Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD afspiller der kan flytte underteksten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er på jagt efter en god og pæn men gerne billig dvd afspiller. Mit krav til afspilleren er dog at den skal kunne flytte underteksterne op, således at de kan flyttes fra at ligge under billedet til at ligge i selve billedet så billedet er så stort som muligt! Jeg kan ikke se andet end at dette må kunne findes da det jo er softwaren der bestemmer hvor teksten smides. Er der nogen der har nogle forslag til afspiller der kan klare dette?

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

jeg har aldrig set en sådan afspiller.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 311
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Man kan med en HTPC, men sådan en er jo ikke ligefrem billig at opbygge.

__________________
Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
Til top Vis Morten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Nielsen
 
jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 256
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Det hele drejer sig vist om at du skal fortælle din DVD hvilket fjernsyn(format) du benytter, så bør den smide undetksterne hensigtsmæssigt.

Det gør både min United i soveværelset og min Primare i stuen.

HVis man viser en 16:9 film på et 4:3 fjernsyn så skal underteksten altså være i det sorte felt.

Hvis du viser en 16:9 film på et 16:9 fjernsyn skal teksten stå i billedet.

Hvis du viser en 21:9 film på et 16:9 tv skal underteksten stadig stå i det sorte. Det samme er gældene for et 4:3 fjernsyn.

Hvis du spørger for du har et 4:3 fjernsyn med zoom funktion, så tror jeg du for de bedstemuligheder for at snyde din dvd, ved at fortælle den at du benytter et 16:9 fjernsyn. Men prøv dig frem.

Hvis du har et 16:9 fjernsyn, kan du ikke snyde din dvd til at kaste underteksterne op i billedet på en 16:9 film.

Jeg bruder mig slet ikke om ideen om at snyde, for så for du mangler i billed og måske også forvridninger.

En mulighed kunne også være at undlade undertekster.

Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one
 
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 16:9 fjernsyn men jeg syntes at selvom jeg siger til en dvd afspiller at den skal køre i 16:9 format, så smider den det under billedet i det sorte.

Min ven har en dvd afspiller, Pioneer et eller andet, der kan flytte teksten ned men ikke op og jeg tænkte derfor at der må være nogen der kan flytte den op. Dette kan jeg på min force digital parabol reciever. Jeg kan nemlig ikke se andet end at det må være softwaren der bestemmer om man kan flytte teksten.

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
wamsler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

en panasonic s31 kan dette den koster ca 1100

__________________
MVH/Wamsler
Til top Vis wamsler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamsler
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du skal henlægge det til afspilleren, for underteksten ligger mig bekendt fast på kildematerialet når den kommer fra filmselskabet. Det er noget helt andet når det kører over parabolen for selve tekstningen foregår synkront med filmen. Teksterne er lavet i forvejen og kører separat "ved siden" af filmen, og muligheden for at flytte dem er derfor tilstede.

Du tænker sandsynligvis på at det skal blive ligesom når f.eks DR sender en film i 16:9 hvor teksterne kører oppe i selve billedet og der ikke er sorte bjælker tilstede!

Er der nogen der har kendskab til andet, så skyd endelig løs. Jeg tror næppe at en Panasonic 31 kan, når en 75´er ikke kan - i så fald forklar venligst hvordan?! Jeg har ikke oplevet nogle maskiner hvor det kan gøres endnu!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:
Man kan med en HTPC, men sådan en er jo ikke ligefrem billig at opbygge.

Nu bliver der godt nok snakket om almindelige dvd-afspillere i denne tråd, men hvordan gør man lige det på sin HTPC? (Jeg bruger Zoomplayer)



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jeg tror ikke du skal henlægge det til afspilleren, for underteksten ligger mig bekendt fast på kildematerialet når den kommer fra filmselskabet. Det er noget helt andet når det kører over parabolen for selve tekstningen foregår synkront med filmen. Teksterne er lavet i forvejen og kører separat "ved siden" af filmen, og muligheden for at flytte dem er derfor tilstede.

Du tænker sandsynligvis på at det skal blive ligesom når f.eks DR sender en film i 16:9 hvor teksterne kører oppe i selve billedet og der ikke er sorte bjælker tilstede!

Er der nogen der har kendskab til andet, så skyd endelig løs. Jeg tror næppe at en Panasonic 31 kan, når en 75´er ikke kan - i så fald forklar venligst hvordan?! Jeg har ikke oplevet nogle maskiner hvor det kan gøres endnu!

Min dvd-afspiller kan, og det er da en S75. Det er dog meget forskelligt fra film til film, hvor meget de kan flyttes. Nogle gange kan de kun flyttes nedaf, hvis de allerede ligger højt i billedet fra starten.

Når man afspiller filmen og har glemt at sætte undertekster på, kan man gøre det med "subtitle-knappen", og for enden af den bjælke der kommer frem kan man justere placeringen af teksten.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes