| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jmk74 skrev:
|
Gad vide hvor min Trichord bliver af og min Furutech - glæder mig dog til den kommer.
Var på WOWHD og fik købt 13 cd'er som skal på NAS'en. Og lidt vinyl på ebay blev det også til. Forudbestilte desuden Neil Young. Tre Mobiler på PROSHOP - billige dog - til børnene, og en ny router med dualband og gigabit switch. Og så er julemåneden snart om hjørnet - får det nogensinde en ende.
Støvlåg til pladespiller og pladevasker på ønskelisten. Så er det vidst også det sidste jeg mangler, ihvertfald på lydsiden. Så er der netværk til billede? Oh my God. |
|
|
Ham der kommer med din Trichord og din Furutech, kunne desværre ikke lade være lige at afprøve det på sit setup og nænner nu ikke at aflevere det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - det håber jeg sandelig ikke! Sætter billeder op når alle delene kommer, også af Rotel'en.
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 LP'er ind af døren - GN'R Appetite og IR Killers. Furutech stikdåse samt Dino'erne + HPC
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|

Lidt billeder af setup - malerierne er desværre ikke mere i midten pga udvidelsen. Rotel står midlertidigt på et lille bord.
Kabelrodet skal ordnes.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow det ser godt ud! Nu er der da ved at være samling på det nye setup! Fedt!
Leben har aldrig været min kop te, så det glæder mig at valget faldt på noget andet. Håber du bliver rigtig glad for Unison!
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks Tommy - længe siden! Håber du har det godt.
Er meget glad for Unison. Giver lige den strejf af varme - må sige den Trichord er helt ok, bassen en del mere defineret og stram ift. den indbyggede riia, selvom den gjorde det godt.
Men Rotel har givet den største overraskelse, eller måske rettere selve streaming setup, istedet for CD. Skal prøves.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre, at du er meget glad for det. Ikke mindst nu da det er så svært for dig at prøvelytte inden køb. Så super fedt!
Jeg må sige, at jeg også er positiv overrasket over streaming her, efter at have lånt Mads' HiFace. Kører så coax derfra til
DAC'en i min Audia CD One.
PCen er med solid state disk:
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser da fed ud!
Døjer med nogle børnesygdomme i streaming - den bliver ved med at buffe i ny og næ, hvilket jo er rigtig irriterende. Mine venner oplever ikke det samme over deres opsætning. Det er over wired LAN med FLAC 16bit.
Skal tage mig sammen til at fejlfinde, håber ikke det er selve Rotel'en den er gal med.
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2012 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter på en software update fra Rotel, så den ikke buffer i tide og utide. Så er der håb forude.
En masse CD'er på vej med posten fra HDWOW, men det er nu lidt spam mail, da de bliver sendt enkeltvis.
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg flyttet endnu en gang, til en almen nyttig bolig. Det er trange kår, men det positive er mit andet udstyr er pakket ud. Jeg er dog ikke tilfreds med boligen (personale-bolig), så jeg må nok på markedet efter en anden løsning.
Alt flyder i flytterod, så et par billeder ventes der med indtil tingene er faldet mere på plads. Lige nu bruger jeg Rotel-setup med Xavian Giulietta - det er helt ok. Alt andet er også pakket ud og linet op, bare ikke tilsluttet - mangler plads!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ked af at høre at du ikke er tilfreds med boligen. Deroppe er der jo ikke så meget ved at lege udenfor, her i vinterhalvåret, så
det gør vel boligen ekstra vigtig.
Håber du finder noget rigtig lækkert uden for mange naboer med normal hørelse!
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tommy
Ja, giver det et halvt år så jeg kan spare lidt op til udbetalingen. Indtil da må jeg nøjes med hvad vi har.
Rotel/Xavian setup skal jeg nok af med under alle omstændigheder, men hifi-markedet er lidt dødt heroppe, så får nok kun omkring 5k for det og det er inkl. kabler osv.
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 28 November 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke fået updaten fra Rotel endnu da, så dine problemer er løst ? __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle :
Ved ikke om update er tilgængelig, mangler mit internet som skal flyttes. Hvis jeg kender Rotel ret, er de super langsomme mht. updates.
Forhandler lovede desuden at kontakte mig når der skete noget, så det venter jeg så på. De har rykket Rotel og gjort deres.
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2013 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel RT-12 streamer kom aldrig op at køre korrekt, havde buffer problemer.
Købte mig en Logitech Squeezebox Touch istedet, og må sige at den er jeg meget glad for. Lige nu er min NAS tilsluttet direkte med USB, da jeg ikke kan (finde ud af at) installere server software på NAS.
Jeg skal have fat i en BOTWS strømforsyning til Touch og have købt mig en DAC.
Jeg håber at jeg kan finde en forhandler der er villig til at sende en Metrum Acoustics Octave DAC til Grønland. Det er en NOS DAC som virker meget spændende. Kræver en S/PDIF bridge hvis jeg skal køre USB.
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 02 Februar 2013 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jmk74 skrev:
Rotel RT-12 streamer kom aldrig op at køre korrekt, havde buffer problemer.
Købte mig en Logitech Squeezebox Touch istedet, og må sige at den er jeg meget glad for. Lige nu er min NAS tilsluttet
direkte med USB, da jeg ikke kan (finde ud af at) installere server software på NAS.
Jeg skal have fat i en BOTWS strømforsyning til Touch og have købt mig en DAC.
Jeg håber at jeg kan finde en forhandler der er villig til at sende en Metrum Acoustics Octave DAC til Grønland. Det
er en NOS DAC som virker meget spændende. Kræver en S/PDIF bridge hvis jeg skal køre USB. |
|
|
Bjørn fra MindTech vil uden tvivl gerne sende en Metrum op til dig :) Giv ham et kald...
Link til MindTech.__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morell
Jeg har sendt dem en mail og krydser fingre - tak for linket 
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2013 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er handlen i hus - købte mig en Metrum Acoustics Octave NOS DAC, nu skal jeg bare vente på den ankommer med posten.

Billeder taget fra nettet.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 06 Februar 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Metrum  Metrum er iøvrigt en DAC jeg godt gad at høre op imod min egen JKDAC32. JKDAC32 yder
ligeledes langt mere end prisskiltet antyder IMO. Syntes i det hele taget af man får meget for pengene med de mere
prisrimelige DAC´s på markedet.
Glæder mig til at høre dine indtryk af Metrum, da jeg udelukkende kender den fra den meget positive omtale på nettet. Har
selv ejet et par NOS DAC´s og de kan bestemt noget  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG
Jo tak!
Er også spændt på lyden. Fra hvad jeg kan udlede af de forskellige indtryk og tests ude på netttet, er det netop sådan en lyd jeg søger. Jeg tror den vil komplimentere mine Zu Essence godt, men alt er jo bare teori indtil jeg får hørt den! 
Hvordan klarer dit digitale udstyr i forhold til dit analoge setup? Kan se du også tager vinyl seriøst og iøvrigt må dit setup være super musikalsk er mit umiddelbare indtryk.
|
| Til top |
|
| |