Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler bytte. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 24 August 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Davs du.

Jeg har et sæt Audiovector 5. Det er en ganske udmærket højttaler, der dog til tider, har en noget fed og knap så hurtig bas. Nu er den "bas hastighed" jeg sammenligner med, måske ikke helt fair, men never the less. Jeg har hørt Amadeus Icon og synes den spiller ret fedt. Jeg ville dog gerne selv have en højttaler, der lige var nummeret større. Jeg synes Iconen er noget mere homogen i forhold til 5erne, og desuden spiller de akustiske instrumenter bedre. Mine store AV 5ere, har dog et dejligt stort lydbilled og efter de er blevet opgraderet med en Seas Exel diskant, spiller de noget mere luftigt og lækkert i toppen. En lille sidebemærkning

Min AV 5ere, er vel ca. 5000,- værd og nu kommer så spørgsmålet. Hvilken mindre højttaler, vil jeg kunne bytte mine 5ere ud til.

Bottom line. Jeg skal være far om ca. 8 mdr. og har ikke nogen penge. Jeg har mine 5ere, som jeg gerne ville bytte til en mindre og "hurtigere/strammere" højttaler. Har du nogle gode forslag?

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 August 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

slet ingen der kan hjælpe lille mig?

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et job for KØB - SALG - BYTTE
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 August 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Ja tak Hr. Adminkongeafdettesite. Men det er det ikke nødvændigvis. Nogle gange er i sgu lige lidt hurtige på aftrækkeren. Du kunne jo hjælpe mig lidt i stedet!

Clausedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Davs du.

Jeg har et sæt Audiovector 5. Det er en ganske udmærket højttaler, der dog til tider, har en noget fed og knap så hurtig bas. Nu er den "bas hastighed" jeg sammenligner med, måske ikke helt fair, men never the less. Jeg har hørt Amadeus Icon og synes den spiller ret fedt. Jeg ville dog gerne selv have en højttaler, der lige var nummeret større. Jeg synes Iconen er noget mere homogen i forhold til 5erne, og desuden spiller de akustiske instrumenter bedre. Mine store AV 5ere, har dog et dejligt stort lydbilled og efter de er blevet opgraderet med en Seas Exel diskant, spiller de noget mere luftigt og lækkert i toppen. En lille sidebemærkning

Min AV 5ere, er vel ca. 5000,- værd og nu kommer så spørgsmålet. Hvilken mindre højttaler, vil jeg kunne bytte mine 5ere ud til.

Bottom line. Jeg skal være far om ca. 8 mdr. og har ikke nogen penge. Jeg har mine 5ere, som jeg gerne ville bytte til en mindre og "hurtigere/strammere" højttaler. Har du nogle gode forslag?

Du skal jo først og fremmest finde en der vil bytte med dig! Tror umiddelbart at du vil kunne lide System Audios lyd, da de giver meget "punch" for pengene. Kan se at du nok ikke kommer til at mangle strøm fra din Sirius, så hvor lette dine nye HT'ere skal være at trække, behøver du jo ikke tænke på!?

Held og lykke

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 August 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det letteste ville nok være at sælge højttalerne, og så vende tilbage med besked om hvor meget du har at købe for. Jeg tvivler på at du kan finde en der vil bytte med dig, så du lige får det du vil have.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 August 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Det letteste ville nok være at sælge højttalerne, og så vende tilbage med besked om hvor meget du har at købe for. Jeg tvivler på at du kan finde en der vil bytte med dig, så du lige får det du vil have.

Du har nok ret. Men man har jo lov at håbe

Jeg håber også at få nogle bud på "stramme" og nogle gode dynamiske højttalere, der ikke er dårligere end dem jeg har nu. SA højttalere kunne være en mulighed, men. Nogle her på sitet, HADER SA, hvorfor mon??

Clausedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Svend P skrev:

Du har nok ret. Men man har jo lov at håbe

Jeg håber også at få nogle bud på "stramme" og nogle gode dynamiske højttalere, der ikke er dårligere end dem jeg har nu. SA højttalere kunne være en mulighed, men. Nogle her på sitet, HADER SA, hvorfor mon??

Kan ikke forstå, endsige forklare, hvorfor folk er så kritiske overfor SA???  

Dem jeg kender (hvilket er et par stykker) der har eller har haft SA, er/var da vældigt tilfredse med dem. Nu er jeg selv meget glad for AV's lyd, og jeg kunne da SAGTENS vænne mig til et par SA, selvom de måske ikke formår at gå så dybt, som et par billigere Dali, men de er til gengæld TIGHT'e!

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Sendt: 24 August 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

SA har ingen sjæl, thats why.

De er til fest og ballade hele tiden.

Det er mit bud på hvorfor SA er lige meget, eller man kunne sige en god højttaler, men ikke sådan rigtig god. En SA er svær at falde for, det bliver som regel noget med man køber dem efter overvejelser omkring pris/ydelsesforhold og ikke så meget sjælelyd, hvis du forstår?

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Ha ha  Først forventes der respons indenfor den første time, og dernæst følger en næsvis kommentar til Redaktøren.

Forum'et er vel til rådspørgning og debat, mens markedspladsen er til handel. Jeg må give Herr Redakteuren ret, og undre mig over at nogen gider hjælpe med den attitude der lægges for dagen.

Ærbødigst, KP

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 August 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Ha ha  Først forventes der respons indenfor den første time, og dernæst følger en næsvis kommentar til Redaktøren.

ja og så midt i myldretrafikken...

kan kun tilslutte mig at få solgt de gamle først. så har du mange muligheder bagefter på brugtmarkedet, og skal ikke nøjes med en halv god løsning, fordi det lige passede ind i byttehandlen

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Redaktøren skrev:

Ja tak Hr. Adminkongeafdettesite. Men det er det ikke nødvændigvis. Nogle gange er i sgu lige lidt hurtige på aftrækkeren. Du kunne jo hjælpe mig lidt i stedet!

Det var skam venligt ment. Jeg tænkte bare, at du kunne klippe dit første indlæg ind i en (gratis) annonce. Du redegør jo fint for, i hvilken retning, du ønsker at gå... Det kunne jo også skrives i en annonce...

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes