energys take 5 serie

 

subwoofer

Paradigm ps 1200

12” enhed,200 watts RMS (20–150Hz @ < 0.9% THD), 750 watts Peak

 

Reciever:

Reciever og DVD

Lidt m. blitz

Den traditionelle omgang kabelrod

Kablerne er en blanding af Haraldnyborg og Jamo HT, selv fremstillede kortslutningsbøjler, taralabs, bandridge og profigold signalkabler

Forstærkeren spiller i mine ører helt fantastisk. Der er masser af detalje og krop i det den sender ud.

DVD'en leverer et udemærket billede og er progressiv scan kompatibel hvilket er fedt til projektorbrug!

 

Her lidt billeder af Tv'et

Her med Jakob Piil (tror jeg nok)

en lidt anden vinkel

 

Min oplevelse m. tv'et er meget positiv. Den giver et rigtig godt billede, men dog med en noget ekstrem farvemætning v. fabriksindstilling. Desuden synes jeg det er ret pænt.

 

Projektor + lærred

Den her projektor mener jeg er helt fantastisk i forhold til pris og opløsning. For på trods af den lave opløsning er billedet utroligt skarpt og farvemætningen helt fantastisk. Efter at have valgt et gråt lærred er kontrastforholdet blevet meget bedre og sortniveau mere sort. Og hvidt er stadig hvidt. Selvfølgelig findes der meget bedre projektorer, og med højere opløsning, hvilket bestemt også er mere interessant. Men da jeg ofte har set medion blive kritiseret meget på forumet er det her et modsvar.

Projektor og DVD er forbundet med component kabel hvilket og derved opnås også progressiv scan.

Til gengæld er mit lærred noget humbug der engang i fremtiden skal strammes kraftigt op

 

Fjernbetjening

En rigtig god fj.betj (har endnu ikke stødt på noget den ikke kunne klare)

Eneste anke, den bliver hurtigt fedtet at se på og den mangler nogle faste knapper.

 

Højttalere:

Front.

*Billeder lånt fra jamo

*

*

Basrør

terminal

Monstret i mørket

Disse højttalere er noget af det bedste jeg har hørt. Jeg ved at der er mange meninger om dem, og nogle mener at de er meget lukkede i lyden, men det er slet ikke min oplevelse. Til gengæld er min oplevelse at de spiller klart og åbent, med masser af punch og en dejlig diskant som aldrig bliver for meget.

Jamo Center (1)

anden vinkel uden frontstof

og med frontstof

Denne ht passer perfekt med fronten. Jeg bruger den kun når der ses film ellers bruges den mindre center da den er mere diskret.

energy center (2)

Den passer lige ind i møbelet

uden frontstof

Denne højttaler snyder meget med sin beskedne størrelse, for det er nok den center jeg har været mest begejstret for. Den gør det faktisk så godt at jeg ikke altid gider slæbe den store frem, den mangler selvfølgelig lidt bund, men ml. tonen er helt fantastisk.

Surround

I alt 4 stk surround hvor de to udgør det som center back. De er små men er af samme model som energy centeren og de gør det simpelthen fantastisk i forhold til størrelsen. Og med en god sub der deler det rigtige sted så kører det!

Subwoofer

Bagside hvor der er skruet låg på for at undgå pilfingre

gennemskåret

Den kan buldre, og er samtidig til at styre. volume står kun på 1/8 - del styrke. Frekvensen er sat til at skære ved 110Hz men forstærkeren deler allerede ved 80 dette fordi subwooferen ikke har x-over input og dette derfor er det næstbedste.

Stemningsbilleder

nu med hund

Til sidst lidt....

Screenshots

The island

The gladiator

The patriot

Shrek 2

Det var alt for nu! Kom gerne med ris og ros!

 

 

 

 

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Romeo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Det ser da super ud. Det har da vist ikke været helt billigt at samle sammen.

__________________
/R
Til top Vis Romeo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Romeo Besøg Romeo's Websted
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Romeo skrev:
Det ser da super ud. Det har da vist ikke været helt billigt at samle sammen.
Nej men det har bestemt heller ikke været det dyreste. Front og sub er købt brugt og tv og projektor var rimeligt billigt
Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

den sub er for vild, havde den selv for nogle år siden, men måtte sælge da naboerne klagede konstant

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
den sub er for vild, havde den selv for nogle år siden, men måtte sælge da naboerne klagede konstant
Ja det er vigtigt med forståelige naboer når man har hjemmebio. Vi bor i rækkehus men naboen er heldigvis meget tålmodig (eller døv)
Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det er da en fed "bio" du har der, spiller din 533 lige så godt som en desideret cd spille ??

vh Henrik 



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Det er da en fed "bio" du har der, spiller din 533 lige så godt som en desideret cd spille ??

vh Henrik 

Hmm. Det er jo et godt spørgsmål da jeg faktisk aldrig har haft en rigtig cd spiller sat til recieveren. Jeg tror umiddelbart ikke der er den store forskel, men indrømmer da gerne at jeg ofte har tænkt på at få fat på en rigtig afspiller til cd. Men hvis det skal ske skal det være i den bedre ende af skalaen
Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Har den samme fjernbetjening som dig, men kan ikke helt finde ud af at programmere den  Gider du forklare mig hvordan du har gjort, ville være super!

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:
Har den samme fjernbetjening som dig, men kan ikke helt finde ud af at programmere den  Gider du forklare mig hvordan du har gjort, ville være super!
Nu er det jo lidt svært at forklare. Men kan da lige prøve kort.

Først skal du vælge hvilke knaper du vil ha. Det gør du ved at vælge apperat og derefter holde apperat knappen nede (f.eks tv ikonet) i ca. 5 sek. derefter kommer 4 taster som skal trykkes ned (en slags børnesikring) Når dette er gjort vælges med piletaster key og prikken trykkes ned. Nu kan knapperne vælges. Når du har gjort dit valg. trykker du i øverste højre hjørne og derefter det venstre.

Du er nu klar til at indlære. Dette foregår i princippet på samme måde. men nu holder du bare bølgetasten i øverste venstre hjørne nede i ca. 5 sek. trykker på de fire taster. Vælger learn og trykker på prikken første knap blinker hvilket betyder at den er klar til indlæring. Når du har indlært betjeningen trykker du to gange i øverste venstre hjørne. Så skulle det gerne virke.

Held og lykke med det og kom endelig med en briefing om det lykkedes

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo ikke så vanskeligt igen må jeg sige  Vender tilbage så snart jeg har testet det, på forhånd tak!

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 17 April 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Super fedt anlæg, og pænt opstillet så det ikke virker alt for kone skræmmende :o) respekt!

__________________
;o) Digi
Til top Vis Digi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digi
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 17 April 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:
Super fedt anlæg, og pænt opstillet så det ikke virker alt for kone skræmmende :o) respekt!

 

Jo tak for det

Jeg har dog i mellemtiden anskaffet mig et projecta rullelærred på ca 2 meters brede som er fastmonteret i loftet (billeder kommer senere) så nu er det ikke helt så konevenligt, men hun er relativt forstående over for min lille hobby især fredag lørdag hvor anlæget bruges mest

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 17 April 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

                                    

Her ses det nye lærrede Det virker faktisk ret godt, og er dejligt bredt

 

 

Et enkelt et bagfra for at se hvordan de har gjort det lystæt

 

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 18 April 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Top nice anlæg og rigtig godt stillet an ! Ser virkelig dejligt ud.

Angående din NAD forstærker og afspiller, er du tilfreds med dette? Står på nippet til at købe reciever men er lidt i tvivl med afspiller. De har endnu ikke lavet en med HDMI.
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 19 April 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Casper_Knudsen skrev:
Top nice anlæg og rigtig godt stillet an ! Ser virkelig dejligt ud.

Angående din NAD forstærker og afspiller, er du tilfreds med dette? Står på nippet til at købe reciever men er lidt i tvivl med afspiller. De har endnu ikke lavet en med HDMI.

Tak for de pæne ord. Jeg er faktisk også selv ved at være rimeligt tilfreds, men tænker dog på at få købt nogle in-wall surround højttalere, men kommer tid kommer råd.

 

Hvad angår recieveren er jeg meget tilfreds, men du bør være opmærksom om den laver højfrekvent støj ud gennem højttalerne. Hvis den laver meget af det er det en bytter. Hifi klubben erkender problemet, og har i min situation været yderst behjælpelige angående ombytning.

Hvad angår dvd afspilleren er der ikke det store at sige. Den fungerer rigtigt godt på såvel lyd som billedsiden, men der findes bestemt bedre afspillere, men så er der bare tale om en noget anderledes pris. Der er selvfølgelig ikke HDMI, men til gengæld er komponent indgangen rigtig god, og når den samtidig er progressive scan kompatibel, bliver det nok ikke voldsomt meget bedre til prisen. Håber det kunne gi dig svar på dit spørgsmål.

 

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Virkelig godt sammensat.. og det står p***e flot.. det kan du godt være stolt over..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 21 April 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

sigaard skrev:

Virkelig godt sammensat.. og det står p***e flot.. det kan du godt være stolt over..

sigaard

 

Tak skal du ha det er altid rart at høre andre folks mening, ja og så selvfølgelig især når det er noget pænt der bliver sagt.

Lars

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 21 April 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Du siger den laver støj. Har jeg også læst en del om. Laver din dette?

Hvad med PowerDrive, det med tilpasning til højtalere som NAD'en har, virker det efter din mening?
Og til sidst, lyden i det store hele. Er den godt både i stereo og ss. Hørte den i stereo, og der var jeg selv ovenud tilfreds. Synes ikke Denon's lidt mere neutrale lyse lyd, kan hamle op med den.

Er næsten på trapperne til at købe den sammen med en større DVD.
Så altid rart med lidt input.
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 21 April 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Casper_Knudsen skrev:
Du siger den laver støj. Har jeg også læst en del om. Laver din dette?

Hvad med PowerDrive, det med tilpasning til højtalere som NAD'en har, virker det efter din mening?
Og til sidst, lyden i det store hele. Er den godt både i stereo og ss. Hørte den i stereo, og der var jeg selv ovenud tilfreds. Synes ikke Denon's lidt mere neutrale lyse lyd, kan hamle op med den.

Er næsten på trapperne til at købe den sammen med en større DVD.
Så altid rart med lidt input.

 

Nej min laver ikke støj i en grad så det har nogen betydning, men jeg har også fået den byttet 5 gange p.g.a højfrekvent støj, men jeg er også en ret uudholdelig kunde, for jeg accepterer ikke hvis produktet ikke er som forventet, men der har aldrig været problemer fra hfk, de har konstant vist forståelse for problemet.

Lyden.....er fantastisk der er ligesom mere krop og hvis man kan sige det om en forstærker sjæl, den leverer en fantastisk lyd, så jeg er utrolig glad for den, og kan sagtens leve med at der ikke følger en smart målemikrofon og andre smarte features med. Min oplevelse er også at NADs filosofi music first (stereo)virkeligt holder, men uden at have noget at udsætte i surround mode.

Hvad angår power drive, kan jeg blot sige at jeg endnu ikke har haft problemer, på trods af mit front ht valg, som efter sigende kan tage pusten fra mange forstærkere. om det er på grund af power drive eller noget andet kan jeg så ikke lige svare på

 

Venligst Lars

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Casper_Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 21 April 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

tusinde tak for svar! Tror lige det var det sidste.... der skulle til! Vil ud og have mig det i weekenden. Og det gør det jo ikke mindre godt af, at i starten af maj kommer der et 40" samsung LCD.

God weekend
Til top Vis Casper_Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_Knudsen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes