Forfatter |
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hr. Hansen
Det er efter hånden et stykke tid siden jeg har været inde og kigge her på sitet.
Og sikken en forandring du har haft gang i.
Det hele som om det går den rigtige vej. Jeg har dog ikke selv hørt de der SP men det tyder på det er et godt. I hvert fald som du selv beskriver det.
Godt gået hr. Hansen.
Forsat god vind. Søren __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toolate
Ja der er sket lidt. Du skal være velkommen til en lytter igen.
mvh Michael
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ca. 1 år siden aftalte jeg med en kollega at hun skulle lave et maleri til mit musik rum. Det hele var sådan set aftalt hvordan det nogenlunde skulle være. Et abstrakt billed, hvor ting fra anlægget kunne skimtes, hvis man kiggede godt efter. Dette projekt er blevet stoppet en del gange, da der jo som bekendt er blevet skiftet lidt løbende det sidste års tid. Det går jo ikke at der står noget der ligner Thule når man nu har NuForce forstærkere. Det samme med Euphonia, når man nu har SP.
Til trods for de sarte kunster nerver, er vi nu blevet enige om at nu sker der ikke mere i anlægget det næste lange stykke tid, så vi tager springet og hun kan gå i gang. Jeg fik af vide at jeg skulle tage nogen skæve billeder af anlægget som der skal bruges til inspiration til den store malerkunst. Så det har jeg gjort, og tænkte at jeg også kunne ligge dem i tråden her.

|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var jeg på besøg hos Michael og høre hans setup som er ret så imponerende må man sige. Især hans Revalation speakers er ganske imponerende - krystalklar gengivelse, især i diskantområdet men de nedre regioner er også særdeles potente 
Første nummer i spillen var Joss Stone's Snakes and ladders og her kan man vist godt sige at rummet blev trykladet - for hunna da en potent basgengivelse - smak lige i de nedre regioner , se det er sgu bas der vil noget . Bassen er knaldhård, fast og dyyyb - her må MS4 se sig slået med indtil flere baneomgange
Videre til LOC og 50Cent, som vist faldt i Michaels smag, og igen var bassen bare super tight, kontant, potent og lækker - ejh, det er bare lækker gengivelse det her 
Herefter monsterorgel, som Michael dog var ganske uimponeret af , men måske fordi at han havde respekt for de orgler og derfor ikke trykkede den af som på andre numre - så jeg har stadig til gode at høre hvad Revalation kan når armen vrides om på dem med monsterorgel på 
Alt i alt så har Michael et særdeles potent setup med en sublim basgengivelse - det bliver kun endnu bedre når han får bygget ud med SP speakers hele vejen rundt 
Og så lige for en god ordens skyld - så forstår jeg godt at han har skiftet fra MS4 til Revalation.....de er altså i en anden liga end de "små" Dali'er __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Og så lige for en god ordens skyld - så forstår jeg godt at han har skiftet fra MS4 til Revalation.....de er altså i en anden liga end de "små" Dali'er
|
|
|
Det er prisen vist også
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at Massive Attack afslørede at der stadig er noget der skal arbejdes med i Michael's rum......et eller andet spillede ihvertfald med på Angel  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det en Cambridge DAC på side 13? Var lidt overrasket over at den var så lille?
Super flot anlæg. Håber at det spiller lige så godt som det ser ud. 
Mvh.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Det var hyggeligt at møde dig og konen
Det har jo været en temmelig lang kamp for at få det hele til at spille sammen, så det er rart at høre du synes om resultatet. Musikken du medbragte var også i orden. Der er da i hvert fald et par af skiverne jeg skal have ind i samlingen.
Og jo, der er stadig et par små ting der skal rodes lidt med endnu. Loftet og specielt det ene hjørne ved bagvæggen der stadig laver lidt unoder i ny og næ. Men det er småting som jeg kan gå og hygge mig lidt med i fremtiden...
I skal være velkommen til at komme igen og få en lytter, hvis i skulle komme på disse kanter igen. Så skal jeg nok sørge for en lidt bedre forplejning end sidst. Ja og hvem ved, måske nogen nye Revelation MR-1 MK VII....
MVH
Michael
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Var det en Cambridge DAC på side 13? Var lidt overrasket over at den var så lille?
Super flot anlæg. Håber at det spiller lige så godt som det ser ud. 
Mvh.
|
|
|
Hej JBL Ti
Takker
Nej det er ikke en Cambridge DAC , men en Cambridge 540P RIAA.
Viste ikke at Cambridge også lavede en DAC.
MVH
Michael
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Acer skrev:
Og så lige for en god ordens skyld - så forstår jeg godt at han har skiftet fra MS4 til Revalation.....de er altså i en anden liga end de "små" Dali'er
|
|
|
Det er prisen vist også
MVH WRONG
|
|
|
Ja, korrekt....men det kan høres - især på Phantom of the opera var det meget tydeligt da CS4 centeren blandede sig . Pris kan altid diskuteres, men ydelsen i de Revalation står til gengæld ikke diskussion - de ryger fluks ind på Far's liste over drømmespeakers  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lettere redigeret udgave af indlæg
Mit Indlæg Nr. 500 (orrrhh - fuldt medlem) 
Da dette er mit indlæg nr. 500 har jeg tænkt lidt på hvad jeg så har lært de sidste 3 år og 500 indlæg her på sitet.
Det jeg har lært indtil nu:
Få det grundlæggende på plads inden man begynder at skifte diverse hardware ud:
Strøm er en meget vigtig faktor i et anlæg, uden strøm er der ikke meget lyd. Det har jeg da lært.
Men at en god strøm kilde med noget jord kan ændre så meget på lyden havde jeg ikke forstillet mig.
Lyder det dårligt, så er det dårligt:
Det er nok noget af det der har været det sværeste for mig at få banket ind i hovedet. Alt for ofte har indspilninger, humør, naboens hårtørrer, børnenes plagen om iskager fået skylden for den mudret bas, der er alt for kraftig. Mellemtone og diskant som er så dominerende at den fede opera sanger hvinen kan få selv subben til at skrige i ørerne
Så stole på sig selv, og være ærlig over for sig selv, ellers kommer man ikke videre.
Finde synderen eller synderne i anlægget:
Lade være med at frede noget i anlægget, også selv om det er det dyrt indkøbte titanium kabel med ens navn indgraveret i en 24 karats guld kappe rund om kablet, eller cd afspilleren der har fået de bedste anmeldelser man længe har set.
Ikke at købe dyre kabler for at rede det der alligevel ikke kan redes:
Som så mange andre har jeg også købt og prøvet utallige kabler for at få specielt diskant og mellemtone på plads. Det har været spild af penge de fleste gange. Når det er sagt, så går jeg stadig op i kabler, men kun til at få det sidste ud af anlægget, og ikke til at rede det med.
Lytte til andres erfaringer:
At få andre til at lytte til ens anlæg, og de skal selvfølgelig være ærlig med deres kritik, er også noget jeg har lært at tage positivt og bruge.
Prøve så vidt muligt at holde sig til én forhandler:
Efter at have startet med at handle i Hifiklubben, først den ene butik så den anden og tredje, er noget rod. Hvis man ikke selv ved hvad man vil have, kan en ny sælger hver gang man er i butikken heller ikke vide det.
Jeg har valgt at handle hos StudioSound, dels pga. den lyd jeg har hørt de gange jag har været der, har været efter min smag, og StudioSound har efterhånden lært hvilken lyd jeg går efter, så bliver det hele noget nemmere så man ikke skal ”starte forfra” hver gang der skal opgraderes lidt.
Gøre sig klart hvor mange penge man max vil bruge på udstyr –
og så gange det med mindst to, og så huske, at det heller ikke holder når det kommer til stykket. Eller sagt på en anden måde, start med at låne en million i huset…. 
Erkende at man er HiFi nørd:
Det er også en af de ting jeg har lidt svært ved gennem tiderne. Jeg har ofte prøvet at skjule diverse udskiftninger i anlægget over for familie og venner, der til stadighed ikke fatter at jeg ikke er tilfreds. Efterhånden er jeg mere og mere ligeglad med hvad de tænker og siger. Så det går da fremad på den front. 
Man skal vide ikke tro - Akustik:
Rummet og akustikken har fået skyld for meget herhjemme.
Her har jeg fundet ud af, at de voldsomme bas problemer jeg har haft ikke har været akustikken og rummets skyld, men mere anlægget der ikke har kunne magte bassen, og manglede erfaring med placering af højtalere. Faktisk ”tror jeg” at akustikken i mit rum er temmelig god. Vel nok det der alt i alt har overrasket mig mest genne tiderne. Jeg har virkelig aldrig troet at det kunne blive så godt som det er blevet i mit rum.
Om det nu kan blive bedre. Nej’ det kan det ikke , eller………
Gad vide hvad jeg har lært når der er gået tre år mere og yderligere 500 indlæg.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt
Beatles nye cd Love har lige været igennem cd spillen. Føj hvor kan 79 minutter dog gå hurtigt. Selv om jeg ikke ligefrem er den store Beatles fan, så er det her dælme i orden. Mega flot lyd alderen taget i betragtning, og utroligt flot mixet sammen med masser en fede overgange. Man kommer virkelig igennem Beatles universet.
Jeg har købt Deluxe udgaven hvor der også er en DVD-A 5.1 udgave med. Hold op hvor jeg glæder mig til at kunne høre den i surround . Typisk man lige er kommet af med sine bag- og center højtalere, når man får sådan en skive ind af døren. Så nu er det bare at vente på mine nye HT'er kommer hjem. 'Hvis det bare er lidt bedre end den alm. stereo cd, så bliver det for vildt..

Ja, når nu man får en ny cd, bliver man vel også nød til at opgradere anlægget en smule. 

|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op et indlæg nr 500 her tro der ligge meget rigtig snark i ,,,
det glæder mig at se sådan inlæg og jeg vil give dig rat i mange af tingene 
man skal ikka altid skyde skylden på andre folk og man viste alt i starten så
jeg vil bare takke dig for inlæg nr 500 hilsen Rotel Dyr
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid godt med lidt selverkendelse - at der så skulle 500 indlæg til er en anden sag  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sony dyr skrev:
hold da op et indlæg nr 500 her tro der ligge meget rigtig snark i ,,,
det glæder mig at se sådan inlæg og jeg vil give dig rat i mange af tingene 
man skal ikka altid skyde skylden på andre folk og man viste alt i starten så
jeg vil bare takke dig for inlæg nr 500 hilsen Rotel Dyr
|
|
|
Hej Rotel Dyr
Jamen selv mange tak for dit indlæg. Det gør jo at man får lyst til at skrive lidt engang i mellem.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Altid godt med lidt selverkendelse - at der så skulle 500 indlæg til er en anden sag  |
|
|
Ja ja 500 indlæg om at lære så lidt, men nu gør vi jo tingnene grundigt, herovre på den rigtige side af bæltet.
ps. en seriøs center vejer altså over 30 kg.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 23 November 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
[ps. en seriøs center vejer altså over 30 kg. Ja, selvfølgelig og er altid 100 % identisk med de to andre højttalere foran.. ...................
Forresten en spændende og lidt sjældent (?) effekttrin, du har fået fingerne i - hvordan spiller den ? ser yderst nydeligt og enkelt ud 
Og Tillykke med "medlemskabet" 
|
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vælger at se bort fra den spydige kommentar ang. vægten på en seriøs center  . Nå Michael, ud af busken.....hvordan lyder så den Belles-ting ved siden af NuForce-banditterne ? Såvidt jeg husker så ville Kubikken først udhule Belles-tingen og herefter montere vinterhjul på den efter mødet med den grumme NAD 3020 __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J.:
En center som er identisk med fronterne, går sgu ikke, i hvert fald ikke i mit rum, så den bliver savet over på midten og lagt ned.
Den anden halvdel kan Acer så få og bruge som center fod. Det skulle nok kunne lade sig gøre, hvis man sætter en 3-4 tomme brædder i midten af hulrummet, så centeren ryger ned i hullet.
Acer:
Belles vs NAD 3020. Hmmm. Der fik du mig. Den ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal svare på.  
Når men hvordan lyder Belles 350A Reference så.
Det har været lidt svært at beskrive den, andet end den spiller godt. Men det er vel ikke nok at skrive. Derfor har det taget lidt tid. Så fra en ende af.
Bassen:
Bassen er mere rund i det, og fylder mere end NuForce'erne. Den spiller meget dybt. Den er mindst lige så kontant som NuForce'erne, men på en helt anden måde.
Mellemtonen:
Her en lyden lidt mere blød i det.
Diskant:
Toppen er lidt mere tilbagetrukket end NUForce'erne.
Hold op det er svært at beskrive de to op mod hinanden. Efter at ha hørt på Belles i en times tid, var jeg ikke i tvivl om at det skulle være den. Den har et stort lydbillede med masser af power.
Der hvor de to skiller sig mest ud fra hinanden er ved f.eks. musik som Metallica. Den slags musik er suveræn på Belles. Der er ro og lyden bliver ikke mast ud. Det er nemt at skille intsrumenterne fra hinanden. Og man kan bare skue op, der er rigeligt at tage af. Man kan faktisk heller ikke lade vær. NuForce'er kan også godt spille den slags musik, men ikke helt på samme overbevisende måde som Belles.
En som var hjemme og høre de to op mod hinanden sagde, "hvis bare man kunne tage bunden fra Belles og toppen fra NuForce, så var det perfekt". Det er jeg ikke helt enig i men lidt om snakken er der nok. NuForce'erne, er nok en anelse mere detaljeret i toppen end Belles. Til gengæld er der mere dybte, rum og fylde i Belles.
Så overordnet set er Belles en utrolig sammenhængende forstærker der klare alle typer musik på en behagelig og overbevisende måde. Ja den spiller sgu godt.
Til sidst:
En lille historie fra den virkelige verden, som tager udgangspunkt i et indlæg jeg lavede på side 4 i denne tråd om skråvægge i mit musikrum, skal da også med her en lørdag aften.
Et medlem her på hifi4all, som jeg taler en del i telefon med, kom forleden dag med et lille spørgsmål til mig. " Michael, nu har jeg aldrig set et hus med skråvægge i en kælder, så må jeg spøge hvor store dine rum er oppe i stuen for ikke at tale om dem på 1. sal." Jamen de er meget små....  
Ja den har jeg sgu grinet af nogen gange af siden....
|
Til top |
|
|