| Forfatter |
|
Cheezdippers Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 08 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan huske hvor skuffet jeg blev da jeg købte et album med Arctic Monkeys over nettet. Da jeg smed cd'en i afspilleren lød det fuldstændig elendigt. Det lød faktisk bedre da jeg noget tid efter skaffede de bedste numre på mp3 og brændte dem ud på cd.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev ret skuffet da jeg fik det her, men andre har en anden mening om den, Hvad synes i om grafen her? Er det fx ikke digital klipning de har bedrevet i starten? Skal lige siges at jeg ikke bryder mig meget om indspilningen, men hvad siger grafen Jer?

|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cheezdippers skrev:
Kan huske hvor skuffet jeg blev da jeg købte et album med Arctic Monkeys over nettet. Da jeg smed cd'en i afspilleren lød det fuldstændig elendigt.
Det lød faktisk bedre da jeg noget tid efter skaffede de bedste numre på mp3 og brændte dem ud på cd. 
|
|
|
JA! Præcis samme følelse jeg havde da jeg smed min ny indkøbte Artic Monkeys i CD-afspilleren... Man får helt ondt i ørene
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danster skrev:
Cheezdippers skrev:
Kan huske hvor skuffet jeg blev da jeg købte et album med Arctic Monkeys over nettet. Da jeg smed cd'en i afspilleren lød det fuldstændig elendigt.
Det lød faktisk bedre da jeg noget tid efter skaffede de bedste numre på mp3 og brændte dem ud på cd. 
|
|
|
JA! Præcis samme følelse jeg havde da jeg smed min ny indkøbte Artic Monkeys i CD-afspilleren... Man får helt ondt i ørene 
|
|
|
Har du ikke generelt altid ondt i ørene(røven) over at alle os andre har noget der er bedre end dig, og snart ny cykel der osse er bedre.  Kunne være du skulle tage skiven med over til mig, og hører den på noget rigtig hifi, så du ikke får så ondt i ørene... Vi ses champ.. Ps. kender ham, så behøvber ikke en advarsel for ubehøvlet opførelse. Det er vel heller ikke ubehøvlet at være ærlig  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Jeg blev ret skuffet da jeg fik det her, men andre har en anden mening om den, Hvad synes i om grafen her? Er det fx ikke digital klipning de har bedrevet i starten? Skal lige siges at jeg ikke bryder mig meget om indspilningen, men hvad siger grafen Jer?

|
|
|
Hvordan syntes du selv det går? Der kan da ikke være meget dynamik i det der. Men det kommer selvfølgelig også an på hvor lang tid musikken varer (det kan du jo anføre sammen med billedet og så eventuelt beskære det så al unødvendig brugergrænsefladegrafik fjernes) og hvilken type musik der er tale om. Men umiddelbart ville jeg ikke røre det der med en ildtang.
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:

|
|
|
Hvad er det? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Boston med "Peace of mind" og nummeret varer 5 minutter, men det gør det jo ikke meget bedre... Og for dem som ikke kender Boston, kan jeg sige at det er 70'er rock og en kombination af The Darkness og Beatles.
CD'en blev remastered, i 97' tror jeg, ud fra deres originale plade og tror at det var der det gik galt.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim & the BB's: "At the Hop".
Nummeret varer 8:28. Jeg har zoomet ind så grafen viser første halvdel.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, Spencer... Dejligt at se en der kan sætte ord på hvor jeg ikke kan.  __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Mollerup Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinyl er det eneste der holder
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mollerup skrev:
|
Vinyl er det eneste der holder
|
|
|
Indholdsløst og off-topic.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vinyl kan seføli osse være komprimeret i masteringen
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop. Vinyl er ikke ensbetydende med ikke-komprimeret lyd.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste skridt? Hej
Vi har nu brugt 25 sider på at konstatere at dette problem findes! Burde vi ikke dreje debatten i retning af "hvad gør vi ved det/kan vi gøre noget"?
Jeg kunne godt tænke mig at se nogle ideer/forslag til hvordan man i det små kunne begynde at påvirke:
- pladeselskaber - radiostationer - kunstnere
At vi forsætter med at liste sider op og ned med skærmdumps af "dårlige" CD'er, er vel næppe med til at flytte noget.
Kunne man udarbejde nogle standard-mails, som rundsendes til ovennævnte aktører på markedet? Hvad syntes i?
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
God idé
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ikke nemt at overtale pladeselskaberne til at sælge uforvrængede og ukomprimerede CD'er. De mener, at høj lyd sælger bedre (er pladesalget ikke faldet de seneste år?), så hvorfor skulle de så sælge en velproduceret CD.
Vi må erkende, at sådanne nogen som os udgør en forsvindende del af kunderne, og at pladeselskaberne formodentlig er ligeglade med os.
Men måske kunne man overtale pladeselskaber med en smule faglig stolthed/anstændighed - hvis de findes - til at lægge 2 CD'er i covereret, en som de synes den skal være, og en der er masteret af en samvittighedsfuld person. Den behøver ikke at være dyrere, det koster stort set ingen penge at presse en CD (jeg har købt mange klassiske CD'er til 5 kr).
Så havde forbrugerne et frit valg, og kunne vælge den af dem, som de synes bedst om.
Det kunne også være en salgsfremmende foranstaltning, to CD'er for samme pris, og det vil også kunne give en del omtale i pressen af det/de pladeselskaber som først lancerer ideen.
Et pladeselskab som gerne vil levere en ordentlig vare, det er da en nyhed.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, lad os komme videre. Men hvordan?
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg tror at den største effekt opnås via et website med et "fængende" navn. Et website hvor brugerne kan indrapportere CD'er som har været igennem "komprimerings-maskinen". Disse listes så i en database hvor folk så kan gå ind og se om en given CD de overvejer at købe, er "ødelagt".
Med den rette omtale og promovering af et sådan website, kunne man måske håbe på at pladeselskaberne anstrengte sig for ikke at havne i "den sorte database". Det vil dog kræve at VI sørgede for at få spredt kendskabet til siden til alle og enhver vi kender.
Hvis det blev en succes, kunne man gå skridtet videre og tildele "CD'er" til de pladeselskaber og kunstnere der valgte kvalitet frem for kvantitet.
Hermed opfordres til at komme med forslag til domænenavne:
jeg lægger ud med skodlyd.dk
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |