| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har købt en BenQ PE 8700 projektor. I den forbindelse er jeg i tvivl om hvilket lærrede jeg bør købe.
Mit rum er 540 cm langt og 337 cm bredt. Synsafstanden bliver 400 cm. Det er en havestue, så total mørklægning kan ikke lade sig gøre udover i aftentimerne. Men jeg vil alligevel også kunne se "ikke film"-programmer og bruge den til min ps2 ved alm. stuebelysning - det vil kun være til film jeg vil forsøge at mørklægge mest mulig.
Størrelse på lærrede først: 400 cm synsafstand. Har hørt noget om at 1,5-2 x lærredebredde = synsafstand er den korrekte afstand. Jeg ønsker et stort lærrede, men omvendt sidder jeg gerne lidt tilbage i salen når jeg er i biografen. Overvejer 105" (232 cm i bredde) = forhold 1:1,7 Nogen som har erfaring omkring dette? Kan jeg vælge et større lærrede eller bør jeg gå længere ned?
Lærredetype: Projektorens tekniske data er DLP, 1000 ANSI Lumen, 2500:1 i kontrast, 1280x720 (16:9). Rumlys ca. fra mørklagt til alm. stuebelysning (aften). Gain etc.? Hvilket lærrede anbefales?
På forhånd tak.
Link til projektoren http://www.projectorcentral.com/BenQ-PE8700.htm
P.S. Har undersøgt en masse omkring hvilken projektor jeg skulle købe, så er der nogen der har spørgsmål i den henseende, så hjælper jeg gerne. BenQ PE 8700 kan købes til ca. 25.000 dkr. på www.se.pricerunner.com (Vær opmærksom på at der findes en ny og en gammel model som har forskellige kontrastforhold)
|