Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mhansen’s Hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Det må spille derud ad med rummer fuldt med Euphonia! Jeg mindes aldrig at have hørt et fuld setup med den, men det må da være magtfuldt!

Håber du får løst dine rumklangsproblemer .

Jo tak De spiller... 

Jeg kan se du har Evidence HT'er. Inden jeg købte Euphonia'erne, var det faktisk meningen at det skulle være Evidence serien. Men en usædvanlig forstående kone gjorde, at jeg endte med dem jeg har nu.

mvh MH

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Acer skrev:
mhansen skrev:

Da du nu også har MS4'erne, kunne det være spændene at høre om du har problemer med bassen på Jennifer Warnes The Hunter og numret Way Down Deep, hvis du altså har den cd.

Jow da, den har jeg skam . Jeg har ikke problemer ved pænt højt lydtryk, men vrider jeg armen helt om på dem (koncertniveau) så overloader jeg rummet en smule . Mærkeligt nok så sker det ikke på monsterorgel, så jeg har trommen på Warnes nummeret mistænkt for at overstyre lidt. Min stue går ind i et stort køkken/alrum så der er måske der min bas slipper ind . mine står iøvrigt meget tættere på bagvæggen end dine, men de er kun svagt vinklede hvilket også har en indflydelse på basgengivelsen .

Jeg ville prøve at smide en decideret cd-afspiller på, lån evt. en Cayin - der sker ikke meget i bassen på dem og evt. med et lidt bastamt kabel, måske fra VdH, og høre om problemet stadig er der     

OK

Jeg har også en Holfi cd afspiller i anlægget. Om det er Denon DVD afspilleren eller Holfi'en gør stort set ingen forksel når det gælder basen.

Ups, det havde jeg lige overset at du havde sådan en svend også . Har du prøvet at flytte dem længere ud imod sidevæggene - jeg syntes bassen aftager lidt i mine når jeg flytter dem tættere på sidevæggen. Dine er vinklede, har du prøvet at lade dem stå helt uden vinkel som Dali anbefaler ?  

Ellers ved jeg snart ikke hvad det kan være

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Et par forslag mere:

Har du prøvet at lægge et tykt tæppe foran højttalerne - det tager en del bas . Prøv evt. med en tynd dyne først hvis ikke du har et tykt tæppe.

Noget andet jeg er kommet tl at tænke på er din samling af guitarer der hænger på væggen, de kan give nogle problemer - nok ikke med bassen, men Henrik 300 (musikrummet) havde problemer med netop en guitar der hang på væggen hvor hans setup ikke lød så godt. Så prøv lige at kyle de guitarer ud af rummet 

En sidste mulighed kunne være at få foretaget en akustisk beregning af rummet, det kan www.audiovision.dk gøre for dig . Så får du oplyst hvor dine speakers skal stå, en anden bruger herinde (Svanen) fik det gjort og det hjalp en del på hans basproblemer    

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Ups, det havde jeg lige overset at du havde sådan en svend også . Har du prøvet at flytte dem længere ud imod sidevæggene - jeg syntes bassen aftager lidt i mine når jeg flytter dem tættere på sidevæggen. Dine er vinklede, har du prøvet at lade dem stå helt uden vinkel som Dali anbefaler ?  

Ellers ved jeg snart ikke hvad det kan være

Mine er også vinklede da det er den eneste måde jeg kan få dem til at forsvinde i lydbilledet på. Har du prøvet med spikes eller SD-fødder Hansen?

MVH WRONG

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Wrong og Acer

Jeg har prøvet med spikes, endda nogen meget dyre nogen. De tager lidt af bassen, men tilgængæld bliver lydbilledet tyndt og kedeligt, og de store problemer med bassen, er der stadig.

Jeg bruger Holfi Feet, de giver den bedste lyd, af det jeg har prøvet. Ved ikke om der forkel på SD feet i forhold til Holfi

Acer?

Den dyne eller tæppe du snakker om. Skal den ligge nede på gulvet foran højtaleren, eller over den. Måske et lidt dumt spørgsmål.

Som mine HT'er står lige nu er de slet ikke vinklet. Det synes jeg giver det bedste stereo perspktiv, men om de er vinklet eller ej synes jeg ikke gør den store forskel med mht. bassen.  De står ca 45 cm. fra sidevæg. Tror ikke rigtigt de kan komme meget længere ud. De billeder der er på de forgående sider, kan man ikke helt regne med, da de er taget mens jeg har prøvet alt muligt.

Men hvis jeg holder mig fra Jenifer Warnes cd'en og enkelte andre, så lyder det faktisk meget godt efterhånden. Måske jeg stiller lidt for store krav.

Men Wrong, du har jo hørt det, og lidt problemer var der, ikk'

Guitaren kan godt lave lidt rumlen, så de er ude af rummet, når det skal testes.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Dynene/tæppet skal ligge foran ht. på gulvet således at de direkte reflektioner dæmpes.

Da jeg hørte dir anlæg syntes jeg kun det var toppen der var noget galt med. bunden var rigtig fin og nuanceret sådan som jeg husker det.

Nu skal man nok ikke lægge for meget i den J_W disc da den er uhyggelig grum på bassporet. Hvis man kun har en enkelt, eller to skiver, der ikke lyder godt af den ene eller anden grund, syntes jeg det er billigt sluppet. Jeg syntes sgu jeg har mange jeg ikke hører længere, desværre, pga. dårlig produktion.

Du kan evt prøve at rykke dine ht. helt hen til bagvæggen og så prøve at lytte. Derfeter begynder du stille og roligt at trække dem frem mod lyttepositionen til du finder et sted hvor bassen lyder tilfredstillende. Jeg rykkede min 30cm længere bagud igår og det hjalp både på bassen og mellemtonen.

MVH WRONG

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Wrong, du bliver nød til at give mig ret, hvad skal jeg ellers får min tid og penge til at gå med....

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Nå, men så er problemerne måske ikke så store igen ? Som Wrong skriver så prøv at knalde dem helt op ad bagvæggen og langsomt flytte dem fremad - så tror du vil finde et eller andet hvor bassen bare funker, også på det fæle JW nummer  

Du skriver at du bruger Holfi interconnect, er det imellem CD/DVD og amp ? Hvis ja, så kan det være her du skal finde noget af årsagen idet Holfi's kabler skulle have rigtigt meget energi i bunden, jeg har ikke selv hørt det men ifølge flere tests skulle de være noget potente i bunden - måske for meget til dit rum ?   

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Holfi kablet mellem Holfi'en og forforstærker. Jeg har sgu helt glemt, at jeg på et tidspunkt lånte nogen Balck Magic kabler, og det er rigtig nok, bassen var bedre med de kabler.

Jeg må se at få sparet sammen til dem.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Jeg bruger Holfi kablet mellem Holfi'en og forforstærker. Jeg har sgu helt glemt, at jeg på et tidspunkt lånte nogen Balck Magic kabler, og det er rigtig nok, bassen var bedre med de kabler.

Nu er de dersens Black Magic kabler ikk' lige dem jeg vill vælge når du kommer fra Holfi, de er noget grovkornet i det syntes jeg - men blot min mening . Har du overvejet noget NO eller VdH ?, de er ikke så tunge i bassen   

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

hej hr Hansen....

Det kunne jo være på et tidspunkt at jeg ville kigge efter nye kabler igen, så har jeg i hvert fald 3 sæt signal og ht. kabel til center og front...

De havde en bedre virkning på dali´erne end på VA´erne, så nu ved man aldrig hvad der kan ske....

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
mhansen skrev:

Nu er de dersens Black Magic kabler ikk' lige dem jeg vill vælge når du kommer fra Holfi, de er noget grovkornet i det syntes jeg - men blot min mening . Har du overvejet noget NO eller VdH ?, de er ikke så tunge i bassen   

Kabler er noget skidt.

Jeg synes faktisk at det BM kabel jeg lånte havde en meget behagelig lyd, og faktisk mere detaljeret end Holfi kablet, og det bedste kabel jeg endnu har haft på  mit anlæg. Men det kunne være man lige skulle prøve nogen af de andre du forslår.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Acer skrev:
mhansen skrev:

Kabler er noget skidt.

Jeg synes faktisk at det BM kabel jeg lånte havde en meget behagelig lyd, og faktisk mere detaljeret end Holfi kablet, og det bedste kabel jeg endnu har haft på  mit anlæg. Men det kunne være man lige skulle prøve nogen af de andre du forslår.

Næ, hvis du syntes de lyder godt så er det jo bare det . Jeg syntes de er sådan lidt uldne i det, jeg har ikke hørt dem på mit eget setup men da det blev skiftet til dem syntes jeg det lød "uldent"  

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg burde jo nok lige prøvet et par kabler mere inden jeg beslutter mig. Jeg skulle jo helst have de helt rigtige denne gang. Så det er godt med nogen forslag.

Men som det er nu er de øverst på listen.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Jeg burde jo nok lige prøvet et par kabler mere inden jeg beslutter mig. Jeg skulle jo helst have de helt rigtige denne gang. Så det er godt med nogen forslag.

Men som det er nu er de øverst på listen.

Prøv at starte med at låne et par kabler inden du køber, alternativt kig på brugtmarkedet - her kan nemt gøres kabel kup

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre aldrig hørt disse BM kabler men ville gerne. Jeg har dog kun hørt godt om dem. Det lader dog til at de skal parres med det rigtige grej.

MINIME. Hvilke kabler har du købt istedet for BM?
MVH WRONG

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Nu man er blandt folk der har samme interesser som mig selv, vil jeg lige skrive et par linier, så jeg kan komme af med min glædesrus.

Jeg har købt et Jorma Design No. 1 XLR kabel, til at sætte mellem min for- og effektforstærker.

Hold K*ft det spiller.

Kort fortalt, så er det et utroligt lydbilled det kable har. Alle detaljer kommer frem, ingen ting bliver fremhævet. En fantastisk sammenhæng i musikken, stram bas, silkeblød diskant, klar mellemtone og ro i lydbilledet. Jeg kan virkelig ikke komme med noget negativt om det kabel.

At mine MS4'ere bare følger med, gør at jeg også bliver mere og mere glad for dem. Der er sgu potentiale i de kasser, og jeg tror jeg vil lave en aftele med familien om, at jeg skal have dem med i graven, den dag det bliver aktuelt.

Belært af erfaringer har jeg ventet 3 dage med at skrive dette, da jeg før har været oppe og ringe, hvorefter jeg dagen derpår har tænkt, hvad var det lige der var så fedt med det ny indkøbte isenkram....

Næste projekt, må blive at prøve et Jorma kable mellem CD afspiller og forforstærker.

Og længere ude i fremtiden også prøve deres HT kabler. Men her skal jeg nok lige have lidt held i lotto først.

/MH  

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en kanon forbedring, tillykke med det nye super kabel

Har det så fjernet nogle af dine basproblemer ? 

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et spændende kabel. kan du prøve at præcisere, hvad det har forbedret i lydbilledet?

MVH WRONG

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Det lyder som en kanon forbedring, tillykke med det nye super kabel

Har det så fjernet nogle af dine basproblemer ? 

Det har ikke fjernet bas problemerne. Men bassen er blevet strammere.

Jeg har prøvet at ligge dyner og hynner foran og på siden af højtalerne som du har forslået før. Det tager en del af bas problemerne. Det er jo ikke nogen smart løsning, men siger det så noget om hvordan man kan løse problemet, spørg jeg nok lidt dumt...

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes