Emne: Thule, steg eller faldt prisen ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gir' dtomsen ret! en klubmand herinde ville hjælpe gevaltigt med at aflive alle
myterne om "klubben" herinde,som du jo nok har set hr klubmand så står
i (alt)for ofte for skud herinde,en til at forklare tingenes rette sammenhæng
kunne være med til at afskaffe den værste mudderkastning men helt afskaffes
kan den nok ikke da der er nogle der ånder og lever for det herinde.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klubmand skrev:
|
Så overtagelse af Thule i Danmark giver ikke så voldsom en prisnedsættelse som hvis vi overtager et brand der er forhandlet gennem en distributør.
|
|
|
Iflg jeres egen reklame, så er priserne faldet voldsomt efter i har overtaget Thule. Pråv at se her:
Som sædvanligt når vi overatager et agentur betyder det at priserne nedsættes - med op til 24% i forhold til tidligere!
Giver det indtryk af, at I rent faktisk ikke rigtigt har nedsat priserne væsentligt???
Lige en ting mere. I forbindelse med prisen på det anlæg bestående af IA60, DVA100 og TU100 som TC solgte væsentlig billigere end jer, har i tidligere forsvaret jer med, at det skyldes at TC havde fået en masse TU100'ere billigt fordi de var udgåede, og at I i øvrigt slet ikke forhandler denne tuner.
TC har tidligere benægtet, at dette skulle være tilfældet, og det virker også meget mystisk, da de har kørt med dette tilbud i MEGET lang tid. Og så vidt jeg ved, var det rent faktisk HFK der fik et restparti af TU100, som man solgte billigt!
Nu undrer det mig bare, at man pludselig sælger TU100 hos HFK alligevel... Se selv: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|19|19|4087|pdetail
Hvordan skal det forståes...???? Er det løgn og latin, hvad I tidligere har skrevet om TU100 og TC??? Eller hvordan skal det forståes... tilliden er stadig dalende, og gad vide om ikke i kan se hvorfor!
Og nu hvoren HFK-mand er gået ind i dialogen, håber jeg meget på at han vil komme med nogle fyldestgørende svar. Det ville være sørgeligt, hvis HFK endnu en gang bakker ud, med en velkendt undskyldning om at man desværre ikke har tid. Det vil helt sikkert ikke højne tilliden!
Måske du også kan svare på, hvorfor dette mærke som HFK tidligere grinede af i sammenligning med Holfi, pludselig er blevet det store hit foran... sjovt nok Holfi.... Mig bekendt har ingen af disse firmaer skiftet lydidealer for nylig... Måske er det HFK der har skiftet lydideal, som følge af en god prisaftale eller lign...hvem ved?? Eller overser jeg noget... du har sikkert svaret!!
|
| Til top |
|
| |
Klubmand Branchemedlem

Ansat i Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 27 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har allerede på HFK's forum givet udtryk for at jeg ikke ønsker at have en dialog med dig - det er formålsløst og fører ikke til andet end uendelig mudderkastning
Klubmand
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klubmand skrev:
|
Jeg har allerede på HFK's forum givet udtryk for at jeg ikke ønsker at have en dialog med dig - det er formålsløst og fører ikke til andet end uendelig mudderkastning
Klubmand
|
|
|
er det din private holdning, eller HK's ?
jeg finder det sært at man ikke kan tage stilling til at ens reklame er, så man er i bås med Fona, Elgiganten, osv osv.
jeg kan efterhånden ikke se hvad i har at tilbyde som de ikke har/ kan.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jamen... jeg stille jo bare nogle ganske simple spørgsmål. Og jeg kan ikke forstå, at man ikke er interesseret i, at alle folk får den fulde sandhed... med mindre der er noget som ikke tåler dagens lys!
Og ja, der er en del mudderkastning. Men du kan være 100% sikker på, at jeg stopper totalt den dag hvor alt tåler at se dagens lys. Men det gør det åbenbart ikke... ellers ville man vel ikke have censureret mit indlæg på Jeres cybertainment væk... eller hvad???
Som jeg ser det, så har du 2 valg:
1) Enten skal du tage dialogen på et seriøst plan, hvor de spørgsmål der måtte være bliver besvaret uden nogen form for udenomssnak. I så fald vil min tone være 100% sober.... Det lover jeg. Og har I rent mel i posen, så har I jo alle tiders mulighed for at vise alle folk på hifi4all det (mig selv inkl). Så slipper I for at folk tvivler grundet modstridende oplysninger og indlæg der forsvinder.
2) Du kan vælge at HFK endnu en gang skal snakke udenom og bakke helt ud, så snart det kommer frem, at I har givet modstridende oplysninger eller lavet en lidt for selvhøjtidelig omtale af egne produkter. I så fald vil du i mine øjne bevise, at der er ting der ikke tåler dagens lys. Mit bud er, at der er flere der vil opfatte på samme måde. Men jeg kan tage fejl....
Hvad er det i øvrigt med den TU100 fra Thule?? Kan man pludselig købe den hos HFK alligevel???
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Enten skal du tage dialogen på et seriøst plan, hvor de spørgsmål der måtte være bliver besvaret uden nogen form for udenomssnak. |
|
|
Hvordan kan spørgsmål skrevet i en så anklagende tone betragtes som seriøse?
Jeg forstår godt klubmanden! Et udlæg som dette antyder at du ikke er voldsomt open-minded, så mudderkastningen er uundgåelig... 
Gør os andre den tjeneste ikke at skræmme manden væk lige med det samme. Det kunne jo være HAN kunne bidrage med noget konstruktivt til debatterne herinde!
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Shras (og klubmand!)
Hurtig, hvem er det du prøver på at frelse med dit korstog? Priserne på Thule hos klubben er som de er. Så kan man vælge at handle der eller lade være. Hvis det pludselig var PowerPlasma der begyndte at handle med Thule synes jeg din sag var noget mere interessant.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK.... det opfattes anklagende, at ma pointere, at man ikke ønsker udenomssnak. Men på den anden side.... hvis man bliver skræmt væk, og ikke vil svare, fordi man ikke må snakke udenom.... tjaaeee.. så kunne det tyde på, at man har noget at skjule.
Og nu er det jo ingen hemmelighed, at jeg tidligere har tilkedegivet min manglende tillid til klubben. Og der er en del der har givet udtryk for, at de også finder det ret besynderligt, når HFK ikke vil svare på simple spørgsmål, bare fordi de går lidt tæt på muligvis ufine forretningsmetoder..
Og jeg nægter at tro på, at der findes så "dumme" forretningsfolk, at de vil lade en ukorrekt dårlig omtale af deres virksomhed cirkulere blandt hudredevis af potentielle kunder, bare fordi man ikke vil svare på spørgsmålne fordi de kommer fra en person som mig... Med andre ord... jeg tror grunden til at HFK ikke vil svare er, at de ikke lige har nogen seriøs måde at bortforklare på. Jeg kan simpelthen ikke se nogen logisk grund til, at HFK ikke ønsker at få sagen frem i lyset, så enhver tvivl bliver gjort til skamme. Kan i det??
Men.... som jeg tidligere har sagt...: Såfremt HFK står frem og taler sandt, og kan give forklaringen, så vil jeg være 100% soer i mit sprog. Indtil da snakker jeg som jeg altid har gjort. Nu har jeg ihvertfald givet HFK invitationen. Lad os så se om de tager imod den, eller vælger den sikre vej.
Er det i øvrigt kun mig der finder det besynderligt, at man pludselig forhandler et produkt, som man tidligere har påstået TC har solgt på tilbud fordi det var udgået?? Og med HFK's påståede sænkede priser, kan det undre at et udgået produktpludselig er dyrere, end hos TC lang tid før det udgik...
Et ganske simpelt spørgsmål at besvare for HFK skulle jeg mee... hvis man altså har rent mel i posen.... Men lad os nu se... Jeg kan jo som sagt tage fejl... Så lad os da få det hele frem i lyset. Ikke??
|
| Til top |
|
| |
Klubmand Branchemedlem

Ansat i Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle jer i denne diskussion - jeg stikker ikke hovedet mellem benene for det er der ingen grund til.
1) Tidligere i denne tråd har jeg lagt før/nu priser på Thule Her er ca. halvdelen af modellerne nedsat (når man ser bort fra farvetype) To produkter nedsat med 24% - resten mindre. Rimeligt overskueligt
2) Også tidligere i denne tråd beskriver jeg også Thule casen udfra hvorfor prisnedsættættelserne ikke er så store som de plejer at være
3) TU100: denne er udgået og det er en fejl at den er kommet på vores hjemmeside. Og jeg beder vores webmand om at fjerne den. Nu forholder det sig sådan at han har fået en lang liste med alle Thule produkter som han bare skulle oprette og der er den smuttet. Allerede i maj fik vi at vide at den var udgået. Jeg ved også at Thule har tilbudt restlager til tidligere forhandlere til favorable priser. Vi har bla. andet foræret TU100 til kunder der købte et Thulesæt - i København. Og i forbindelse med vores katalog release her i september tilbyder Thule det samme på de sidste 15-20 tunere de har på lager. En ny model er på vej med indbygget DAB også og den koster ikek meget mere.
4) vores måde at markedsføre os på - tjaaa jeg syntes (personligt) ikke at der er noget i vejen for den måde vi har gjort det på - men kan på den anden side godt se at forventningerne måske ville være større til vores generelle prisnedsættelser. Den er taget til efterretning!
5) Mht at Thule har været "dårligt" før vi fik det. Ærlig talt så syntes jeg det er en underlig påstand! - Altså alle i Hi-Fi Klubben har personlige meninger om lyd og billede - ja det er både en styrke og svaghed. Jeg mener det er en styrke og derfor når man møder en sælger i HFK så er det altså ikke samme historie man får. Der er plads til egne holdninger og spørger kunden får han et svar. Jeg vil dog sige at ALLE i HFK står 100% bag Thule og der bestemt ikke er fraktioner der syntes Thule er dårligt. Forøvrigt hvad er dårligt? - det er altsammen et sprøgsmål om smag - eller var der jo kun én sandhed og det er der heldigvis ikke. I Dk har vi vel 100 ansatte som alle interessere sig for lyd og billede - de har også deres meninger og holdninger. Holdninger som HFK hverken kan eller vil påvirke.
6) Mine svar her er er hvad jeg og HFK står for (og hvad vi skal leve op til)
7) Hvad vi har at tilbyde som Fona eller Elgiganten ikke har? Ja godt nok er jeg jo farvet af hvor jeg arbejder - men helt reelt (og neutralt) så syntes jeg ikke det er fair at sige at vi er som ElGiganten eller Fona - Enten er det uvidenhed om hvad vi har og kan - eller også er det en holdning som jeg ikke kan påvirke. Personligt syntes jeg der er en verden til forskel på os og dem. Men indrømmet vi er ,og bliver heller, ikke en super high-end butik - som der heldigvis er nogle tilbage af. Men jeg kan forsikre for at vi kan stå inde for de ting vi sælger og gør - OG som altid graver man længe nok så kan der findes "fejl og mangler" hos os også - det er jo påvist flere gange på dette forum kan jeg se 
Det var så de "undskyldninger" - Jeg håber svarene er fyldestgørende og vil foreslå (for at undgå uendelig mudderkastning) at nye spørgsmål stilles istedet for at grave og grave i ting der er besvaret (mit svar bliver ikke bedre anden gang).
jeg finder det sært at man ikke kan tage stilling til at ens reklame er, så man er i bås med Fona, Elgiganten, osv osv.
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Enig med Shras (og klubmand!)
Hurtig, hvem er det du prøver på at frelse med dit korstog? Priserne på Thule hos klubben er som de er. Så kan man vælge at handle der eller lade være. Hvis det pludselig var PowerPlasma der begyndte at handle med Thule synes jeg din sag var noget mere interessant.
|
|
|
helt enig.
men så skal de bare lade være med fremstille sig som seriøse entusister, der gør det i musikkesns tjenste osv osv.
de er (har det jo vist sist) købmænd og ikke andet. de kunne ligeså godt sælge Miele og Vasko.
deres reklamer er om alle andre "el" huse, og skal tage med et ton salt.
de er der KUN for at tjene penge. og fint med det. bare fri os for den der "vi er hifi entusiaster og bla bla bla...."
|
| Til top |
|
| |
Klubmand Branchemedlem

Ansat i Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er det vi siger vi er "GANSKE ALMINDELIGE ENNTUSIASTER" Jeg betragter IKKE gennemsnittet at brugerne her som "Ganske almindelige entusiaster" - jeg betragter dem SOM entusiaster (ja og der er vel også et par loddekolber)
Faktisk syntes jeg slet ikke vi prøver at være mere end vi er - vi vil heller ikke påberåbe os at vi er super entusiaster. Vi er for de "almindelige" der vil have god lyd og billede uden at betale for meget
MEN det er et holdningsspørgsmål kan jeg se og det er svært at diskutere - og diskuteres bedst over et par øl
helt enig.
men så skal de bare lade være med fremstille sig som seriøse entusister, der gør det i musikkesns tjenste osv osv.
de er (har det jo vist sist) købmænd og ikke andet. de kunne ligeså godt sælge Miele og Vasko.
deres reklamer er om alle andre "el" huse, og skal tage med et ton salt.
de er der KUN for at tjene penge. og fint med det. bare fri os for den der "vi er hifi entusiaster og bla bla bla...." [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klubmand skrev:
|
Til alle jer i denne diskussion - jeg stikker ikke hovedet mellem benene for det er der ingen grund til.
1) Tidligere i denne tråd har jeg lagt før/nu priser på Thule Her er ca. halvdelen af modellerne nedsat (når man ser bort fra farvetype) To produkter nedsat med 24% - resten mindre. Rimeligt overskueligt
jep, tak.
2) Også tidligere i denne tråd beskriver jeg også Thule casen udfra hvorfor prisnedsættættelserne ikke er så store som de plejer at være
3) TU100: denne er udgået og det er en fejl at den er kommet på vores hjemmeside. Og jeg beder vores webmand om at fjerne den. Nu forholder det sig sådan at han har fået en lang liste med alle Thule produkter som han bare skulle oprette og der er den smuttet. Allerede i maj fik vi at vide at den var udgået. Jeg ved også at Thule har tilbudt restlager til tidligere forhandlere til favorable priser. Vi har bla. andet foræret TU100 til kunder der købte et Thulesæt - i København. Og i forbindelse med vores katalog release her i september tilbyder Thule det samme på de sidste 15-20 tunere de har på lager. En ny model er på vej med indbygget DAB også og den koster ikek meget mere.
det er ok ! det kan ske for alle.
4) vores måde at markedsføre os på - tjaaa jeg syntes (personligt) ikke at der er noget i vejen for den måde vi har gjort det på - men kan på den anden side godt se at forventningerne måske ville være større til vores generelle prisnedsættelser. Den er taget til efterretning!
man begynder at ville komme der igen men ja, man havde jo håbet på at lige netop den Thule man var ude efter, var blevet 24% billigere. og når det så viser sig at den langt fra er det, og slet ikke som med nogen af de andre produkter som i har "overtaget"
5) Mht at Thule har været "dårligt" før vi fik det. Ærlig talt så syntes jeg det er en underlig påstand! - Altså alle i Hi-Fi Klubben har personlige meninger om lyd og billede - ja det er både en styrke og svaghed. Jeg mener det er en styrke og derfor når man møder en sælger i HFK så er det altså ikke samme historie man får. Der er plads til egne holdninger og spørger kunden får han et svar. Jeg vil dog sige at ALLE i HFK står 100% bag Thule og der bestemt ikke er fraktioner der syntes Thule er dårligt. Forøvrigt hvad er dårligt? - det er altsammen et sprøgsmål om smag - eller var der jo kun én sandhed og det er der heldigvis ikke. I Dk har vi vel 100 ansatte som alle interessere sig for lyd og billede - de har også deres meninger og holdninger. Holdninger som HFK hverken kan eller vil påvirke.
6) Mine svar her er er hvad jeg og HFK står for (og hvad vi skal leve op til)
ok, taget til efterretning
7) Hvad vi har at tilbyde som Fona eller Elgiganten ikke har? Ja godt nok er jeg jo farvet af hvor jeg arbejder - men helt reelt (og neutralt) så syntes jeg ikke det er fair at sige at vi er som ElGiganten eller Fona - Enten er det uvidenhed om hvad vi har og kan - eller også er det en holdning som jeg ikke kan påvirke. Personligt syntes jeg der er en verden til forskel på os og dem. Men indrømmet vi er ,og bliver heller, ikke en super high-end butik - som der heldigvis er nogle tilbage af. Men jeg kan forsikre for at vi kan stå inde for de ting vi sælger og gør - OG som altid graver man længe nok så kan der findes "fejl og mangler" hos os også - det er jo påvist flere gange på dette forum kan jeg se 
nej, det var også bare for at sige, at de der på til 24% på TO, produkter. minder lidt om de andres "før en million, nu 1000.-" men kun så længe lager haves, og så er/var der en, som varehus chefen købte.
Det var så de "undskyldninger" - Jeg håber svarene er fyldestgørende og vil foreslå (for at undgå uendelig mudderkastning) at nye spørgsmål stilles istedet for at grave og grave i ting der er besvaret (mit svar bliver ikke bedre anden gang).
jeg er blevet en del mere positiv overfor HK. 
|
|
|
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat "Klubmand": Altså alle i Hi-Fi Klubben har personlige meninger om lyd og billede - ja det er både en styrke og svaghed. Jeg mener det er en styrke og derfor når man møder en sælger i HFK så er det altså ikke samme historie man får.
Jeg vil dog sige at ALLE i HFK står 100% bag Thule og der bestemt ikke er fraktioner der syntes Thule er dårligt.
Disse 2 historier er ret modstridende... Med ca. 100 medarbejdere som du siger, skulle det være mærkeligt, hvis ALLE står 100% bag Thule.... Hvad med alle de medarbejdere, der altid påstod at de selv havde Holfi for 2 år siden...?? Har de pludselig skiftet hele grejet til Thule, eller hva?? I øvrigt sjovt at alle 100% af medarbejderne lie pludselig er totalt vilde med Thule. Det kan jeg informere dig om, at de mildest talt ikke var for et år siden.... Er der tale om hjernevask?? (ved godt det var provokerende!!). Men hvordan får man samtlige sine medarbejdere til at skifte mening så radikalt???
Og ang. TU100, så synes jeg faktisk det er en fantastisk flot beskrivelse i har lavet, af et produkt i slet ikke forhandler....! Wow.. har i været ovre hos TC og lytte/teste på den inden den udgik??
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klubmand->Al respekt for at du svarer. Synes heller ikke det er helt rimeligt når HF kommer igennem den vridemaskine der er tale om lige nu. Vil dog lige sige at jeg en enkelt gang har været ude for en sælger hos HF der lavede pruttelyde da jeg nævnte Thule. Og en anden der simpelt hen nægtede at tale med mig da jeg påpegede at det altså var ulovligt at diktere priserne og at der altså ikke var noget fordækt i at Cayins blev solgt billigere andre steder.
Det ene er udtryk for en holdning - måden at udtrykke sig på burde det ikke være nødvendigt at sætte kommentarer på. Det andet chokerer mig noget. Det skinnede klart igennem at sælgeren mente at den ulovlige prisaftale, han lige havde skitseret indholdet af, da i hvert fald var det eneste rimelige.
Nu kan jeg jo have været uheldig med netop de to, og i de fleste tilfælde har jeg fået en meget sober og fornuftig behandling når jeg har været hos Hifi-klubben.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Citat "Klubmand": Altså alle i Hi-Fi Klubben har personlige meninger om lyd og billede - ja det er både en styrke og svaghed. Jeg mener det er en styrke og derfor når man møder en sælger i HFK så er det altså ikke samme historie man får.
Jeg vil dog sige at ALLE i HFK står 100% bag Thule og der bestemt ikke er fraktioner der syntes Thule er dårligt.
Disse 2 historier er ret modstridende... Med ca. 100 medarbejdere som du siger, skulle det være mærkeligt, hvis ALLE står 100% bag Thule.... Hvad med alle de medarbejdere, der altid påstod at de selv havde Holfi for 2 år siden...?? Har de pludselig skiftet hele grejet til Thule, eller hva?? I øvrigt sjovt at alle 100% af medarbejderne lie pludselig er totalt vilde med Thule. Det kan jeg informere dig om, at de mildest talt ikke var for et år siden.... Er der tale om hjernevask?? (ved godt det var provokerende!!). Men hvordan får man samtlige sine medarbejdere til at skifte mening så radikalt???
Og ang. TU100, så synes jeg faktisk det er en fantastisk flot beskrivelse i har lavet, af et produkt i slet ikke forhandler....! Wow.. har i været ovre hos TC og lytte/teste på den inden den udgik??
|
|
|
man kan godt være bag seriøsiteten i et produkt, uden at være 100% enig med den løsning de er kommet frem til.
jeg byder mig f.eks i om lyden i Sonus Faber, men jeg respektere dem da for deres arbejde.
|
| Til top |
|
| |
Modig Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er du lige "HURTIG" nok med hele tiden at finde noget at navlepille i med målet om at gøre alle opmærksom på at du kan ikke li klubben what-so-ever - og at du bestemt ikke lider i tavshed uanset hvilket svar du får fra klubben. Der bliver svaret fornuftigt på dine spørgsmål, uanset om du kan li´ svarerne eller ej...
Ta´ en dyb indånding og slap helt af inden du fyrer løs - ligesom i starten af dine indlæg, der virker seriøse og velovervejede (.....men "HURTIGT", to-tre lag nede, bliver til ensidige sure opstød).
Ellers er det RIGTIG godt at der er blevet kastet mere lys over hvad der er sket med Thule... - så det har ikke været spild med denne tråd overhovedet!
---
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tango!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil ikke gå ind på jeres prispolitik selvom i reklamere hårdt for den, personligt synes jeg det er usmageligt som i skamroser jer selv, men jeres avancer kunne jeg ik være mere ligeglad med og kommer ik os ved !! hvad andet er om produkterne er gode nok til prisen, min mening er kendt så den kommer heller ik her.
Følgene citater er fra klubbens hjemmeside:
Men det handler også om, at vi i al almindelighed har en mere ”seriøs” tilgang til det der med kvalitet end så mange andre i branchen.
Mere seriøs end hvem ? Fona, merlin, el mutanten ? eller de rigtige butikker, som kt radio, tape connection, lydspecialisten ?
Vi læser jo også udsalgsaviser, og må konstatere, at vi ser noget anderledes på det der med kvalitet, moral og forretningsetik end visse andre i branchen
I er nu os pænt kreative !! men igen kan ik være jeres rigtige konkurrenter i taler om !! kun fona og de andre supermarkeder !! og ja så er det jo let at spille hellig
Det første og vigtigste er vores medarbejdere. Vi er allesammen "Ganske Almindelige Entusiaster" og ved alt om god lyd og billede. Og vi kan forklare om forskellene i et sprog alle kan forstå.
øhh nej det kan i ikke, og dengang i havde nogle der kunne elskede de at svine uvidende kunder ! hvilket mange af jeres ansatte os indrømmer og mener det var den lidt hårde tone der gav klubfølelsen
Hi-Fi Klubben har overtaget importen af flere kendte mærker, og hver gang er udsalgsprisen blevet reduceret - faktisk så meget som 50% i flere tilfælde.
Radiobranchen mener åbenbart, at kunderne vil snydes og ikke kan gennemskue, at det er ren fiktion, når samtlige produkter i et katalog uge efter uge er nedsat med 30-50% uden anden forklaring end udsalg eller andre mere eller mindre sandsynlige »årsager«. I Hi-Fi Klubben tager vi afstand fra disse metoder. Hos os er et udsalg et udsalg.
hmm ok i reklamere da ellers fint med det selv, og at i (måske) har sænket et par urealistiske priser på eltax lignende produkter (læs camebridge og gale)betyder bestemt ik at i har på alle. ja classe ville jeg gerne se jer sætte ned, det er sådanne produkter vi har mulighed for at sammenligne priser på, ik i jeres favør..
Det tredie svar er vores butikker. Vi var de første som virkelig gav kunderne reel mulighed for at prøve og sammenligne forskelligt udstyr. Alle butikkerne har gode demonstrationsrum hvor man kan sætte sig ned i fred og ro, og bruge tid på at lytte og blive vejledt af et entusiastist personale
Prøv at tage til silkeborg, en medarbejder og intet demorum !
Hi-Fi Klubben er åben for alle Du skal ikke være medlem for at handle hos os, alle får fordele af vores høje kompetence og ”Direkte-til-dig” priser. Vores forretningsidé er at markedsføre og levere løsninger og oplevelser i lyd og billede, og vi har en vision om at være det mest spændende sted hvor man kan købe underholdning til hjemmet
selv i smører altså lidt tykt på !! sådanne udagn vil jeg ik se de steder jeg handler ! ik med tanke på den erfaring jeg har med jer !! og at i siger det om og om og om og om igen gør det ik mere sandt !!
For at sikre lavest mulige priser ville vi gerne have alle kunder tilmeldt Cybertainment. Det ville spare os for en masse udgifter til postvæsenet mv., som vi meget hellere vil give til dig i form af Cybertainmentkunde fordele
Kan i snakke om andet end priser ??? hvad ville det koste ekstra på en reciever hvis i sendte post ud ? men i burde måske se lidt på jeres fancy adresser og facader, se det koster penge !! men sjovt nok ik nævnt hvad vi kunder får ud af dyre adresser ??
Markedsføring via vores elektroniske nyhedsbreve og internet er meget billigere, end for eksempel udsendelse af kataloger eller tilbudsaviser hver eneste uge, og derved kan vi bevare de lavest mulige priser.
Nej åbenbart ikke..
flere steder refererer i til de uetiske producenter der opgiver gummi watt.. prøv at se på om denon er bedre ???
Det blev en lang smører men er grundlaget for hvorfor jeg ik handler ved jer, udover at jeg finder langt de fleste af jeres produkter ude af stand til at konkurrere med tilsvarene andre steder er jeres ego lige lidt for stort, i slår jer op som frelseren af det danske hifimarked og prøver at nå alle.. dette giver mig lyst til at mig udover jeres såkaldte Hifi
Det var så hvorfor jeg i handler der, men har intet imod klubben og når jeg lige mangler et kabel/riaa/højtalere har jeg ofte været dernede og købe, men det har altid været 100 % midlertidigt udstyr som jeg ik lige gad at hente i en anden by..
igen det der irritere mig er den måde i fremstiller jer og jeres produkter på, for det passer simpelthen ikke, og at i gør det konstant og vedholdende gør det ikke bedre, fint i tror at i er bedre end jeres konkurrenter, men se lige på hvem i sammenligner jer med !!
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HFK har en butik de skal køre inkl. markedsføring og jeg syntes faktisk at Klubmandn svarer godt for sig. Og så er det vel lovligt, ja næsten prisværdigt, at sælge hifi, tjene penge på det og have ansat noge, der bare går lidt op i det de laver (almidelige entutiaster) på en og samme gang. I denne sag syntes jeg ikke der er meget at komme efter. Tonen tangerer lidt en gang retorisk navlepilleri, hvor nogen skal korsfæstet på ingen ting. Disse ørkenlange diskussioner af ingenting gavner i øvrigt heller ikke kvaliteten af dette forum.
|
| Til top |
|
| |
Klubmand Branchemedlem

Ansat i Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære LIVE21
Jeg ville gerne svare dig - men kan ikke. Hvis du læser dit eget indlæg igennem og forestiller dig at du selv skulle svare, tror jeg du ville komme til samme konklusion.
Du stiller tvivl ved alt hvad vi gør og står for - det er du i din gode ret til at gøre hvis DU har det bedre med det. Hvad der glæder mig er at vi har mange kunder gennem vores butikker hvert år - og tro mig (omend det sikkert er svært) mange tilfredse kunder. Selv på dette forum ser jeg mange kunder som syntes de har fået en god behandling i Hi-Fi Klubben. Det er jeg da utroligt glad for.
Jeg kan se at der er så mange følelser og så meget "politik" med i dialogerne når Hi-Fi Klubben eller noget fra Hi-Fi Klubben skal diskuteres. Jeg havde håbet på at HFK kunne deltage i nogle faglige diskussioner (og saglige) Men jeg er ovebevist om at de dialoger jeg/HFK måtte deltage i altid vil ende ud i følelser og politik. Det kan sikkert ikke være anderledes. Og det er formålsløst (det er som at diskuterer om Tuborg eller Carlsberg er bedst) - Derfor vil jeg overlade jeres forum til jer selv igen og stille og roligt trække mig tilbage.
Over and out
Klubmand
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|