| Forfatter |
|
Henrik_Madsen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder efter en forstærker, som timer venlig. Altså når man tænder for strømen på stikkontakten skal den tænde og ikke gå i standby. Er der nogle der ved hvilke mærke/apparater jeg skal gå efter. Evt. brugt. Den må også gerne lyde godt. :-)
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så jeg kan slutte den til en timer selvfølgelig.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener at man kan indstille min H/K til det i en eller anden menu, så når man tænder den på kontakten kan den enten tænde i standby mode, eller tænde helt og start volumen kan også indstilles så man ikke får et chok når man tænder og den sidst stod på max.
Jeps har lige tjekket den tænder helt når man sluk/tænder strømmen, det er en H/K signatur jeg har. Se evt link i min signatur __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
At lede efter anlæg med denne, mulighed. Kan jeg ikke se er værd, at give måske enda mange penge for. Det vil da være hoved rystende.
Hvis man gerne vil vågne til musik. Som man jo må gå ud fra et ønsket. Hvorfor så ik købe en klokradio fra Bilka. f.eks ?
Omvent mener jeg, at Sony mellem klasse produkter for nogle år siden kunne det. I form af en skyde knap, under Power knappen. Der kunne man vælge hvorvidt man ville ha den skulle start op med at optag. Eller afspilde musik.
Men helt ærlig.....!
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske vil Henrik Madsen gerne vækkes til god lyd og ikke af en Bilka-clockradio - det kan jeg sagtens forstå - så ingen hovedrysten herfra.
Uden at komme med konkrete eksempler ville jeg tro, du skulle gå efter en lidt ældre forstærker med mekanisk afbryder - altså uden standby funktion - typisk vil sådan en heller ikke have fjernbetjening.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Hvad skal du bruge som lydkilde? Det skal jo også være muligt at time.
Prøv at se på denons minianlæg. Så vidt jeg ved har de en alarm funktion. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Måske vil Henrik Madsen gerne vækkes til god lyd og ikke af en Bilka-clockradio - det kan jeg sagtens forstå - så ingen hovedrysten herfra.
|
|
|
At vågne op til stille musik. Kan da være nok så rart. Men ligefrem at offer mange penge på det. Skal da kun være for man også søger noget der spilder godt. Hvor der også er lagt vægt på den øvrige kvalitet.
Omvent. Kan man finde noget til billige penge, Som også kan spilde godt. Som der er rig mulighed for. Og man ik er super kritisk med den sidste nye lyd. Så er det jo fint.
Derfor forslog jeg et tidl. Sony. System. Som generalt er godt. allover. Specielt til priserne det kan købes til. Efterhånden. Så er det bare at sæt en timer på. Så køre det, hver morgen.
B&O Century. Ja okey. Det er fint. Men igen. Det kommer jo an på hvad man vil give. Og er til. Men et godt bud.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det fordi man skal vågne til dejlig musik, så køb et Beosound Century... det spiller klart bedre end normale minianlæg, ser godt ud, er 100% fjernbetjent og har timerfunktion. Det kan programeres til at tænde for din yndlingskanal eller CD når du skal op, og så selv slukke igen et kvarter efter (eller hvor lang tid du er om at komme op!).
Det kan sikkert købes brugt for ca. 5-6.000,- inkl integrerede højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meridian 556 eller 557
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
At lede efter anlæg med denne, mulighed. Kan jeg ikke se er værd, at give måske enda mange penge for. Det vil da være hoved rystende. |
|
|
Tja. Sådan er vi forskellig.
Citér:
Hvis man gerne vil vågne til musik. Som man jo må gå ud fra et ønsket. Hvorfor så ik købe en klokradio fra Bilka. f.eks ? |
|
|
Af samme grund jeg ikke har mit musik som mp3 filer. Vi er nogle der gerne vil give nogle penge for at det lyder godt. Selvom man er morgengrim behøver musikken jo ikke at være det. :-)
Det undre dig måske, at nogle er villig til at betale over 1000 for deres musikanlæg men vi findes faktisk.
Til dem der er interesseret, så har jeg lige købt en Thule IA60. (som er timer og lytte venlig)
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
| ...Kan man finde noget til billige penge, Som også kan spilde godt. Som der er rig mulighed for. Og man ik er super kritisk med den sidste nye lyd. Så er det jo fint... |
|
|
Vi er jo enige - og du er da også kommet med et konstruktivt forslag. Jeg syntes bare at du blandede dig lidt utidigt i mandens prioriteringer.
I øvrigt er det min erfaring, at jeg hurtigst kommer ud af fjerene med en elendigt lydende clockradio på P3, The Voice eller noget endnu værre - hvis det findes.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det undre dig måske, at nogle er villig til at betale over 1000 for deres musikanlæg men vi findes faktisk.
Til dem der er interesseret, så har jeg lige købt en Thule IA60. (som er timer og lytte venlig)
[/QUOTE]
Nu er 1000kr. Nu ikke! mange penge. Det hendvender mit forslag sig også til, af anlæg. Selvfølglig kan man da også give mere. Det er da helt fint.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Vi er jo enige - og du er da også kommet med et konstruktivt forslag. Jeg syntes bare at du blandede dig lidt utidigt i mandens prioriteringer. Bedre set end aldrig. Prøver bare på at belyse, at det ikke nødvendigvis behøver at koste dyrt. Selv om det er gerne må være godt.
I øvrigt er det min erfaring, at jeg hurtigst kommer ud af fjerene med en elendigt lydende clockradio på P3, The Voice eller noget endnu værre - hvis det findes. Hehe.... Det kan jo så have sin fordel.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |