Møjn allesammen.
Så blev det endelig min tur. Jeg står nemlig og skal flytte sammen med damen, og væk fra de to venner jeg bor sammen med for tiden. Dette lyder måske ikke som noget særlig interessant, men problemet er bare det at vi jo har stablet hjemmebio'en sammen med de bedste ting vi har hver især. Og stort set det eneste jeg har der er værd at skrive hjem om er min DVD. Så nu vil jeg lade jer følge vejen fra flytningen til stuen står klar med et rigtig bio-monster i den nye lejlighed.
Systemet står sådan i øjeblikket...
Forstærker: Pioneer VSA E03. Ikke det bedste og mangel på DTS, men den virker...
DVD: KiSS DP-500. Hamrende feee DVD, selvom jeg hører nogle tale dårligt om den herinde.
Fjernsyn: Phillips et-eller-andet, 28" WS 100Hz. Udemærket til prisen
Højttalere: Baze10/6/center. Den bedste l**t der kan købes i Merlin
Subwoofer: Jamo et-eller-andet. Billig var den, og så er den sa*** vild!
Og så lige lidt billeder til at vise opsætningen:

Her ses den halvdel af stuen som bruges til hjemmebio.

Her ses TV'et fra siddestillingen. Som i nok kan se, har vi ikke taget os af kabelrodet. Dette sker ikke i den nye lejlighed kan jeg love. Ellers er der vidst også en der vil have at par ord indført.

Dette er så sub'en fra Jamo. Ingen anelse om hvad den hedder, men den er dælme vild.

Og her er så den ene front. Hverken køn eller speciel god, men den er billig.

Det er så de to ting jeg kan være mest stolt af i denne samling.
Så ved i så hvordan systemet ser ud nu. Så kommer det triste jo så... Det eneste der er mit er DVD, forstærker og sub, resten er de to andres. Højttalere har jeg dog, men ikke noget særlig, og TV'et er en gammel 20" sag fra Føtex. Damen har dog et næsten nyt 21", men det er jo heller ikke fedt i en hjemmebio. Sådan en hører til i soveværelset. 
Planen er noget 32" af en billig model fra Bilka indtil et LCD eller Plasma bliver ligeså tynd som min pung, og højttalere bliver opgraderet hen ad vejen. Derudover er der et andet lille projekt som skal tages hul på. Har nemlig en gammel pioneer DVD som skal strippes og laves om til HTPC.

Selvfølgelig det øverste på billedet. Planen er at samle et Mini-ITX bundkort i den sammen med RAM, 40GB 2.5" HD, DVD-drev, LCD-display, TV-kort og hvad dertil hører... Alt skal laves så det bare ligner en DVD.
Nu vil jeg så bare have fundet den lejlighed, så vi har noget at stille det op i... Vi regner med at flytte omkring den 15. September. Så indtil da er det bare at gå og drømme om hvordan det kommer til at se ud. Der skal selvfølgelig nok komme billeder af lejligheden vi vælger så snart vi er sikre, så jeg kan vise lidt om indretningen med noget Adobe.
Håber dette giver anledning til nogle kommentarer eller gode råd med på vejen. Glæder mig i hvert fald til vi flytter ind og jeg kan komme igang.
Med venlig hilsen