Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 07:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Log over Vista RC1 problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mice
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 17 September 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Har oprettet dette indlæg for at holde styr på folks problemer med MCE delen af Vista RC1.
Generelt virker Vista Ultimate ganske fornuftigt men der er problemer. Fortæl om dine problemer og jeg vil lave en log over dem (og løsningerne)

/Mice

1.       Installation kunne ikke genkende SATA DVD drev, og kunne dermed ikke installere
Løsning: Installer fra XP

2.       Efter et par dage hvor Vista ikke havde kontakt til internettet låste MCE og PC måtte genstartes
Løsning1: Hold altid kontakt til internettet
Løsning2: Undlad at anvende TV-guide (ikke verificeret)

3.       Intet medfølgende virus program
Løsning1: Smæk til EU for ikke at ville tillade præinstallerede sikkerhedsprodukter
Løsning2: https://www.trendbeta.com/index.php?get=80 eller anden 3-parts leverandør.

4.       Sort skærm når TV-et tændes under en optagelse fra TV
Løsning: Dette er ikke en fejl men en feature tror jeg. Vista slukker for skærm output når der trykkes på standby, hvis computeren på et tidspunkt skal optage et program, tænder den ikke for skærmen igen med mindre der trykkes på standby knappen.
(Muligvis var dette også en feature i MCE XP som min skærm driver bare ikke kendte)

5.       nVida grafik kort driver problem - SLI
Løsning: Delvist løst af nVidia GeForce beta driver- dog ikke SLI understøttet

6.       Realtek AC97 onboard sound driver
Løsning: Installering af Vista beta driver
Løsning2: Installering af original XP driver
Mulig løsning: Deaktiver PCI-device i enhedshåndtering (er dette virkelig rigtig)

7.       SPDIF audio signal
Løsning: brug opgradering fra XP i stedet for ren Vista installation.

8.       Boot manager: Når windows starter op spørger den om den skal starte op i tidl. version af windows
Løsning: Mener det er i kontrol panel/system at det kan ændres
Løsning2: Der findes også en cmd version
Løsning3: Søg på Boot manager i hjælpen

9.       Korekt version af Vista.
Løsning: Vista RC1 skriver i en build notification i højre hjørne as skrivebordet:
Windows Vista (TM) RC1 Evaluation copy, Build 5600

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice
 
24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 17 September 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Trend Micro har lavet en version af deres PC-Cillin til Vista der kører fint på RC1:

https://www.trendbeta.com/index.php?get=80

Til top Vis 24X7X365's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 24X7X365
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

mice skrev:

 

  1. Efter et par dage hvor Vista ikke havde kontakt til internettet låste MCE og PC måtte genstartes
    Løsning: Hold altid kontakt til internettet

Hvad gør jeg så hvis jeg ikke har internet forbindelse på den pc for der skal installeres Vista?



__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
mice
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 18 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Akileuz!

Så vidt jeg kunne se var det et problem med TV-guiden; den kan du jo lade være med at slå til når du alligevel ikke har internet forbindelse.

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 18 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Mice

Okay, den havde jeg heller ikke regnet med at koble til i første omgang.

Er der nogen af jer der har prøvet 64bit? Den er jeg nemlig gået igang med at hente skal nok skrive hvad mine erfaringer er med den når den er gang er blevet kørt ind på maskine


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
MortenRJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 18 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

SLI - problemmer

Efter at have installet driver til nVidia GeForce grafikkort går skærmen sort og forbliver sort end til dual grafikkort er slået fra i Bios.

Beta nForce driver løser devist problemet. Stadig ikke udstøttelse af SLI men det er muligt at boote op med dual grafikkort slået til.

Til top Vis MortenRJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenRJ
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 18 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har problemer med at få lyd genem optisk spdif.

Det drejer sig om et onboard lydkort, der bruger Realtek AC97 audio.

Jeg har installeret RC1.

Jeg har downloaded en betaversion af drivereren(AC97), der skulle være beregnet til Vista.

Når jeg forsøger, at installeren den, kommer der en fejlmeddelese, der siger at Microsofts busdriver først skal installeres.

Jeg har også fået en fejlmeddelese der siger: Mangler WDM-mappe.

Jeg har endnu ikke fundet en løsning.

 

Mvh



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
mice
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 18 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej tbbv

Jeg havde også problemer med Realteks reference driver, men jeg forsøgte at installere den originale XP driver som fulgte med MB'en (kan ofte downloades fra producentens hjemmeside) og den virkede upåklageligt. Jeg håber det virker for dig, men det variere naturligvis fra model til model.
Nu bruger jeg selv kun coax digital udgang, men det burde være det samme signal som SPDIF.

/Mice

 

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice
 
mice
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 18 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ

Jeg tror ikke vi er så mange der har MB og processor der kan klare 64 bit. Held og lykke.

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 18 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Mice

Okay, den havde jeg heller ikke regnet med at koble til i første omgang.

Er der nogen af jer der har prøvet 64bit? Den er jeg nemlig gået igang med at hente skal nok skrive hvad mine erfaringer er med den når den er gang er blevet kørt ind på maskine

Jeg har godtnok en Athlon 64 processor i den maskine jeg installerede Vista på, men valgte at hente 32bit versionen pga. alle de software problemer der siges at være med 64bit versionen. Men giv endelig gerne noget feedback omkring problemer og løsninger du har haft med den. Hvis det nu ikke er så slemt som der er givet udtryk for, kunne jeg da godt finde på at skifte.


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 98
Sendt: 19 September 2006 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

tbbv skrev:

Hej

Jeg har problemer med at få lyd genem optisk spdif.

Det drejer sig om et onboard lydkort, der bruger Realtek AC97 audio.

Jeg har installeret RC1.

Jeg har downloaded en betaversion af drivereren(AC97), der skulle være beregnet til Vista.

Når jeg forsøger, at installeren den, kommer der en fejlmeddelese, der siger at Microsofts busdriver først skal installeres.

Jeg har også fået en fejlmeddelese der siger: Mangler WDM-mappe.

Jeg har endnu ikke fundet en løsning.

 

Mvh

Du skal deaktivere PCI-device i enhedshåndteringen før du installere dit lydkort....

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Med hensyn til Optisk Spdif:

Har prøvet "alt" med forskellige drivere. Kan bare ikke få det til at virke.

Så lavede jeg en ny installation af XP og Upgraderede den til Vista.

Nu har jeg lyd genem Optisk Spdif.

Nu har jeg et andet problem: Når maskinen starter op, spørger systemet om jeg vil boote op med en tidligere version af windows eller Vista.

Det må kunne slås fra på en eller anden måde!!!

Mvh



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Mice

Okay, den havde jeg heller ikke regnet med at koble til i første omgang.

Er der nogen af jer der har prøvet 64bit? Den er jeg nemlig gået igang med at hente skal nok skrive hvad mine erfaringer er med den når den er gang er blevet kørt ind på maskine

x64 er mega ustabilt i forhold til x86 versionen som kører over al forventning på min maskine. Virker meget mere stabilt når jeg har mange processer kørende end xp.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er lidt usikker på om jeg har fået opgraderet til RC1.

Nede i hjørnet står der: Windows Vista (TM) Beta 2, Build 5384.

Jeg har fulgt anvisning for hvordan man skal upgradere til RC1.

Hvordan kan man være sikker?

Mvh



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det er en ældre version du har fået installeret så.
Ellers skulle der stå: Windows Vista (TM) RC1 Evaluation copy, Build 5600


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
mice
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 21 September 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Er det kun mig eller begynder Vista efter nogle dages kørsel at være urimelig langsom til at vise lister så som musik bibliotek og optagede programmer?

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes