| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. så er den gal igen... leder efter nogle effekter, og har ik selv den helt store erfaring med dette emne... har set/savlet lidt over følgende
Plinius SA100 som er den helt store favorit..
sirius 200 dmx .......next in line
sunfire
div Gamut
meridian 557
Af nye kan har jeg set/hørt lidt på vincent 991/993
skal høre på en stratos og måske en hot rod..
Håber meget at høre lidt om dem fra nogen der kender/har dem og evt. andre anbefalinger 
Prisen kan svinge meget men er villig til at strække økonomien rimeligt langt, hvis der er noget at hente.. dog er 15 k et absolut maks, hvis der ik skal spares i længere tid (ikke en af mine dyder)
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Crown Pt 2.1 til ca 7k oppe mod en Plinus sa100 til et træf og der var bred enighed om at Crownen slog den med flere længder. Plinus ser super lækkert ud, men når det kommer til lydkvali er jeg ikke imponeret.
Sunfire er virkelig godt, deres Signature series 2 Stereo amp er ret suveren. Dog farver det lyden en smule som ikke alle bryder sig om.
Den bedste amp jeg kender er en Crown Studio Reference.
Vincent er jeg ikke synderligt imponeret af på lydsiden men det "ser ud af meget" og det er jo vigtigt for nogen.
hvis budgettet ligger under de ca 13k har jeg ikke kunne finde noget der kan matche en Crown Pt 2.1.
held og lykke med jagten
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det drejer sig om value for money, er Sirius/Gamut svært at komme uden om... Jeg ville dog kigge efter en DMC200/D200 frem for DMX'en
Jeg er også tosset med Sunfire, men da jeg aldrig har haft sådan en til direkte sammenligning ved jeg ikke om den helt kan måle sig med ovenstående... Men jeg har min tvivl __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof: har set du er meget glad for crown.. men kan desværre ik finde nogen brugte af dem 
Har du et link eller et sted hvor vidunderne kan findes ? 
Jan P: hvad er forskellen på dmx og dmc
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Plinius SA-250 Mk. IV. Og den synes jeg spiller rigtig godt. Den har lidt en "rør" lyd. Dvs. utrolig blød diskant med samtid deltajeret. Mellemtonen har lidt varme, og bassen går grund dyb... Og der er masser af dynamik i hele frekvensområdet.
Den spiller sammen med nogle B&W N801, og det klare den uden problemmer. Den har de store 15" basser i et jern grab! Tag selv ud og hør på de forskellige forstærkere og lån dem med hjem hvis du kan. Og hvis du bor i Kbh området så er du da velkommen og få et lyt. Bare send en privat besked, så finder vi ud af noget.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Hej. så er den gal igen... leder efter nogle effekter, og har ik selv den helt store erfaring med dette emne... har set/savlet lidt over følgende
Plinius SA100 som er den helt store favorit..
sirius 200 dmx .......next in line
sunfire
div Gamut
meridian 557
Af nye kan har jeg set/hørt lidt på vincent 991/993
skal høre på en stratos og måske en hot rod..
Håber meget at høre lidt om dem fra nogen der kender/har dem og evt. andre anbefalinger 
Prisen kan svinge meget men er villig til at strække økonomien rimeligt langt, hvis der er noget at hente.. dog er 15 k et absolut maks, hvis der ik skal spares i længere tid (ikke en af mine dyder)
|
|
|
Hvis du vil sparre penge og have en rigtig god amp så prøv denne Proton D1200, 1200 W den kan fåes til 1800kr i den blå , jeg mener den er klare bedre end de gammel sirius , de spiller som en gammel top TE .
jeg har selv haft D1200 oppe mod den gammel D200 på 801s3 og på logan , der er D1200 klart bedre , den har mere kontrol over det , og har en meget mere dynamisk lyd .
Ja mange vil nok mene jeg er syg , men har de prøvet det .
ps
har lige kikket i mine gammel mapper med hifi og der står der
setup INF Kappa 9 D1200 ML27 , på LP setup .
D1200 er klart at fortrække i forhold til ML27 den har bedre bund og er så meget mere dynamisk i lyde end ML27
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De forstærkere som du er interessert i er meget forskellige, så alt andet lige vil du opleve dem som modsætninger hold op imod hinanden.
Sirius / GamuT er efter mine oplevelser ikke strømstærke nok, det afhænger naturligvis af hvilken belastning du kobler dem på, men lydidealet er meget besnærende mht. til jazz, specielt anslag på et piano er meget ægte.
Plinius er jeg ikke sikker på, jeg har indtryk fra venner, ikke personlige indtryk, men lækker kvalitet og efter sigende velspillende.
Sunfire har masser af watt, den er som tidligere sagt lidt farvende og jeg synes også at den til tider er lidt tynd i lyden, men den trækker stort set alt.
Meridian er lækker Engelsk design lyden er ikke noget at skrive hjem om, typisk Engelsk med vægt på "rytmehans" ikke en "ærlig" spille.
Vincent, ser spændende ud ... om det spiller .. aner jeg ikke, men jeg har selv haft "kineser-hifi" og genslagsværdien er meget lav, så det alene taget i betragtning så vil jeg holde mig langt væk fra den.
PA-forstærker dur ikke til hjemme-hifi, End of story. !
Iøvrigt synes jeg at du skal tage dig god tid til dit valg, tage imod de invitationer som du har fået og kom ud af busken og lytte, dette er den eneste måde at komme vidre på.
Måske skal du se efter en "digital" forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan du definerer PA - men blandt de bedste af de bedste sniger en MacIntosh 2300 og FM Acoustics 600 (!?) ind - fuldt på højde med ML3 og Vitus !
HIlsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Parasound? Det jeg har hørt er absolut imponerende til prisen. Curl han kan bare det der .
Hvad angår PA udstyr, så skal man vel passe på at skære alt over en kam. Men det afhænger vel også af de belastninger som man har tænkt sig at byde dyret.
Der er intet der kan erstatte en strømforsyning, der kan levere varen ned til 2ohm og gerne derunder uden stabilitetsproblemer. Det er forudsætningen for at man har en ordentlig lyd på alle speakers. Og kan PA udstyr det?
Om GAMUT har problemer i relation til det skal jeg ikke kunne sige, men hvis man en gang har hørt en forstærker der kan levere strøm ... f.eks. ML 33H eller andre tilsvarende - så ved man hvilket overskud det giver.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA Parasonud er rigtigt godt, men jeg syndes også Sunfire også er ok...
jeg er bare lidt i triviel , over hvilken jeg vil vælge.
Men det bliver nok Parasound...
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Jan P: hvad er forskellen på dmx og dmc
|
|
|
DMCen er den dyre version, der er forløberen for Dserien, hvor DMXen stammer fra DMserien. Ikke at DMX200 er dårlig, den kan bare ikke være med DMC200. Den er godt nok også noget dyrere men skal der være fest, så lad der være fest
__________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm!
Jeg vil dog valge Meridian 557 den spiller meget mere musikalsk end de andre mht til prisen.Jeg mener der en tilsalg til 8500 her paa web'en.
Men okak smag og behag.
Og som jensen skriver spar penge og kob proton.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da herligt og komme hjem og se der allerede er en masse indlæg , hvor alle anbefaler noget forskelligt
Alex har en masse gode grunde til ikke at købe dem jeg har set på.. undtagen plinius jeg ik rigtig har råd til (men kæmper for det) men ingen alternativer du lyder til at have styr på det..
Jensen: der taler du jo til min forfængelighed.. køn er den ikke.. vil jeg købe noget til 1800 istedet for 14 K... selv hvis den gør det bedre... ja den skal der ringes på...
Men ellers ingen alternativer ? parasound.. hvilke modeller har de ?
Crown er der vist delte meninger om... rummet der skal spilles op bliver på hele 14 m2 så PA udstyr er vel lige sagen eller ?? 
Arcam kunne jo os være et valg ??
At jeg har ramset så mange op er fordi jeg både leder efter nyt og brugt og har meget svært ved at sammenligne dem da de altid spiller på forskellige anlæg, så alt der kan fravælges er en stor hjælp.. næsten ligeså stor som en varm anbefaling 
Så er hoppet fra vincent så er der kun alle andre tilbage 
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Live21
Ang delte meninge om Crown. Til dem der siger dårligt om Crown rent lydkvalitetsmæssigt, spørg dem om har hørt en i hifi relation. Jeg tvivler stærkt på at Alex rent faktisk har hørt en. Hvis man går efter udseende ja så ser en Pt 2.1 ikke særlig hifiagtig ud. Så hvis du "lytter" meget med øjenene så har Crown måske ikke høj nok hifi gejl faktor (stor glimtende kasse der ser meget dyr ud osv osv)  __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof... hvor kan man have held til at finde en crown ? aldrig set dem desværre eller mere vigtigt hørt 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Til Live21
Ang delte meninge om Crown. Til dem der siger dårligt om Crown rent lydkvalitetsmæssigt, spørg dem om har hørt en i hifi relation. Jeg tvivler stærkt på at Alex rent faktisk har hørt en. Hvis man går efter udseende ja så ser en Pt 2.1 ikke særlig hifiagtig ud. Så hvis du "lytter" meget med øjenene så har Crown måske ikke høj nok hifi gejl faktor (stor glimtende kasse der ser meget dyr ud osv osv) 
|
|
|
Hej Hasselhof
Tro mig jeg har hørt hvad der er værd at lytte på af PA grej -og det dur ikke til hjemmebrug, det er og bliver PA grej på godt og ondt.
Iøvrigt er det underligt at du "ved" hvad jeg har lyttet på !? - min erfaring med PA grej er flere år på vejen med mobildisco og har iøvrigt også prøvet PA i hjemmet.
Men tilbage til emnet, tråden har allerede taget et sving i den gale retning.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan du definerer PA - men blandt de bedste af de bedste sniger en MacIntosh 2300 og FM Acoustics 600 (!?) ind - fuldt på højde med ML3 og Vitus !
HIlsen
Nørd |
|
|

ved der er solgt en del MC602 til PA også .
Vitus skal prøves .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Den bedste amp jeg kender er en Crown Studio Reference.
Vincent er jeg ikke synderligt imponeret af på lydsiden men det "ser ud af meget" og det er jo vigtigt for nogen.
hvis budgettet ligger under de ca 13k har jeg ikke kunne finde noget der kan matche en Crown Pt 2.1.
held og lykke med jagten
|
|
|
Studio Reference I
ved du om man kan få den hørt i dk helst to stk ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle måske ha været lidt mere specifik i mit valg af effekter 
Prøver på en anden måde.. den skal spille sammen med HK avr 8500 til at starte med, men den er det næste der skal opgraderes (dog om et pænt stykke tid) og vienna acoustics strauss.. vil meget gerne ha nogle modeller i tror der vil gøre sig godt.. er næsten frit slag i området mellem maks 15 og ned efter... både nyt og brugt, har en del lytteplaner på nyt og har hørt en del, men da jeg ik har det største grundlag for et valg og alle spiller på forskelligt udstyr er præcise anbefalinger meget velkomne 
Jensen og hasselhof har været yderst hjælpsomme, med specifikke modeller jeg skal høre på. desvære var protonen solgt og kan ik finde crown 
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Alex. Jeg betvivler ikke at du har hørt PA udstyr osv, men har du konkret hørt en Crown Power tech 2.1 eller Studio Reference ?
Til Live21. Smid mig en PM så skal jeg se om ikke jeg kan hjælpe dig med at få hørt en Crown
Til Jensen : Ang Studio Reference så er de ret sjældne i dk, men vi kan sikkert arragere at du kan høre en af mine, vi holder jo begge til i odense 
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |