Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Told på varer fra CDWOW... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 September 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Samme her Webmonkey.

Modtog Hero R3 (129,-) fra CDWOW i går, 91,- i told.
Dette er første gang jeg er bleven opkrævet told fra CDWOW.
Har ikke lagt mærke til den info fra CDWOW, men det er måske fordi mine bestillinger går på rutinen.
Det var den første titel som blev sendt til mig fra HK.

Jeg købte Hero for 14 dage siden til 100 kr. her i DK. Netop den film ønskede jeg at købe her i DK, idet det jo er nødvendig med undertekster. Hvilke undertekster er der i R3 udgaven ?

Har købt en del over CD-Wow, men det er mit indtryk, at de ikke længere er så billige, som de tidligere var. Er det også andres opfattelse ?

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 18 September 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

Har I dag modtaget en DVD fra CDWOW. Tilsyneladende sendt fra Hong Kong.

Hvilke har ført til, at Pest DK har bonnet mig for 90kr... for en DVD til en værdi af 11£....

Dette er første gang jeg har oplevet dette fra CDWOW...

Er der nogen andre der har været udsat for det samme?

Jeg lagde mærke til, at den Robert er blevet bonnet for er en region 3 DVD. Er din også en reg. 3? Det kunne måske forklare, hvorfor den kommer fra Hong Kong.

Jeg har aldrig selv været ude for at skulle betale told af varer købt gennem CD-WOW (jeg har kun købt region 2), men en af mine venner er blevet pålagt at betale moms af varer købt gennem www.loaded247.co.uk. Men det kan måske have noget at gøre med, at det er et firma bosat i Jersey i Den Engelske Kanal.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2004 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

ja, min er region 3.

Men jeg har købt flere region 3 fra CDWOW... uden at skulle betale noget... bl.a. Lost in Translation, 21 Grams og Tears of The Sun...

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 September 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Ghammel & Suhr skrev:

EDIT: Har lige fået oplyst, at i New York (verdens dyreste by), koster en CD stadig 8-11 bucks.

Ok, det lyder godt nok utroligt. Hvor er det henne i New York? Jeg har været der en 8-9 gange efterhånden, men de priser jeg har set, har altid ligget over gennemsnittet. Og så skal man jo også lige huske "sales tax" i New York på 12 % (er aldrig inkluderet i prisen).

Hello igen!

Nu er det ved at være et stykke siden, jeg selv har været der sidst, men det var den pris, jeg fik oplyst. Nyudgivelser og klassisk ligger typisk en smule højere, forlyder det.

De plejer vist at køwe ind i de små shops i Greenwich Village og Tower Records, mine bekendte. De er ikke så meget til pop, mest blues, nyere jazz og klassisk. Jeg mener at kunne huske en genrebestemt prisdifferentiering.

Det forlyder i øvrigt også, at det er svært at finde SACD'er efterhånden, men det er en helt anden historie.

Og køb nu grundigt-grundigt ind, mens du er der! ;-)

God søndag
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 22 September 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Robert skrev:

Samme her Webmonkey.

Modtog Hero R3 (129,-) fra CDWOW i går, 91,- i told.Dette er første gang jeg er bleven opkrævet told fra CDWOW.Har ikke lagt mærke til den info fra CDWOW, men det er måske fordi mine bestillinger går på rutinen.Det var den første titel som blev sendt til mig fra HK.

sjovt nok er det også Hero jeg har fået!

HERO region 3 ankom også her... uden told & moms.  Har aldrig skulle betale told & moms på pakker fra CDWOW.  Er det noget nyt? 

HERO Region 3 er bedre end den danske, idet den er DTS full bitrate, hvad den danske ikke er.  Er danske tekster derimod en streng nødvendighed, ja så er der ingen vej uden om den danske.  Men kan man klare sig med engelske undertekster, er Region 3 at foretrække.  Region 3 udgaven lyder ganske enkelt meget bedre.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Ankerson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 September 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

CD-WOW advarer ikke længere folk om at de risikerer at skulle betale told eller moms af de varer de køber.

Normalt er de endda så flinke at refundere en det samlede beløb som man kommer til at betale i told, såfremt man kontakter dem og oplyser at ens pakke er blevet taget i tolden. Så får man ofte tilsendt en voucher på det beløb man har betalt.

I forbindelse med henvendelsen til dem, bør man samtidig dokumentere det samlede krav, samt at man også har betalt det.

Se evt:

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=105 19

Nad 218
Nad 114
Marantz CD 57 MKII
QLN 929
Til top Vis Ankerson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ankerson

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

....

Punktafgiften er fjernet for laaang tid siden, men er priserne sat ned? NEEEJ!

....

Hæj Suhresen,

Det er altså ikke rigtigt. Da punktafgiften blev fjernet - var det i 1985? -  faldt cd'erne tilsvarene. Faktisk er priserne først nu ved at være oppe i samme niveau som før punktafgiften blev fjernet. Det svarer til en prisstigning der følger  inflationen - ifølge IFPI's egen undersøgelse, som formodentlig stadig kan findes på deres hjemmeside.

Med punktlig hilsen

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Yeah! I dag ankom Star Wars boksen med posten fra CDWOW.

Ingen told eller moms (lige nøjagtig som vi jyder bedst kan lide det), så det er jo bare helt super.

Jeg måtte af med 296 kr for fornøjelsen, så det må da siges at være billigt sluppet, især nu hvor tv-reklamerne påstår normalprisen er 449 kr

edit: På poststemplet står der "Douglas 722", så jeg ved ikke lige hvor den er blevet sendt fra. Måske er det i stedet navnet på postbudet.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

@Svend P: Douglas er "hovedstaden" på Isle of Man, der er en ø mellem Irland og England.

Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes