Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Mark Knopfler i Sønderborg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Måske - men et instrument skaber i sig selv ikke god musik! Jeg respekterer Knopfler mere, fordi han faktisk er en god sangskriver - at han så osse er en god guitarist, er da fint . Men, den gang bevidstløse guitar-masturbation, som visse guitar'guruer' præsterer, lader mig kold - og jeg vil faktisk sk*de på, hvor teknisk dygtige de så er...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Måske - men et instrument skaber i sig selv ikke god musik! Jeg respekterer Knopfler mere, fordi han faktisk er en god sangskriver - at han så osse er en god guitarist, er da fint . Men, den gang bevidstløse guitar-masturbation, som visse guitar'guruer' præsterer, lader mig kold - og jeg vil faktisk sk*de på, hvor teknisk dygtige de så er...

Helt enig

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Helt Uenig
Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 05 November 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

I modsætning til. . . ? ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 November 2007 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev vist ikke noget om 'i modsætning til', gjorde jeg? Hensigten var ikke at lave en af disse meningsløse 'verdens bedste guitarist' diskussioner - blot at pointere, at der kan findes andre kvaliteter i musik end teknisk snilde.

Du bruger 'Lennon' som alias, så det burde du vel sætte pris på?

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 08 November 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Jeg skrev vist ikke noget om 'i modsætning til', gjorde jeg? Hensigten var ikke at lave en af disse meningsløse 'verdens bedste guitarist' diskussioner - blot at pointere, at der kan findes andre kvaliteter i musik end teknisk snilde.

Du bruger 'Lennon' som alias, så det burde du vel sætte pris på?

Synes jo at el-guitaren som instrument på en eller anden måde er moderen til al rockmusik. Men jeg er da enig i,at når soloen lissom kun er der for soloens skyld, - og ikke fungerer - er det en belastning.Omvendt er guitarsoloerne i store klassikere som "Sultans of Swing", "Layla","Purple Rain","Sweet Child of Mine" osv, i den grad med til at gøre numrene til - øh - klasikere ? ? Men OK der er jo ikke just meget guitarmasturbation i "Imagine" og "Working Class Hero"  

Summasummarum - hellere en lang guitarsolo end en lang computersamplesolo. . ? ! 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Ebbe44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg så Dire straits i Gentofte for efterhånden en del år siden,og selvom det p***ede ned meget af tiden så var dét en super koncert. Så jeg tror at jeg bliver hjemme denne gang.

Gjorde det det ? Det opdagede jeg slet ikke  

Jeg skal helt sikkert osse til Sønderborg for at se/høre ham. Jeg er en af dem der mener at han bli'r bedre og bedre. Hvis han nu tog Emmylou Harris med, så ville dagen være fuldkommen.

mvh Ebbe

Til top Vis Ebbe44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ebbe44

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Så er det i aften det sker. Ikke at nogen med billetter skulle ha glemt det, men jeg glæder mig.

Hvis playlisten fra hans koncert i Mannheim holder, så ser det nogenlunde sådan her ud.

Cannibals

Why aye man

What it is

Sailing to Philidelphia

True love will never fade

The fish and the bird

Hill farmers blues

Romeo and Juliet

Sultans of swing

Marbletown

Daddys gone to knoxville

Postcards from paraguay

Speedway at Nazareth

Telegraph road

Brothers in arms

Our Shangri-la

So far away

Going home

Jeg glæder mig.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig dæleme også- MEN Håber godt nok han spiller Money For Nothing !
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Lad mig i den anledning glæde dem der ikke kan komme til koncerten eller som synes at det er lidt langt at rejse eller dem som synes der er gået for meget hyggeonkel i Knpfler de sidste par år med at der på:

DR P4 i aften fra kl. 23:05 til kl. 00:00
sendes en koncert med Mark Knopfler optaget den 19. maj 1996 i the Colston Hall, Bristol af BBC.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Han spiller IKKE Money for nothing på denne turne, så den må du undvære, den ville også være lidt malplaceret ud fra setlisten, jeg savnede den heller ikke i forum 19 Maj. (samme turne)

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Roky skrev:

Han spiller IKKE Money for nothing på denne turne, så den må du undvære, den ville også være lidt malplaceret ud fra setlisten, jeg savnede den heller ikke i forum 19 Maj. (samme turne)

Det kunne jeg læse mig til da jeg kiggede rundt på nettet MEN glæder mig  i det  hele  taget  bare  til  at   høre  mit definitivt største idol- Han har så meget at byde på, og trods de lidt negative ord om ham på nettet ang. de sidste koncerter han har lavet, kan det OVERHOVEDET ikke ødelægge mine forventninger.

Det bliver STORT

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Roky skrev:

Det kunne jeg læse mig til da jeg kiggede rundt på nettet MEN glæder mig  i det  hele  taget  bare  til  at   høre  mit definitivt største idol- Han har så meget at byde på, og trods de lidt negative ord om ham på nettet ang. de sidste koncerter han har lavet, kan det OVERHOVEDET ikke ødelægge mine forventninger.

Det bliver STORT

Tag dig ikke af anmeldere,  iørrigt kan du bt.dk finde en rigtigt god anmeldse fra Forum, så ikke alle er negative, han er rigtig god på denne turne, så du kan roligt glæde dig.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Roky skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Roky skrev:

Det bliver STORT

Tag dig ikke af anmeldere,  iørrigt kan du bt.dk finde en rigtigt god anmeldse fra Forum, så ikke alle er negative, han er rigtig god på denne turne, så du kan roligt glæde dig.

Ja den er helt anderledes
Bliver en helt enestående oplevelse

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Guitar Lyden sidder stadig i øret og jeg gider ikke fjerne den.......

FAtasktisk koncert igår nr. 1 Romeo and Julie

Stedet perfekt -lyden perfekt- flot lys

Jeg rejser med ham på US tour tror jeg........

Glemte lige at jeg ikke er miljonær 

Nu skal der købes DVD koncert med ham? Hvad er hans bedste DVD skive??

Miss him -indtil næste gang 

Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Puuha, hjemvendt efter en arbejdsdag på 10 timer, kom fra koncerten kl. 01,00, og skulle møde kl. 07,00. Hård dag.

Far er egentlig ikke vred, men far er skuffet. Jeg havde nok forventet for meget, og derfor blev koncerten derefter.

Manden er jo genial, omgivelserne var smukke, lyden var rigtig god der hvor jeg stod, bandet han havde med spillede genialt, især ham den nye gut på violin og fløjte. Mark Knopfler selv...... Ja han var der da, men så er det også sagt. En trist maskinel fremføring af nogle fantastiske numre, ingen pauser hvor han fortalte lidt om numrene, ingen opfordringer til publikum om at synge med, ingen fede trommesoloer, INTET. En lang fremføring af mandens bedste numre, det var det.

Nu må i gerne hagle mig ned, men næste gang Mark Knopfler kommer forbi, køber jeg ham på DVD og snupper den med benene oppe i sofaen.

Damn, hvor er jeg altså skuffet.

(og hvis I 6 skidefulde narrehatte fra Århus ser med med herinde, så fik I da ødelagt en del af oplevelsen for mange af os der stod i nærheden af jer, og som greb jer, når I p***efulde lige skulle spille luftguitar. Og da I allesammen havde en Roger Waters, Dark side of the moon tshirt på, såeh ved de andre herinde hvor de kan møde jer næste gang......... (mangler en smily med en f**kfinger))

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Ja den blev 2.30 før man var hjemvendt i sikkerhed (læs sengen)

Helt fantastisk aften! Vejret var perfekt og masser af kolde Tuborg inden for rækkevidde Lyden var rigtig rigtig god! Heller ikke for høj !

Som du siger Zakken, så var Mark måske ikke helt i hopla.. MEN jeg kan ikke være negativt stemt når man for første gang hører eks. Sultans of Swing eller Brothers In Arms love live, ja for ikke at nævne alle de fantastiske solo numre han har lavet. For dælen hvor var det en fed oplevelse!

SKAL jeg alligevel komme med lidt negativ kritik kunne han godt have sat opvarmningsbandtiden lidt ned. Den blev vel noget lign. 21 før han egentlig begyndte at spille- Koncerten for de uvidende startede kl 19.45.

For pokker hvor er der flot der på Augustenbrog

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Super fed koncert, men jeg synes lyden var alt for dårlig ved opvarmningsbandet og det første nummer. Det skal dog siges at de hurtigt kom efter det, og fik problemet rettet. Så var der super fed lyd, også helt oppe foran

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

akilleuz

ja lyden var dårlig i starten - men hvilken revanche - fangede lidt på foto som jeg lige har tjekket lyden på og straks var magien i guitaren tilbage -satte derefter en gammel best  of skive på pladehuggeren og jeg må sige - live  kan jeg høre -det slår alt...

Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes