Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skal jeg skifte mine subs??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt i syv sind !   Jeg har 2 Amadeus sub 100 som bliver drevet af hver deres Rotel RMB100. Jeg syntes de spiller rigtig godt og dybt og kan virkelig sætte liv i en god katastrofe film!

Nu går jeg så lidt rundt i ring for tiden og kan ikke beslutte mig. Skal jeg beholde de to ret plads optagende velspillende banditter, eller skal jeg prøve noget andet. Jeg har ikke hørt andet sammen med mit anlæg, så jeg har ingen anelse om hvorvidt jeg vil blive skuffet og fortryde eller om det rykker rent ind!

Derfor har jeg brug for et par andre øjne/ører på sagen før jeg træffer et valg. Jeg går og overvejer en SA SE200 eller 2 stk SE175. Det er det eneste jeg jeg har kigget på so far da jeg i forvejen har 1750 og center 710 og snart de samme til bag.

Må jeg høre hvad i mener, skal jeg sætte om eller nyde det jeg har?? Jeg vil ofre 10kg på subben.

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

hvis du i forvejen har System Audio, så ville SE200 passe perfekt ind..
Jeg har denne sub, og jeg er vild med den.. det er en af de bedste subs jeg har hørt til dato. Jeg har hørt den i rum på op til 35-40m^2.. og har den selv på lige godt 10m^2 - som trykkammer-sub.

De 380watt har fuld kontrol over enheden, den er meget præcis...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

JIMJIM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 28 April 2004
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Ned i den lokale og prøv at låne f.eks en Audiovector Misub - jeg har en sådan og den er fantastisk synes jeg. Fylder dog osse lidt men der er aktiv og fås optil 1000w

Til top Vis JIMJIM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JIMJIM

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg her selv lige stået i den samme situation!
Jeg har selv bygget mine SUB 100 for ca. 10 år siden, og de har altid spillet fantastisk overbevisende uanset materiale.

Jeg har i noget tid gået ligesom dig og overvejet at skifte, p.g.a. lysten til at prøve noget nyt, mindre dominerende i stuen og  måske endnu bedre lyd p.g.a. ny teknik.

Det endte med at jeg solgte dem i går, og det gjorde  ondt...

Men nu ser jeg fremad, og leder efter en erstatning. Om den kan blive ligeså god til menneskepenge kan kun tiden vise.

Jeg har dog store forhåbninger, og man er jo ligesom nødt til at skifte en gang imellem

Jeg hælder til Audiopro p.g.a. deres Ace-Bass servostyring, som skulle være meget præcis, og derfor velegnet til musik. Samtidigt går de meget dybt og er meget kompakte.

Glæder mig meget til at høre den nye ACE-BASS 2

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Det er jo op til dig - personligt ville jeg tænke mig længe og grundigt om før jeg skiftede noget som jeg var tilfreds med! Og du lyder egentlig til at være tilfreds, eller.. (?)
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Det er jo op til dig - personligt ville jeg tænke mig længe og grundigt om før jeg skiftede noget som jeg var tilfreds med! Og du lyder egentlig til at være tilfreds, eller.. (?)

Jo jeg syntes de spiller rigtig godt, men jeg har jo heller ikke hørt andet sammen med resten af mit anlæg, så måske jeg skulle prøve at hive noget andet hjem og lytte til..  Det er også lidt det med pladsen, er lige flyttet sammen med damen og hun deler absolut ikke min lille interesse med anlæg. Stod det til hende havde vi et B&O hængende på væggen, men det vil jeg sgu ikke engang have hængende på mit lokum!

Jeg har også den irriterende vane at jeg engang imellem bare skal have noget nyt at lege med og skrue på, det er der sikkert mange af jer der kan nikke genkendene til...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 04:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft Sub 100, som nu er skiftet ud med nogle eksteme DIY sub's i stedet. Jeg skiftede blot ud for sjov, og vil ikke sige at lydkvaliteten hos mig er blevet bedre. Ved at gå over til 15" enheder har jeg dog fået en mere fysisk bas, så man kan mærke lyden mere. Vær opnærksom på at du med traditionelle enheder skal have ca. 2 stk 15" basser for at få samme lydtryk som fra Sub 100. Med sub-basenheder med ekstra lang slaglængde stiller det sig naturligvis anderledes.

Jeg tror ikke umiddelbart at du får den store lydmæssige gevinst ved at skifte ud. Men at designet bliver pænere og kassen mindre er vel også en gevinst i sig selv?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo det, de vinder jo nok ikke nogen designpris sub 100. Men Finishen er virkelig god på dem jeg har. Lavet af en snedker og malet af en autolakérer i sort pianolak.

Hvad kan jeg egentlig få for sådan et sæt? De sælges uden filter. Hvad solgte du dine for Mcfly?

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

JIMJIM skrev:

Ned i den lokale og prøv at låne f.eks en Audiovector Misub - jeg har en sådan og den er fantastisk synes jeg. Fylder dog osse lidt men der er aktiv og fås optil 1000w

Den findes ikke med 1.000W endnu. Den (Avantgarde) kommer formentlig først på gaden ud på efteråret (i følge Ole K.)

Ellers ja, tag og lyt til Mi-sub sign.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Jespertheil skrev:

Ja det er jo det, de vinder jo nok ikke nogen designpris sub 100. Men Finishen er virkelig god på dem jeg har. Lavet af en snedker og malet af en autolakérer i sort pianolak.

Hvad kan jeg egentlig få for sådan et sæt? De sælges uden filter. Hvad solgte du dine for Mcfly?

2800 med filter, men de var nu heller ikke så flotte som dine lyder til at være.
Mine var med nedfræsede maghoni lister rundt på alle kanter. Resten malet i sort, samt frontstof i sort. Havde fået lidt knobs i løbet af årene.
Men ok pæne, synes jeg selv...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes