Forfatter |
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toolate og Cartus
Tak for opmuntringerne.
Jeg har fået lavet 3 sektioner og mangler 3. Jeg tror det virker som det skal. Når man banker på det nye loftet er det en død lyd der kommer.
Håber jeg får lavet mindst én sektion mere i dag og helst 2 så jeg kan blive færdig. Jeg er helt enormt spændt på at høre hvordan det lyder.
Mit ADSL ryger i morgen, og jeg får først etableret ny forbindelse d. 30 marts, så der vil nok blive lidt stille herfra indtil da.
mvh. Michael
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrider det fremad med renoveringen af rummet ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det spille højt ?
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Skrider det fremad med renoveringen af rummet ?  |
|
|
Hej Acer
Både ja og nej. Loftet er mere eller mindre en katastrofe. Den er helt gal med den dybe mellemtone som er dominerende og meget trættende at høre på.
Her er et par billeder

For at prøve at rede loftet, så det ikke skulle ned igen, har jeg prøvet med noget Formzorb pyramideskum. Det hjælper desværre ikke nok.

Jeg har talt med dem her. http://www.lhammerich.dk/sw18224.asp.
De siger at jeg skal bytte om på mineralulden og gibpladerne og herefter slutte af med Troldtekt plader. Så ungår jeg de hårde flader i loftet samtidig med diffunderende flader.
Som det er nu har jeg et fantastisk tryk på bassen som jeg nødigt vil af med, så til at starte med prøver jeg at lave de to bagerste sektioner om med Troltekt pladerne for at se om det er nok.
Midt i sogens tid er der da også lidt positivt at skrive om.
En lille ny forforstærker er der kommet til, samt cd spille - strømrenser og diverse kabler.
Desuden er delfilteret på SP'erne blevet opgraderet, og alt det til sammen gør at det spiller som en drøm.

Et bedre kamera ville gøre underværker. 
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Kan det spille højt ?  |
|
|
Nej
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træls at høre med dit rum Michael - har du overvejet at få et professionelt akustik firma til at kigge på det ?
Nice at se der er nye sager på hylderne, en Belles pre kan jeg se du har fået ? Har du stadig den 350'er ?
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Hansen. Længe siden sidst;-) Det ser ellers godt ud efterhånden i den lille kælder. Hvad er det for nogle bas-traps du har stående i hjørnerne? MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Træls at høre med dit rum Michael - har du overvejet at få et professionelt akustik firma til at kigge på det ?
Nice at se der er nye sager på hylderne, en Belles pre kan jeg se du har fået ? Har du stadig den 350'er ?
|
|
|
Jeg har overjet at få et professionelt akustik firma til at kigge på problemet. Men ham fra http://www.lhammerich.dk/sw18224.asp firmaet var helt sikker på, at det er den rigtige løsning med Troltekt pladerne. Jeg fik en lang og udførlig forklaring på hvad det er der går galt med de gibsplader jeg har oppe nu.
Jeg har stadig Belles 350'eren og den bliver. Belles pre 28A har givet så meget mere til anlægget, så den nok er gået hen og blevet mit lille ynglings apparat. Dette er selvfølgelig ikke noget de andre apperater i setup´et ved noget om, der skulle jo nødigt opstå jalousi mellem cd, højtalere og amp og pre-amp. Sikke en redelighed det kunne medføre....
/MH
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Hey Hansen. Længe siden sidst;-) Det ser ellers godt ud efterhånden i den lille kælder. Hvad er det for nogle bas-traps du har stående i hjørnerne? MVH WRONG 
|
|
|
Hej Wrong
Det er nogen Echo Busters bas-traps. http://www.studiosound.dk/echo.html
mvh MH
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende rum
Må lige kigge tråden igennem ved lejlighed.
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
H v
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo smukt
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der ved at være en ende på det. HÅBER jeg.
Det er bestemt ikke lysten til at gå gang der mærker mig i disse dage. Synes ligesom jeg har det været det hele igennem for meget kort tid siden.

Her er en Troldtekt plade lige sat for at se hvordan det vil se ud.

Selv om jeg hellere vil side og høre musik på computeren med mine små Eltax højtalere, må jeg vel se at komme i gang.
Jeg er sgu ikke et rigtgt meneske uden noget god musik og ordenlig lyd....
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt at se at du går hele vejen (både frem og tilbage op til flere gange ) for at finde den rigtige lyd __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Michael. Jeg tror, at absorberende materiale (som Troldtekt) over hele loftet er vejen at gå - når man har absorberende materiale i loftet, skulle det lyde som om loftet er meget højere end det er, noget, som kun skal være positivt. Du slipper for interferensen mellem højttalerne og de reflekterende lydbølger fra loftet (som giver " comb filtering"), samt for stående bølger mellem loft og gulv. Bliver spændende at høre resultatet.. Jeg vurderer jo selv at montere Troldtekt i hele loftet.. :) __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og - har du forsøgt at sætte rockfonplader på skrå foran basfælderne i hjørnerne? Lid som den nederste plade på dette billede:  ..men fra gulv til loft, hvis du kan få to plader over hinanden. Det skulle i hvert fald i teorien dæmpe bassen endnu bedre - eller er der stort set styr på bassen for tiden?
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
du tager det meget seriøst det med lyden  Ej, det er fandme flot. Hvad gav du egentlig for de højttalere ?
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Hej, Michael.
Jeg tror, at absorberende materiale (som Troldtekt) over hele loftet er vejen at gå - når man har absorberende materiale i loftet, skulle det lyde som om loftet er meget højere end det er, noget, som kun skal være positivt. Du slipper for interferensen mellem højttalerne og de reflekterende lydbølger fra loftet (som giver "comb filtering"), samt for stående bølger mellem loft og gulv.
Bliver spændende at høre resultatet.. Jeg vurderer jo selv at montere Troldtekt i hele loftet.. :)
|
|
|
Hej Techtor
Jeg er blevet færdig med loftet, så der nu er Troldtekt plader i 3 sektioner ud af 6. Det har helt klart hjulpet på lyden. Jeg vil lige vente med at komme med den helt store anmeldelse af resultatet, da jeg er bange for at jeg bliver nød til at lave de sidste 3 sektioner også.
Min lille frygt for at Troldtekt pladerne ville fjernet det fede hug i bassen var heldigvis ikke tilfældet. Bassen (specielt den dybe)er blevet endnu mere stram og detaljeret. Diskant og mellemtone er helt klart også blevet meget mere velopløst med meget mere rum og fylde som du også nævner. Så på de punkter har jeg intet at klage over. Der hvor det stadig går galt er den dybe mellemtone. Det er skidt, der muder det helt sammen. Bare det jeg taler i rummet kan jeg høre problemet. Det må da for f.... være til at løse, så jeg vil ringe til lhammerich igen i mogen og høre hvad næst skridt er.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
du tager det meget seriøst det med lyden Ej, det er fandme flot. Hvad gav du egentlig for de højttalere ? |
|
|
Hej Satanion
Yep jeg tager lyden seriøst, det fortjener anlægget.
Jeg vil helst ikke have priser ind i min tråd, men du kan kigge på www.studiosound.dk
mvh Michael
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
fedt at se at du går hele vejen (både frem og tilbage op til flere gange ) for at finde den rigtige lyd
|
|
|
Tak
|
Til top |
|
|