| Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes umiddelbart ikke der er stor forskel på specifikationerne på Z2'eren og Z3'eren?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er køn, men specs er noget bedre for AE 700!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man se specs for AE700?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må nok også sige, at Z3 på papiret lyder meget skuffende - en kontrastforbedring fra 1300:1 til 1400:1?
Så virker AE700 med 2000:1 og Lensshift som en klar vinder af det kapløb... __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
lams Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved i hvad hvormeget EA700 støjer? Z3 skulle værer 23db som er rimiligt lydsvag! skal se hvad min næste projector skal blive!
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, måske den skulle hedde Z2.1!???
Nogen som har spottet nogle tests endnu (Ved godt at det måske er lidt tidligt...)?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu heller ikke specs ser for vilde ud på den Z3'er, jeg tror også Panasonic'en kommer til at stå godt - om de 2000:1 kontrast holder må vi jo vente at se på.
Men det vigtigste er jo at de har fået lens shift - jeg fatter slet ikke hvor mange af de Panasonic'er der er solgt op imod Z2, uden lens shift.
Det bliver sjovt at se hvordan de klarer sig imod Hitachi PJ-TX100 - Sanyo'en har jo ihvertfald ikke fået en linse der er lige så stor som den på Hitachi'en - alt efter hvad det betyder.
Sanyo'en er dog meget cool i den sorte farve, men jeg tror ikke den ville vække begrejstring hjemme hos mig - der var Z2 mere neutral. Reelt liger det sådan en lidt - hovsa vi skal gøre noget ting - selve maskinen ser stort set ud som Z2, specs er næsten ens - der ser ikke ud til at være meget nyt, men man kan jo blive overrasket.
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis vedrørende selve linsen mangler der information for Z3. Den gamle Z2 havde ikke ligefrem ret meget zoom at tilbyde.
Lars
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Må nok også sige, at Z3 på papiret lyder meget skuffende - en kontrastforbedring fra 1300:1 til 1400:1?
Så virker AE700 med 2000:1 og Lensshift som en klar vinder af det kapløb...
|
|
|
Det er rigtigt at der er sket meget mere fra AE500 til AE700 end fra Z2 til Z3 - men det bør også lige påpeges at de 2000:1 ikke er en helt reel kontrastopgivelse. Den opnås ved hjælp af en AI-funktion, der kan skrue op og ned for lampen _og_ åbne og lukke for IRIS-blænden alt efter indholdet af billedet. Dette fungerer bedre i nogle situationer end i andre - når man f.eks. tester on/off kontrast vil det give nogle meget gode resultater, fordi man her måler helt sort mod helt hvid og beregner forskellen. I en mørk scene vil det også være en fordel, men har du et billede med både noget lyst og noget mørkt samtidigt kan du ikke udnytte kontrasten. En anden måde at måle kontrast på er såkaldt ANSI-kontrast. Her viser man et skakbræt med hvide og sorte tern, og måler så hvor stor forskel der er på hvide og sorte tern. Det er en noget strengere test, der giver nogle lavere resultater. Med PTAE-700 vil man sandsynligvis ikke få et bedre resultat i denne test end på Z3. Det er stadig samme panel i de to. Det interessante bliver så hvor godt denne AI funktion fungerer i praksis - på PTAE-500 brød jeg mig ikke så meget om den, blandt andet fordi det betød at blæseren støjede langt mere end ved eco-mode.
Når det er sagt, så er det ganske rigtigt svært at få øje på hvad Z3 skal tilbyde som PTAE-700 ikke har - MEN én ting er tekniske data, noget andet er billedkvaliteten i praksis. Jeg vil forsøge at få tid til at afholde projektor-mekka 2,0 senere på efteråret når de nye modeller er klar, så kan vi få syn for sagen... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
en god ting ved Z3 er at man selv kan rense paneler.
der har Z2 virkelig et problem.
mvh simon
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| ...Når det er sagt, så er det ganske rigtigt svært at få øje på hvad Z3 skal tilbyde som PTAE-700 ikke har - MEN én ting er tekniske data, noget andet er billedkvaliteten i praksis. Jeg vil forsøge at få tid til at afholde projektor-mekka 2,0 senere på efteråret når de nye modeller er klar, så kan vi få syn for sagen... |
|
|
Det er jeg helt enig i - specs er specs og virkelighed er virkelighed. Men alligevel er det for mig meget overraskende, at Z3 ikke byder på bedre reelle forbedringer i forhold til Z2. Man skulle tro at der var tale om en Z2 i nyt kabinet+mulighed for at selv rense panelerne på en eller anden måde. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige om denne feature - er det en indikation af, at panelerne i Z3 er 'mere modtagelige' for partikler end andre? Eller er det en feature der er ment som en serviceforbedring til os? Håber det er det sidste....
Du skaffer da også lige en Optoma H77 til dit projektor-mekka 2.0, ikke sandt?
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
| Det er jeg helt enig i - specs er specs og virkelighed er virkelighed. Men alligevel er det for mig meget overraskende, at Z3 ikke byder på bedre reelle forbedringer i forhold til Z2. Man skulle tro at der var tale om en Z2 i nyt kabinet+mulighed for at selv rense panelerne på en eller anden måde. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige om denne feature - er det en indikation af, at panelerne i Z3 er 'mere modtagelige' for partikler end andre? Eller er det en feature der er ment som en serviceforbedring til os? Håber det er det sidste.... |
|
|
Det er vel primært et udslag af at en del har kritiseret Z2 (og de andre LCD'ere iøvrigt) for at være for modtagelige. Det kan da kun være en fordel at muligheden er der. At sørge for at støv aldrig kan komme ind på linsen vil temmeligt sikkert gøre prisen væsentligt højere.
Agent Cooper skrev:
| Du skaffer da også lige en Optoma H77 til dit projektor-mekka 2.0, ikke sandt? |
|
|
Enten den eller Mitsubishi HC2000, jo (eller begge dele, you never know...) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |