Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. oktober 2024 | 04:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: 450.000,- for et strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2964
Sendt: 09 April 2024 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

@Mikkel.

100okt er til højkomprimeret motorer
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2289
Sendt: 09 April 2024 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Enig med Nils Valla, mange ældre motorer kan ikke tåle det højere etanol-indhold i blyfri 95 (E10), og har derfor bedst af Oktan
100 Inkl. min gamle motorcykel…….
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
OleOle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 09 April 2024 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Hvilken "øse" er det?!?! Det lyder sgu' som en bytter  Men hvorfor skal den også accelereres "hårdt"?... det gavner hverken sikkerhed, stabilitet eller miljø!

Jeg kører selv i en 7½ år gammel Suzuki 1,2L dualjet med høj kompression (12:1), og den klarer sig fint med 95 oktan. Jeg kunne aldrig drømme om at hælde 100 oktan på den... den tændingsbanker aldrig!

Alle nyere/moderne biler kører fint på 95 oktan, men hvis 100 oktan hjælper en vetaranbil mod tændingsbanken, så fred være med det  

Det jeg opponerer imod, er når folk tanker 100 oktan fordi, de tror at deres bil kører hurtigere... eller køber dyre strømkabler fordi, de kan.





Det er bevist utallige gange, at Oktan100 får (trykladede) motorer til at yde mere. Personligt har jeg også rullefeltsmålinger som beviser dette. Derudover indeholder Oktan100 mindre bio-skrammel, og 3 gange så meget rensende additiv, i forhold til Oktan95 E10. Dét alene er en stor fordel, på moderne biler som kører mega magert i blandingen, og derfor soder til.

Og m.h.t. til at din egen bil ikke tændingsbanker…. Prøv at trække en log på “knock” parameteren i motorstyringen! Det er mere et spørgsmål om, hvor mange hundreder
tændingsbanken der er registreret.

Til top Vis OleOle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleOle
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4700
Sendt: 09 April 2024 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Alt det der ved jeg godt... men der er ingen dokumentation for at 10 heste mere gør bilen hurtigere -det er peanuts på en motor der allerede har 200-250 hk.

Og så lukker vi bildebatten - det var min fejl at drage analogien ind i debatten



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6305
Sendt: 09 April 2024 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Hvilken "øse" er det?!?! Det lyder sgu' som en bytter


Så, du "lukkede" for bil-analogier, men kan da lige svare.
700cc, 3 cyl. med turbolader med fantastisk brændstoføkonomi (7,8 liter Aarhus/Ringkøbing og retur..... Dokumenteret)
Men 95 oktan vil den s´gu ikke næjes med. Det vil (veteran)-motorcyklen (Honda CBR1000-SC24-1989) s´gu heller ikke



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4700
Sendt: 09 April 2024 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Vi lukker og slukker for værdi-debatten...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes