Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Knudsens 90" Full HD - Opdateret 08/07/10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Nej det skal du heller ikke. Jo ved 2 kanaler i drift samtidig, så passer de ofte meget godt, men ikke ved alle kanaler. Det er kun de mere seriøse mærker og dyre produkter der opgiver deres effekt reelt. Ved heller ikke hvad min Marantz yder med alle kanaler i drift. Men sikkert ikke mere end 100 watt per kanal.

Ok, hvad er forskellen egentlig på 1000 vs 1100? Må jeg spørge hvad du måtte slippe for den..? For kan se den er til salg for 2328,- på nettet (kan ikke huske hvad hjemmeside) Det er da billigt, de fleste steder koster den 3k.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jep Jep, Så sker der lidt nyt i hjemmebioen
Så fik jeg opgradret min TV-Bænk og mit stuebord. Men det lidt sjovere jeg fik opdateret var selvfølgelig projektoren og subwooferen, som blev erstattet med en Sanyo Z-3000 Full HD projektor og en Jamo D7 THX Ultra2 Subwoofer...

Også kom pakkeposten!

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Lige for at sige et par ord, Så er subwoofer udskiftet nok det bedste jeg har gjort til dato ved lyd siden, puha! den er ond, voldsom, fast og slagkraftig, også går den pokkers dybt! Selvom den dog ikke kommer til sine fulde fem i min stue gør den det godt, og jeg er super glad for opgraderingen, det giver et meget sjovere lydbilled i film..

Angående projektoren Woooow!, at hoppe fra en Z5 til en Z3000 var et rigtig stort skridt på billedsiden for mig, den levere et rigtig dejligt og flot billede, dog er den ikke blevet kalibreret endnu, så billedet er bare "out of the box" men stadig væk er det super flot og varme billeder.

Næste opgraderinger bliver måske Jamo D7 serien, disse planer har jeg dog valgt at ligge på hylden indtil videre. Men er selvfølgelig åben for forslag for andre alternativer.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Kanon! Tillykke med projektoren. Glæder mig at du synes om den, jeg synes også selv at det er en fantastisk maskine.

Fik du den til en rimelig pris?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Kan ikke rigtigt se hvilket gardin du har, men kan dog konstatere at de slipper en del generende lys ind. Man kan godt lave noget der minder om mørklægning selv, uden at det koster en herregård, se evt. min tråd eller smid mig en pbb, hvis du vil have vejledning...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hey Tossen, Ja de er ikke helt heldige, det er billige garinder fra ikea, fungere egentlig OK, men de lukker ikke af for alt, desværre..
Til top Vis jkk1989's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkk1989 Besøg jkk1989's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

jkk1989 skrev:
Hey Tossen, Ja de er ikke helt heldige, det er billige garinder fra ikea, fungere egentlig OK, men de lukker ikke af for alt, desværre..

Nej det er de jeg siger, men man kan lave mørklægning DIY, til en billig penge.... 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har mørklagt totalt. Købte nogle billige mørklægningsgardiner i fakta, da de tilfældigvis var på tilbud der. Det har taget meget af lyset. Derudover bruger jeg molton scenestof som gardiner. De tager så resten, samtidig med at akustikken får et kæmpe løft. Det er to fluer med et smæk
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Jeg har mørklagt totalt. Købte nogle billige mørklægningsgardiner i fakta, da de tilfældigvis var på tilbud der. Det har taget meget af lyset. Derudover bruger jeg molton scenestof som gardiner. De tager så resten, samtidig med at akustikken får et kæmpe løft. Det er to fluer med et smæk

Hmm, det var faktisk måske ikke en så tosset idé igen med Molton tæppe, som du selv siger så giver det jo nok et stort løft i akustikken..
Det skulle jeg måske kigge efter...

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også skaffet mig en lille Media PC, til netsurfing på storskærmen, og til at samarbejde med min Western Digital NAS Server

Det blev så en Acer Revo 3610, med HDMI udgang og 1080p opløsning, også smider den jo selvfølgelig også lyd ud igennem HDMI, så lettere bliver det ikke, strøm på, og HDMI stikket i

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Så sker der nyt igen..!

- Denne gang har jeg fået fat i resten af Jamo D7 systemet + en ekstra sub, så nu er anlægget 5.2 med Jamo D7 THX Ultra2..

Der kommer billeder hurtigst muligt når det er på sin plads... :)

Thesos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at se billeder når du får sat de der totalt drømme højtalere op, dem gad jeg dælme godt eje- Totalt misundelig

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej Thesos, mange tak, de er blevet sat op og er rigtig glade for dem! , Lover der snart kommer billeder..

Ang. Misundelse, Så ville jeg jo nok ønske det var mig der havde din kælder hæhæ! ;)

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Så kom systemet op, som i kan se er den ene subwoofer malplaceret
- Det bliver der selvfølgelig lavet om på, skal have fjernet mit computerbord, Derudover mangler jeg et par fineser, ordnet de sidste kabel føringer, ryddet op i det. osv.. Opdatering følger selvfølgelig !

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hvis nogle skulle ligge inde med det, så mangler jeg desuden endnu et AudioQuest Sub-1 kabel, efter den sidste subwoofer også er kommet :)

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det ser søreme lækkert, ud må man sige, jeg leger os lidt om tanken, om at få et decideret THX højtaler system, til Surround. Lækkert set up.

Det lyder sikkert godt?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej JackD, tak for de fine ud...

Jeg må jo nok erkende jeg aldrig rigtig har været til Jamo, men lige netop deres D7 Serie faldte jeg pladask for..!
Hvis man høre andres meninger siger folk at de er desideret elendig i musik, jojo de kan spille højt, men der mangler det fylde i musikken, dermed ikke sagt at de spiller dårligt, for de spiller sku lækkert, der jeg vil hen er hvis man søger noget til musik skal man ikke kigge på dette system! :-)

Men smider man en film på og lader det spille!, Fy for pokker det er et lækkert system, det er grotesk, vildt, voldsomt, og lyder knaldhamrende godt, man får hver en detalje med i film, og en dejlig fyldig bund.. det er hver en krone hver på det område..!

Så hvis du søger noget desideret lyd til ren hjemmebio, så ville det være synd hvis du ikke slog næsen forbi Jamo D7 systemet ! ;)

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Glad for at høre du er tilfreds.  Spændenden ser de i hvert fald ud.

Jeg har et seperat stereo setup og surround, så overvejer at gå hele vejen, engang, når tiden er inde til det.

Har også overvejet Miller og Kreisler S150 THX system.

Desværre er det meget dyrt.

Så man ved aldrig, hvad det ender med, lidt af charmen ved det hele

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

fedt med bio højtaler

hvis det var mig vil jeg gå rigtig langt for at pladsere front højtalerne under lærredet. det vil give en sammenhæng som de højtaler fortjener. men det er self ikke nemt hvis det er umuligt

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

fedt med bio højtaler

hvis det var mig vil jeg gå rigtig langt for at pladsere front højtalerne under lærredet. det vil give en sammenhæng som de højtaler fortjener. men det er self ikke nemt hvis det er umuligt

Jeg er enig med p.las , du vil få et meget mere homogen lydbillede, ved at flytte dine fronthøjtalere under lærredet. En god tommerfinger regel er at fronthøjtalernes diskant, skal være så vidt muligt i ørehøjde og afhængig, af rummet, bredden, af dem. Det kan ses på Dolbys hjemmeside. Surround-kanalerne skal også som en tommelfinger regel, være 1 meter over ørehøjde. Center skal være under eller over lærredet, i dit setup, ville jeg vælge at sætte den under og vinkle, den.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes