Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det skal du heller ikke. Jo ved 2 kanaler i drift samtidig, så passer de ofte meget godt, men ikke ved alle kanaler. Det er kun de mere seriøse mærker og dyre produkter der opgiver deres effekt reelt. Ved heller ikke hvad min Marantz yder med alle kanaler i drift. Men sikkert ikke mere end 100 watt per kanal.
Ok, hvad er forskellen egentlig på 1000 vs 1100? Må jeg spørge hvad du måtte slippe for den..? For kan se den er til salg for 2328,- på nettet (kan ikke huske hvad hjemmeside) Det er da billigt, de fleste steder koster den 3k.
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Jep, Så sker der lidt nyt i hjemmebioen  Så fik jeg opgradret min TV-Bænk og mit stuebord. Men det lidt sjovere jeg fik opdateret var selvfølgelig projektoren og subwooferen, som blev erstattet med en Sanyo Z-3000 Full HD projektor og en Jamo D7 THX Ultra2 Subwoofer...

Også kom pakkeposten! 

__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at sige et par ord, Så er subwoofer udskiftet nok det bedste jeg har gjort til dato ved lyd siden, puha! den er ond, voldsom, fast og slagkraftig, også går den pokkers dybt! Selvom den dog ikke kommer til sine fulde fem i min stue gør den det godt, og jeg er super glad for opgraderingen, det giver et meget sjovere lydbilled i film..
Angående projektoren Woooow!, at hoppe fra en Z5 til en Z3000 var et rigtig stort skridt på billedsiden for mig, den levere et rigtig dejligt og flot billede, dog er den ikke blevet kalibreret endnu, så billedet er bare "out of the box" men stadig væk er det super flot og varme billeder.
Næste opgraderinger bliver måske Jamo D7 serien, disse planer har jeg dog valgt at ligge på hylden indtil videre. Men er selvfølgelig åben for forslag for andre alternativer.
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon! Tillykke med projektoren. Glæder mig at du synes om den, jeg synes også selv at det er en fantastisk maskine.
Fik du den til en rimelig pris? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke rigtigt se hvilket gardin du har, men kan dog konstatere at de slipper en del generende lys ind. Man kan godt lave noget der minder om mørklægning selv, uden at det koster en herregård, se evt. min tråd eller smid mig en pbb, hvis du vil have vejledning... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tossen, Ja de er ikke helt heldige, det er billige garinder fra ikea, fungere egentlig OK, men de lukker ikke af for alt, desværre..
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkk1989 skrev:
Hey Tossen, Ja de er ikke helt heldige, det er billige garinder fra ikea, fungere egentlig OK, men de lukker ikke af for alt, desværre.. |
|
|
Nej det er de jeg siger, men man kan lave mørklægning DIY, til en billig penge.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mørklagt totalt. Købte nogle billige mørklægningsgardiner i fakta, da de tilfældigvis var på tilbud der. Det har taget meget af lyset. Derudover bruger jeg molton scenestof som gardiner. De tager så resten, samtidig med at akustikken får et kæmpe løft. Det er to fluer med et smæk
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Jeg har mørklagt totalt. Købte nogle billige mørklægningsgardiner i fakta, da de tilfældigvis var på tilbud der. Det har taget meget af lyset. Derudover bruger jeg molton scenestof som gardiner. De tager så resten, samtidig med at akustikken får et kæmpe løft. Det er to fluer med et smæk  |
|
|
Hmm, det var faktisk måske ikke en så tosset idé igen med Molton tæppe, som du selv siger så giver det jo nok et stort løft i akustikken.. Det skulle jeg måske kigge efter... __________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også skaffet mig en lille Media PC, til netsurfing på storskærmen, og til at samarbejde med min Western Digital NAS Server 
Det blev så en Acer Revo 3610, med HDMI udgang og 1080p opløsning, også smider den jo selvfølgelig også lyd ud igennem HDMI, så lettere bliver det ikke, strøm på, og HDMI stikket i 

Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker der nyt igen..!
- Denne gang har jeg fået fat i resten af Jamo D7 systemet + en ekstra sub, så nu er anlægget 5.2 med Jamo D7 THX Ultra2..
Der kommer billeder hurtigst muligt når det er på sin plads... :)

Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
Thesos Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at se billeder når du får sat de der totalt drømme højtalere op, dem gad jeg dælme godt eje- Totalt misundelig  __________________ Jamo 7.2 kælderbio
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thesos, mange tak, de er blevet sat op og er rigtig glade for dem! , Lover der snart kommer billeder..
Ang. Misundelse, Så ville jeg jo nok ønske det var mig der havde din kælder hæhæ! ;)
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom systemet op, som i kan se er den ene subwoofer malplaceret - Det bliver der selvfølgelig lavet om på, skal have fjernet mit computerbord, Derudover mangler jeg et par fineser, ordnet de sidste kabel føringer, ryddet op i det. osv.. Opdatering følger selvfølgelig ! 

Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogle skulle ligge inde med det, så mangler jeg desuden endnu et AudioQuest Sub-1 kabel, efter den sidste subwoofer også er kommet :)
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser søreme lækkert, ud må man sige, jeg leger os lidt om tanken, om at få et decideret THX højtaler system, til Surround. Lækkert set up.
Det lyder sikkert godt? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JackD, tak for de fine ud...
Jeg må jo nok erkende jeg aldrig rigtig har været til Jamo, men lige netop deres D7 Serie faldte jeg pladask for..! Hvis man høre andres meninger siger folk at de er desideret elendig i musik, jojo de kan spille højt, men der mangler det fylde i musikken, dermed ikke sagt at de spiller dårligt, for de spiller sku lækkert, der jeg vil hen er hvis man søger noget til musik skal man ikke kigge på dette system! :-)
Men smider man en film på og lader det spille!, Fy for pokker det er et lækkert system, det er grotesk, vildt, voldsomt, og lyder knaldhamrende godt, man får hver en detalje med i film, og en dejlig fyldig bund.. det er hver en krone hver på det område..!
Så hvis du søger noget desideret lyd til ren hjemmebio, så ville det være synd hvis du ikke slog næsen forbi Jamo D7 systemet ! ;) __________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glad for at høre du er tilfreds. Spændenden ser de i hvert fald ud. 
Jeg har et seperat stereo setup og surround, så overvejer at gå hele vejen, engang, når tiden er inde til det.
Har også overvejet Miller og Kreisler S150 THX system.
Desværre er det meget dyrt. 
Så man ved aldrig, hvad det ender med, lidt af charmen ved det hele __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt med bio højtaler
hvis det var mig vil jeg gå rigtig langt for at pladsere front højtalerne under lærredet. det vil give en sammenhæng som de højtaler fortjener. men det er self ikke nemt hvis det er umuligt
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
fedt med bio højtaler
hvis det var mig vil jeg gå rigtig langt for at pladsere front højtalerne under lærredet. det vil give en sammenhæng som de højtaler fortjener. men det er self ikke nemt hvis det er umuligt
|
|
|
Jeg er enig med p.las , du vil få et meget mere homogen lydbillede, ved at flytte dine fronthøjtalere under lærredet. En god tommerfinger regel er at fronthøjtalernes diskant, skal være så vidt muligt i ørehøjde og afhængig, af rummet, bredden, af dem. Det kan ses på Dolbys hjemmeside. Surround-kanalerne skal også som en tommelfinger regel, være 1 meter over ørehøjde. Center skal være under eller over lærredet, i dit setup, ville jeg vælge at sætte den under og vinkle, den. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|