| Sendt: 20 August 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilken DVD afspiller du har..?
Men det lyder for mig som om den muligvis har problemer med at afspille film der er encodet med høj bitrate. DVD film er encodet i MPEG2 med variabel bitrate, men afhængig af hvor meget materiale der skal klemmes ned på discen kan den gennemsnitlige bitrate variere fra ca. 3-10 Mb/sekund.
Nogen afspillere kan få "åndenød" når film med høj bitrate skal afvikles, processoren kan simpelthen ikke følge med, og det kan resultere i at lyd og billede kommer ud af sync. På nogen afspillere mener jeg iøvrigt at dette kan afhjælpes undervejs ved at stoppe filmen og starte den igen fra det sted du var nået til.
Nogen af Pioneers allertidligste modeller (1998-99 modeller) var iøvrigt notoriske for dette problem, men det fik de løst.
Hvis du har en funktion på din afspiller hvor du kan få vist filmens bitrate ("display" knappen på din remote) kan du prøve at sætte problemskiverne i, og se om det måske er det der er problemet. Er bitraten gennemgående over 7-8 Mb/s er det ret sansynligt at det er her problemet ligger.
Prøv iøvrigt også skiverne i en anden afspiller hvis du har mulighed for det - bare for at sikre 100% at det ikke er dem der er noget helt galt med.
|