Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Næsten 100% lydløs HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 30 September 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Artikel fra Tweakup.dk, med samme overskrift...

Ret fedt kabinet med køleprofiler

http://www.tweakup.dk/article/932/dk/



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 298
Sendt: 30 September 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Ja det er fedt nok. Når jeg skal have en HTPC, (om mange år) vil jeg bare have et alm. midi tower kabinet, og så sætte en Ninja på som CPU køler og et passivt kølet grafik kort. Så er den også lydløs.

__________________
Tømmer!
Til top Vis Emi_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emi_one
 
24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:
Ja det er fedt nok. Når jeg skal have en HTPC, (om mange år) vil jeg bare have et alm. midi tower kabinet, og så sætte en Ninja på som CPU køler og et passivt kølet grafik kort. Så er den også lydløs.

Ikke helt lydløs...

Et passivt kølet grafikkort (uden heatpipes) forudsætter en vis form for airflow i kabinettet i form af en blæser (=støj) - den eneste vej hvis det skal være meget lydsvagt er heatpipes som det er brugt i hFX Mini, som der refereres til.

Til top Vis 24X7X365's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 24X7X365
 
NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hvis man kan leve med "næsten lydløs pc" så er der ingen grund til at udelukke blæsere. Hvis man f.eks kører en 92mm panaflo eller nexus på 5V så kan de kun høres, hvis du åbner kabinettet og lægger øret helt tæt til.
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC
 
Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 298
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

7V er også meget stille. Ikke alle blæsere kan starte på 5V, især 120mm har problemer med at starte på ved 5V. Men der absolut nogle der kan.

__________________
Tømmer!
Til top Vis Emi_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emi_one
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes