Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til hjemmebio projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal til at bruge 20.000 kr. på at færdiggøre min hjemmebiograf.

Indtil videre har jeg følgende:

• Pioneer VSX-D2011 surround-receiver
  • Pioneer DV-668 dvd-afspiller m. HDMI
  • B&W DM603S3 frontht.
  • B&W LCR600S3 centerht.
  • B&W DS6S3 baght.
  • B&W ASW675 subwoofer
  • Philips 32" Widescreen TV (model 8906) med helt fladt billedrør, 100 Hz, Digital Natural Motion

Nu vil jeg så have mig en projektor som prikken over i'et og det er her jeg skal bruge lidt hjælp.

Jeg har fået et tilbud på en Panasonic PT-AE500, 6 års forsikring der også dækker pæren, loftsbeslag og et 77" 16:9 lærred fra Lissau til 20.000 kr. ialt, hvilket jeg selv synes er et ret godt tilbud.

Nu har jeg så et par spørgsmål:

Jeg har tænkt mig at bestille et lærred med sorte kanter, men sælgeren sagde, at det var lidt en smagssag og så ville jeg lige høre om hvilke fordele og ulemper der er ved den sorte kant/ramme på lærredet?

Desuden har jeg tænkt mig at bestille et lærred med en grå tone - vil det ikke umiddelbart passe godt til projektoren?

Skal jeg vælge et lærred fra en anden producent f.eks. Quality Screen (Evt. et Diplomat Greyline) i stedet for det fra Lissau - er kvaliteten den samme?

Er der nogen steder man kan købe et kabel på ca. 10 meter med HDMI-stik i den ene ende og DVI-stik i den anden ende? Forhandleren har det nemlig ikke endnu!

Jeg havde også overvejet at købe en TV-tuner, men ved ikke helt om jeg skal købe en DVD-optager i stedet for, her havde jeg tænkt på en Pioneer DVR3100. Er tuneren i en DVD-optager lige så god som en ren TV-tuner, som f.eks. Alfa-View TVtuner100pro (http://www.alfaview.dk/shop/default.asp?SetLng=1)? Det skal lige siges, at mit behov for at kunne optage på DVD ikke så stort, så der er jo en del penge at spare ved bare at købe en TV-tuner.

Håber i kan hjælpe mig lidt videre, så jeg kan få købt det helt rigtige.

Skulle i evt. have forslag til en anden projektor til nogenlunde samme pris er i velkomne til at skrive hvilken og fordele og ulemper ved den i forhold til PT-AE500.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har et lærrede fra Lissau med sorte kanter og det er virkeligt lækkert... og en kanon flink ejer, mit krøllede lidt, han tog turen fra jylland for at se på det, og selvom det var blevet bedre sagde han med det samme at jeg bare skal ringe når jeg vil ha det skiftet, flytter her om små to måneder så venter lige.. intet problem..
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 April 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 April 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes umiddelbart prisen er lidt høj, medmindre der ligger lidt mere bag lærredet. Du burde kunne finde Panasonic PTA-E500 til omkring eller lidt under 14.000kr, og et almindelig 77" rulle lærred fra lissau i Greyline burde ikke koste mere en 3000 - 3500kr, deres priser står inde på www.lissau.dk.
Til top Vis Nalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalle

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Sendt: 30 April 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

jeg vil andbefalde dig at tage ud og kigge på nogen forskelige projektor isære om det skal være LCD eller DLP teknologi da der er store forskel på hvordan folk opfatter billedet nogen kan ikke lide DLP pågrund af regnbue efekter mens andre ikke bryder sig om LCD på grund af dens ringen contrast og screendor. 

En fast ramme er klart det bedste på grund af at man får en sort kant hele vejen rundt om billed så billedet kommer til at se ud som om den har en højer contrast plus man slipper for runker i lærredet.

En projektor der kunne være intresandt for dig http://www.projectorcentral.com/news_story.cfm?news_id=642

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Måske ?

Hvis det er et originalt loftbeslag du får med, kan prisen nok reduceres kraftig.

Et originalt Panasonic beslag koster omkring 3000-3500 i løssalg !!

Hos www.ac-connection.dk kan en AE500 købes til 13.695 ,-

Nalle skrev:
Jeg syntes umiddelbart prisen er lidt høj, medmindre der ligger lidt mere bag lærredet. Du burde kunne finde Panasonic PTA-E500 til omkring eller lidt under 14.000kr, og et almindelig 77" rulle lærred fra lissau i Greyline burde ikke koste mere en 3000 - 3500kr, deres priser står inde på www.lissau.dk.

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt i glemmer at prisen på de 20.000 kr. er incl. en 6 års ekstraforsikring, som koster 2.000 kr.

Det kan stilles op således:

• Panasonic PT-AE500 ca. 13.000 kr.
  • Lærred ca. 3.500 kr.
  • Uoriginalt loftsbeslag ca. 1.500 kr.
  • 6 års ekstraforsikring (dækker også pæren!) ca. 2.000 kr.

Det skal iøvrigt være et rullelærred, da det skal hænge foran et vindue!

Jeg har iøvrigt set projektoren i aktion inde hos KT Radio.

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 April 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hvad dækker "forsikringen" helt præcist - er den udvidelse af reklamationsretten vedrørende mangler fra 2 til 6 år - eller det bare en alm. tingsskadesforsikring (hvor du sikkert er dækket ind ved en alm. basisforsikring)? Det gør jo en forskel...
Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke helt hvad du mener. Regner med at den dækker f.eks. slidtage (bl.a. hvis/når pæren ryger sig en tur) og hvis produktet blive beskadiget eller går i stykker på anden vis. Det er ikke bare en udvidelse af reklamationsretten.

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Korrekt .... jeg havde glemt forsikringen !

Efter prisen at dømme, er det nok en elite forsikring.
Den samme har jeg tegnet på min AE500 ( 1700,- ).

Den dækker alt, slidt pærer, dårlig LCD-panel, sågar fysisk overlast.
Plus så er der ingen afskrivning på apparatet i de 6 år den løber.
Jeg tror at pengene til en sådan forsikring er godt givet ud.

Alt i alt lyder til at være et meget fair tilbud. Der skal da bare slåes til ....

Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

"Er der nogen steder man kan købe et kabel på ca. 10 meter med HDMI-stik i den ene ende og DVI-stik i den anden ende"

Det anbefales på det kraftigste at et DVI kabel er MAX 5 meter langt, nogen steder siger de endda kun 4 meter. Ihvert fald jo kortere jo bedre.... Så placer om muligt din dvd afspiller ved siden af din kommende projektor og træk så lyden i et langt kabel.

Niels

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt, at det lige netop skulle være en af fordelene ved HDMI, at man kan bruge længere kabler end med DVI, så det skulle vist ikke være noget problem.

Dette citat er taget fra www.hdmi.org under FAQ:

Does HDMI accommodate long cable lengths?
Yes. HDMI technology has been designed to use standard copper cable construction at long lengths. In order to allow cable manufacturers to improve their products through the use of new technologies, HDMI specifies the required performance of a cable but does not specify a maximum cable length. Cable manufacturers are expected to sell reasonably priced copper cables at lengths of up to 15 meters. As semiconductor technology improves, even longer stretches can be reached with fiber optic cables, and with active cable technologies such as amplifiers or repeaters.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Et originalt Panasonic beslag koster omkring 3000-3500 i løssalg !!

Det lyder da helt vildt.

Jeg bruger et overvågningskamera-beslag med kugleled. Beslaget er monteret på en alu plade hvor der er boret huller som passel til projekteren. Pris, tja, det var noget jeg havde liggende, ellers er der vel for små 100 kr. materialer.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at de originale beslag er svinedyre. Se selv her hvad et beslag koster hos TapeConnection!

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ;emne=produkt&gruppenr=59

Nu er jeg ikke den helt store gør-det-selv freak, men jeg har kigget lidt på det her beslag fra Vogel til kun 1.149 kr. - nogen der kender noget til det?

www.av-connection.com

Kig under projektorer og tilbehør.

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

nogen der ved hvilket gevind der sidder på  pt AE500? så man kan købe nogle skruer der passer!
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:
nogen der ved hvilket gevind der sidder på  pt AE500? så man kan købe nogle skruer der passer!

M4 x 10-15 mm.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes