Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Kvitering eller ej i køb salg bytte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

når du køber ind får du så også en seperat kvitt på det (nu mener jeg selvfølgelig anlæg) for jeg tænker ærligt talt ikke på om jeg nu vil sælge efter 3år når jeg køber det.

Jep... jeg har seperate kvitteringer på alt hvad jeg har købt!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

hehe godt ord igen så........

For det gør jeg aldrig

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

Problemet er også hvis man har købt flere ting på samme tid, fx højtaler og forstærker, og man senere sælger højtalerne. Hvem skal så have kvitten.

Jeg plejer bare at tage en fotokopi af kvitteringen, så får køber kopien og jeg beholder originalen.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Da jeg solgte min dekoder, fik køberen den originale kvitering og garanti-bevis, plus jeg skrev på et stykke papir: Et stk. XXX-anlæg solgt til A(køber) af B(undertegnet) d. for kr. xxxx, skrev under. Så er der ren røv at trutte i for alle parter. 
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

personligt tror jeg, at de manglende kvitteringer ofte bunder i, at man ikke har betalt fuld liste-pris for produktet, men i annoncen skriver "nypris xx.xxx kr".

Hvis man selv har fået 30% rabat på et produkt fra nyt, er det svært for den næste køber at acceptere at man skal købe noget der har været brugt i 4 mdr for det samme som den første køber har givet for det.

..bare min fornemmelse, uden iøvrigt at have noget at have det i...

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Hvad med at benytte...

http://www.stopindbrud.dk/Files/Filer/Koebekontrakt_privat.p df

Når der skal handles mellem to personer når kvitteringen er bortkommet...

Det står på http://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=554:

Få en kvittering på, at du ikke er hæler
Du kan undgå at blive hæler ved at få en kvittering, når du køber en brugt vare af en anden privatperson. 

Fremragende formular, hvis den holder. Det kunne være sjovt og vide, om den juridsk er noget værd. Mig bekendt, er de "overdragelseserklaringer" vi laver nå vi køber/sælger ikke det papir værd de er skrevet på. Med selvf. er alt skrifligt bedre end intet skriftligt. Derfor bruger jeg dem også. De giver også handlen ekstra seriøsitet, synes jeg.

Iøvrigt så undrer det mig hvor lidt kvittering har betydning når jeg sælger. Det er tit køber ikke engang spørger efter den, selvom jeg har den. Det skrammer mig egentlig lidt. Jeg høre aldrig "kvittering, det var da godt" eller "Tak, jeg skulle netop til og spørge efter den"    

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

personligt tror jeg, at de manglende kvitteringer ofte bunder i, at man ikke har betalt fuld liste-pris for produktet, men i annoncen skriver "nypris xx.xxx kr".

Hvis man selv har fået 30% rabat på et produkt fra nyt, er det svært for den næste køber at acceptere at man skal købe noget der har været brugt i 4 mdr for det samme som den første køber har givet for det.

..bare min fornemmelse, uden iøvrigt at have noget at have det i...

Jeg tror du har ramt en nerve her. Det er meget behændigt at miste kvitteringen, hvis man har fået noget til en meget god pris eller varen er ældre end man angiver den til at være. Jeg har selv oplevet dette et par gange, hvor sælger har alt tingel tangel, plastikpose til ledninger, orig embl, flamingoindsatser, manualer osv. , men kvitt. er væk. Vi har så skrevet en ny kvitt og jeg har tjekket varen ikke er stjålet og alt har været ok. Typisk har der været tale om folk der har haft specielle kontakter.

Jeg har handlet med en ansat fra Jamo og efter lidt detektiv-arbejde så viste det sig at jeg havde givet mere for varen brugt, end han havde givet fra ny, lidt irreterende, men jeg gav den pris jeg fandt rimeligt og så kan man jo egentlig ikke klage, bare fordi andre kan få det billigt.

Jeg har også handlet privat med en medarbejder i en B&O butik, der fik jeg en næsten ny vare med kvitt og garanti, men prisen på kvitteringen var dækket til. Så han har nok en lille sidebiks, hvor han tjener lidt ekstra skejser, men han indrømmede dog hvorfor priserne var dækket til....

Så er der den klassiske med at man finder ud af at det produkt man lige har handlet faktisk er dobbelt så gammelt som man fik oplyst. 

Så ud fra mine egene erfaringer tror jeg du har ret i at folk kan finde på at miste kvitteringen eller gemme den væk, hvis de gerne vil score lidt ekstra på produktet eller skjule noget. Omvendt kan man da også opleve nyprisen er opgivet til fx. 51000kr og så handler man til 32000kr og får en kvittering med sig hvor der står 30000kr. Produkter som er i handlen i en årrække kan også stige voldsomt, så et gammelt produkt får en fiktiv nypris, så det faktisk kan handles brugt til det samme man gav for 6år siden, det kan en kvittering jo hjælpe en med at få overblik over.

Det med at opgive nypriser(typisk listepriser), som er langt fra hvad man selv har givet er nok ikke et fænomen man lige slipper af med. Inde på brugtmarkedet i dette øjeblik er der masser af vare til salg, hvor man med lidt hurtig research kan finde ud af at sælger aldrig har givet det for varen, som han påstår. Så til det er der kun at sige, at man skal bruge sin sunde fornuft.

Nu har jeg skrevet lidt om bagsiden ved ikke at have en orig. kvitt., men jeg har da også oplevet negative ting ved at folk har en orig. kvitt. Nemlig det at nogle sælgere ikke vil høre på at produktet har tabt i værdi mens de har haft det. Med PC-hardware er det helt galt og der ser man astronomiske brugtpriser i forhold til nypriser, men også på hifimarkedet er der folk som ikke vil tage hensyn til dokumentation der viser at den pågældende vare kan handles fra ny til halv pris af hvad de gav(og her taler vi ikke om en pris fra en netbiks i Usbekistan). Det resulterer i at vedkomendes brugtpris faktisk ligger meget tæt på nyprisen. Man køber selvfølgelig ikke til den pris, men man bliver da lidt ærgelig over at sælger ikke vil se realiteterne i øjnene.

Jeg tror det vigtigste med hensyn til kvitt. er at sørge for at tingene ikke er stjålet. Resten af de ting jeg har været inde på er mindre forseelser, selvom det kan være nok så træls.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Jesper_911
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja og så er det nok også største delen der har købt den hos importør, producent eller lignene. Der er jo nogen som kender nogen............ Hælervarer tror næppe der er tale om. og ja så er der til sidst rodehovederne dem skal der jo også være plads til.

Til top Vis Jesper_911's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_911

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Folk skal da bare bruge sin sunde fornuft og få sælgeren til at skrive de fornødne oplysninger ned på et papir. og så i øvrigt slappe lidt af, hvis man er nervøs for om man er ved at blive taget i røven, så lad vær med at købe. Hifi4all kan jo ikke gå ind og tage ansvaret eller sige at man ikke må sælge hvis man ikke har en kvittering. Jeg tror på det bedste i mennesker og at det er meget få der prøver at snyde her inde i dette forum.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Lux550 Freak skrev:
personligt tror jeg, at de manglende kvitteringer ofte bunder i, at man ikke har betalt fuld liste-pris for produktet, men i annoncen skriver "nypris xx.xxx kr".Hvis man selv har fået 30% rabat på et produkt fra nyt, er det svært for den næste køber at acceptere at man skal købe noget der har været brugt i 4 mdr for det samme som den første køber har givet for det.

Jeg tror du har ramt en nerve her. Det er meget behændigt at miste kvitteringen, hvis man har fået noget til en meget god pris eller varen er ældre end man angiver den til at være.
Jeg har handlet med en ansat fra Jamo og efter lidt detektiv-arbejde så viste det sig at jeg havde givet mere for varen brugt, end han havde givet fra ny, lidt irreterende, men jeg gav den pris jeg fandt rimeligt og så kan man jo egentlig ikke klage, bare fordi andre kan få det billigt.

Nemlig! Varen bliver jo ikke mindre værd, bare fordi sælger har været heldig! Jeg købte et sæt JBL L100 i næsten ny stand til 300kr, dem sælger jeg da ikke under det 5dobbelte.

Kvitteringen er god hvis man har indbrud, men digitalfoto er vel tilstrækkeligt, hvis det handler om dokumentation til forsikringsselskabet. 
Politiets kosterliste er det helt nødvendligt at tjekke, hvis man køber dyre varer brugt uden kvittering - ellers er man da forbryderisk naiv!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Fordi et tilbud er godt, er der jo ingen der siger at man skal købe det
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 August 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt alt mit udstyr brugt, næsten det hele er +25 år. og jeg har ikke kviteringer på noget af, de er nok gået tabt med årene. Men jeg ville s¨ikke kunne sælge hvis det var påkrevet at skulle have kvitering på udstyr, og 25 år er jo ikke så gammelt, hvad med dem der har+40 års udstyr, elelr har fundet det i en container, købt det i genbrug osv?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 02 December 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ville egentlig selv have startet en tråd med et forslag:
Lav "kvittering haves" som søge-option.

Det ville være rart at have muligheden.

Hvis man ikke har kvittering ville man sikkert stadig kunne sælge sin vare. Valget er jo heldigvis frit.

Men for pokker da: Gem nu de kvitteringer !

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Sendt: 03 December 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo en gammel tråd det her, men alligevel aktuel.

Jamen det har da intet at gøre med, om folk husker at gemme kvitteringer. Hifi i Danmark er jo en lille klub, hvor mange kender en eller anden. Vejl. udsalgspriser er en joke osv. Hvis du skal købe fx. et sæt ht af en gut som har en vejl. på 50K, så er brugtprisen jo sat ift det. Hvis man så skal fremvise en kvittering på 25K, så synes køber nok ikke at prisen er rimelig osv.

Der er ikke rigtig nogen logik i det, for dybest set skal køber jo bare tage stilling til, om han synes at prisen er rimelig eller ej, uden hensyntagen til hvad sælger har givet for varen i sin tid.....sådan er verden bare ikke.

Kvitteringen er ikke glemt.....den er gemt

Til top Vis Zymilof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zymilof

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 04 December 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Zymilof skrev:

Nu er det jo en gammel tråd det her, men alligevel aktuel.

Jamen det har da intet at gøre med, om folk husker at gemme kvitteringer. Hifi i Danmark er jo en lille klub, hvor mange kender en eller anden. Vejl. udsalgspriser er en joke osv. Hvis du skal købe fx. et sæt ht af en gut som har en vejl. på 50K, så er brugtprisen jo sat ift det. Hvis man så skal fremvise en kvittering på 25K, så synes køber nok ikke at prisen er rimelig osv.

Der er ikke rigtig nogen logik i det, for dybest set skal køber jo bare tage stilling til, om han synes at prisen er rimelig eller ej, uden hensyntagen til hvad sælger har givet for varen i sin tid.....sådan er verden bare ikke.

Kvitteringen er ikke glemt.....den er gemt

Faktisk var det for at undgå uforskyldt hæleri. Det ville være rart at have den ekstra søge-option, så jeg slipper for en masse unødige klik.

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Sendt: 04 December 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Ja, men jeg synes da også at det er en god idé
Til top Vis Zymilof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zymilof

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes