Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

hej

jeg kan muligvis købe et par Dali 808 til en fornuftig pris, men har dog ikke hørt dem IRL. Så hvis der er nogen der har nogen erfaring om dem er de mer end velkommen til at dele dem.

Jeg har nu et sæt 606 som front og 202 som bag og en sc-7er som center. Planen var så at sætte 808erne op som front og så bruge 606erne som bag og så "smide" 202erne ind til min søster. Men vil dette være Overkill eller.....? Er de overhovedet bedre end 606erne (på papiret spiller 606erne jo dybere)

har en NAD t-742 med et 214 effekttrin (2x80w) på fronten og en 916 til bag kanalerne (2x90w) og så en Cerwin Vega LW-12x sub

grunden til at 214eren er på fronterne er fordi den spiller bedre en 916eren.

håber i kan hjælpe.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et sæt 909 (2x10" istedet for 2x8") og der gik min NAD 216 kold, den havde ingen kontrol over bassen når der skulle spilles højt. Der skulle en denon POA-2200 til før der kom styr på bassen

så jeg tvivler på at en 214 er "nok" til et sæt 808, hvis altså du fyrer sagerne af en gang imellem. Men omvendt er det jo en god anledning til at opgradere din forstærker.  (evt. en uden "grøn" knap )

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

hehe er nu glad for MINE grønne knapper . Og så synes jeg også det er pænere med samme farve/fabrikant hele vejen. Og min t742er er kun 6mdr gammel.

Men kan sgu godt være jeg bare skulle beholde det jeg har. Har ikke pladsen til det PT og ikke "tiden" til at opgradere min forstærker.

H/K & B&W snurrerundt

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Så får din søster da nogle dejlige højtalere - 202 er uden tvivl den mest vellykkede i den serie

Som Kedde bemærker er forstærkeren for hulbrystet til at få det gode ud af 808, men det er tydeligt at høre når grænsen er nået, og så er det bare at skrue ned. PAS PÅ DISKANTERNE - de er ikke ret holdbare!

Det største forstærker problem i den kombination bliver dog bagkanalerne. 916'eren er kun marginalt kraftigere end forstærkeren i en discman (), og den vil slet ikke kunne magte opgaven hvis 606'erne bliver spændt for.

Om 808: Typisk Dali er der tale om en ordinært opbygget højtaler, med ret billige enheder og primitive kabinetter, men til gengæld med en flot udnyttelse af resourcerne og en for prisklassen fornem afstemning. 808 lyder bedre og er lettere at trække end ovennævnte 909, så de bør ikke sammenlignes så direkte.

Til de priser 808 fåes for efterhånden, er der ikke meget af anerkendt fabrikat der giver mere for pengene, så køb du bare. Vær dog opmærksom på forstærkersituationen. Spar op til en 218 til fronten og flyt så 214'eren om til baghøjtalerne - så er der balance i sagerne.

PS. Håber du har et MEGET stort rum... 4 x 8" og 6 x 6" basser flytter seriøst meget luft 

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

pt bor jeg hjemme og har kun 8-9kvm at gøre godt med, og så er det en 12", 4x8" og 6x6,5" . Men det er nok en del overkill, tror sgu jeg dropper det. men det kunne være meget blæret at have fire gulvhøjtalere, men komne naboer synes nok ikke om idéen.

Men synes nu min 916er er fin nok til bagkanalerne, ihvertfald noget bedre end T742eren der er dog også en forskel på 40w mellem disse.

H/K & B&W snurrerundt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes