| Forfatter |
|
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har oprettet dette indlæg for at holde styr på folks problemer med MCE delen af Vista RC1. Generelt virker Vista Ultimate ganske fornuftigt men der er problemer. Fortæl om dine problemer og jeg vil lave en log over dem (og løsningerne)
/Mice
1. Installation kunne ikke genkende SATA DVD drev, og kunne dermed ikke installere Løsning: Installer fra XP
2. Efter et par dage hvor Vista ikke havde kontakt til internettet låste MCE og PC måtte genstartes Løsning1: Hold altid kontakt til internettet Løsning2: Undlad at anvende TV-guide (ikke verificeret)
3. Intet medfølgende virus program Løsning1: Smæk til EU for ikke at ville tillade præinstallerede sikkerhedsprodukter Løsning2: https://www.trendbeta.com/index.php?get=80 eller anden 3-parts leverandør.
4. Sort skærm når TV-et tændes under en optagelse fra TV Løsning: Dette er ikke en fejl men en feature tror jeg. Vista slukker for skærm output når der trykkes på standby, hvis computeren på et tidspunkt skal optage et program, tænder den ikke for skærmen igen med mindre der trykkes på standby knappen. (Muligvis var dette også en feature i MCE XP som min skærm driver bare ikke kendte)
5. nVida grafik kort driver problem - SLI Løsning: Delvist løst af nVidia GeForce beta driver- dog ikke SLI understøttet
6. Realtek AC97 onboard sound driver Løsning: Installering af Vista beta driver Løsning2: Installering af original XP driver Mulig løsning: Deaktiver PCI-device i enhedshåndtering (er dette virkelig rigtig)
7. SPDIF audio signal Løsning: brug opgradering fra XP i stedet for ren Vista installation.
8. Boot manager: Når windows starter op spørger den om den skal starte op i tidl. version af windows Løsning: Mener det er i kontrol panel/system at det kan ændres Løsning2: Der findes også en cmd version Løsning3: Søg på Boot manager i hjælpen
9. Korekt version af Vista. Løsning: Vista RC1 skriver i en build notification i højre hjørne as skrivebordet: Windows Vista (TM) RC1 Evaluation copy, Build 5600
|
| Til top |
|
| |
24X7X365 Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mice skrev:
|
- Efter et par dage hvor Vista ikke havde kontakt til internettet låste MCE og PC måtte genstartes
Løsning: Hold altid kontakt til internettet
|
|
|
Hvad gør jeg så hvis jeg ikke har internet forbindelse på den pc for der skal installeres Vista? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akileuz!
Så vidt jeg kunne se var det et problem med TV-guiden; den kan du jo lade være med at slå til når du alligevel ikke har internet forbindelse.
/Mice
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mice Okay, den havde jeg heller ikke regnet med at koble til i første omgang. Er der nogen af jer der har prøvet 64bit? Den er jeg nemlig gået igang med at hente skal nok skrive hvad mine erfaringer er med den når den er gang er blevet kørt ind på maskine
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
MortenRJ Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
SLI - problemmer
Efter at have installet driver til nVidia GeForce grafikkort går skærmen sort og forbliver sort end til dual grafikkort er slået fra i Bios.
Beta nForce driver løser devist problemet. Stadig ikke udstøttelse af SLI men det er muligt at boote op med dual grafikkort slået til.
|
| Til top |
|
| |
tbbv Forum Bruger


Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har problemer med at få lyd genem optisk spdif.
Det drejer sig om et onboard lydkort, der bruger Realtek AC97 audio.
Jeg har installeret RC1.
Jeg har downloaded en betaversion af drivereren(AC97), der skulle være beregnet til Vista.
Når jeg forsøger, at installeren den, kommer der en fejlmeddelese, der siger at Microsofts busdriver først skal installeres.
Jeg har også fået en fejlmeddelese der siger: Mangler WDM-mappe.
Jeg har endnu ikke fundet en løsning.
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tbbv
Jeg havde også problemer med Realteks reference driver, men jeg forsøgte at installere den originale XP driver som fulgte med MB'en (kan ofte downloades fra producentens hjemmeside) og den virkede upåklageligt. Jeg håber det virker for dig, men det variere naturligvis fra model til model. Nu bruger jeg selv kun coax digital udgang, men det burde være det samme signal som SPDIF.
/Mice
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ
Jeg tror ikke vi er så mange der har MB og processor der kan klare 64 bit. Held og lykke. 
/Mice
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Mice
Okay, den havde jeg heller ikke regnet med at koble til i første omgang.
Er der nogen af jer der har prøvet 64bit? Den er jeg nemlig gået igang med at hente skal nok skrive hvad mine erfaringer er med den når den er gang er blevet kørt ind på maskine
|
|
|
Jeg har godtnok en Athlon 64 processor i den maskine jeg installerede Vista på, men valgte at hente 32bit versionen pga. alle de software problemer der siges at være med 64bit versionen. Men giv endelig gerne noget feedback omkring problemer og løsninger du har haft med den. Hvis det nu ikke er så slemt som der er givet udtryk for, kunne jeg da godt finde på at skifte. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tbbv skrev:
|
Hej
Jeg har problemer med at få lyd genem optisk spdif.
Det drejer sig om et onboard lydkort, der bruger Realtek AC97 audio.
Jeg har installeret RC1.
Jeg har downloaded en betaversion af drivereren(AC97), der skulle være beregnet til Vista.
Når jeg forsøger, at installeren den, kommer der en fejlmeddelese, der siger at Microsofts busdriver først skal installeres.
Jeg har også fået en fejlmeddelese der siger: Mangler WDM-mappe.
Jeg har endnu ikke fundet en løsning.
Mvh
|
|
|
Du skal deaktivere PCI-device i enhedshåndteringen før du installere dit lydkort....
|
| Til top |
|
| |
tbbv Forum Bruger


Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Med hensyn til Optisk Spdif:
Har prøvet "alt" med forskellige drivere. Kan bare ikke få det til at virke.
Så lavede jeg en ny installation af XP og Upgraderede den til Vista.
Nu har jeg lyd genem Optisk Spdif .
Nu har jeg et andet problem: Når maskinen starter op, spørger systemet om jeg vil boote op med en tidligere version af windows eller Vista.
Det må kunne slås fra på en eller anden måde!!!
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Mice
Okay, den havde jeg heller ikke regnet med at koble til i første omgang.
Er der nogen af jer der har prøvet 64bit? Den er jeg nemlig gået igang med at hente skal nok skrive hvad mine erfaringer er med den når den er gang er blevet kørt ind på maskine
|
|
|
x64 er mega ustabilt i forhold til x86 versionen som kører over al forventning på min maskine. Virker meget mere stabilt når jeg har mange processer kørende end xp.
|
| Til top |
|
| |
tbbv Forum Bruger


Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er lidt usikker på om jeg har fået opgraderet til RC1.
Nede i hjørnet står der: Windows Vista (TM) Beta 2, Build 5384.
Jeg har fulgt anvisning for hvordan man skal upgradere til RC1.
Hvordan kan man være sikker?
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun mig eller begynder Vista efter nogle dages kørsel at være urimelig langsom til at vise lister så som musik bibliotek og optagede programmer?
/Mice
|
| Til top |
|
| |