Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor mange nye cd’er IKKE lyder godt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 54
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Har lige wavet et af min barndoms yndlingsnumre

Dire Straits: Money for nothing ( best of Dire Straits & Mark Knopfler. udgivet 2005)

Og så samme nr på mp3, højst sandsynligt gammel version

Men her ser vi så et klokkeklart eksempel på at man ikke kan se hvordan en cd rent faktisk lyder, for den remasteret opsamlings cd lyder klart bedst i mine øre.. Til samenligning har jeg alle cdér med Mark & Dire straits.

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Har lige læst alle 13 sider..

og her har jeg rendt rundt og troet at det var mine ører eller mit anlæg der var defekt de sidste mange år. Men har slået det hen som værende mig der var noget galt med.

Og også troet at når der stod re-mastered så var det bedre, grundet bedre teknologi en dengang..

( jeg har gennem mange år ikke haft meget tid til at beskæftige mig ret meget med anlægget men når jeg endelig har sat mig ned og sat en ny CD på, så er jeg generelt blevet skuffet, men ikke kunnet finde ud hvad der lige var galt, men skruet på equializeren, - som ellers aldrig er blevet brugt- og stadig har det lydt dårligt. -- men nu ved jeg så hvorfor)

kors det er rystende...

Jeg er bare bange for at det hele ender i en gang minianlægs kvalitet, for som det også blev skrevet i et indlæg, der er sku´ingen der køber kvalitets HI-FI mere.. og det er rigtigt.

Det bliver (er) kvantitet frem for kvalitet.

Jeg var ude at besøge nogle venner her i julen og de fremviste stolt deres nye surround anæg, indkøbt i et større dansk varehus.. kors det lød dårligt, men høflig som man er så sagde jeg ikke noget... men det er sku´det folk køber, små metal højtalere+ en oppustet mini subwoofer.

Min egen bror har købt et Bose anlæg med 5 små, hvad jeg vil betegne som PC højtalere, og en sub. og der mangler ligefrem en stor del af frekvensområdet GRUSOM lyd.. men det er Bose og det er hammer godt siger hen... if you say so..

Mine egne børn? Far hvorfor smider vi ikke de der store højtalere ud

ER I RABLENDE VANVITTIGE!!!

men det er desværre den vej det går.. bliver man opflasket med dårlig lyd og aldrig hører andet så ved man vel ikke bedre. ...

Jeg har ingen kommentarer til vinyl-gutterne ...udover at jeg hopper altså ikke tilbage til det medie, det er afgået ved døden for mit vedkomne. knas-knas

Til top Vis KRASNO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRASNO

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Det her er Money For Nothing, fra opsamlingsalbummet, af samme navn (udgivet i 1988).

God dynamik, syntes jeg. Det ser også ud som om at dynamikken næsten er udnyttet, men måske med forkert absolut fase ? (for dem der går op i det)

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
timur skrev:

Dire Straits: Money for nothing ( best of Dire Straits & Mark Knopfler. udgivet 2005)

Men her ser vi så et klokkeklart eksempel på at man ikke kan se hvordan en cd rent faktisk lyder, for den remasteret opsamlings cd lyder klart bedst i mine øre.. Til samenligning har jeg alle cdér med Mark & Dire straits.

Har desværre ikke den originale cd mere ( mistede den jo ved indbrud ), men syntes der var mere dynamik på den gamle cd når jeg hørte den i min bil.. Men det kan jo også være fordi mit bilanlæg kunne levere mere dynamik end mit stue anlæg kan .

Men jeg synes at opsamlingscd´er generelt lyder dårligere end de originale cd´er..

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Denon 2803, Denon dvd 2910, B&W dm604, B&W LCR6 s2, KEF hts2001, Philips 32" Billedrør

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Her er Justin Timberlake med Futuresex-lovesounds

Så vidt jeg kan se, er den ikke så slem endda? Der er da stor forskel på top og bund, så dynamikken burde være i orden.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

IrfanView er et fint program til at resize billeder med.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
IrfanView er et fint program til at resize billeder med.

Ja, kan i ikke lige oppe jer og følge retningslinierne med max 800 pixels i bredden. Jeg er ved at være lidt træt af at resize alting
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Pink Floyd / The Dark Side Of The Moon / The Great Gig In The Sky (remasteret 1992).

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Så vidt jeg kan se, er den ikke så slem endda? Der er da stor forskel på top og bund, så dynamikken burde være i orden.

Lige netop den cd har ret ringe lyd synes jeg...

Ang. Pink Floyd Dark side of the Moon. Hvordan er den nye i sammenligning? Synes den nye SACD udgave har rigtig god lyd både på cd og SACD

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har to udgaver af Dire Straits "Brothers In Arms".

Remasteret CD-version:

Remasteret CD-version fra Hybrid SACD:

Foretrækker helt klart den første version. CD-laget på SACD'en virker alt for pumpet.

Mvh Flemming

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

@flpdk

Det har tidligere været antydet, at de der udgiver SACD, har en særlig interesse i, at det almindelige CD-lag ikke er masteret særlig godt.

Det får SACD til at fremstå bedre, ved sammenligning.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Tak for det Svend.

Jeg synes også at den lyder ok.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Svend P skrev:

Mener du det?

Jeg synes nu den lyder ret ok.

Rent produktionsmæssigt er der dog ikke en finger at sætte på den - Timberland og Lake kan altså et par tricks

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Til Spencer

Den historie har jeg også hørt, men jeg har lidt svært ved at tro på den. Jeg tror nu CD-laget er remasteret o.k. på SACD'en, men problemet ligger i den tilførte komprimering og det er her "kæden falder af".

Desværre har jeg ikke den første version af albummet tilbage fra 80'erne, den solgte jeg da jeg i min naivitet troede at de remasterede versioner af samme album altid lyder bedre.

Mvh Flemming

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Til Spencer

Den historie har jeg også hørt, men jeg har lidt svært ved at tro på den. Jeg tror nu CD-laget er remasteret o.k. på SACD'en, men problemet ligger i den tilførte komprimering og det er her "kæden falder af".

Desværre har jeg ikke den første version af albummet tilbage fra 80'erne, den solgte jeg da jeg i min naivitet troede at de remasterede versioner af samme album altid lyder bedre.

Mvh Flemming

Min udgave af 'Money For Nothing', er den første opsamling fra 1988.
Den brugte jeg som demo, i mine glade Cerwin Vega dage.
Jeg tror seriøst at den gamle version, på CV, rykker bukserne af de nye, selvom de afspilles på anlæg til en million.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
flpdk skrev:

Til Spencer

Mvh Flemming

Jeg tror seriøst at den gamle version, på CV, rykker bukserne af de nye, selvom de afspilles på anlæg til en million.

Kan det lade sig gøre at få "et billede" af "Money For Nothing" fra 1988-udgaven?

Mvh Flemming

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
Spencer skrev:
flpdk skrev:

Til Spencer

Mvh Flemming

Kan det lade sig gøre at få "et billede" af "Money For Nothing" fra 1988-udgaven?

Mvh Flemming

Det har jeg postet, tidligere i denne tråd (på denne side, endda). link

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Til Spencer: O.k. tak, ja sådan skal det se ud, hvis man altså ikke lige er til hårdt komprimerede CD'er.

Jeg ku' ikke lade være, så her er SACD-laget optaget på min PC via. 2-ch-udgangene på min afspiller.

Mvh Flemming

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

timur skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
timur skrev:

Har desværre ikke den originale cd mere ( mistede den jo ved indbrud ), men syntes der var mere dynamik på den gamle cd når jeg hørte den i min bil.. Men det kan jo også være fordi mit bilanlæg kunne levere mere dynamik end mit stue anlæg kan .

Men jeg synes at opsamlingscd´er generelt lyder dårligere end de originale cd´er..

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Denon 2803, Denon dvd 2910, B&W dm604, B&W LCR6 s2, KEF hts2001, Philips 32" Billedrør

Ikke den her, den er helt suveræn i lyden og slår tidligere remasteret opsamlinger og original cdérne i lyden,hvis man da ellers har mulighed for at gengive den i HDCD som jeg har. 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Raskolnikov skrev:
Svend P skrev:

Mener du det?

Jeg synes nu den lyder ret ok.

Rent produktionsmæssigt er der dog ikke en finger at sætte på den - Timberland og Lake kan altså et par tricks

Helt sikkert!

<< Forrige Side af 54 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes