| Forfatter |
|
dade Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har den ene højttaler til reperation fordi der er en brian der har knaldet den ene diskant af. virker anlægget med kun 1 højttaler? og vil det skade noget hvis jeg bruger det? (ved godt man kun får en del af stereo lyden)
__________________ "106 miles to Chicago. We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan sagtens bruge en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil funke fint, bare pas på med at skrue for højt op med den ene så denne også "ryger" __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
dade Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak....
i øvrigt: kan det virkelig passe at jeg skal betale 1500kr for at få skiftet en diskant? jeg synes det lyder lidt vildt __________________ "106 miles to Chicago. We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en højttaler ?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dade skrev:
|
ok tak....
i øvrigt: kan det virkelig passe at jeg skal betale 1500kr for at få skiftet en diskant? jeg synes det lyder lidt vildt
|
|
|
kommer an på hvad for en ht'er du har(selvfølgelig)men jo det
lyder umiddelbart rigeligt-rimeligt til en ht'er til måske 15000,- men det har
du vel ikke?pas på næste gang spil aldrig højere end at det lyder rent
|
| Til top |
|
| |
dade Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey de er slet ikke så dyre. ht'eren er en Energy e:xl25 ... koster kun 3000 pr stk... så jeg synes det lyder lidt vildt med de 1500.
ps Jeg synes heller ikke de lød forvrænget. Det var en andens forstærker som så rimelig skod ud ... måske er det noget ved forstærkeren der har gjort det. __________________ "106 miles to Chicago. We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ofte der tages rimeligt overpris for reservedele, men efter som mange får deres enheder specielt fremstillet kan man vel nærmest ikke rigtig finde end enkelt magen til, og selv hvis man køber 2 kommer man ud i problemmer med det færdiglavede delefilter.
En færdig højtaler med en diskant til 1500,- kr hører efter min bedste overbevisning til i den lidt dyere ende af skalaen, om det også gælder for reservedels priserne ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
dade Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov!.. der er jo sikkert også andre omkostninger som transport etc. med i prisen
__________________ "106 miles to Chicago. We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ladet mig fortælle engang at hvis man spiller med kun en højttaler, bliver forstærkeren skæv. Dvs spiller højere i den ene side end den anden. Jeg ved ikke hvor lang tid det tager før det sker.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dade skrev:
| hej jeg har den ene højttaler til reperation fordi der er en brian der har knaldet den ene diskant af. virker anlægget med kun 1 højttaler? og vil det skade noget hvis jeg bruger det? (ved godt man kun får en del af stereo lyden) |
|
|
Husk at tage det ubrugte højttalerkabel ud af forstærkerens højttalerterminaler først, ellers risikerer du at det kortslutter på højttalerenden.
Og hvis din forstærker har en mono-knap; tryk den ind, så mister du ikke noget af lyden.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brændt en Denon forstærker af  ved at spille med kun 1 højttaler - så pas på med det  .....det er lidt surt at brænde sin forstærker af på det. Brug istedet hørebøffer indtil diskanten er skiftet...
|
| Til top |
|
| |