| Forfatter |
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Har I dag modtaget en DVD fra CDWOW. Tilsyneladende sendt fra Hong Kong.
Hvilke har ført til, at Pest DK har bonnet mig for 90kr... for en DVD til en værdi af 11£....
Dette er første gang jeg har oplevet dette fra CDWOW...
Er der nogen andre der har været udsat for det samme?
Er de begyndt, at sende fra Hong Kong istedet for Sverige???? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik et sæt CD'er tilsendt fra Cdwow i sidste uge, de kom også fra Hong Kong (efter 2 dage !) men ingen told eller ekstra udgifter her. Lyder mystisk __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved alle produkter hos CDWOW, som bliver sendt fra et andet sted end et EU land bliver køberen gjort opmærksom på at man risikerer at betale moms (Dette plejer at står i en meget tydelig markeret gul felt, du må have overset det.)
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@keyvan: ? det har jeg da ikke lagt mærke til. Hvordan ved man på forhånd hvorfra det bliver sendt; jeg har fået både fra Sverige, England og nu Hong Kong. Men det har altid været en "overraskelse" hvad afsender landet var for den givne vare.
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, disclaimeren har stået der i lang tid (i hvert fald 3-4 måneder). Jeg har dog aldrig været uheldig. Heller ikke med film bestilt fra dvdsoon.
På den anden side har jeg ikke bestilt noget de sidste par måneder, da jeg på nuværende tidspunkt bor i USA med tilhørende lave priser 
Måske jeg skulle starte en lille eksport-forretning 
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello jdg1!
Pas nu på du ikke blæser væk derovre ;-)
Det ville da være nydeligt, om du kunne oplyse lidt om gennemsnitspriserne på CD og DVD skiver over there.
Selv som musiker har jeg nemlig mere end almindeligt svært ved at forstå hvorfor, vi skal plukkes sådan herhjemme.
Med høflig fredagshilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme her Webmonkey.
Modtog Hero R3 (129,-) fra CDWOW i går, 91,- i told. Dette er første gang jeg er bleven opkrævet told fra CDWOW. Har ikke lagt mærke til den info fra CDWOW, men det er måske fordi mine bestillinger går på rutinen. Det var den første titel som blev sendt til mig fra HK. __________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hello jdg1!
Pas nu på du ikke blæser væk derovre ;-)
Det ville da være nydeligt, om du kunne oplyse lidt om gennemsnitspriserne på CD og DVD skiver over there.
Selv som musiker har jeg nemlig mere end almindeligt svært ved at forstå hvorfor, vi skal plukkes sådan herhjemme.
Med høflig fredagshilsen G&S |
|
|
En cd koster typisk mellem 12 og 14 dollars. En dvd koster typisk mellem 17 og 21 dollars. Biler får man smidt i nakken og en fuld tank benzin koster mig 18 dollars. Der er altså tale om ret lave priser! Dette er en følge af de lave skatter og afgifter "over here".
På den anden side, vil et brækket ben koste dig ca. 4.000 dollars (hvis det ikke er kompliceret). Og uddannelse er bestemt ikke billigt. På det universitet hvor jeg læser jura nu, koster undervisningsafgiften alene godt 350.000 kr. pr år! Hertil skal du så lægge udgifter til bøger, leveomkostninger, husleje osv.
Så der er helt bestemt en bagside til medaljen. Når det så er sagt, så skal jeg ikke lægge skjul på, at min cd- og dvd-samling er vokset markant de sidste par måneder 
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, har lige bestilt Mark Knopfler - Sailing
To Philadelphia og den nye Shang-Ri-La med release senere på måneden-
Jeg så ikke nogen gul tekst med noget disclaimer.....
Hvor ser I den?
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
@keyvan: ? det har jeg da ikke lagt mærke til. Jeg var inde at kigge forbi CDWOW og jeg kunne ikke finde DVD'er med et markeret gul felt , hvor de gør køberen opmærksomme på forsendelses sted, men jeg ved de har haft denne service før . Hvordan ved man på forhånd hvorfra det bliver sendt; jeg har fået både fra Sverige, England og nu Hong Kong. Men det har altid været en "overraskelse" hvad afsender landet var for den givne vare. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
Samme her Webmonkey.
Modtog Hero R3 (129,-) fra CDWOW i går, 91,- i told. Dette er første gang jeg er bleven opkrævet told fra CDWOW.Har ikke lagt mærke til den info fra CDWOW, men det er måske fordi mine bestillinger går på rutinen.Det var den første titel som blev sendt til mig fra HK. |
|
|
sjovt nok er det også Hero jeg har fået! __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
På den anden side, vil et brækket ben koste dig ca. 4.000 dollars (hvis det ikke er kompliceret). 
|
|
|
Ben og andre ting kan du forsikre dig imod.... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
jdg1 skrev:
På den anden side, vil et brækket ben koste dig ca. 4.000 dollars (hvis det ikke er kompliceret). 
|
|
|
Ben og andre ting kan du forsikre dig imod....  |
|
|
"but that ain't cheap son..." 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
| Hello jdg1! Pas nu på du ikke blæser væk derovre ;-) Det ville da være nydeligt, om du kunne oplyse lidt om gennemsnitspriserne på CD og DVD skiver over there. Selv som musiker har jeg nemlig mere end almindeligt svært ved at forstå hvorfor, vi skal plukkes sådan herhjemme. Med høflig fredagshilsen G&S |
|
|
En cd koster typisk mellem 12 og 14 dollars. En dvd koster typisk mellem 17 og 21 dollars. Biler får man smidt i nakken og en fuld tank benzin koster mig 18 dollars. Der er altså tale om ret lave priser! Dette er en følge af de lave skatter og afgifter "over here".
På den anden side, vil et brækket ben koste dig ca. 4.000 dollars (hvis det ikke er kompliceret). Og uddannelse er bestemt ikke billigt. På det universitet hvor jeg læser jura nu, koster undervisningsafgiften alene godt 350.000 kr. pr år! Hertil skal du så lægge udgifter til bøger, leveomkostninger, husleje osv.
Så der er helt bestemt en bagside til medaljen. Når det så er sagt, så skal jeg ikke lægge skjul på, at min cd- og dvd-samling er vokset markant de sidste par måneder
|
|
|
Hello igen jdg1!
Tak for info. Der er vist ikke så meget, der har forandret sig, siden jeg sidst var "over there" ;-)
Og ja, det kan jo næppe komme bag på nogen, at det koster min. DKKR 50,- mere, at markedsføre en CD eller en DVD i USA i forhold til DK :-D
Nu håber jeg virkelig, at de ynkelige ører fra musikforlagsbranchen (der tidligere har lavet indlæg herinde) lytter med.
Til dem kan jeg kun sige:
Punktafgiften ER VÆK! - og det ville nu klæde Jer gevaldigt, om I formåede at negligere begrebet grådighed for en rum tid.
Skab dog i stedet noget omsætning, da dette kun kan komme alle parter til gode - måske i sidste ende specielt Jer selv!
ALT taget i betragtning kan en CD s a g t e n s sælges for kr. 99,- i DK. Men denne form for kollegialitet vil forlagene ikke være med til.
Go figure...
På adskillige musikeres vegne
G&S
EDIT: Har lige fået oplyst, at i New York (verdens dyreste by), koster en CD stadig 8-11 bucks.
Der er vist nogen i den danske musikforlagsbranche, der skal til at sove lidt uroligt om natten... ;-) __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...det er simpelthen ufatteligt at dem der sælger cd'er i dk kan blive ved med at være så 'biiib biiiiiiiib biib biiiiiiiiiiiiiiiib ' at tro de kan blive ved med at tage så sindsyge priser for noget der kan fås så billigt hvis man får det hjem fra udlandet... så er de sku selv ude om at folk henter mp3 i massevis over nettet og køber billige cd'er fra udlandet. Så lad være med at tude og stille jer fuldstændig uforstående for alle de normale danskere "der ikke har nogen som helst skrupler" med at benytte sig af alternative musikveje. Og vågn op og få de priser ned i stedet for...det kan være at det kan betale sig i sidste ende som G&S også er inde på...
160kr for en cd er de fuldstændig vanvittig hvis den kan bestilles hjem fra udlandet til 100kr ... så vågn dog op! __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Kajkage!
Der er i øvrigt også kommet en Andrea-kage på markedet, gnæk-gnæk... ;-)
Helt alvorligt:
Til den meget, meget, tungnemme musikforlagsbranche:
Punktafgiften er fjernet for laaang tid siden, men er priserne sat ned? NEEEJ!
Punktafgiften er fjernet for laaang tid siden, men er kunstnernes honorar øget? NEEEJ!
Skal musikforlagene have lov til ustraffet at stoppe denne fortjeneste i lommen?
Alle UAFHÆNGIGE undersøgelser af mp3 markedet (heriblandt af det meget repekterede revisionsfirma Gardner) viser, at mp3 *direkte* har boostet CD salget med mellem 11 og 17 pct.
Hvorfor viser musikforlagenes egne undersøgelser ALTID det modsatte?
Kom nu ud af busken, fedtører - det kunne være særdeles interessant for en gangs skyld at få en SERIØS forklaring på alle disse uligheder. For de stemmer mildest talt ikke ligefrem overens med, hvad den udøvende del af branchen kender til.
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Halløjsa Kajkage!
Der er i øvrigt også kommet en Andrea-kage på markedet, gnæk-gnæk... ;-)
Helt alvorligt:
Til den meget, meget, tungnemme musikforlagsbranche:
Punktafgiften er fjernet for laaang tid siden, men er priserne sat ned? NEEEJ!
Punktafgiften er fjernet for laaang tid siden, men er kunstnernes honorar øget? NEEEJ!
Skal musikforlagene have lov til ustraffet at stoppe denne fortjeneste i lommen?
Alle UAFHÆNGIGE undersøgelser af mp3 markedet (heriblandt af det
meget repekterede revisionsfirma Gardner) viser, at mp3 *direkte* har
boostet CD salget med mellem 11 og 17 pct.
Hvorfor viser musikforlagenes egne undersøgelser ALTID det modsatte?
Kom nu ud af busken, fedtører - det kunne være særdeles interessant
for en gangs skyld at få en SERIØS forklaring på alle disse uligheder.
For de stemmer mildest talt ikke ligefrem overens med, hvad den
udøvende del af branchen kender til.
G&S |
|
|
For en gangs skyld må jeg her give den gamle og sure ret - endda 100%
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man nægte modtagelse af en pakke der er blevet taget i tolden?
(nok et dumt spørsmål, da jeg kan næsten regne svaret ud, men det kunne jo være sjovt om nogen kendte den eksakte jura bag)
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
|
EDIT: Har lige fået oplyst, at i New York (verdens dyreste by), koster en CD stadig 8-11 bucks.
|
|
|
Ok, det lyder godt nok utroligt. Hvor er det henne i New York? Jeg har været der en 8-9 gange efterhånden, men de priser jeg har set, har altid ligget over gennemsnittet. Og så skal man jo også lige huske "sales tax" i New York på 12 % (er aldrig inkluderet i prisen).
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 18 September 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en note...
Nu var det DVD´er som var omtalt i starten af indlægget, og i den forbindelse kunen det jo være sjovt at høre, om nogen har fået pålagt Told på CD´er alene???
I dette tilfælde tænkes der kun på leverancer fra CDWOW!
|
| Til top |
|
| |