| Forfatter |
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har en ven som lige har købt computer hos PRC-Data.
I computeren sider der et DVD-drev og brænder af mærket BTC.
Han har prøvet at lave en backup af en DVD film via DVD Cloner på en Fuji DVD-R og en Fuji DVD+R skive, men ingen af dem virker helt efter hensigten på ovennævnte DVD-afspiller 
+ skiven nåede kun lige 1 time eller deromkring ind i filmen før den frøs og man kunne ikke gøre andet end at spole tilbage? Den fryser samme sted hver gang
Derudover har han prøvet at lave samme backup på et andet medie som jeg ikke lige kan huske navnet på, men den virkede heller ikke, det var en DVD-R skive og var lavet med DVD shrink.
Er der nogen af jer derude som har prøvet at lave backup af en DVD-film på et medie som virker på NAD T532?
Jeg vil lige til sidst sige, for at tråden ikke lukkes, at det var til eget brug de backup DVD'er skulle bruges, så der var altså ikke gang i pirat kopiering af nogen art.
Håber i kan hjælpe 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
brændte dvder funker fint på min T531er, men om det er + eller - eller ingen af tingene ved jeg ikke......
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> tonyax
Er det noget du kan finde ud af, han er meget interesseret i at finde ud af hvad der virker og hvad der ikke gør, inden han får brugt en mindre formue på forskellige skiver?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med brændte DVD'er er at standarten er så "åben" det vil sige at selv om det er en DVD-r skive og maskinen kan afspille DVD-r så er det ikke sikkert det virker, der er kun en måde at løse det på det er at prøve sig frem til man finde et media der virker i afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
| Problemet med brændte DVD'er er at standarten er så "åben" det vil sige at selv om det er en DVD-r skive og maskinen kan afspille DVD-r så er det ikke sikkert det virker, der er kun en måde at løse det på det er at prøve sig frem til man finde et media der virker i afspilleren. |
|
|
...... eller at stille det spørgsmål som jeg gør i denne tråd?
Jeg spørger jo netop til om der er nogen der har erfaring med en NAD T532 og diverse DVD-R eller DVD+R medier 
|
| Til top |
|
| |
Kanonen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wizard!
Først og fremmest vil jeg lige høre om i har prøvet de brændte skiver i en anden afspiller?
Mvh Kanonen
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanonen skrev:
|
Hej Wizard!
Først og fremmest vil jeg lige høre om i har prøvet de brændte skiver i en anden afspiller?
Mvh Kanonen
|
|
|
Ja, vi har prøvet Fuji, både som DVD+R og DVD-R på min egen Marantz DV4300, men ingen af dem virkede ordentligt. + skiven kom nærmest men gik i stå 1 time inde i filmen, - skiven ville slet ikke læses?
Vi bruger som skrevet en helt ny computer fra PRC-data med BTC DVD-brænder og BTC DVD-drev.
Vi prøvet med DVD-Cloner II og vi har prøvet DVD shrink. Den vi lavede med DVD shrink virker fint på computeren men vil ikke rigtig på nogen af DVD-afspillerene?
Håber ikke at det er BTC brænderen der ikke er så god til at brænde film, men det kan det vel dårligt være???
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
aner NADA om det, det var en skive en af mine venner kom med. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Cr4Sh Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD T532 og den afspiller fint backup dvd-r skiver af mærket Princo brændt på en ASUS dvd brænder.
|
| Til top |
|
| |
Kanonen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
Kanonen skrev:
|
Hej Wizard!
Mvh Kanonen
|
|
|
Ja, vi har prøvet Fuji, både som DVD+R og DVD-R på min egen Marantz DV4300, men ingen af dem virkede ordentligt. + skiven kom nærmest men gik i stå 1 time inde i filmen, - skiven ville slet ikke læses?
Vi bruger som skrevet en helt ny computer fra PRC-data med BTC DVD-brænder og BTC DVD-drev.
Vi prøvet med DVD-Cloner II og vi har prøvet DVD shrink. Den vi lavede med DVD shrink virker fint på computeren men vil ikke rigtig på nogen af DVD-afspillerene?
Håber ikke at det er BTC brænderen der ikke er så god til at brænde film, men det kan det vel dårligt være???
|
|
|
Ok, det lyder som om der er read-errors på de skiver du har brændt!
Prøv at hente et program der hedder DvdInfoPro fra denne side: http://www.dvdinfopro.com/ (direkte link: http://www.dvdinfopro.com/download/dvdinfo2.zip)
Installer programmet og så kør det der hedder "Test your media for read errors" (6 ikon fra venstre) for at se om der skulle være fejl på de brændte skiver. Prøv evt. på nogle forskellige af dem, både dem som kan læses på computeren om dem som ikke kan. PS: Hvis der først er fundet read errors, så bare stop testen, ellers tager det et døgn at gennemføre.
Lad mig så høre hvad du finder frem til!
Mvh Kanonen
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Kanonen
Det vil vi da lige prøve og så poster jeg lige resultatet, men hvis der nu skulle være read errors, hvad kan man så gøre ved det....?
/Wizard
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Kanonen
Så har vi afprøvet og her får du resultatet som screendump:

Vi gemte også et txt dokument med rejlrapporten, den er lidt lang at poste her, så den kan hente den via det her link.
Håber du kan bruge det til noget og dermed hjælpe mig mere konkret? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Kanonen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
|
-> Kanonen
Så har vi afprøvet og her får du resultatet som screendump:
[Screenshot klippet ud]
Vi gemte også et txt dokument med rejlrapporten, den er lidt lang at poste her, så den kan hente den via det her link.
Håber du kan bruge det til noget og dermed hjælpe mig mere konkret?
|
|
|
Umiddelbart kan jeg ikke gøre noget, jeg kan se at der er read-errors på de brændte skiver!
Der kan være forskellige årsager til at din DVD-brænder ikke brænder skiverne rigtigt: Firmwaren (drevets "indbyggede driver"), selve skiverne (kvalitet), brænderprogrammet (usandsynligt, da i har prøvet flere forskellige), eller så kan det være en kombination af alle tre.
Først og fremmest vil jeg lige prøve at søge lidt på nettet, om der skulle være nogen kendte problemer med dit drev, kompabilitetsproblemer etc.
Så jeg skal bruge følgende 3 informationer, som alle kan findes i DVDinfoPro:
1. Modelnavn på brænderen: Findes i "Drive info" (3. ikon fra venstre), øverst i højre side.
2. Firmware version: "Drive info" igen ved "Firmware revision"
3. Media codes: Indsæt en tom skive af hver af de forskellige disks du har brændt på (hvis du altså har tomme skiver af dem), og så gå hen under "Media info", 2 ikon, under "Media code/Manufacturer ID" og så skriv dem her.
Mvh Kanonen
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar fra DVDinfoPro
1) AD76FDSE
2) 0055
På spørgsmål 3 havde han desværre ikke flere tomme skiver tilbage, men eller har vi tænkt på at prøve at lave en opdatering af firmwaren på han BTC brænder for at se om det skulle hjælpe, hvis der da er en opdatering?
Men tak for hjælpen indtil videre  __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |