Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 20:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: 450.000,- for et strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 09 April 2024 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Folk med lavt selvværd prøver altid at dømme andre folk ud fra deres eget snæversyn, og gøre sig til herre over hvad der er rigtigt og forkert. Hvorimod folk med højt selvværd går interesseret ind i tingene med et åbent sind, for man kan altid blive klogere, de hviler i dem selv.

Jeg elsker lækre biler, og giver gerne et par kroner ekstra for oktan 100, for lige at få det sidste med.

Det samme gør sig gældende med HiFi, køber gerne et godt kabel til xxx kroner, eller PU, arm, forstærker eller LP'er hvis jeg synes det tiltaler mig, og jo ind i mellem bliver jeg da skuffet, men også klogere. Så vil nogen jo nok sige jeg spilder mine penge, men det synes jeg nu ikke, det giver mig alt sammen glæde, og giver mig en erfaring omkring disse ting, samt der jo og nyder glæde af at kunne købe det jeg ikke beholder billigere.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2768
Sendt: 09 April 2024 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hvad må en hobby koste?
Hvem andre end den der plejer sin hobby bestemmer dens omfang og dens værdi? Investeringen i den.
Bare fordi jeg aldrig ville købe en halv million kroner strømkabel, behøver jeg ikke fraråde andre at gøre det.
For den som køber et, kan det have lige så stor værdi for køberens hobby, som det for andre er at eje et maleri af en rost maler.

For hvad skal et maleri koste? Det er jo bare et lærred spændt ud på en simpel træramme malet i blandede farver.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

gabetta skrev:
Mikkel G skrev:
 Og da jeg ikke er en uvidende hifitosse (hvem krænker nu, Gabetta?)


Jeg er såmænd også en hifi-tosse, et ord anvendt med kærlighed... Men nu skrev jeg jo ikke "uvidende".

Mikkel G skrev:
Og at du føler behov for at sige, at jeg så lider af dårligt selvværd, sætter om muligt dig selv i et endnu dårligere lys.


Selvfølgelig gør jeg det, idet jeg kritiserer dem der kategoriserer med "lavt selvværd" og at det i mine øjne er værre... Det er vel umuligt andet, men jeg er bevidst om det. Jeg skriver det dog ikke møntet direkte på dig, heller ikke selv om du skrev at "du er velkommen til at påstå at jeg selv lider af lavt selvværd", men i generelle vendinger ligesom Boman startede, så hvem er nu krænkelsesparat...

At kalde nogen en "tosse" med henblik på at tale ned om deres evner, er at kalde dem uvidende!

Hvorfor er det slemt at benytte udtrykket "lavt selvværd", og beskrive de følger det giver... når nu rigtig mange mennesker døjer med den tilstand? Det kan godt være at du "synes" noget andet. Men det er et faktum, at rigtig mange mennesker døjer med det. Hvorfor skulle vi ellers have psykologer og psykiatere?



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

JBLPro skrev:
soren skrev:
Mikkel G skrev:
Enhver fornuftig person vælger ud fra behov (som mit "værktøjs"-setup eller bilen ud fra arbejdsbehov). Ingen... som i INGEN!!!, har brug for en Ferrari, Bentley osv. ud fra et dagligdags behov. Det handler kun om begær! Ligesom kablet til 450.000,-
 
Ingen, som i INGEN, har brug for et stereoanlæg til over 5.000kr. Selv på langt billigere systemer end 5.000kr kan man høre, om det er Mozart eller AC/DC, og man kan tydeligt høre musikken. Ergo er det latterligt spild at købe en fin forstærker eller et par fine højttalere, -dette må karakteriseres som rent begær? Man kunne jo også strække sig til at sige, at "For mig ville det være spild at købe en lækker bil, da mit eneste behov er selve fragtegenskaberne, og ikke turoplevelsen".
Eller: "Ja, jeg har investeret mere i hifi end strengt nødvendigt, og jeg nyder det. Det giver mig nogle gode oplevelser, -og jeg erkender, at mine prioriteringer er fint gældende for mig, og ikke nødvendigvis andre".


Præcis min pointe. Det er helt tosset at forsøge at gøre sig til herre over hvad der er rigtigt og forkert og forsøge at ensrette behov og behovsopfyldelse ud fra hvad man selv synes synes og har af økonomisk råderum. Jeg har heller ikke livsnødvendigt behov for, at kunne gengive 15hz når jeg ser film, men jeg bliver glad når jeg ser en film og hører (og mærker) effekten. Er der sammenhæng mellem lavt selvværd og frekvesrespons også? :)

På samme måde er der nogle der bliver glade når de ser flotte kabler i deres udstyr - det giver dem en ejerglæde og det betaler de gerne dyrt for. Jeg forstår det ikke og har ikke det behov, men det gør ikke at jeg ser dem som begærsyge med dårligt selvværd.
 
Pudsigt som mange af jer tager det her meget personligt, og kommer med eksempler på hvordan jeres unødvendige forbrug i hvert fald ikke har noget med denne debat at gøre
 
Jeg gør mig ikke til herre over rigtig og forkert... jeg beskriver blot sammenhængen mellem menneskers bevæggrunde og de valg de derfor ofte træffer. Der er en sammenhæng, som psykologer i mange år har vidst. Det er ikke rigtig eller forkert, men det skaber bare ofte nogle uhensigtsmæssige konsekvenser for de mennesker. 


__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Folk med lavt selvværd prøver altid at dømme andre folk ud fra deres eget snæversyn, og gøre sig til herre over hvad der er rigtigt og forkert. Hvorimod folk med højt selvværd går interesseret ind i tingene med et åbent sind, for man kan altid blive klogere, de hviler i dem selv.

Jeg elsker lækre biler, og giver gerne et par kroner ekstra for oktan 100, for lige at få det sidste med.

Det samme gør sig gældende med HiFi, køber gerne et godt kabel til xxx kroner, eller PU, arm, forstærker eller LP'er hvis jeg synes det tiltaler mig, og jo ind i mellem bliver jeg da skuffet, men også klogere. Så vil nogen jo nok sige jeg spilder mine penge, men det synes jeg nu ikke, det giver mig alt sammen glæde, og giver mig en erfaring omkring disse ting, samt der jo og nyder glæde af at kunne købe det jeg ikke beholder billigere.

Det er ikke snæversyn, men indsigt og forståelse... og jeg har endnu ikke sagt at noget er forkert. I læser det blot sådan, og bliver truffet af det. Hvilket jo egentlig er meningen, for så begynder vi at tænke over vores valg, som alle har en konsekvens - god som dårlig!

Oktan 100 er nok den største scam nogensinde... det er endnu ikke bevist at det gør forskel  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Hvad må en hobby koste?
Hvem andre end den der plejer sin hobby bestemmer dens omfang og dens værdi? Investeringen i den. Bare fordi jeg aldrig ville købe en halv million kroner strømkabel, behøver jeg ikke fraråde andre at gøre det. For den som køber et, kan det have lige så stor værdi for køberens hobby, som det for andre er at eje et maleri af en rost maler.

For hvad skal et maleri koste? Det er jo bare et lærred spændt ud på en simpel træramme malet i blandede farver.

En hobby er sund interesse.

Samlere er ikke en hobby. Og når man køber dyre ting bare fordi man kan, så er man en samler! Køber man en masse værktøj til et hobby-værksted, men ikke bruger det, så er det ikke en hobby... man samler bare på ting.

Køber man ting fordi de opfylder et konkret formål, så er det ikke en hobby, men et redskab!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 09 April 2024 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

soren skrev:

Ingen, som i INGEN, har brug for et stereoanlæg til over 5.000kr. Selv på langt billigere systemer end 5.000kr kan
man høre, om det er Mozart eller AC/DC, og man kan tydeligt høre musikken. Ergo er det latterligt spild at købe en fin forstærker eller et
par fine højttalere, -dette må karakteriseres som rent begær?
Man kunne jo også strække sig til at sige, at "For mig
ville det være spild at købe en lækker bil, da mit eneste behov er selve fragtegenskaberne, og ikke turoplevelsen".

Eller: "Ja, jeg har investeret mere i hifi end strengt nødvendigt, og jeg nyder det. Det giver mig nogle gode oplevelser, -og jeg
erkender, at mine prioriteringer er fint gældende for mig, og ikke nødvendigvis andre".



Jeg har et anlæg som koster en del mere end 5000 kr. og det spiller væsentligt bedre end "normale" anlæg.

Men jeg har det ikke for at imponere mig selv - eller andre.

Alle komponenter er valgt fordi de bidrager til den gode lyd. DVS. jeg har ikke dyre kabler.

Hvis du ikke tror på det, kan du komme til Farum og lytte.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 663
Sendt: 09 April 2024 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

Jeg har et anlæg som koster en del mere end 5000 kr. og det spiller væsentligt bedre end "normale" anlæg.

Men jeg har det ikke for at imponere mig selv - eller andre.

Alle komponenter er valgt fordi de bidrager til den gode lyd. DVS. jeg har ikke dyre kabler.

Hvis du ikke tror på det, kan du komme til Farum og lytte.


Jamen så er du, pr. Mikkels definition, en samler med lavt selvværd og din hungren efter unødvendige ting har uheldige konsekvenser for dig som menneske. Det er sgu lidt sjovt hvordan dette forum som omhandler hifi kan favne så bredt ift. ekspertviden indenfor filosofi,
psykologi, antropologi og sikkert mange andre ting.

@Mikkel: Jeg hviler nok i mig selv og mine valg til ikke at tage dine lommefilosofier så personligt - men de er underholdende! Jeg synes bare det er så håbløst snæversynet og viser en manglende evne til at se nuanceret på mennesker og deres valg. Men der findes mennesker i historien som også har skåret bestemte grupper af mennesker over én kam og haft og en meget snæversynet betragtning - det gik ikke så godt for dem.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Vi er alle samlere i en vis grad, nogle mere bevidste om det end andre... men er det vores lave selvværd, der gør at vi køber ting (til erstatning for omsorg, kærlighed og anerkendelse), eller er det blot en sund hobby?!?!

Kald du det bare lommefilosofier, hvis du føler dig bedre tilpas af det... men jeg er ikke den eneste med de synspunkter. Der findes masse af etablerede psykologer, antropologer, filosoffer osv. som deler disse synspunkter. Jeg finder ikke på det hele selv, om end mange synspunkter kan give en højere fælles forståelse af sammenhænge omkring mennesker. Jeg søger viden, for jeg vil gerne vide mere, så jeg bedre kan forstå... og det ønsker jeg for alle. Læs en bog eller flere om emnet, bliv oplyst og få forståelse... bliv et endnu bedre menneske!

Hvis du sammenligner mig med fascister og diktatorer, så bliver jeg lidt skuffet, men ikke overrasket... jeg ved godt, at jeg har stukket hånden i et hvepsebo, men jeg er ligeglad. Jeg tør godt stå ved det

Jeg skyder ikke nogen herinde i skoene, at de har lavt selvværd og samler på dyrt hifi af de forkerte årsager. Jeg siger bare, at sådan kan det rent faktisk hænge sammen, og det er derfor at man kan købe et strømkabel til 450.000,-.

Jeg siger heller ikke at nogen kører rundt i en Ferrari eller Bentley bare for at vise sig frem... jeg siger blot at det er meget sandsynligt!

Jeg burde trække mig baglæns ud af debatten... og gør det hvis ikke flere indlæg fordrer forklaring. Jeg føler ikke, at jeg kan sige det meget anderledes. Og forstå det, dem der kan



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 247
Sendt: 09 April 2024 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Selv hvis jeg havde et anlæg i million klassen (det har jeg langt fra ), ville jeg nok bede om at få et par kabler til låns.
Hvem kan nøjes med ét strømkabel. Bag mit anlæg ligger der en urskov af kabler. Skal de ikke alle skiftes, for at det bliver hørbart?
Hvis jeg havde plads nok ville jeg sørge for mere plads mellem kablerne. Det ville måske være hørbart.

Sjovt så travlt der er med at nedgøre folk med mange penge. Dem jeg kender, som har mange penge, har også dyrere biler end de fleste, primært for
komfortens skyld. Men jeg ser også en tendens til at dem med mange penge er bedre til at holde på pengene end de fleste.
Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2768
Sendt: 09 April 2024 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
En hobby er sund interesse.
Samlere er ikke en hobby. Og når man køber dyre ting bare fordi man kan, så er man en samler! Køber man en masse værktøj til et hobby-
værksted, men ikke bruger det, så er det ikke en hobby... man samler bare på ting.
Køber man ting fordi de opfylder et konkret formål, så er det ikke en hobby, men et redskab!


Din definition af "hobby" er alt for snæver.

Citat fra Wikipedia:
At have en hobby vil sige, at man laver noget i sin fritid, som man interesserer sig for.

Det kan f.eks. være:
Samlinger:Brevpapir, frimærker (filateli), glansbilleder, kl istermærker, mønter (numismatik), pins, postkort (deltiologi ), receptkuverter, telekort,
 servietter, kuglepenne, øletiketter, modeltog.

Skabende : Havedyrkning, håndarbejde, kunsthåndværk, maleri,  foto, sang, tegning, musik, modelbygning, scrapbooking.
Underholdning : Spil, geocaching, læsning af bøger eller tegneserier og videospil. Citat slut.

Jeg kunne tilføje: Diagramsamlinger, elektronikkomponenter, højttalere, kabler, musik på diverse medietyper og så videre.
Herunder også et strømkabel til en halv million kroner eller mindre.

Skal vi ikke lige kravle ned fra træet?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 663
Sendt: 09 April 2024 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Jeg siger heller ikke at nogen kører rundt i en Ferrari eller Bentley bare for at vise sig frem... jeg siger blot at det er meget sandsynligt!


Tror det er dér din kommunikationsform går galt i byen. Alle er enige i, at der findes folk som gør ting for at vise sig frem og det skyldes
sikkert selvværd - og dem der gasser voldsomt op på Kgs. Nytorv i en Bentley, der er sandsynligheden nok høj.

Dine løbende inputs om emnet har bare ikke haft nuance. Der er dit narrativ stort set "Bentley er unødvendigt, og folk som køber det savner
kærlighed".

Men nok om biler ;)
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Mikkel G skrev:
En hobby er sund interesse. Samlere er ikke en hobby. Og når man køber dyre ting bare fordi man kan, så er man en samler! Køber man en masse værktøj til et hobby-værksted, men ikke bruger det, så er det ikke en hobby... man samler bare på ting. Køber man ting fordi de opfylder et konkret formål, så er det ikke en hobby, men et redskab!


Din definition af "hobby" er alt for snæver.

Citat fra Wikipedia:
At have en hobby vil sige, at man laver noget i sin fritid, som man interesserer sig for.

Det kan f.eks. være:
Samlinger:Brevpapir, frimærker (filateli), gl ansbilleder, klistermærker, mønter (numismati k),
pins, postkort (deltiologi ), receptkuverter, telekort,  servietter , kuglepenne, øletiketter, modeltog.

Skabende : Havedyrkning, håndarbejde, ku nsthåndværk, maleri, foto, sang, tegning , musik, 
modelbygning, scrapbooking.

Underholdning : Spil, geocaching, læsning af bøger eller tegneserier og video spil. Citat slut.

Jeg kunne tilføje: Diagramsamlinger, elektronikkomponenter, højttalere, kabler, musik på diverse medietyper og så videre.

Herunder også et strømkabel til en halv million kroner eller mindre.

Skal vi ikke lige kravle ned fra træet?

Wikipedia er ikke et "sandheds-medie", men skrevet af mennesker med deres forståelse.

Jeg er helt ned på jorden, med begge fødder i mulden... og giver udtryk for min forståelse. Det må jeg gerne



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
soren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 09 April 2024 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:


Jeg har et anlæg som koster en del mere end 5000 kr. og det spiller væsentligt bedre end "normale" anlæg.

Men jeg har det ikke for at imponere mig selv - eller andre.

Alle komponenter er valgt fordi de bidrager til den gode lyd. DVS. jeg har ikke dyre kabler.

Hvis du ikke tror på det, kan du komme til Farum og lytte.



Boman, jeg tror slet ikke, du får fat i min pointe.

Jeg taler ikke for dyre kabler. Dem anvender jeg heller ikke selv, på trods af, at jeg også er i besidelse af en stereo, som de fleste nok vil mene er ret ekstravagant, -jeg selv har ligesom du valgt efter det, der giver _mig_ den bedste musikoplevelse.

Jeg synes blot, det er uklædeligt, når folk farer frem med at rakke ned på og latterliggøre andres passioner, som f.eks, biler, uagtet at man samtidig selv har svært  ved at se sig selv i præcis samme kategori, blot med et andet produkt.


__________________
Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
Til top Vis soren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soren
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

JBLPro skrev:
Mikkel G skrev:
Jeg siger heller ikke at nogen kører rundt i en Ferrari eller Bentley bare for at vise sig frem... jeg siger blot at det er meget sandsynligt!  

Tror det er dér din kommunikationsform går galt i byen. Alle er enige i, at der findes folk som gør ting for at vise sig frem og det skyldes sikkert selvværd - og dem der gasser voldsomt op på Kgs. Nytorv i en Bentley, der er sandsynligheden nok høj.

Dine løbende inputs om emnet har bare ikke haft nuance. Der er dit narrativ stort set "Bentley er unødvendigt, og folk som køber det savner kærlighed".

Men nok om biler ;)

Der er ikke noget galt med min kommunikatiosform... for I læser det korrekt. I bliver også bare stødt/krænket af det. Og det kan jeg ikke hjælpe med

Men en Bentley ER(!) unødvendig, ligesom kablet til 450.000,- er det. Det er materiel spild, hvor en billigere og simplere løsning gør det lige så godt. De findes kun fordi, der findes grådighed og begær hos mennesker. Når man køber så dyre - og unødvendige ting - når det ikke har et praktisk formål er materialisme. Og ja, dyre anlæg er unødvendige, men kan også give glæde. Men tingene hænger sammen, og køber man unødvendige ting, så træffer man også et valg.

Jeg siger ikke at det er forbudt, blot at det er unødvendigt. Men det er menneskets natur...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 09 April 2024 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

soren skrev:

Boman, jeg tror slet ikke, du får fat i min pointe.Jeg synes blot, det er uklædeligt, når folk farer frem med at rakke ned på og latterliggøre
andres passioner, som f.eks, biler, uagtet at man samtidig selv har svært  ved at se sig selv i præcis samme kategori, blot med et andet
produkt.


Angående biler, prøver jeg på at være fornuftig. Fruen og jeg har en VW Up og en Citroen Berlingo.

Så har vi en lille bil, som er nem at parkere og kører langt på literen, og Berlingoen er vores "varevogn" (som mange gerne vil låne en gang
imellem)

Før vi fik alle hastighedsgrænserne, havde jeg en Austin Cooper S 1275.

Den var virkelig sjov at køre med, især når man kunne accelerere fra BMW'er, Mercedes, og andre dyre statussymboler.

Men i dag er giver det ingen mening at have er hurtig bil, da man kan miste kørekortet OG bilen på få sekunder.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 09 April 2024 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Oktan 100 er nok den største scam nogensinde... det er endnu ikke bevist at det gør forskel  


Den ta´r vi lige igen.
Min "øse" tændingsbanker ad h......... til ved hård acceleration på 95 oktan.
Det gør den så ikke på 100.
Bevis nok??

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 09 April 2024 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hvilken "øse" er det?!?! Det lyder sgu' som en bytter  Men hvorfor skal den også accelereres "hårdt"?... det gavner hverken sikkerhed, stabilitet eller miljø!

Jeg kører selv i en 7½ år gammel Suzuki 1,2L dualjet med høj kompression (12:1), og den klarer sig fint med 95 oktan. Jeg kunne aldrig drømme om at hælde 100 oktan på den... den tændingsbanker aldrig!

Alle nyere/moderne biler kører fint på 95 oktan, men hvis 100 oktan hjælper en vetaranbil mod tændingsbanken, så fred være med det  

Det jeg opponerer imod, er når folk tanker 100 oktan fordi, de tror at deres bil kører hurtigere... eller køber dyre strømkabler fordi, de kan.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 09 April 2024 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg længe moret mig over denne tråd, mon der er nogen af dem der postulerer at et kabel til 20 kr. gør det lige så godt, har hørt
kablet, og så sammenlignet?

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2768
Sendt: 09 April 2024 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Tråden afslører på bedste vis hvorfor leverandører af kabler ser muligheden for salg af kabler i intervallet mellem en lille
halvtredser til en lille halv million.
Og hvad er problemet i det?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes