Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snell-logen - formanden forlader skuden! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Halløjtaler ærede Loge brødre.................

Er der stadig liv i jer ???????????????????? Yessør! Om der er! Alt for meget

Eller hvad sker der her i logen, har Hr. Mondial søgt om optagelse Hr. Admiral ?  Nej...
Vi skulle jo gerne være nogle stykker, hvornår har Hr. Admiralen lyst til at besøge Kaptajnen af Reserven her på det dejlige Als ??????
Yessør, du sætter datoen og jeg vil prøve at efterkomme denne request - gerne med overnatning!  Jeg vil prøve at efterkomme Admiralens ønske  Jeg vil gerne sove i køkkenet ved siden af køleskabet... er der morgenkomplet med til prisen?

Mit Snelle grüssen

Don Alonso Von Snello Admiral med 15" sub - hold på hat og briller... Hva´ satan Hr. Admiral har De fået sub, how come ???? Subbi-wooffi på et sæt AIII-i? Øøøhh, mangler Admiralen strøm?  hihihihiii.... Har prøvet mere strøm (SiriuS DMC200) - det blev det bare mere stramt af...

Bastryk er min største last og her er A3i ikke meget hjælpsom. Spillede Joe Santriani igår med stor fornøjelse (CD: Are there love in space? Track 5 og især 10 - det nærmer sig josans Quadral Titan - men også kun næsten - måske med endnu 15"...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
PeKo skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Er der stadig liv i jer ???????????????????? Yessør! Om der er! Alt for meget ...........

Eller hvad sker der her i logen, har Hr. Mondial søgt om optagelse Hr. Admiral ?  Nej...
Vi skulle jo gerne være nogle stykker, hvornår har Hr. Admiralen lyst til at besøge Kaptajnen af Reserven her på det dejlige Als ??????
Yessør, du sætter datoen og jeg vil prøve at efterkomme denne request - gerne med overnatning!  Jeg vil prøve at efterkomme Admiralens ønske  Jeg vil gerne sove i køkkenet ved siden af køleskabet... er der morgenkomplet med til prisen? .........det er sgu da kunz fordi det er fyldt med HUMLE

Mit Snelle grüssen

Don Alonso Von Snello Admiral med 15" sub - hold på hat og briller... Hva´ satan Hr. Admiral har De fået sub, how come ???? Subbi-wooffi på et sæt AIII-i? Øøøhh, mangler Admiralen strøm?  hihihihiii.... Har prøvet mere strøm (SiriuS DMC200) - det blev det bare mere stramt af...

Bastryk er min største last og her er A3i ikke meget hjælpsom. Spillede Joe Santriani igår med stor fornøjelse (CD: Are there love in space? Track 5 og især 10 - det nærmer sig josans Quadral Titan - men også kun næsten - måske med endnu 15"... Tja......jeg fatter ikke hvad du vil med en sub el. to til de A3i, men det er jo en smagssag, har du en overdimensioneret stue ?

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
ppp_dk skrev:
PeKo skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Er der stadig liv i jer ???????????????????? Yessør! Om der er! Alt for meget ...........

Yessør, du sætter datoen og jeg vil prøve at efterkomme denne request - gerne med overnatning!  Jeg vil prøve at efterkomme Admiralens ønske  Jeg vil gerne sove i køkkenet ved siden af køleskabet... er der morgenkomplet med til prisen? .........det er sgu da kunz fordi det er fyldt med HUMLE

Mit Snelle grüssen

Bastryk er min største last og her er A3i ikke meget hjælpsom. Spillede Joe Santriani igår med stor fornøjelse (CD: Are there love in space? Track 5 og især 10 - det nærmer sig josans Quadral Titan - men også kun næsten - måske med endnu 15"... Tja......jeg fatter ikke hvad du vil med en sub el. to til de A3i, men det er jo en smagssag, har du en overdimensioneret stue ?

Hello Admiralos, hvad er det for en SUB du har erhvervet dig? Har du specs, billede - lad os se hvad det er for noget ;) Det er sgu da spændende det her! Hyg fra Snelle B(legind)

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Halløjtaler i Snell-logen.dk , ville lige se om jeg kunne sparke lidt liv i jer igen  

Det er efterhånden snart 1½ mdr. siden der er sket noget her i tråden og vi har stadig den stiftende generalforsamling tilgode, så Hr. Admiral som initiativtager til denne klub/loge........skal vi snart ha´ gang i noget.......

Med Snelle hilsen

Kaptajn af reserven Snell-logen.dk (eller ?)

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Godaften i logen.

Prøver lige at komme med et spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Min drømme højtaler, siden jeg hørte den, har været Snell type A Reference system.

Lyttede på dem engang i 90érne i Hi-Fi Klubben. De havde fået 2 sæt til landet, som stod som demo i Århus og Kbh. fik at vide at jeg skulle smide 60.000,- så var det mine, og jeg gik straks i gang med at spare op.

(I opsparings tiden var jeg jævnligt i Århus og Kbh og lytte på dem) Et par måneder efter, da pengene var i hus, gik jeg ned i klubben for at hente mine nye kasser.

De var væk!!!!

Fik at vide, Hi-Fi klubben ikke længere solgte Snell, og at de 2 demo modeller de havde stående var solgt billigt fordi de tog for meget plads, og at der ikke var grund til at have et produkt stående som de ikke længere førte.

Jeg gik fuldstændig amok, og fik lavet en scene, men intet hjalp.

De sagde til mig, at det kun var de 2 demo modeller der var solgt, her i landet. Hvis jeg ville have dem, kunne de skaffe dem fra US, men så var prisen pludselig 110.000,-

Mit spørgsmål lyder:   Kan de stadig skaffes?

Hvor i verden skal man finde dem?

Hvad vil prisen være i dag?

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Godaften i logen.

Prøver lige at komme med et spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Min drømme højtaler, siden jeg hørte den, har været Snell type A Reference system.

Lyttede på dem engang i 90érne i Hi-Fi Klubben. De havde fået 2 sæt til landet, som stod som demo i Århus og Kbh. fik at vide at jeg skulle smide 60.000,- så var det mine, og jeg gik straks i gang med at spare op.

(I opsparings tiden var jeg jævnligt i Århus og Kbh og lytte på dem) Et par måneder efter, da pengene var i hus, gik jeg ned i klubben for at hente mine nye kasser.

De var væk!!!!

Fik at vide, Hi-Fi klubben ikke længere solgte Snell, og at de 2 demo modeller de havde stående var solgt billigt fordi de tog for meget plads, og at der ikke var grund til at have et produkt stående som de ikke længere førte.

De sagde til mig, at det kun var de 2 demo modeller der var solgt, her i landet. Hvis jeg ville have dem, kunne de skaffe dem fra US, men så var prisen pludselig 110.000,-

Halløjtaler Ahania

De produceres ikke mere, så du skal ud og finde nogle på brugt markedet hvilket jeg vil tro er meget svært...........................

Ville nok satse på et sæt A3i hvis jeg var dig, det er virkelig en imponerende HT at lytte til, du skal være meget velkommen til at komme og lytte hvis du har lyst, tror også at Admiralen (ppp_dk) vil lægge stue til en lytter hvis du bor tættere på ham.

Med Snelle Hilsen

Allan (Kaptajn af Reserven) Snell-Logen.dk

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hi allan

Takker for svaret...  Meeen det kunne jo være at i kendte en der kendte en... osv.

vil meget gerne lytte til  AIII, men tror jeg er til lidt større højtalere.

Det var især bunden i det system jeg omtaler der fasineret mig. 2 stk 18" med en vandring på hele 7,5 cm...... f**k en god bund de har.

jeg har ellers altid været til "den gamle lyd" med div. horn systemer eller Tannoy fuldtone speakere. Men må sige at Snell har sgu noget over sig, uden at farve lyden.

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Hi allan

Takker for svaret...  Meeen det kunne jo være at i kendte en der kendte en... osv.

vil meget gerne lytte til  AIII, men tror jeg er til lidt større højtalere.

Det var især bunden i det system jeg omtaler der fasineret mig. 2 stk 18" med en vandring på hele 7,5 cm...... f**k en god bund de har.

jeg har ellers altid været til "den gamle lyd" med div. horn systemer eller Tannoy fuldtone speakere. Men må sige at Snell har sgu noget over sig, uden at farve lyden.

Hey Ahania

Har aldrig haft den ære af at lytte til Snell A Ref. , men som sagt du er velkommen til en lytter, tror du vil blive positivt overrasket af A3i...

Venlig hilsen

Allan

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Godaften i logen.

De var væk!!!!  Hej du, prøv at ring her til og se om han stadivæk har et par Snell A´er http://www.audioconsult.dk/ 

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=snell& amp;RubrikId=22300&Medbillede=0&AntalDage=0&Quer ytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&k ortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhan dler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0& ;BilledVisning=&PrisTil=9999999&PrisFra=0

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Hi allan

vil meget gerne lytte til  AIII, men tror jeg er til lidt større højtalere.Nu er A3i jo ikke lige nogen "lille" højttaler.......

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 September 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har pt. Snell K2, men overvejer at skifte til E3 eller E2 da jeg snart får en større stue. Stuen er ca. 30 m2, og spørgsmålet er derfor om det rum alligevel er for stort til en E model. Jeg kender forskellen på alle K modellerne, men kender ikke til noget om forskellene på E´erne. Hvilken udgave er bedst?

Har pt. lånt E3 af en kammerat og jeg synes de lyder godt. Min amp er Sugden A28 og den skal for alt i verden ikke skiftes ud. Den har ikke så mange kræfter, derfor skal jeg have noget med en lav driftseffekt.

Kunne andre Snell modeller være interessante i den sammenhæng? På forhånd tak for svarene!

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 21 September 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:

Hej Alle

Jeg har pt. Snell K2, men overvejer at skifte til E3 eller E2 da jeg snart får en større stue. Stuen er ca. 30 m2, og spørgsmålet er derfor om det rum alligevel er for stort til en E model. Jeg kender forskellen på alle K modellerne, men kender ikke til noget om forskellene på E´erne. Hvilken udgave er bedst?

Har pt. lånt E3 af en kammerat og jeg synes de lyder godt. Min amp er Sugden A28 og den skal for alt i verden ikke skiftes ud. Den har ikke så mange kræfter, derfor skal jeg have noget med en lav driftseffekt.

Kunne andre Snell modeller være interessante i den sammenhæng? På forhånd tak for svarene!

Hej der !

Jeg vil anbefale Snell E2 den er i mine øre lydmæsit bedre en E3, din Sugden er skabt til E2, men prøv dem begge ikke ver for sig men få dem hjem og lyt til dem og lad dine øre vælge.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Ja, også mine tanker - sudgen må være som skabt til dem. Om det er Snell E2 eller E3 - tja, jeg har haft dem begge og husker nok E3 som den bedste...

Men husk ALT afhænger af hvad der bliver spændt foran - kunne være sjovt at høre et par E på mine E.A.R.s idag...

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har leget lidt med E3´erne i aften, blandt andet har jeg prøvet at bypass´e diskanterne bagpå med et "låg" og tape henover. I mine hører mister man så de øverste energirige oktaver og gør den sløv og tung at høre på. Jeg er ikke sikker på at den forreste diskant spiller helt op til 20000 Hz, men at de øverste frekvenser varetages af diskanten bagpå?

Står den tæt på bagvæg reflekterer diskanten meget og der bliver også for meget bas. Jeg synes den optimale placering er svær at finde. Er der nogle Snell E ejere der kan fortælle om deres erfaringer med det?

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 21 September 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Du kan godt bruge 14 dage  det tog meg ca 1,5 md. før jeg var tilfres, dit rum bestemmer plaseringen af højttalerne så bare klø på

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

nu vil jeg også lege med jer, så der er lagt billet ind på et sæt E III.

meen da det jo er mine første af slagsen, er jeg lidt i tvivl om hvad der skal spændes for? De vokser med opgave kan jeg forstå, men kan de bringes til at synge med: Denon 2560, Luxman kl A pre, NAD 302 som effekt?

og så er der jo lige det med kabler, i øjeblikket så kører jeg med NO, mit stereo setup er valgt som værende lidt "laid back" råhygge er kodeordet, tror jeg.

kravet til gengivelsen er at den går godt i spænd med rødvin.

Nå men håber at handlen går iorden.... (hvad må de egentlig koste?...)

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

monologen fortsætter, nu skulle de være velankommet til opbevaring indtil jeg afhenter dem om 14 dage... de befinder sig på sjælland og vi skal derover om 14 dage alligevel, så jeg fik dem afhentet så jeg er sikker på at de er mine original embalage og det hele!

mine spørgsmål om grej står dog stadigt åbent? nå ja og hvornår kommer den generalforsamling egentligt

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

monologen fortsætter, nu skulle de være velankommet til opbevaring indtil jeg afhenter dem om 14 dage... de befinder sig på sjælland og vi skal derover om 14 dage alligevel, så jeg fik dem afhentet så jeg er sikker på at de er mine original embalage og det hele!

mine spørgsmål om grej står dog stadigt åbent? nå ja og hvornår kommer den generalforsamling egentligt

Er det sættet med de defekte basser eller?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeps, men jeg har fået kontakt til en der kan montere nye ophæng samt udmåle enhederne før og efter.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Jeps, men jeg har fået kontakt til en der kan montere nye ophæng samt udmåle enhederne før og efter.
Jammen tillykke med dem - desværre havde jeg ikke lige muligheden for at hente dem...

Håber du bliver godt tilfreds med resultatet - ellers er du velkommen til at sende en PB...Hvem ved... 

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes